Παρασκευή, 20 Μαΐου 2011

Υπόθεση διαρροής θεμάτων στις πανελλαδικές ερευνά η Δικαιοσύνη

Κύκλωμα διαρροής θεμάτων στις πανελλαδικές εξετάσεις διερευνά η εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών έπειτα από εντολή για επείγουσα προκαταρκτική εξέταση της προϊσταμένης Ελένης Ράικου. Η έρευνα διετάχθη γιατί μαθητής που εξεταζόταν σε Λύκειο της περιοχής του Γαλατσίου εντοπίστηκε στις τουαλέτες του σχολείου να παίρνει απαντήσεις από το κινητό του στο μάθημα «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων». Το μάθημα εξεταζόταν στις 18 Μαϊου. Στις 9 και μισή το πρωί τα θέματα είχαν αναρτηθεί στο υπουργείο Παιδείας. Μισή ώρα αργότερα φροντιστήριο της Αθήνας έστειλε μαζικό μήνυμα σε 300 μαθητές με τις απαντήσεις των ερωτήσεων (ήταν σε μορφή "σωστό" και "λάθος").

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο κύκλωμα διαρροής συμμετείχε φροντιστήριο, το οποίο έχει ήδη εντοπιστεί, ενώ ερευνάται πώς έπαιρνε λίγες ώρες νωρίτερα τα θέματα και εάν η διαρροή οφείλεται σε τελευταίο τύπου χάκινγκ από τους κεντρικούς υπουλογιστές του υπουργείου Παιδείας.
Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι υπήρχε ολόκληρο δίκτυο που είχε στήσει 45χρονος ιδιοκτήτης φροντιστηρίου ο οποίος μέσω SMS έστελνε τις απαντήσεις των πανελλαδικών σε περίπου 300 αποδέκτες - υποψηφίους.

Στο μεταξύ η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου που, μετά από συνάντηση που είχε με τους προέδρους των ΤΕΙ, δέχτηκε επίμονα ερωτήσεις για το θέμα της διαρροής αρνήθηκε να απαντήσει και αποχώρησε χωρίς να πει ούτε εάν έχει ενημερωθεί για το όλο ζήτημα.

Οι πανελλαδικές εξετάσεις διεξάγονται κανονικά και με αδιάβλητο τρόπο, δήλωσε ο υφυπουργός Παιδείας κ. Γ. Πανάρετος σχετικά με το θέμα της πιθανής διαρροής την περασμένη Τετάρτη στη διάρκεια της εξεταστικής διαδικασίας.

«Πάντα υπάρχουν προσπάθειες δολίευσης των εξετάσεων οι οποίες όμως αντιμετωπίζονται άμεσα» είπε ο κ. Πανάρετος.«Οι εκπαιδευτικοί έχουν δείξει υψηλό αίσθημα ευθύνης. Ο μαθητής που προβαίνει σε τέτοιες ενέργειες οδηγείται στο εισαγγελέα και μηδενίζεται το γραπτό του» συνέχισε ο υφυπουργός Παιδείας. Όπως είπε, πριν από δυο ημέρες διαπιστώθηκε ότι δίδονταν λύσεις των θεμάτων του μαθήματος των Αρχών Διοίκησης από έναν μαθητή.

Ο υφυπουργός Παιδείας δήλωσε, ότι τα θέματα είχαν ήδη αναρτηθεί στο Διαδίκτυο στις 9.35 της ίδιας ημέρας, ενώ το μήνυμα προς τον μαθητή με τις απαντήσεις των θεμάτων από φροντιστήριο, ήταν στις 10.04. Όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας δεν τίθεται θέμα διαρροής των εξετάσεων. Η εν λόγω υποκλοπή αφορούσε το πρώτο ζήτημα του μαθήματος, έγινε χρήση κινητού τηλεφώνου και η υπόθεση βρίσκεται στα χέρια του Εισαγγελέα.

Δήλωση του Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Ιωάννη Πανάρετου, για περιστατικό απόπειρας δολίευσης των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Δημοσιογράφος: Υπήρξε ένα περιστατικό σήμερα, νομίζουμε σε ένα σχολείο στο Γαλάτσι. Τι εικόνα έχει σχηματίσει το Υπουργείο Παιδείας μέχρι στιγμής από την ενημέρωση που έχει;

Υφυπουργός: Οι πανελλήνιες εξετάσεις διεξάγονται κανονικά και με απόλυτα αδιάβλητο τρόπο. Υπάρχουν προσπάθειες -και τώρα και στο παρελθόν- δολίευσης των εξετάσεων από μεμονωμένα άτομα. Αυτές οι περιπτώσεις και αυτά τα περιστατικά αντιμετωπίζονται άμεσα. Οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι έχουν την ευθύνη της επιτήρησης, οι υπεύθυνοι των σχολικών μονάδων, έχουν δείξει το αίσθημα ευθύνης που χρειάζεται και σε όσες περιπτώσεις γίνεται αντιληπτή προσπάθεια δολίευσης, τα γραπτά των συγκεκριμένων μαθητών μηδενίζονται και οι μαθητές οδηγούνται στον Εισαγγελέα. Ένα τέτοιο περιστατικό έγινε πριν από δύο ημέρες, όταν διαπιστώθηκε ότι είχαν σταλεί στο κινητό μαθητή λύσεις θεμάτων της συγκεκριμένης εξέτασης. Θέλω να είμαι απόλυτα σαφής ότι δεν υπάρχει η παραμικρή δυνατότητα ή το παραμικρό ενδεχόμενο διαρροής των θεμάτων. Τα θέματα είχαν αναρτηθεί στη σελίδα του Υπουργείου Παιδείας στις 9:35 νομίζω και το συγκεκριμένο μήνυμα στο κινητό του μαθητή ήταν στις 10:04. Συνελήφθη ο μαθητής, έχει μηδενιστεί το γραπτό του και θα ξαναπώ ότι οποιαδήποτε προσπάθεια δολίευσης των εξετάσεων ελέγχεται άμεσα και οι υπεύθυνοι οδηγούνται στον Εισαγγελέα.

