Μάρνυ Παπαματθαίου
Λαγό έβγαλαν οι κρίσεις διευθυντών ανακαλύπτοντας διορισμούς με προσόντα-μαϊμού και υπηρεσία σε ανύπαρκτα σχολεία «Σημεία και τέρατα» ανακάλυψαν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας κατά την διαδικασία κρίσης των υποψήφιων για τις θέσεις διευθυντών και σχολικών συμβούλων των σχολείων της χώρας. Πλαστά πτυχία, πλαστά πιστοποιητικά γνώσης νέων τεχνολογιών, διευθυντές σε σχολεία που
...δεν υπήρχαν.
...δεν υπήρχαν.
Η υπουργός Παιδείας κυρία Άννα Διαμαντοπούλου ζήτησε την διενέργεια εξονυχιστικής έρευνας όλων των αιτήσεων που κατατέθηκαν και στέλνει άμεσα στον εισαγγελέα όλες εκείνες στις οποίες υπάρχουν ενδείξεις για την διάπραξη ποινικού αδικήματος.
Η διαδικασία των κρίσεων των νέων διευθυντών (έχουν υποβάλει αιτήσεις για επανάκριση και οι περισσότεροι από τους πρώην διευθυντές των σχολείων) πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ως τις 31 Ιουλίου, ώστε τα «νέα πρόσωπα» της εκπαίδευσης να αναλάβουν υπηρεσία την 1η Αυγούστου.
Οι κρίσεις των σχολικών συμβούλων αντίθετα, θα ολοκληρωθούν το Φθινόπωρο. Άλλωστε, με δεδομένες τις νέες υπέρ-εξουσίες που δίνει ο νέος νόμος του υπουργείου Παιδείας στους διευθυντές των σχολείων, η διαδικασία επιλογής τους αλλάζει εφέτος συνολικά.
Όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Παιδείας κατά τον έλεγχο των αιτήσεων βρέθηκαν ανά σε άλλες παρατυπίες και οι ακόλουθες «σκαστές»παρανομίες:
- Υποψήφιου διευθυντή που κατέθεσε πλαστό πτυχίο της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών.
- Υποψήφιου διευθυντή στην περιοχή της Δ΄Αθήνας στα χαρτιά του οποίου είχε πλαστογραφηθεί τίτλος πιστοποίησης γνώσης νέων τεχνολογιών, αφού είχε αφαιρεθεί το όνομα του πραγματικού κατόχου του πτυχίου και είχε προστεθεί το δικό του.
- Υποψήφιου που ήδη είχε «διορισθεί» πλασματικά στο παρελθόν ως διευθυντής σε σχολείο το οποίο ...δεν υπήρχε, για να μετρηθούν τα μόρια που κέρδιζε στο βιογραφικό του. Το ανύπαρκτο σχολείο στην πραγματικότητα ιδρύθηκε ένα χρόνο μετά την πρόσληψη του.
- Υποψήφιου σχολικού συμβούλου στην περιοχή της Αττικής που ήδη υπηρετούσε στην θέση αυτή τα προηγούμενα χρόνια παράτυπα, καθώς προερχόταν από τη ιδιωτική εκπαίδευση (ο νόμος δεν το επιτρέπει).
«Ό,τι υπάρχει θα το βρούμε και θα το διασταυρώσουμε και δεν θα αδικηθεί κανένας» διαβεβαιώνει, μιλώντας στο «Βήμα», μετά τις αποκαλύψεις που έρχονται στο φως, ο Περιφερειακός Διευθυντής Αττικής κ. Γ. Κουμέντος.
«Έχουμε άπειρες καταγγελίες και θα τις διερευνήσουμε όλες. Είναι βασικό όμως να καταλάβουν οι υποψήφιοι ότι είναι εκπαιδευτικοί και πρέπει να συμπεριφέρονται ως εκπαιδευτικοί. Οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν ήθος», παρατηρεί ο κ. Κουμέντος.
Στην περιοχή της Αττικής; έχουν κατατεθεί 500 αιτήσεις για την κάλυψη των θέσεων διευθυντών σε 180 σχολεία. Από εφέτος ακολουθείται διαφορετικός τύπος συνεντεύξεων για την επιλογή τους, στη θέση της διαβλητής διαδικασίας που ίσχυε μέχρι τώρα με τις απίθανες ερωτήσεις, του τύπου «τι ομάδα είστε».
Ο υποψήφιος για την πρόσληψη σε θέση διευθυντή, στη διάρκεια της συνέντευξής του, πρέπει πλέον να δώσει «εξετάσεις» και να απαντήσει σε μια σειρά από ερωτήματα που αφορούν θέματα της καθημερινότητας και καταστάσεις κρίσης σε ένα σχολείο, στα οποία και πρέπει να απαντήσει πως θα τα αντιμετώπιζε.
Ο νέος Νόμος
Ο νέος νόμος για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης δίνει, όπως είναι γνωστό, αυξημένες αρμοδιότητες στον διευθυντή κάθε σχολείου, που θα εκτελεί πλέον χρέη «μάνατζερ».
Γι' αυτό και δίνεται μεγαλύτερη σημασία στα προσόντα των υποψηφίων, καθώς η επιστημονική παιδαγωγική συγκρότηση μοριοδοτείται πλέον μέχρι και 24 μονάδες, ενώ στο παρελθόν δεν ξεπερνούσε τις 14 μονάδες.
Οι διευθυντές θα είναι υπεύθυνοι και για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών του σχολείου τους.
Το Βήμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου