Τετάρτη, 25 Μαΐου 2011

Παραίτηση βαθμολογητή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις: Καταγγέλλει σοβαρά λάθη στη βαθμολόγηση των γραπτών!

Σκάνδαλο μεγατόνων αποκαλύπτει ο Καθηγητής Φυσικής κ. Θρασύβουλος Μαχαίρας για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Οι οδηγίες που έστειλε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων για τη βαθμολόγηση ορισμένων ζητημάτων στο μάθημα της Φυσικής Κατεύθυνσης είναι λανθασμένες με αποτέλεσμα οι βαθμολογητές να βαθμολογούν τις σωστές απαντήσεις ως λάθος! Ο κ. Μαχαίρας, αφού διαμαρτυρήθηκε για την απαράδεκτη αυτή κατάσταση, αποφάσισε να παραιτηθεί από βαθμολογητής του 48ου Βαθμολογικού Κέντρου της Μαγνησίας.

«Μου είναι ηθικά αδύνατο να διορθώνω ως σωστό το λανθασμένο και το αντίστροφο. Αυτό που γίνεται αυτή τη στιγμή υποθηκεύει το μέλλον χιλιάδων παιδιών και ουσιαστικά διαπράττεται έγκλημα. Υπάρχουν παιδιά που δεν σκέφτονται να απαντήσουν αυτά που θέλει η επιτροπή, στείρες γνώσεις, αλλά έχουν κριτική σκέψη και οξυδέρκεια η οποία διαμέσου τέτοιων συμπεριφορών χάνεται», υποστήριξε ο κ. Μαχαίρας μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ.

Εξηγώντας την όλη κατάσταση ο καθηγητής Φυσικής του Λυκείου Αγριάς σημείωσε πως είναι βαθμολογητής στο Βαθμολογικό Κέντρο που υπάρχει στη Μαγνησία.

Την Παρασκευή 20 Μαΐου οι υποψήφιοι εξετάστηκαν μεταξύ άλλων και στη Φυσική Κατεύθυνσης, ένα μάθημα που θεωρείται ιδιαιτέρως απαιτητικό και δύσκολο.

Το Σάββατο στο Εξεταστικό Κέντρο της Μαγνησίας συγκεντρώθηκαν οι βαθμολογητές προκειμένου να ενημερωθούν από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων για τον τρόπο βαθμολόγησης των γραπτών.

Μόλις είδε ο κ. Μαχαίρας τις απαντήσεις της Κ.Ε.Ε. διαμαρτυρήθηκε, καθώς οι απαντήσεις σε δύο ερωτήματα ήταν λανθασμένες. Αυτό σημαίνει πως οι μαθητές που είχαν απαντήσει σωστά σύμφωνα με τους νόμους της Φυσικής, δεν θα λάμβαναν τους πολυπόθητους βαθμούς, μιας και η απάντησή τους σύμφωνα με την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων ήταν λάθος!

Ο κ. Θρασύβουλος Μαχαίρας υπέβαλε ένσταση, χωρίς ωστόσο να απαντήσει η Κεντρική Επιτροπή.
«Κάποιοι μαθητές που έχουν την ικανότητα να σκέφτονται πιο βαθιά και πιο σωστά από αυτούς που έβαλαν τα θέματα φέτος, θα αδικηθούν σε πολλά Βαθμολογικά Κέντρα, επειδή το υπουργείο δεν θα πάρει θέση στις ερωτήσεις των υπευθύνων βαθμολόγησης», δήλωσε ο κ. Μαχαίρας, ο οποίος σήμερα θα καταθέσει την παραίτησή του ως βαθμολογητής.

Ο ίδιος τονίζει πως τη στιγμή που οι υποψήφιοι αγωνίζονται για το μέλλον τους, το ίδιο το κράτος φαλκιδεύει τα όνειρά τους και την επαγγελματική τους πορεία.

«Δε θέλω να κοπούν μόρια από εκείνους τους μαθητές, που δυστυχώς ετοιμάστηκαν για να γράψουν τα λάθη που ήθελαν να ακούσουν οι κύριοι της Κ.Ε.Ε. Θέλω να σταλεί οδηγία στα Βαθμολογικά Κέντρα όλης της χώρας, ώστε να παρθεί ως σωστό και το πραγματικά σωστό, έστω μαζί με το λανθασμένο που αυτοί απαιτούνε. Για την ηθική τη δικιά μου... Κυρίως όμως για τη δικαίωση εκείνου του ενός μαθητή, κάπου στην Ελλάδα, που επειδή έμαθε να σκέφτεται πιο καλά από τους θεματοδότες, απάντησε σωστά σε ό,τι τον ρωτήσανε, ακόμη και όταν οι ερωτώντες είχαν στο μυαλό τους το λάθος», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ο κ. Μαχαίρας στην επιστολή του προς την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, παραθέτοντας και τη σωστή λύση των δύο επίμαχων ζητημάτων.


--------------------------------------------------------------

Ο Θρασύβουλος Μαχαίρας είναι καθηγητής Φυσικής στο Γενικό Λύκειο Αγριάς. Έχει συγγράψει πλήθος βιβλίων που σχετίζονται με τους νόμους της Φυσικής, ενώ διαμέσου της ιστοσελίδας του http://ylikonet.gr/profile/ThrashuvoylosMachahiras?xg_source=activity έχει επικοινωνία με χιλιάδες καθηγητές Φυσικής και Χημείας, αλλά και με όσους ενδιαφέρονται για τις θετικές επιστήμες. Θεωρείται από τους σπουδαιότερους Έλληνες Φυσικούς ενώ οι παρεμβάσεις του έχουν φιλοξενηθεί σε επιστημονικά περιοδικά αλλά και στον αθηναϊκό Τύπο.

ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Μεταφορά προσωπικού από ΟΣΕ Α.Ε & ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., στα ΤΕΙ Αθήνας, Καλαμάτας και Λάρισας

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ:Τα θέματα στο μάθημα ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ

Με το μάθημα επιλογής ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ για όλες τις Κατευθύνσεις έπεσε σήμερα η «αυλαία» των πανελλαδικών εξετάσεων για του μαθητές των Γενικών Λυκείων.

 ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΗΚΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Έρχεται νέο θεσμικό πλαίσιο για την Ειδική Αγωγή

Τη δημιουργία ενός νέου θεσμικού πλαισίου για την Ειδική Αγωγή, το οποίο θα έρθει αμέσως μετά τη ψήφιση από τη Βουλή του νόμου για την τεχνική εκπαίδευση, ανακοίνωσε η υφ. Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου, μιλώντας στη Βουλή.

« Είμαστε στη διαδικασία της επεξεργασίας» είπε η υφυπουργός και πρόσθεσε:«Σύντομα θα υπάρξει και πρωτοβουλία από το Υπουργείο Παιδείας διαβούλευσης πάνω στην Ειδική Αγωγή. Όχι μόνο επενδύουμε στην Ειδική Αγωγή, αλλά μαζί θέλω να συμφωνήσουμε και να διαβουλευτούμε -και πριν τη Βουλή και μετά τη Βουλή- ένα νέο και ουσιαστικό πλαίσιο για την Ειδική Αγωγή».

Πηγή

Χριστοφιλοπούλου: Υπάρχει καμπανάκι για πολλά ΤΕΙ στη χώρα

«Ναι, υπάρχει καμπανάκι για πολλά ΤΕΙ στη χώρα», είπε στη Βουλή η υφ. Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου και σημείωσε: «Πρέπει να δουν οι τοπικές κοινωνίες, μαζί με τη δική μας ηγεσία, τους Βουλευτές και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, με ποιες προϋποθέσεις υπάρχει βιωσιμότητα με ουσία, με ποιότητα και με σύνδεση με την τοπική ανάπτυξη».

Η υφ. Παιδείας πρόσθεσε πως «προχθές εβρισκόμενη στην Ήπειρο, είχα εκτενέστατη συζήτηση και με το συνάδελφο από εκεί για την προοπτική του ΤΕΙ της Ηπείρου, την αναδιαμόρφωση των σχολών και τη διασύνδεσή τους με την τοπική ανάπτυξη, αλλά κυρίως με την παροχή πτυχίων με αντίκρισμα, με επαγγελματική εξειδίκευση και με πραγματικά επαγγελματικά δικαιώματα -κάτι που ξέρετε ότι αυτή η Κυβέρνηση το προχωράει γοργά- που είχαν επί 20ετία μείνει στο συρτάρι».

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον ορισμό μελών υπηρεσιακών συμβουλίων επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον ορισμό μελών υπηρεσιακών συμβουλίων επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης , απηύθυνε ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής Γιάννης Κουμέντος.

