Δευτέρα 4 Ιουλίου 2011

61 Υποτροφίες Εξωτερικού (04/07/2011)



Γραφείο Διασύνδεσης του Δ.Π.Θ

Με καλό «μάτι» βλέπουν οι πρόεδροι των ΤΕΙ τις αλλαγές στα ΑΕΙ , αλλά θέτουν και ερωτηματικά

Με καλό «μάτι» είδαν οι πρόεδροι των ΤΕΙ τις αλλαγές για τα ΑΕΙ που προβλέπει το σχέδιο νόμου , τις οποίες τους τις ανέλυσε σήμερα στην έκτακτη συνεδρίαση τους που πραγματοποιήθηκε σε αίθουσα του υπουργείου, ο Ειδικός Γρμματέας Βασίλης Παπάζογλου.

Σύμφωνα με αυτά που ανέλυσε ο κ. Παπάζογλου υπάρχουν πολλά θετικά στοιχεία, αλλά υπάρχουν και ορισμένα ερωτηματικά. Μεταξύ των θετικών σημείων των αλλαγών, είναι ότι :

1. Τα ΤΕΙ είναι αρμοδια και υπεύθυνα να οργανώνουν προγράμμτα Σπουδών και Ερευνα πρώτου και δεύτερου κύκλου (μεταπτυχιακά) , με αποφάσει των δικών τους οργάνων.

2. Το γεγονός ότι τα μέλη του επιστημονικού προσωπικού των ΤΕΙ θα μπορούν να επιβλέπουν και διδακτορική διατριβή .

3. Διαχείριση των οικονομικών με βάση τον ιδρυματικό σχεδιασμό

Τα ερωτηματικά που τίθενται, είναι :

1. Ποιος ποιος έχει την ευθύνη να αποφασίζει εάν ένα προγραμμα είναι τριετές? Τα ΤΕΙ θεωρούν ότι θα πρεπει να καθορίζουν τα ίδια τον χρόνο.

2. Εάν το υπ. Παιδείας στον τομέα της Ερευνα θα τολμήσει να οδηγήσει την ανώτατη εκπαίδευση στα ευρωπαϊκά πρότυπα , ξεπερνώντας τις όποιες αντιρρήσεις από συμφέροντα και ομάδες.

Οι πρόεδροι των ΤΕΙ θα συνεχίσουν τη συνεδρίαση τους το διήμερο Πέμπτη και Παρασκευή , προκειμένου να πάρουν επίσημη θέση επί των άρθρων του σχεδίου νόμου το οποίο θα τους το στείλει απόψε το υπ. Παιδείας.

Πηγή

Υπουργείο Παιδείας: Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ημερησίων & Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ)


Με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, καθορίζονται τα νέα ωρολόγια προγράμματα των Ημερήσιων και Εσπερινών ΕΠΑΛ.

Στο πλαίσιο υλοποίησης του Νέο Τεχνολογικού Λυκείου, από τη σχολική χρονιά 2012-2013, ορίζονται φέτος (2011-2012), μεταβατικά ωρολόγια προγράμματα για την Α’ τάξη Ημερήσιων και Εσπερινών ΕΠΑΛ. Στα νέα μεταβατικά ωρολόγια προγράμματα, αντί των κύκλων σπουδών θα υπάρχουν τρία αντίστοιχα μαθήματα επιλογής, από τα οποία οι μαθητές επιλέγουν υποχρεωτικά ένα από αυτά. Στόχος είναι οι μαθητές που φέτος θα φοιτήσουν στην Α’ τάξη των Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑΛ, να επακολουθήσουν το πρόγραμμα του Νέου Τεχνολογικού Λυκείου τη σχολική χρονιά 2012-2013.

Για τη σχολική χρονιά 2011-2012 τα ωρολόγια προγράμματα για τη Β’ και Γ΄ Λυκείου Ημερήσιων και Εσπερινών ΕΠΑΛ, παραμένουν όπως ίσχυαν κατά τη σχολική χρονιά 2010-2011.

H απόφαση με τα μεταβατικά ωρολόγια προγράμματα Α’ τάξης των Ημερήσιων και Εσπερινών ΕΠΑΛ, είναι αναρτημένη εδώ
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Α.ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: «Τι φοβάται η κυβέρνησης και προχωρά εν κρυπτώ και με επείγουσες διαδικασίες εν μέσω θέρους;»

Ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Β’ Αθηνών, Άρης Σπηλιωτόπουλος, με σημερινή ανακοίνωση διερωτάται:

«Αν η Κυβέρνηση πιστεύει πραγματικά οτι κάνει τη μεγάλη μεταρρύθμιση, τι φοβάται και προχωρά εν κρυπτώ και με επείγουσες διαδικασίες εν μέσω θέρους;» και σημειώνει τα εξής

«Δεν πέρασαν παρά ελάχιστα εικοσιτετράωρα για να επιβεβαιωθούμε πλήρως -μέσω της ανακοίνωσης των Πρυτάνεων- για τις καταγγελίες μας, όσον αφορά στη μεθόδευση και στην προχειρότητα με την οποία η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αντιμετωπίζει την Ανώτατη Εκπαίδευση.

Επιβεβαιώνεται, για άλλη μια φορά, ο εμπαιγμός και η προσβολή προς την Ακαδημαική Κοινότητα με την απουσία της Υπουργού και οποιουδήποτε στελέχους του Υπουργείου από τη Σύνοδο Πρυτάνεων. Το πολυσυζητημένο νομοσχέδιο που υποτίθεται οτι θα κατετίθετο για ψήφιση στη Βουλή δεν είναι ακόμη έτοιμο.

Αποδεικνύεται, ταυτόχρονα, οτι ο υποτιθέμενος διάλογος ήταν προσχηματικός με προειλημένες αποφάσεις, αφού η εισήγηση της κας Υπουργού στο άτυπο Υπουργικό Συμβούλιο δεν διαφέρει ουσιαστικά από το κείμενο διαβούλευσης του περασμένου Οκτωβρίου.

Οφείλουν η Κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αντιληφθούν οτι η τακτική των διαρροών και των μεγαλόστομων ανακοινώσεων δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερη σύγχυση και αναγκάζει την Ακαδημαική Κοινότητα να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτική όσον αφορά στις προθέσεις σχετικά με τις τελικές διατάξεις του σχεδίου νόμου, όπου πολλοί ισχυρίζονται οτι υπάρχει και κρυφή ατζέντα.

Τέλος επιβεβαιώνεται οτι οι τακτικισμοί της Κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, τους εννέα τελευταίους μήνες, απέβλεπαν μόνο σε μία παρελκυστική πολιτική, ώστε να έλθει το νέο νομοσχέδιο για ψήφιση στη Βουλή εντός του καλοκαιριού με κλειστά τα Πανεπιστήμια, με τους καθηγητές και τους φοιτητές απόντες».

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Θα αφαιρείται η ιδιότητα του φοιτητή σε όσους δεν τελειώνουν τις σπουδές σε 6 χρόνια

Αν ο χρόνος σπουδών είναι 4 χρόνια για να ολοκληρώσει το πρόγραμμα σπουδών ένας φοιτητής, έχει άλλα 2 χρόνια και από εκεί και πέρα για το κράτος δεν θεωρείται φοιτητής και επαφίεται πλέον στον εσωτερικό κανονισμό του Ιδρύματος να ορίσει τους όρους και τις προϋποθέσεις βάσει των οποίων ο φοιτητής θα συνεχίσει στο Πανεπιστήμιο.

Τη δήλωση αυτή έκανε σήμερα ο Ειδικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης, Βασίλης Παπάζογλου, μιλώντας στη ΝΕΤ.

Για τους ήδη φοιτητές διευκρίνισε: «Είναι προφανές ότι δεν πρόκειται να θιγούν οι υπάρχοντες φοιτητές. Δηλαδή για αυτούς που είναι τώρα στο Πανεπιστήμιο και στο ΤΕΙ υπάρχει ήδη νομοθεσία για το πότε πρέπει να τελειώσουν τις σπουδές τους και αυτό δεν αλλάζει. Μιλάμε για τους νέους φοιτητές που θα μπουν στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ το νέο ακαδημαϊκό έτος. Αυτοί υποχρεούνται κάθε εξάμηνο να εγγράφονται, κάτι το οποίο - όσο και να σας κάνει εντύπωση-, δεν συμβαίνει σήμερα σε πάρα πολλά Ιδρύματα της χώρας μας.

Αν δεν εγγραφούν σε 2 συνεχόμενα εξάμηνα, θα διαγράφονται αυτομάτως».

Σημεία από τη συνέντευξη του Ειδικού Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης, Βασίλη Παπάζογλου, στην πρωινή εκπομπή της ΝΕΤ

Σχετικά με την αξιολόγηση

Ειδ. Γραμματέας: Η αξιολόγηση - η οποία αφορά και μένα ως καθηγητή- θα γίνεται στους μόνιμους καθηγητές, στους καθηγητές πρώτης βαθμίδας. Όταν κάποιος πρωτομπεί στο Πανεπιστήμιο είναι σε μία χαμηλότερη βαθμίδα, ζητάει την εξέλιξή του, αν είναι καλός εξελίσσεται, μετά ζητάει πάλι την εξέλιξή του και αν είναι καλός πάλι εξελίσσεται. Φτάνει κάποια στιγμή στην βαθμίδα του καθηγητή που είναι η υψηλότερη βαθμίδα. Υπάρχουν πάρα πολλές περιπτώσεις, που όταν κάποιος καθηγητής φτάνει σε αυτήν την βαθμίδα επαναπαύεται, κάνει και δουλειές εκτός και δεν συγκεντρώνεται μέσα στο Πανεπιστήμιο. Επομένως, αυτό το οποίο προτείνουμε με το υπό κατάρτιση προσχέδιο του νομοσχέδιο, είναι οι καθηγητές πρώτης βαθμίδας, ανά 5ετία, να αξιολογούνται και αυτοί από έγκριτους Πανεπιστημιακούς.

Ποιοί είναι αυτοί οι έγκριτοι Πανεπιστημιακοί; Είναι οι ίδιοι Πανεπιστημιακοί οι οποίοι θα κάνουν και τις εξελίξεις πλέον, θα κάνουν και τις εκλογές. Θα υπάρχει σε κάθε Ίδρυμα ένα μητρώο, το οποίο θα κάνει το ίδιο το Ίδρυμα, και από εκεί, ο Κοσμήτορας της κάθε Σχολής, θα επιλέγει, ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο του καθηγητή, τους ανθρώπους οι οποίοι θα αξιολογούν τους μόνιμους καθηγητές τόσο στο ερευνητικό έργο όσο και το εκπαιδευτικό τους έργο.

Δημοσιογράφος: Ψάχνοντας βρήκα ότι υπάρχει η αξιολόγηση των καθηγητών και από τα ίδια τα Ιδρύματα.

Ειδ. Γραμματέας: Βεβαίως. Η αξιολόγηση των καθηγητών από τα ίδια τα Ιδρύματα αφορά κυρίως το εκπαιδευτικό έργο. Δηλαδή όταν κάνει κάποιος ένα μάθημα μοιράζονται ερωτηματολόγια στους φοιτητές οι οποίοι λένε αν είναι επαρκής ο καθηγητής, αν βοηθάει τους φοιτητές, αν κάνει καλά το μάθημά του, αν οι σημειώσεις που έχει γράψει είναι επαρκείς κ.ο.κ. Αυτό βεβαίως εναπόκειται στο πώς θα το κάνει κάθε Ίδρυμα. Από εκεί και πέρα για το ερευνητικό κομμάτι, πρέπει να έχουμε και την έξωθεν καλή μαρτυρία, τουλάχιστον στα πρώτα στάδια εφαρμογής του νέου πλαισίου.

Οι υπάρχοντες λέκτορες θα συνεχίσουν κανονικά, αλλά και αυτοί που δεν έχουν ακόμα διοριστεί, θα μπουν ως λέκτορες στα Πανεπιστήμια, θα εξελιχθούν στην βαθμίδα του επίκουρου καθηγητή και από εκεί και πέρα θα ενταχθούν στις διατάξεις του νέου Νόμου.

Σχετικά με το χρόνο φοίτησης

Δημοσιογράφος: Για το χρόνο των σπουδών, θα υπάρχουν και μονοετείς σπουδές;

Ειδ. Γραμματέας: Όχι! Εδώ υπάρχει πολλή παραφιλολογία. Αυτό το οποίο κάνει το προσχέδιο Νόμου - σύμφωνα και με τον ευρωπαϊκό χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης- είναι ότι το πρώτο πτυχίο μπορεί να αποκτηθεί με 180 ακαδημαϊκές μονάδες. Τι θα πει αυτό; Ότι μπορεί ένας φοιτητής να πάρει πτυχίο στα 3 χρόνια. Αυτό δεν το επιβάλλει ο Νόμος. Λέει ότι είναι δυνατόν. Τι σημαίνει αυτό; Ότι τα Ιδρύματα μπορούν να συμφωνήσουν μεταξύ τους ότι, για παράδειγμα το τμήμα της Φυσικής ή της Θεολογίας, δεν απαιτεί 4 χρόνια για την ολοκλήρωση των σπουδών αλλά 3.

Δημοσιογράφος: Ποιός θα το αποφασίζει; Τα ίδια τα Ιδρύματα;

Ειδ. Γραμματέας: Τα ίδια τα Ιδρύματα. Αλλά θα πρέπει όλα τα Ιδρύματα με ομοειδείς σπουδές να καταλήξουν στην ίδια απόφαση, γιατί αλλιώς θα έχουμε σπουδές πολλών ταχυτήτων. Θα πρέπει, λοιπόν, να συμφωνήσουν. Αν συμφωνήσουν το Υπουργείο δεν έχει κανένα λόγο να τους το απαγορεύσει.

Δημοσιογράφος: Για τα μονοετή και διετή προγράμματα τι προβλέπεται;

Ειδ. Γραμματέας: Μία άλλη καινοτομία που εισάγει το νομοσχέδιο είναι οι σπουδές σύντομου κύκλου. Πρόκειται για μονοετείς ή διετείς, - αυτό ισχύει σε όλη την Ευρώπη – δεν χρειάζονται εισαγωγικές εξετάσεις, και απευθύνονται κυρίως στα παιδιά της περιφέρειας, στην οποία ανήκει το Ίδρυμα και σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα.

Δημοσιογράφος: Δεν παίρνεις πτυχίο δηλαδή;

Ειδ. Γραμματέας: Όχι! Δεν είναι πτυχίο. Είναι ένα δίπλωμα σύντομου κύκλου.

Δημοσιογράφος: Με φοβίζει αυτό. Οδηγεί φοβούμαι σε απαξίωση του δημοσίου Πανεπιστήμιου ξέρετε…

Ειδ. Γραμματέας: Το αντίθετο! Όχι μόνο δεν οδηγείται σε απαξίωση, αλλά στόχος είναι με τις αλλαγές τις οποίες προτείνουμε να δούμε με μεγάλη περηφάνια την επομένη δεκαετία –δεν λέω πιο νωρίς- τα ελληνικά Πανεπιστήμια να φιγουράρουν στα καλύτερα του κόσμου.

Δημοσιογράφος: Τι θα γίνει με τους αιώνιους φοιτητές;

Ειδ. Γραμματέας: Είναι προφανές ότι δεν πρόκειται να θιγούν οι υπάρχοντες φοιτητές. Δηλαδή για αυτούς που είναι τώρα στο Πανεπιστήμιο και στο ΤΕΙ υπάρχει ήδη νομοθεσία για το πότε πρέπει να τελειώσουν τις σπουδές τους και αυτό δεν αλλάζει. Μιλάμε για τους νέους φοιτητές που θα μπουν στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ το νέο ακαδημαϊκό έτος. Αυτοί υποχρεούνται κάθε εξάμηνο να εγγράφονται, κάτι το οποίο - όσο και να σας κάνει εντύπωση-, δεν συμβαίνει σήμερα σε πάρα πολλά Ιδρύματα της χώρας μας.

Αν δεν εγγραφούν σε 2 συνεχόμενα εξάμηνα, θα διαγράφονται αυτομάτως. Από την άλλη αν ο χρόνος σπουδών είναι 4 χρόνια για να ολοκληρώσει το πρόγραμμα σπουδών ένας φοιτητής, έχει άλλα 2 χρόνια και από εκεί και πέρα για το κράτος δεν θεωρείται φοιτητής και επαφίεται πλέον στον εσωτερικό κανονισμό του Ιδρύματος να ορίσει τους όρους και τις προϋποθέσεις βάσει των οποίων ο φοιτητής θα συνεχίσει στο Πανεπιστήμιο. Μας είπαν ότι δεν σκεφτόμαστε τους εργαζόμενους φοιτητές. Βεβαίως και τους σκεφτόμαστε για αυτό υπάρχει και ο θεσμός του «φοιτητή μερικής φοίτησης», που θα έχει διπλάσιο χρόνο φοίτησης.

Σχετικά με το άσυλο

Δημοσιογράφος: Για το άσυλο ακούσαμε ότι μπορεί κανείς να καταγγείλει ότι συμβαίνει κάτι σε ένα Πανεπιστήμιο και η Αστυνομία να αποφασίσει αν θα μπει μέσα ή όχι.

Ειδ. Γραμματέας: Ας υποθέσουμε ότι κάτι συμβαίνει στο σπίτι σας και κάποιος το καταγγέλλει, θα μπορέσει να μπει η Αστυνομία αν δεν ρωτήσει εσάς που είστε η ιδιοκτήτρια; Προφανώς όχι! Έτσι είναι η Νομοθεσία, θα ρωτήσει τον «ιδιοκτήτη». Επομένως στην συγκεκριμένη περίπτωση θα ρωτήσει τον προϊστάμενο, δηλαδή τον Πρύτανη.

Δημοσιογράφος: Θεωρείτε ότι δεν θα αλλάξει κάτι σε αυτό που λέμε άσυλο; Οφείλω να ομολογήσω βέβαια ότι δεν υπάρχει σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη κάτι τέτοιο, αλλά εδώ είναι κεκτημένο.

Ειδ. Γραμματέας: Το άσυλο μπήκε στο νόμο- πλαίσιο το 1982 ως απόρροια του τι έγινε την περίοδο της χούντας. Δεν υπήρχε προηγουμένως. Αυτό που λέει το Σύνταγμα είναι ότι η ελεύθερη διακίνηση ιδεών πρέπει να είναι πραγματικά ελεύθερη μέσα στα Ιδρύματα.

Δημοσιογράφος: Αν ο Πρύτανης έδινε εντολή με τον ισχύον νόμο να μπουν θα έμπαιναν. Γιατί να αλλάξει ο νόμος;

Ειδ. Γραμματέας: Δεν είναι ο Πρύτανης σήμερα, είναι το Πρυτανικό Συμβούλιο. Δεν είναι χωροταξικό το θέμα του ασύλου, πάμε πραγματικά στην ουσία του ασύλου και ποια είναι η ουσία; Η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών. Να μπορεί κανείς, ο οποιοσδήποτε, να εκφράσει τις ιδέες του. Αυτό, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, δεν μπορεί να γίνει σήμερα.

Σχετικά με τα οικονομικά των Ιδρυμάτων

Δημοσιογράφος: Θα υπάρχουν «μάνατζερ» στα Πανεπιστήμια οι οποίοι θα διαχειρίζονται τα οικονομικά του Πανεπιστημίου;

Ειδ. Γραμματέας: Όχι! Υπεύθυνος για τα οικονομικά των Πανεπιστημίων θα είναι ο Πρύτανης και το Συμβούλιο το οποίο εκλέγεται εξ’ ολοκλήρου από την ακαδημαϊκή κοινότητα και δεν διορίζεται από κανέναν! Τα εσωτερικά μέλη του Συμβουλίου εκλέγονται από το σύνολο της Πανεπιστημιακής κοινότητας και τα εξωτερικά μέλη εκλέγονται από τους εξωτερικούς.

Σε καμία περίπτωση δεν καταργείται το δημόσιο Πανεπιστήμιο και η δημόσια χρηματοδότηση. Δεν αποποιείται η ελληνική Πολιτεία τη δημόσια χρηματοδότηση. Αυτό που θέλει είναι να αυξήσει τη διαφάνεια στην χρηματοδότηση. Θα υπάρχει μια ανεξάρτητη αρχή, η οποία με βάση την εθνική στρατηγική για την Παιδεία -που ο εκάστοτε Υπουργός Παιδείας θα συντάσσει ανά 4ετία- και με βάση τη συνολική χρηματοδότηση για την Ανώτατη Εκπαίδευση, θα έρχεται σε συνεννόηση με τα Ιδρύματα, ώστε πάντα σύμφωνα με τους γενικούς στρατηγικούς στόχους να καταλήγουν σε έναν 4ετή προγραμματισμό χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων.

Ο προγραμματισμός αυτός θα στηρίζεται, τόσο στις λειτουργικές ανάγκες, όσο και σε συγκεκριμένους δείκτες ποιότητας που θα αποφασίζουν από κοινού Πολιτεία και Ιδρύματα. Η Ανεξάρτητη Αρχή, μετά την διαδικασία που θα κάνει με όλα τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ της χώρας, θα προτείνει, θα εισηγείται στον εκάστοτε Υπουργό Παιδείας και εκείνος θα αποφασίζει για την χρηματοδότηση.

Δημοσιογράφος: Από ό,τι καταλάβαμε, αυτή η Ανεξάρτητη Αρχή θα αξιολογεί τα Ιδρύματα και ανάλογα με την αξιολόγηση θα δίνει περισσότερα χρήματα από ότι σε κάποια άλλα;

Ειδ. Γραμματέας: Όχι! Να γίνω πιο σαφής! Θα συμφωνούνται μεταξύ Πολιτείας και του κάθε Ιδρύματος συγκεκριμένοι δείκτες ποιότητας. Βάση αυτών των δεικτών ποιότητας θα δίνεται μία πρόσθετη χρηματοδότηση στα Ιδρύματα εφόσον επιτευχθούν. Η ύπαρξη της ανεξάρτητης Αρχής είναι ένας θεμελιώδης κανόνας για τη διαφάνεια της χρηματοδότησης.

Δημοσιογράφος: Θα είναι νομικά πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου ή ιδιωτικού;

Ειδ. Γραμματέας: Βεβαίως δημοσίου όπως προβλέπει το Σύνταγμα.

Δημοσιογράφος: Τα συγγράμματα ποιος θα τα πληρώνει;

Ειδ. Γραμματέας: Η Πολιτεία θα πληρώνει τα συγγράμματα όπως γινόταν. Απλώς μειώνεται ο αριθμός των συγγραμμάτων που μπορεί να πάρει ο φοιτητής σε κάθε μάθημα.


Σχετικά με τις εστίες:

Ειδ. Γραμματέας: Οι εστίες παραμένουν στο Δημόσιο όπως είναι. Δεν υπάρχει καμία αλλαγή σε αυτό.


Σχετικά με το νέο χάρτη στην Ανώτατη Εκπαίδευση:

Δημοσιογράφος: Θα υπάρξουν καταργήσεις ή συγχωνεύσεις τμημάτων ή ΑΕΙ;

Ειδ. Γραμματέας: Αυτό δεν είναι του παρόντος. Σίγουρα θα υπάρξει μία μεγάλη συζήτηση από το φθινόπωρο με όλα τα Ιδρύματα και με μία επιτροπή, υπό τον Πρόεδρο του ΕΣΥΠ, που θα συζητήσουμε πώς θα γίνει ο νέος χωροταξικός και θεματικός χάρτης της Ανώτατης Εκπαίδευσης στη χώρα μας.

Δημοσιογράφος: Είστε ανοιχτοί ακόμα σε διάλογο;

Ειδ. Γραμματέας: Βεβαιότατα! Και για αυτό ακριβώς σήμερα η Υπουργός στέλνει το προσχέδιο του Νόμου, σε όλους τους Πρυτάνεις, τους Προέδρους ΤΕΙ, στις συνδικαλιστικές οργανώσεις και τον πρόεδρο της ανεξάρτητης αρχής της ΑΔΙΠ.

66 πανεπιστημιακοί του ΕΜΠ στηρίζουν το κίνημα της πλατείας


Είμαστε εδώ, είμαστε μαζί, τονίζουν για το κίνημα των πλατειών 66 πανεπιστημιακοί του ΕΜΠ οε επιστολή στήριξης τους, προβληματιζόμενοι από την επιχείρηση συκοφάντησης αυτού του κινήματος, στην οποία έχουν επιδοθεί οι κρατούντες.

Ο λαός σήμερα αγωνίζεται στις πλατείες για να ξανακερδίσει τη ζωή και την ελπίδα για το μέλλον, σημειώνουν ανάμεσα σε άλλα. Η επιστολή έχει ως εξής:

Η επιστολή
Ένας άνεμος ελπίδας ξεκινάει από τις πλατείες όλης της Ελλάδας. Ένας άνεμος αγώνα, συλλογικότητας και αλληλεγγύη, κόντρα στην ηττοπάθεια, το μαρασμό, το «ο σώζων εαυτόν σωθήτω» που πάει να κατακλύσει και να γονατίσει την ελληνική κοινωνία.
Και δεν μπορούσε ένα τέτοιο ρεύμα παρά να γεννηθεί από ένα αποφασιστικό φτάνει πια! Προς τον υποτιθέμενο μονόδρομο του Μνημονίου, που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια τη χώρα στην καταστροφή και το λαό σε Βαθιά δυστυχία. Ένα αποφασιστικό φύγετε! Προς τις δυνάμεις που μιλούν εξ ονόματος του λαού, την ίδια ώρα που προωθούν κυνικά τις πιο αντιλαϊκές «λύσειs» .

Όμως ο λαός είναι σήμερα παρών, ένα πολύχρωμο ποτάμι κατακλύζει τις πλατείες, αγωνίζεται για να ξανακερδίσει τη ζωή και την ελπίδα για το μέλλον.
Το κίνημα των πλατειών τρομάζει τους κρατούντες.

Αφού απέτυχαν αρχικά να το πνίξουν στην αφάνεια, εξαφανίζοντάς το από τα ελεγχόμενα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, σήμερα, λύκοι ενδεδυμένοι με προβιά προβάτου έχουν βάλει μπροστά μια εξαιρετικά επικίνδυνη επιχείρηση συκοφάντη σης. Είναι τάχα το κίνημα των πλατειών αντιδημοκρατικό! Αλλά αυτό δεν αποτελεί μια απόδειξη για το πώς εννοούν τη Δημοκρατία Άραγε η Δημοκρατία λειτουργεί καλά όταν ο λαός είναι στο περιθώριο και υπακούει αγόγγυστα όλες τις προσταγές Όταν αποφασίζουν άλλοι και μάλιστα ενάντια στα συμφέροντά του Όταν οι επιθυμίες, οι ανάγκες, τα όνειρά του αγνοούνται προκλητικά
Η μήπως αυτό αποτελεί προετοιμασία της κοινής γνώμης για ένα χτύπημα του κινήματος αυτού με ωμή βία Είναι δυνατόν να φτάσουν μέχρις εκεί Τα γεγονότα της 15/06 μας προβληματίζουν έντονα.

Οι φωνές από τις πλατείες για Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία συγκινούν βαθιά την πανεπιστημιακή κοινότητα του ΕΜΠ. Σήμερα που το δικαίωμα για μια ανθρώπινη ζωή γίνεται βορά στις ανεξέλεγκτες δυνάμεις των αγορών, σπρώχνοντας μεγάλα τμήματα του λαού μας στη μιζέρια και στο περιθώριο. Σήμερα, που η Δημόσια Ανώτατη Εκπαίδευση δέχεται σφοδρή επίθεση, με στόχο να καταστεί ξανά αποκλειστικό προνόμιο των εχόντων και κατεχόντων και προνομιακό πεδίο επιχειρηματικής δράσης. Σήμερα, που ενώ περισσεύουν τα λόγια υπέρ μιας ανάπηρης τελικά δημοκρατίας αποστεώνεται το πραγματικό περιεχόμενο της Δημοκρατίας. Σήμερα, που εγχώριοι και υπερεθνικοί άρχοvτεs και αφέντες , επιχειρούν να τρομοκρατήσουν ένα ολόκληρο λαό πως αν δε θυσιαστεί εθελοντικά στους βωμούς των αδηφάγων αγορών, θα οδηγηθεί στη φτώχεια και στην καταστροφή. Σήμερα, το σύνθημα αυτό, που ταυτίστηκε με μια μεγαλειώδη ανάταση της ελληνικής κοινωνίας, ζεσταίνει ξανά τις καρδιές των ανθρώπων και οπλίζει τις θελήσεις τους.

Είμαστε εδώ.

Είμαστε μαζί.

Πανεπιστημιακοί Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Διασφαλίζεται η συνέχιση των παροχών σίτισης και στέγασης στους φοιτητές


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
-----
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
-----
Ταχ. Δ/νση: Α. Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη: 15180 - Μαρούσι
Ιστοσελίδα: www.minedu.gov.gr 
04/07/2011

Ανακοίνωση Τύπου                                             04/07/2011

Διασφαλίζεται η συνέχιση και αναβάθμιση των παροχών σίτισης και στέγασης στους φοιτητές

Το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, επεξεργάζεται ένα νέο στρατηγικό σχεδιασμό αναφορικά με τη λειτουργία των φοιτητικών εστιών, με στόχο την αρτιότερη αντιμετώπιση των προβλημάτων στέγασης και σίτισης των φοιτητών.

Οι αρμόδιες διευθύνσεις υλοποιούν, ήδη, όλες τις ενέργειες που διασφαλίζουν και για την επόμενη χρονιά την παροχή υπηρεσιών σίτισης και στέγασης στους φοιτητές μας.

Ήδη, από την προηγούμενη χρονιά βελτιώθηκαν οι παροχές σε επίπεδο σίτισης και ταυτόχρονα επανασχεδιάστηκε  και υλοποιήθηκε μια σειρά ουσιαστικών παρεμβάσεων τεχνικού χαρακτήρα σε Εστίες. Οι Εστίες λειτουργούν με βάση εσωτερικό κανονισμό, ο οποίος συμφωνείται με τα αντίστοιχα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Με βάσει τα ανωτέρω διασφαλίζεται η συνέχιση και αναβάθμιση των παροχών σίτισης και στέγασης στους φοιτητές.

Είναι προφανές ότι τηρούνται και θα τηρούνται όλες οι υποχρεώσεις έναντι της φοιτητικής νεολαίας, όπως αυτές προκύπτουν από τους σχετικούς νόμους και συμβάσεις.

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ AΠΟ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ:Στο «τραπέζι» του Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση η πρόταση του υπ. Παιδείας


Η πρόταση του υπ. Παιδείας για το Νέο Λύκειο θα παρουσιαστεί από τον Γενικό Γραμματέα του υπ. Παιδείας στο  Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) , αύριο  Τρίτη 5 Ιουλίου 2011 και ώρα 10.00 το πρωί στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων των Γενικών Αρχείων του Κράτους, οδός Δάφνης 61, Ψυχικό.
Στην περίπτωση που δεν ολοκληρωθεί η συζήτηση του θέματος την Τρίτη 5 Ιουλίου, η συνεδρίαση θα συνεχιστεί και την Τετάρτη 6 Ιουλίου 2011 και ώρα 10.00 το πρωί στον ίδιο χώρο.

Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο η Α’ Λυκείου θαλειτουργήσει με βάση το νέο πρόγραμμα σπουδών ενώ από το σχολικό έτος 2012‐13 θα είναι έτοιμα και τα νέα προγράμματα σπουδών για τη Β’ και Γ’ Λυκείου. Οι μαθητές που θα φοιτούν στην Α’ Λυκείου το ερχόμενο σχολικό έτος θα εισαχθούν στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ με βάση το νέο σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων το οποίο θα ισχύσει για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2013‐
14. Στη συνέχεια περιγράφονται διεξοδικότερα οι αλλαγές ανά τάξη.
Α’ Λυκείου
  • • Η Α’ Λυκείου αποτελεί τάξη γενικής παιδείας. Οι μαθητές δεν εξειδικεύονται σε αυτή την
τάξη. Ωστόσο μπορούν σταδιακά να αρχίσουν να προσανατολίζονται με τη δυνατότητα που
τους παρέχεται να επιλέξουν μια ερευνητική εργασία ανά τετράμηνο με θέμα που
εντάσσεται στους κύκλους «Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες», «Τέχνη και
Πολιτισμός», «Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες και Τεχνολογία» και «Περιβάλλον και
Αειφόρος Ανάπτυξη» ή με θέμα που συνδυάζει κάποιους από τους προαναφερόμενους
κύκλους.
  • Μειώνεται κατά 8 ο συνολικός αριθμός των μαθημάτων (από 16 γίνονται 8) ώστε αφενός
μεν οι μαθητές να εμβαθύνουν και να αποκτούν ουσιαστικές γνώσεις σε κεντρικής
σημασίας γνωστικά αντικείμενα και αφετέρου να αναδειχθεί η εσωτερική ενότητα πολλών
μέχρι σήμερα κατακερματισμένων γνωστικών αντικειμένων. Συγκεκριμένα,

Α) δημιουργείται ενιαίο μάθημα με τίτλο «Ελληνική Γλώσσα (Αρχαία και Νέα Ελληνική
Γλώσσα και Γραμματεία)» με διακριτούς κλάδους την «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και
Γραμματεία», τη «Νεοελληνική Γλώσσα» και τη «Νεοελληνική Λογοτεχνία» ώστε να
αναδεικνύεται ο πλούτος, η ιστορική συνέχεια και η εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας και
γραμματείας.

Β) ενοποιούνται τα μέχρι σήμερα ανεξάρτητα μαθήματα της «Άλγεβρας» και της
«Γεωμετρίας» σε ένα ενιαίο μάθημα με τίτλο «Μαθηματικά».

Γ) δημιουργείται ενιαίο μάθημα με τίτλο «Φυσικές Επιστήμες» με διακριτούς κλάδους τη
«Φυσική», τη «Χημεία», και τη «Βιολογία» (με έμφαση στο ανθρώπινο σώμα και την
λειτουργία του) που προστίθεται στην Α’ Λυκείου.

Δ) το μάθημα της «Τεχνολογίας» ενσωματώνεται στην ερευνητική εργασία (project).

Ε) το μάθημα «Αρχές Οικονομίας» μεταφέρεται ουσιαστικά στη Β’ Λυκείου όπου οι
μαθητές βρίσκονται πλησιέστερα στην ηλικία του ενήλικου πολίτη και άρα έχουν
περισσότερα ερεθίσματα και ενδιαφέρον για να αντιληφθούν τα οικονομικά φαινόμενα.

Στ) Ο «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός» που σήμερα είναι ένα υποβαθμισμένο
μονόωρο μάθημα στην τάξη αυτή, αναδιοργανώνεται πλήρως και εντάσσεται ως οριζόντια
δράση στη σχολική ζωή όπου οι μαθητές, μέσω σύγχρονων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων
(π.χ. προσκλήσεις στο σχολείο επαγγελματικών ενώσεων, σύνδεση με επαγγελματίες κατά
τη διεξαγωγή των projects) και αναβαθμισμένων ψηφιακών υπηρεσιών επαγγελματικού
προσανατολισμού και συμβουλευτικής, υποστηρίζονται πλήρως για να επιλέξουν το
επαγγελματικό τους μέλλον.

Ζ) οι μαθητές επιλέγουν υποχρεωτικά μια ερευνητική εργασία ανά τετράμηνο η οποία
αξιολογείται και βαθμολογείται ισοδύναμα με όλα τα υπόλοιπα μαθήματα.
  • Μειώνονται κατά 2 οι ώρες διδασκαλίας.
Β’ Λυκείου
  • • Η Β’ Λυκείου αποτελεί τάξη πρώτης εξειδίκευσης σε μια από τις δυο κατευθύνσεις:
α) Κατεύθυνση A (κυρίως για μαθητές που έχουν αποφασίσει να ακολουθήσουν σπουδές σε θετικές, τεχνολογικές, ή επιστήμες υγείας) και β) Κατεύθυνση Β (κυρίως για μαθητές που
έχουν αποφασίσει να ακολουθήσουν κλασσικές, και ανθρωπιστικές επιστήμες). Οι μαθητές
που σκοπεύουν να ακολουθήσουν σπουδές είτε στο πεδίο των οικονομικών, είτε στο πεδίο
των κοινωνικών και των πολιτικών επιστημών μπορούν να ακολουθήσουν όποια από τις
δυο κατευθύνσεις επιθυμούν. Με τον τρόπο αυτό για μια μεγάλη μερίδα μαθητών και
αντίστοιχα για ένα μεγάλο εύρος σπουδών, οι επιλογές στη Β’ Λυκείου δεν έχουν οριστικό
χαρακτήρα, αφήνοντας σημαντικό βαθμό ευελιξίας ακόμα και σε αυτό το προχωρημένο
επίπεδο.

Προχωράμε στην ανανέωση των Βάσεων Δεδομένων του Εθνικού Κέντρου Επαγγελματικού
Προσανατολισμού (ΕΚΕΠ) με τη σύνδεση της Διαδικτυακής Διαδραστικής Πύλης με τις Βάσεις ΠΛΟΗΓΟΣ
(http://ploigos.ekep.gr) και ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ (http://ichnilatis.ekep.gr) για την έγκυρη, αποτελεσματική και
επικαιροποιημένη πληροφόρηση.

Πρόταση για το Νέο Λύκειο

  • Μειώνεται κατά 5 ο συνολικός αριθμός μαθημάτων (από δεκαεπτά μαθήματα σε
δώδεκα). Και οι δυο κατευθύνσεις έχουν ίδιο αριθμό μαθημάτων.
  • Μειώνονται κατά 1 ή 2 οι ώρες διδασκαλίας (ανάλογα με την κατεύθυνση που μέχρι σήμερα ακολουθούσαν).
Γ’ Λυκείου
  • • Η Γ’ Λυκείου είναι η τάξη στην οποία ολοκληρώνεται η εξειδίκευση των μαθητών, αφού:
α) οι μαθητές της κατεύθυνσης A της Β’ Λυκείου ακολουθούν την ομώνυμη κατεύθυνση Α
και στη Γ’ Λυκείου (για μαθητές που σκοπεύουν να ακολουθήσουν θετικές, τεχνολογικές ή
σπουδές στις επιστήμες υγείας)
β) οι μαθητές της κατεύθυνσης Β της Β’ Λυκείου ακολουθούν την ομώνυμη κατεύθυνση Β
της Γ’ Λυκείου (για μαθητές που σκοπεύουν να ακολουθήσουν κλασικές και ανθρωπιστικές
επιστήμες),
γ) οι δε μαθητές είτε της κατεύθυνσης Α, είτε της κατεύθυνσης Β της Β’ Λυκείου που
σκοπεύουν να ακολουθήσουν σπουδές στα πεδία των οικονομικών, των κοινωνικών και
των πολιτικών επιστημών ακολουθούν την ενδιάμεση κατεύθυνση ΑΒ της Γ’ Λυκείου.
  • • Μειώνεται κατά 6 ο συνολικός αριθμός μαθημάτων (από δεκαέξι μαθήματα σε δέκα).
Όλες οι κατευθύνσεις έχουν ίδιο αριθμό μαθημάτων.
  • • Αυξάνονται κατά 4 οι διδακτικές ώρες.__ 

Yπουργείο Παιδείας: Διευκρινίσεις για το Νόμο για τις αλλαγές στα ΑΕΙ- «Δεν υπάρχει καμία περίπτωση επιβολής διδάκτρων στους φοιτητές»


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
-----
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
-----
Ταχ. Δ/νση: Α. Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη: 15180 - Μαρούσι
Ιστοσελίδα: www.minedu.gov.gr
E-mail: press@minedu.gov.gr

04/07/2011

Παρά τις συνεχείς εκκλήσεις και διαψεύσεις μας αναφορικά με τις χύδην διαρροές στον Τύπο ως προς το Νόμο για τις αλλαγές στα ΑΕΙ, κάποιοι συνεχίζουν να «μεταφράζουν» κατά το δοκούν όσες πληροφορίες έχουν και να δημιουργούν λάθος εντυπώσεις.

Για μία ακόμα φορά θα θέλαμε να διευκρινίσουμε ότι:
Δεν υπάρχει καμία περίπτωση επιβολής διδάκτρων στους φοιτητές, όσο και αν κάποιοι το επιθυμούν. Μετά τη χρονική διάρκεια σπουδών ν+2 και ν+ν για τους μερικής φοίτησης, το κάθε Ίδρυμα θα αποφασίζει τους τρόπους και τις προϋποθέσεις για τη διατήρηση της φοιτητικής ιδιότητας.
Τα συγγράμματα θα συνεχίσουν να διανέμονται κανονικά. Σε 3 χρόνια όλα θα είναι αναρτημένα στο Διαδίκτυο.
Πραγματικά, τέλος, απορούμε πόθεν προκύπτει ότι η σίτιση θα υφίσταται μόνο αν η σχολή έχειχρήματα…
Ματαιοπονούν όποιοι καλλιεργούν τεχνητή ένταση ψαρεύοντας σε θολά νερά.

Από το Γραφείο Τύπου

4 Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί και Μηχανικοί Υπολογιστών σ' ερευνητικό έργο στο Δ.Π.Θ.

Η Επιτροπή Ερευνών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης για την εκτέλεση της πράξης «Βέλτιστη Ενεργειακή Διαχείριση Αυτόνομων Υβριδικών Συστημάτων», που υλοποιείται στο πλαίσιο των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων «Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα» και Περιφερειών σε Μετάβαση, Δράση Εθνικής Εμβέλειας «Συνεργασία», Πράξη 1: Συνεργατικά έργα μικρής και μεγάλης κλίμακας, με Επιστημονικά Υπεύθυνο τον κ. Γεώργιο Συρακούλη, Επίκουρο Καθηγητή του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Δ.Π.Θ. που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από εθνικούς πόρους, προτίθεται να απασχολήσει με σύμβαση ανάθεσης έργου (ορισμένης χρονικής διάρκειας) εξωτερικούς συνεργάτες που πληρούν συγκεκριμένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, τα οποία περιγράφονται ακολούθως

Τέσσερα (4) άτομα κατηγορίας Π.Ε. Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί και Μηχανικοί Υπολογιστών με εξειδικευμένη γνώση στη μοντελοποίηση, στον έλεγχο και στο σχεδιασμό πολύπλοκων εξειδικευμένων ηλεκτρονικών συστημάτων με χρήση βιοεμπνευσμένων υπολογιστικών τεχνικών.