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Τι πρoέκυψε από μελέτη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τις επιλογές των υποψηφίων στα Μηχανογραφικ

Σύμφωνα με έρευνα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου , του πάρεδρου Δρ Χρ. Ραγιαδάκου οι υποψήφιοι «εμμένουν» μέχρι και την 11η επιλογή τους σε συγκεκριμένα τμήματα, με βάση τα κριτήρια «Περιφέρεια», «Εντοπιότητα», «Επιστημονική Κατηγορία», «Επαγγελματική Κατηγορία» και «Είδος Ιδρύματος (ΑΕΙ, ΤΕΙ)».


Διαπιστώνεται επισης ότι η σειρά των κριτηρίων που θέτουν οι υποψήφιοι είναι το «Είδος Ιδρύματος», η «Επαγγελματική Κατηγορία», η «Επιστημονική Κατηγορία» και, τέλος, η «Εντοπιότητα». Καταγράφεται η ασυμφωνία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης εκπαιδευτικών επιλογών για κάθε κατηγοριοποίηση τμημάτων και σε κάθε περιφέρεια και φύλο. Με αφετηρία τη θέση ότι «οι υποψήφιοι κάθε περιφέρειας που έχουν επιτύχει στις πανελλήνιες εξετάσεις εγγράφονται γενικά στην ειδικότητα (και όχι στο τμήμα) που επιθυμούν σε ίδρυμα της περιφέρειάς τους» γίνεται κατανομή των ειδικοτήτων των τμημάτων σε όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας.

Οσον αφορά τις πρώτες επιλογές των υποψηφίων κάθε περιφέρειας ως προς την περιφέρεια του ιδρύματος , προέκυψαν τα ακόλουθα αποτελέσματα:
Της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης επιλέγουν ιδρύματα κατά 39,5% της Κεντρικής Μακεδονίας, κατά 28,8% της περιφέρειάς τους και κατά 23,1 % της Αττικής. Τα ποσοστά πρώτων επιλογών για ιδρύματα στις άλλες περιφέρειες είναι μηδαμινά.
Της Κεντρικής Μακεδονίας επιλέγουν ιδρύματα κατά 71,8% της περιφέρειάς τους, κατά 15,2% της Αττικής και κατά 3,2% της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Της Δυτικής Μακεδονίας επιλέγουν ιδρύματα κατά 55,2% της Κεντρικής Μακεδονίας, κατά 13,8% της Αττικής και κατά 3,6% της περιφέρειάς τους.
Της Ηπείρου επιλέγουν ιδρύματα κατά 37,1% της Αττικής, κατά 31,9% της περιφέρειάς τους, κατά 17,4% της Αττικής και κατά 5,6% της Δυτικής Ελλάδας.
Της Θεσσαλίας επιλέγουν τμήματα κατά 37,7% της Αττικής, κατά32,2% της Κεντρικής Μακεδονίας και κατά 19,1% της περιφέρειάς τους.
Των Ιονίων Νήσων επιλέγουν τμήματα κατά 54,4% της Αττικής, κατά 12,8% της Κεντρικής Μακεδονίας, κατά 12,0% της Δυτικής Ελλάδας, κατά 6,5% της περιφέρειάς τους και κατά 6,0% της Ηπείρου.
Της Δυτικής Ελλάδας επιλέγουν τμήματα κατά 43,3% της Αττικής, κατά 39,3% της περιφέρειάς τους και κατά 6,1% της Κεντρικής Μακεδονίας.
Της Στερεάς Ελλάδας επιλέγουν τμήματα κατά 61,1% της Αττικής, κατά 13,9% της Κεντρικής Μακεδονίας, κατά 5,1% της περιφέρειάς τους και κατά 4,0% της Θεσσαλίας.
Της Αττικής επιλέγουν τμήματα κατά 85,2% της περιφέρειάς τους, κατά 3,1% της Δυτικής Ελλάδας και κατά 2,8% της Κεντρική Μακεδονίας.
Της Πελοποννήσου επιλέγουν τμήματα κατά 66,5% της Αττικής, κατά 11,2% της Δυτικής Ελλάδας, κατά 6,5% της Κεντρικής Μακεδονίας και κατά 6,0% της περιφέρειάς τους.
Του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου επιλέγουν τμήματα κατά 56,3% της Αττικής, κατά 16,5% της Κεντρικής Μακεδονίας, κατά 5,9% της Κρήτης και κατά 10,3% της περιφέρειάς τους.
Της Κρήτης επιλέγουν τμήματα κατά 48,6% της περιφέρειάς τους, κατά 33,4% της Αττικής και κατά 10,1% της Κεντρικής Μακεδονίας.

Αξίζει να επισημανθεί ότι εκτός Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας οι υποψήφιοι της Κρήτης παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ποσοστό πρώτης προτίμησης τμημάτων της περιφέρειάς τους.
Αποδεχόμενοι την αρχή ότι «οι υποψήφιοι κάθε περιφέρειας γράφονται στην ειδικότητα πρώτης επιλογής τους», για να ισορροπήσει η προσφορά και ζήτηση εκπαιδευτικών επιλογών σε κάθε περιφέρεια χωριστά ο πάρεδρος του Παιδαγωγικού Χρ. Ραγιαδάκος προτείνει να γίνουν οι παρακάτω σημαντικές αλλαγές στις σημερινές κατανομές φοιτητών. Δεχόμαστε, τονίζει ο πάρεδρος, ότι αν σε μια περιφέρεια οι επιλογές είναι κάτω από 40, τότε τυχόν υπάρχοντα τμήματα αυτής της «Επιστημονικής Κατηγορίας» θα καταργηθούν. Αντίστροφα αν οι επιλογές είναι πάνω από 40 και δεν υπάρχουν τμήματα σε αυτή την κατηγορία τότε θα δημιουργηθούν.

Στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη
Θα αυξηθούν οι φοιτητές στην ειδικότητα Δημοτική Εκπαίδευση.
Θα ελαττωθούν οι φοιτητές στις ειδικότητες: Βαλκανικές και Παρευξείνιες Γλώσσες, Νομική, Φυσική Αγωγή, Νηπιαγωγών, Πληροφορική, Μηχανική ΗΥ, Ιατρική, Πολιτικού Μηχανικού, Διοίκηση Επιχειρήσεων, Λογιστική.
Θα καταργηθούν οι ειδικότητες: φιλολογία, ιστορία, κοινωνιολογία, Βιολογία, Γεωπονική, Περιβάλλοντος, Δασοπονία, Αρχιτεκτονική, Μηχανολόγοι, Μηχανικού Διοίκησης, Διακοσμητική, Ηλεκτρολόγου, Μάρκετινγκ.
Στην Κεντρική Μακεδονία
Θα αυξηθούν οι φοιτητές στις ειδικότητες Ψυχολογία, Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πληροφορική, Μηχανικού ΗΥ.
Θα ελαττωθούν οι φοιτητές στις ειδικότητες Αγγλική Γλώσσα, Θεολογία, Φιλοσοφία, Φιλολογία, Ιστορία, Νομική, Πολιτική, Φυσική Αγωγή, Μαθηματικά, Βιολογία, Γεωπονική, Νοσηλευτική, Πολιτικού Μηχανικού, Τοπογράφου, Μηχανολογία, Τεχνολογία Τροφίμων, Οικονομικά, Διοίκηση Επιχειρήσεων, Εμπορίου, Λογιστική.
Θα δημιουργηθεί η ειδικότητα: Κοινωνιολογία

Θα καταργηθούν οι ειδικότητες Γαλλική Γλώσσα, Γερμανική Γλώσσα, Ιταλική Γλώσσα, Βιβλιοθηκονομία, Διοίκηση Υπηρεσιών, Φυσική, Χημεία, Γεωλογία, Περιβάλλοντος, Φυτική/Ζωϊκή Παραγωγή, Χημικού Μηχανικού, Ηλεκτρονικού, Σχεδιαστική, Ιχθυοκαλλιέργειες, Τουριστικά.

Στη Δυτική Μακεδονία
Θα αυξηθούν οι φοιτητές στην ειδικότητα Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Θα ελαττωθούν οι φοιτητές στις ειδικότητες: Νηπιαγωγών, Πληροφορική, Μηχανολογία, Οικονομικά, Διοίκηση Επιχειρήσεων, Λογιστική.
Θα δημιουργηθούν οι ειδικότητες Ιατρική, Πολιτικού Μηχανικού

Θα καταργηθούν οι ειδικότητες: Βαλκανικές και Παρευξείνιες Γλώσσες, Δημόσιες Σχέσεις, Περιβάλλοντος, Φυτική Παραγωγή, Ηλεκτρολογία, Τεχνολογία Τροφίμων, Εμπορίου.
Στην Ήπειρο
Θα αυξηθούν οι φοιτητές στην ειδικότητα Δημοτική Εκπαίδευση.
Θα ελαττωθούν οι φοιτητές στις ειδικότητες: Φιλολογία, Νηπιαγωγών, Πληροφορική, Νοσηλευτική, Παραϊατρικά, Οικονομικά, Λογιστική.
Θα δημιουργηθούν οι ειδικότητες: Νομική, Ψυχολογία, Μηχανικού ΗΥ, Πολιτικού Μηχανικού
Θα καταργηθούν οι ειδικότητες: Αγγλική Γλώσσα, Φιλοσοφία, ιστορία, Μουσική, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Επιστήμη Υλικών, Φυτική/Ζωϊκή Παραγωγή, Δασοπονία, Ιχθυοκαλιέργεια, Προσχολική Αγωγή.

Στην Θεσσαλία
Θα αυξηθούν οι φοιτητές στις ειδικότητες: Δημοτική Εκπαίδευση, Ιατρική, Οικονομικά.
Θα ελαττωθούν οι φοιτητές στις ειδικότητες: Μηχανικού ΗΥ, Νοσηλευτική, Παραϊατρικά, Μηχανολογία, Τεχνολογία Τροφίμων, Διοίκηση Επιχειρήσεων, Λογιστική.
Θα δημιουργηθούν οι ειδικότητες: Αγγλική Γλώσσα, Φιλοσοφία, Φιλολογία, Ιστορία, Νομική, Θέατρο/Κινηματογράφο, Πολιτική, Κοινωνιολογία, Ψυχολογία, Μουσική, Μαθηματικά, Διδακτική Τεχνολογίας, Πληροφορική, Διαιτολογία, Φαρμακευτική, Οδοντιατρική, Φυσικοθεραπεία, Μάρκετινγκ.
Θα καταργηθούν οι ειδικότητες: Φυτική Παραγωγή, Δασοπονία, Διακόσμηση, Ηλεκτρολογία, Σχεδιαστική, Τουριστικά.
Στα Ιόνια Νησιά
Θα ελαττωθούν οι φοιτητές στις ειδικότητες: Πληροφορική, Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Θα δημιουργηθούν οι ειδικότητες: Δημοτική Εκπαίδευση, Ιατρική, Πολιτικού Μηχανικού.
Θα καταργηθούν οι ειδικότητες: Αγγλική Γλώσσα, Ισπανική Γλώσσα, Ιστορία, Βιβλιοθηκονομία, Μουσική, Δημόσιες Σχέσεις, Περιβάλλοντος, Φυτική Παραγωγή, Τεχνικού Οπτικοακουστικών, Οικονομικά

Στη Δυτική Ελλάδα
Θα αυξηθούν οι φοιτητές στις ειδικότητες: Δημοτική Εκπαίδευση, Νηπιαγωγού, Ιατρική, Παραϊατρικά, Αρχητεντονική, Οικονομικά.

Θα ελαττωθούν οι φοιτητές στις ειδικότητες: Φιλοσοφία, Φιλολογία, Κοινωνιολογία, ΜΜΕ, Μαθηματικά, Φυσική, Πληροφορική, Μηχανικού ΗΥ, Νοσηλευτική, Φυσικοθεραπεία, Μηχανολογία, Ηλεκτρολογία, Διοίκηση Επιχειρήσεων, Οικονομικής Ανάπτυξης, Λογιστικής.
Θα δημιουργηθούν οι ειδικότητες: Αγγλική Γλώσσα, Ιστορία, Νομική, Πολιτική, Ψυχολογία, Φυσική Αγωγή, Διαιτολογία.
Θα καταργηθούν οι ειδικότητες: Διοίκηση Υπηρεσιών, Χημεία, Γεωλογία, Βιολογία, Επιστήμη Υλικών, Περιβάλλοντος, Δασοπονία, Χημικού Μηχανικού, Διακόσμηση, Ιχθυοκαλλιέργεια, Τουριστικά.
Στη Στερεά Ελλάδα
Θα ελαττωθούν οι φοιτητές στις ειδικότητες: Πληροφορικής, Νοσηλευτικής, Φυσικοθεραπεία, Μηχανολογία, Ηλεκτρολογία, Διοίκηση Επιχειρήσεων, Λογιστική.
Θα δημιουργηθούν οι ειδικότητες: Αγγλική Γλώσσα, Φιλοσοφία, Φιλολογία, Ιστορία, Νομική, Πολιτική, Κοινωνιολογία, ΜΜΕ, Ψυχολογία, Φυσική Αγωγή, Δημοτική Εκπαίδευση, Νηπιαγωγωγού, Μαθηματικά, Διδακτική Τεχνολογίας, Ιατρικής, Παραϊατρικά, Αρχητεκτονική, Πολιτικού Μηχανικού, Μάρκετινγκ, Οικονομικά.

Θα καταργηθούν οι ειδικότητες: Ηλεκτρονική, Οικονομική Ανάπτυξη, Εμπορίου, Τουριστικά.

Στην Αττική
Θα αυξηθούν οι φοιτητές στις ειδικότητες: Αγγλική Γλώσσα, Φιλολογία, Νομική, Θεάτρου/Κινηματογράφου, ΜΜΕ, Ψυχολογία, Φυσική Αγωγή, Δημοτική Εκπαίδευση, Νηπιαγωγού, Μουσική, Μαθηματικά, Βιολογία, Πληροφορική, Μηχανικού ΗΥ, Ιατρική, Νοσηλευτική, Διαιτολογία, Φαρμακευτική, Οδοντιατρική, Αισθητική, Φυσικοθεραπεία, Αρχητεκτονική, Πολιτικού Μηχανικού, Μηχανολογία, Μηχανικού Διοίκησης, Ηλεκτρολογία, Σχεδιαστική, Μάρκετινγκ, Οικονομικά, Διοίκηση Επιχειρήσεων, Εμπορίου, Λογιστική, Προσχολική Αγωγή.

Θα ελαττωθούν οι φοιτητές στις ειδικότητες: Γαλλική Γλώσσα, Γερμανική Γλώσσα, Θεολογία, Πολιτική, Κοινωνιολογία, Στατιστική, Γεωλογία, Γεωπονική, Διδακτική Τεχνολογίας, Φυτική/Ζωϊκή Παραγωγή, Παραϊατρικά, Τοπογράφου, Χημικού Μηχανικού, Γραφιστική, Οικονομική Ανάπτυξη, Τουριστικά, Διεθνών/Ευρωπαϊκών Σπουδών.
Θα δημιουργηθούν οι ειδικότητες: Δημόσιες Σχέσεις, Περιβάλλοντος, Κτηνιατρική.
Θα καταργηθούν οι ειδικότητες: Ιταλική Γλώσσα, Ισπανική Γλώσσα.

Στην Πελοπόννησο
Θα αυξηθούν οι φοιτητές στις ειδικότητες: Φιλολογία, Πληροφορική, Νοσηλευτική.
Θα ελαττωθούν οι φοιτητές στις ειδικότητες: Πολιτική, Μηχανικού ΗΥ.
Θα δημιουργηθούν οι ειδικότητες: Αγγλική Γλώσσα, Φιλοσοφία, Νομική, Κοινωνιολογία, Ψυχολογία, Δημοτική Εκπαίδευση, Νηπιαγωγού, Ιατρική, Διαιτολογία, Φαρμακευτική, Παραϊατρικά, Φυσικοθεραπεία, Αρχητεκτονική, Πολιτικού Μηχανικού, Μηχανολογία, Μηχανικού Διοίκησης, Ηλεκτρολογία, Μάρκετινγκ, Διοίκηση Επιχειρήσεων, Λογιστική.
Θα καταργηθούν οι ειδικότητες: Θέατρο/Κινηματογράφος, Διοίκηση Υπηρεσιών, Μαθηματικά, Φυτική/Ζωϊκή Παραγωγή, Δασοπονία, Τεχνολογία Τροφίμων.
Στο Βόρειο και Νότιο Αιγαίο
Θα αυξηθούν οι φοιτητές στην ειδικότητα Οικονομικά.
Θα ελαττωθούν οι φοιτητές στις ειδικότητες: Κοινωνιολογία, Νηπιαγωγού, Μαθηματικά, Μηχανικού ΗΥ, Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Θα δημιουργηθούν οι ειδικότητες: Αγγλική Γλώσσα, Φιλολογία, Νομική, Πολιτική, Ψυχολογία, Φυσική Αγωγή, Πληροφορική, Ιατρική, Νοσηλευτική, Παραϊατρικά, Αρχητεκτονική, Πολιτικού Μηχανικού, Λογιστική.
Θα καταργηθούν οι ειδικότητες: Δημόσιες Σχέσεις, Στατιστική, Γεωγραφία, Περιβάλλοντος, Μηχανικού Διοίκησης, Τουριστικά, Διεθνών/Ευρωπαϊκών Σπουδών.

Στην Κρήτη
Θα ελαττωθούν οι φοιτητές στις ειδικότητες: Φιλοσοφία, Κοινωνιολογία, Ψυχολογία, Νηπιαγωγού, Πληροφορική, Ιατρική, Πολιτικού Μηχανικού, Μηχανολογία, Οικονομικά, Διοίκηση Επιχειρήσεων, Λογιστική.
Θα καταργηθούν οι ειδικότητες: Φιλολογία, Ιστορία, Πολιτική, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Επιστήμη Υλικών, Περιβάλλοντος, Μηχανικού ΗΥ, Φυτική/Ζωϊκή Παραγωγή, Δασοπονία, Νοσηλευτική, Διαιτολογία, Χημικού Μηχανικού, Μηχανικού Διοίκησης, Ηλεκτρολογία, Τεχνικού Οπτικοακουστικών, Εμπορίου, Τουριστικά
Oι παραπάνω αλλαγές απορρέουν από τις επιλογές των υποψηφίων του έτους 2007, όπου λόγω «δυσκολίας» των θεμάτων των πανελληνίων εξετάσεων υπήρχε ένας σχετικά μεγάλος αριθμός θέσεων εισακτέων, περίπου το Ό, που έμειναν κενές. Πιστεύουμε επισημαίνεται στη μελέτη,ότι μια στάθμιση της βαθμολογίας με μέγιστη αποτυχία 25% ανά μάθημα θα αυξήσει τον αριθμό επιλογών ανά ειδικότητα αλλά δεν θα αλλάξει τις στατιστκές κατανομές, επειδή το στατιστικό σύνολο είναι πάρα πολύ μεγάλο. Είναι όλοι οι υποψήφιοι και όχι απλώς ένα δείγμα τους.
Το γεγονός ότι οι υποψήφιοι γνωρίζουν τη βαθμολογία τους όταν επιλέγουν σχολές στο μηχανογραφικό προφανώς τους επιρρεάζει στα τμήματα που επιλέγουν. Με τα σημερινά όμως δεδομένα δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε αν και κατά πόσο θα αλλάξει τις στατιστικές κατανομές η δυνατότητα «εγγραφής στην ειδικότητα (όχι τμήμα) που επιθυμεί ο υποψήφιος που πιάνει τη βάση στις πανελλήνιες εξετάσεις».

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: 50-80 ευρώ για να δουν οι υποψήφιοι τα γραπτά τους

Με ανακοίνωση που αναμένεται να κάνει το υπ. Παιδείας θα καλέσει τους υποψηφίους που συμμετέχουν φέτος στις πανελλαδικές και επιθυμούν να δουν τα γραπτά τους να υποβάλουν αιτήσεις από 15- 30 Σεπτεμβρίου να δουν τα γραπτά τους.

Ειδικότερα , σύμφωνα με απόφαση του υπ. Οικονομίας , οι συμμετέχοντες στις πανελλαδικές θα υποχρεώνονται στην καταβολή παραβόλων για την επίδειξη των γραπτών δοκιμίων των Πανελληνίων Εξετάσεων ως εξής:

1. Πενήντα ευρώ (50,00 €) για την επίδειξη έως τριών (3) γραπτών δοκιμίων Πανελληνίων Εξετάσεων.

2. Ογδόντα ευρώ (80,00 €) για την επίδειξη περισσοτέρων των τριών (3) γραπτών δοκιμίων Πανελληνίων Εξετάσεων.

Τα παραπάνω ποσά θα εισπράττονται από τις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ.) στον ΚΑΕ 3743 με κατονομασία «παράβολα επίδειξης γραπτών δοκιμίων Πανελληνίων Εξετάσεων (αρθ. 22 ν. 3475/2006 όπως

ισχύει)».