Kαταληκτική ημερομηνία: 15-07-2011

Πληροφορίες: κ. Γ. Συρακούλης, τηλ. 2541079547.

Σχετικός Σύνδεσμος:

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Θέσεις του Π.Δ./τος 407/80 στο τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων

To Πανεπιστήμιο Πειραιώς σύμφωνα με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων, προκηρύσσει την πλήρωση θέσεων Ερευνητικού/Διδακτικού προσωπικού βάσει του Π.Δ./τος 407/80 για το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012, για τη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων ως εξής:

-Δομές Δεδομένων
-Βάσεις Δεδομένων (Χειμερινό_Εξάμηνο 1ο,3ο,5ο)
-Μαθηματική Ανάλυση (I)
-Θεωρία Πιθανοτήτων
-Πολιτικές και Διαχείριση Ασφάλειας
-Διακριτά Μαθηματικά
-Στατιστική
-Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων ( Εαρινό_Εξάμηνο 2ο,8ο)
-Μαθηματική Ανάλυση (II)
- Γραμμική Άλγεβρα

Πληροφορίες: Οι αιτήσεις και τα δικαιολογητικά υποβάλλονται στη γραμματεία του Τμήματος. Πληροφορίες στο τηλέφωνο της γραμματείας: 210.414.27.52 , 210.414.27.73.
Δικαιολογητικά μέχρι 17/7/2011.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ Θέσεις διδασκόντων στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων


Το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων προκηρύσσει θέσεις διδασκόντων με βάση το άρθρο 5 του Π.Δ. 407/80 προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες διδασκαλίας των παρακάτω μαθημάτων του προγράμματος σπουδών για το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012 με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, υπό την προϋπόθεση της εξασφάλισης των σχετικών πιστώσεων από το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ως εξής:

-Θεωρία Παιγνίων και Εφαρμογές
-Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων
-Οικονομικά της Διοίκησης(Μάκρο II )
-Μαθηματικά και ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ (I)
-Άρχες Πληροφορικής
-Εμπορικό Δίκαιο
-Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία

Πληροφορίες: Οι αιτήσεις και τα δικαιολογητικά υποβάλλονται στη γραμματεία του Τμήματος. Πληροφορίες στο τηλέφωνο της γραμματείας: 2531.039. 984.
Δικαιολογητικά μεχρι 8/7/2011.

Πως θα λειτουργήσουν τα ΑΕΙ-ΤΕΙ τριετούς φοίτησης

Από το Έθνος

Η μείωση του χρόνου σπουδών από τέσσερα σε τρία χρόνια νοείται μόνο εάν συμφωνήσουν όλα τα ομοειδή τμήματα και εφόσον δεν πλήττεται το κύρος του παρεχόμενου πτυχίου.

Τριετείς σπουδές υπό προϋποθέσεις, και όχι για όλα τα τμήματα των ΑΕΙ - ΤΕΙ, προγραμματίζει το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να εναρμονιστεί η χώρα μας με τον ευρωπαϊκό χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης.

Στο σχέδιο νόμου που θα δοθεί σήμερα στη δημοσιότητα θα επισημαίνεται ότι όποιες σχολές των ΑΕΙ - ΤΕΙ επιθυμούν να μειώσουν τον χρόνο σπουδών από τα τέσσερα στα τρία χρόνια θα μπορούν να το κάνουν, με την προϋπόθεση ότι ο φοιτητής θα συγκεντρώνει μέσα σε μία τριετία 180 ακαδημαϊκές μονάδες (60 τον χρόνο).

Επίσης, τα Ιδρύματα θα μπορούν σε κάποιες περιπτώσεις να διοργανώνουν ταχύρρυθμα προγράμματα κατάρτισης (μονοετή ή διετή), χωρίς όμως να χορηγούν πτυχίο.

Ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας δήλωσε στο "Εθνος" ότι η διάταξη για τις τριετείς σπουδές δεν θα αφορά όλα τα τμήματα. "Αν υπάρχουν τμήματα τα οποία μπορούν να προσφέρουν όλες τις απαραίτητες γνώσεις εντός τριετίας, χωρίς να μειώνεται το κύρος του πτυχίου, τότε θα έχουν αυτή τη δυνατότητα" δήλωσε χαρακτηριστικά.

Η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου αναμένεται να δώσει σήμερα στη δημοσιότητα το σχέδιο νόμου για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Μάλιστα ανέφερε για τα συγκεκριμένα τμήματα ότι οι απόφοιτοι από τη στιγμή που θα ολοκληρώνουν τις σπουδές τους ταχύτερα, θα βγαίνουν νωρίτερα στην αγορά εργασίας.

Από την πλευρά ο ειδικός γραμματέας ανώτατης εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, Βασίλης Παπάζογλου, προχώρησε σε διευκρινίσεις για το ζήτημα των τριετών σπουδών.

Ειδικότερα ξεκαθάρισε, φέρνοντας για παράδειγμα το τμήμα Φυσικής, ότι για να χορηγηθούν πτυχία σε τρία χρόνια δεν θα μπορεί να το κάνει μόνο ένα τμήμα ξεχωριστά. "Ή όλα τα τμήματα Φυσικής ή κανένα, γιατί διαφορετικά αργότερα θα υπάρχουν προβλήματα με τα επαγγελματικά δικαιώματα.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις από στελέχη του υπουργείου Παιδείας που ασχολήθηκαν με τη σύνταξη του νέου νόμου, οι τριετείς σπουδές αφορούν κυρίως τμήματα των ΤΕΙ και λιγότερα των πανεπιστημίων.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, το θέμα δεν αναμένεται να επηρεάσει μεγάλο αριθμό και σίγουρα δεν θα "ακουμπήσει" Πολυτεχνικά, Γεωπονικά και Ιατρικά, τα οποία χορηγούν πτυχίο έπειτα από 5 ή 6 χρόνια σπουδών.

Συζητείται και η σύσταση υπηρεσιών φύλαξης
Προστασία ασύλου... αλά καρτ

Στα βασικά σημεία του προσχεδίου νόμου που δόθηκαν στη δημοσιότητα, η μόνη αναφορά που γίνεται σχετικά με τις ακαδημαϊκές ελευθερίες-άσυλο είναι ότι θα υπάρξει "πλήρης και πιστή εγγύηση της επιστημονικής ελευθερίας και της ελευθερίας έκφρασης στα ΑΕΙ".

Η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου επισήμανε ότι "η ελληνική κοινωνία θέλει ένα πανεπιστήμιο και ΤΕΙ ανοιχτό, που να λειτουργεί και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της".

Ενδεικτική, πάντως, είναι η δήλωση του ειδικού γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης για το θέμα που απασχολεί την πανεπιστημιακή κοινότητα. "Το άσυλο, αυτήν τη στιγμή, όπως υπάρχει στον νόμο, δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Θα επαφίεται σε κάθε ίδρυμα πώς θα το εφαρμόσει, μέσω του οργανισμού του. Αν θα κάνει υπηρεσία φύλαξης, πώς θα την κάνει, πώς θα την πληρώνει". Μάλιστα ανέφερε πως εάν ένας πολίτης καταγγείλει έκτροπα στην αστυνομία σε πανεπιστημιακό χώρο, τότε οι αρχές θα αποφασίσουν εάν θα παρέμβουν.

Ουσιαστικά, με τον νέο νόμο, το κάθε ίδρυμα, μέσω του εσωτερικού κανονισμού, θα αποφασίζει με ποιον τρόπο θα αντιδρά σε περιπτώσεις που πραγματοποιούνται επεισόδια ή καταστροφές πανεπιστημιακών χώρων. Σίγουρα, πάντως, θα υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία όσον αφορά την απόφαση για άρση του ασύλου, αφού δεν θα απαιτούνται η συνεδρίαση και η σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας επιτροπής.

Διαψεύδει το υπουργείο τα περί διδάκτρων
Διά βίου μάθηση και εξ αποστάσεως

Το κάθε ίδρυμα ΑΕΙ-ΤΕΙ, σύμφωνα με το προσχέδιο νόμου, θα μπορεί να ιδρύσει σχολή Διά Βίου Μάθησης και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Σε αυτό το πλαίσιο θα μπορούν πολίτες που επιθυμούν να εφοδιαστούν με γνώσεις να παρακολουθούν μαθήματα εξ αποστάσεως, ενώ το κάθε ίδρυμα θα αποφασίζει αν θα επιβάλει δίδακτρα.

Τις τελευταίες ημέρες, πάντως, αναπτύχθηκε μια φημολογία, σύμφωνα με την οποία όσοι φοιτητές δεν θα ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στα προβλεπόμενα έτη που ορίζει ο νόμος, θα υπάρχει το ενδεχόμενο να υπάρχει μία οικονομική επιβάρυνσή τους για τα πρόσθετα έτη που θα σπουδάσουν. Αυτό, ωστόσο, φαίνεται πως διαψεύδεται από το υπουργείο Παιδείας, καθώς ισχυρίζεται ότι διατάξεις του νόμου οι οποίες υποτίθεται ότι έχουν διαρρεύσει στον Τύπο δεν ισχύουν.

Μένει, πάντως, να φανεί εάν η συγκεκριμένη διάταξη θα έχει απαλειφθεί στο κείμενο που θα δώσει σήμερα το υπουργείο στους πρυτάνεις.

Εν τω μεταξύ, την Παρασκευή, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο υπουργείο Παιδείας, ομάδα φοιτητών εισήλθε στην αίθουσα κρατώντας πανό και φωνάζοντας συνθήματα ενάντια στην κατάργηση της δημόσιας παιδείας.

Η υπουργός Παιδείας από την πλευρά της, με δηλώσεις της υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι "οι ριζικές αλλαγές που προτείνονται για τα ανώτατα ιδρύματα, ανταποκρίνονται στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας, που χρηματοδοτεί τα ιδρύματα και εμπιστεύεται τα παιδιά της".



Τι δεν κάνουν οι πρυτάνεις

Δεν με εξέπληξε η αντίδραση των πρυτάνεων στις προτάσεις του υπουργείου Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Την περίμενα. Αλλωστε, δεν διαφέρει σε τίποτα από τις τυπικές αντιδράσεις της όποιας κατηγορίας πολιτών θίγεται από κάποια κυβερνητικά μέτρα. Και δεν αμφιβάλλω ότι ανάλογη θα είναι και η συνέχεια. Εχουν κι αυτοί, βλέπετε, τα δικά τους "κεκτημένα" που θέλουν να προστατεύσουν. Λογικό το βλέπω να φτάσουν και σε καμιά απεργία.

Δεν είναι πρόθεσή μου να υπερασπιστώ το νομοσχέδιο της υπουργού Παιδείας. Αλλωστε, επανειλημμένα έχω υποστηρίξει ότι η μοναδική λύση που έχουμε για ν' αναβαθμιστούν κάποτε τα πανεπιστήμιά μας είναι να αντιγράψουμε κάποιο από τα επιτυχημένα εκπαιδευτικά συστήματα που ισχύουν στις ανεπτυγμένες χώρες. Ολα τα άλλα είναι αναποτελεσματικά μπαλώματα και τίποτα περισσότερο.

Αναμφισβήτητα είναι τα χάλια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσής μας. Και χαμένη κάπου στον πυθμένα της παγκόσμιας αξιολόγησης η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων μας. Ενα φαινόμενο που σίγουρα είναι μειωτικό για τη χώρα, αλλά και τελείως εξευτελιστικό για όσους συμμετέχουν στη διαμόρφωσή του. Και είτε της αρέσει, είτε όχι, πρυτάνεις και καθηγητές, γενικά όσοι απαρτίζουν την ακαδημαϊκή κοινότητα, είναι συνολικά συνυπεύθυνοι για την κατάντια αυτή.

Είναι πολλά και σοβαρά, ακόμη και ιστορικής σημασίας, αυτά που έχουν συμβεί μεταπολιτευτικά στον χώρο της Παιδείας. Αλλά υπάρχει κάτι που δεν έχει γίνει ποτέ: να ξεσηκωθούν κάποια στιγμή πρυτάνεις και καθηγητές και να διακηρύξουν ότι αρνούνται να συμμετάσχουν άλλο σ' αυτή τη συνεχή υποβάθμιση των πανεπιστημιακών σπουδών και ότι είναι αποφασισμένοι να μην επιστρέψουν στα αμφιθέατρα και στα εργαστήρια, αν προηγουμένως δεν υπάρξουν παρεμβάσεις που να εγγυώνται την αναβάθμιση των πανεπιστημιακών σπουδών.

Αντ' αυτού άλλα συμβαίνουν και άλλα λέγονται. Οπως, για παράδειγμα, άκουσα κάποιον πρύτανη να διατείνεται ότι θίγεται με τα νέα μέτρα η "αξιοπρέπεια των πανεπιστημιακών", αλλά δεν έχω δει να έχει θιγεί ποτέ η "αξιοπρέπεια" αυτή, όταν η όποια ομάδα ενδοπανεπιστημιακών ή εξωπανεπιστημιακών τραμπούκων επιβάλλει τους δικούς της κανόνες λειτουργίας του ιδρύματος.

Και, τέλος, κάθε άλλο παρά προστατεύουν το "δημόσιο πανεπιστήμιο" όσοι το ταυτίζουν με την αναποτελεσματικότητα και την αναξιοκρατία και το θέλουν να είναι ένας αναρχούμενος χώρος που χρειάζεται να ξοδέψει μια περιουσία για να εισαχθεί κάποιος.

Έθνος