Δημοσιογράφος: Εκτός από αυτή την ποινή για τον μαθητή υπάρχει κάτι άλλο; Μπορεί να συμμετάσχει στις εξετάσεις; Τι προβλέπει ο νόμος δηλαδή για τους μαθητές που …, εννοώ εκπαιδευτικά.

Υφυπουργός: Αφού γίνει η επέμβαση του εισαγγελέα από εκεί και πέρα δεν ξέρω …

Ένωση Ελλήνων Φυσικών: "Δεν επαρκούσαν οι τρεις (3) ώρες για την αντιμετώπιση των σημερινών θεμάτων.Κάποια από αυτά προκάλεσαν σύγχυση"

Θέματα Πανελληνίων Εξετάσεων 2011 στο μάθημα
«Φυσική Κατεύθυνσης»
20/05/2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η χρονική διάρκεια των τριών (3) ωρών δεν επαρκούσε για την αντιμετώπιση του όγκου των θεμάτων κάποια από τα οποία προκάλεσαν σύγχυση στους υποψηφίους.
Τα θέματα κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης και απαιτούσαν βαθειά γνώση των εννοιών της Φυσικής και μεγάλη εξάσκηση στην αντιμετώπιση απαιτητικών θεμάτων.

Συγκεκριμένα:
• Το θέμα Β2 θα έπρεπε να είχε διατυπωθεί με διαφορετικό τρόπο ώστε να έχει μεγαλύτερη σαφήνεια.
• Το θέμα Γ ήταν αυξημένων απαιτήσεων σε σχέση με αντίστοιχα Γ θέματα παρελθόντων ετών.
• Το θέμα Δ εξέταζε το μεγαλύτερο μέρος της ύλης της Μηχανικής με πολλαπλά και διαφορετικά ερωτήματα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, να μην επαρκεί για τους μαθητές ο χρόνος για την πλήρη επεξεργασία και ανάπτυξή του. Εκτιμούμε ότι ακόμα και άριστοι μαθητές δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν την επίλυση του.
Τελικά:

Τα θέματα δεν είχαν την απαιτούμενη διαβάθμιση ώστε να μπορούν να εξυπηρετήσουν τον στόχο τους, δηλαδή την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ανάλογα με το επίπεδό τους.

Για το ΔΣ της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών
Φιλντίσης Παναγιώτης

Για την Επιτροπή Επίλυσης Θεμάτων
Πρόεδρος
Καράβολας Βασίλης

Μέλη:
Βαβάσης Μάκης - Γκίκας Εμμανουήλ - Γούλατης Ιωάννης -Δαμιανός Σπύρος -Ζαρκαδούλας Γιώργος - Κανέλλος Μένιος - Κασίδης Αθανάσιος - Κλειδέρη Παρασκευή -
Κοκκωνάκης Σωτήρης - Μάντης Ευάγγελος - Μουτεβελή Σταυρούλα - Νικολάου Χαράλαμπος - Πανάγος Λουκάς - Παυλικάκης Γεώργιος - Σαββάκης Απόστολος
Σταυριανάκος Βασίλειος - Τσεφαλας Κωνσταντίνος - Φράγγος Δημήτρης -Ψαλλίδας Αργύρης

Τι αποφάσισαν οι πρόεδροι των ΤΕΙ –ΤΙ ΕΙΠΕ Η ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Συνεδρίασαν εκτάκτως σήμερα στο υπουργείο Παιδείας οι Πρόεδροι των ΤΕΙ, παρουσία της υπουργού Α. Διαμαντοπούλου και του υφυπουργού Γ. Πανάρετου με αφορμή την τελευταία ανακοίνωση του υπουργείου περί αναστολής εισακτέων σε 24 Τμήματα των ΤΕΙ. Οι Πρόεδροι διαφώνησαν ριζικά καθώς η απόφαση αυτή δεν είναι

προϊόν διαβούλευσης και συνεργασίας του Υπουργείου με τους θεσμικούς εκπροσώπους των ΤΕΙ. Είναι απόφαση αποσπασματική και αβάσιμη που εφαρμόσθηκε επιλεκτικά.

Δεν εδράζεται σε έναν ενιαίο χωροταξικό και θεματικό σχεδιασμό όπως είχαν ζητήσει και δεν λαμβάνει υπ’ όψιν τα ακαδημαϊκά και ποιοτικά χαρακτηριστικά των Τμημάτων, τονίζει στην απόφαση η Σύνοδος και υπογραμμίζει τα εξής:.

Η Σύνοδος ζητάει από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας την αναθεώρηση της απόφασης και την ουσιαστική αποδοχή των καινοτόμων προτάσεων για το σχεδιασμό και τη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης που έχει καταθέσει η Σύνοδος. Οι Πρόεδροι απαιτούν από την πολιτική ηγεσία να ξεκινήσει το θεσμικό διάλογο με τους εκπροσώπους των ΤΕΙ από μηδενική βάση για ένα ανασχεδιασμό στη βάση της ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης.



η 3-μελής Γραμματεία της Συνόδου


Καθ. Σωκ. Ν. Καπλάνης Καθ. Δημ. Πασχαλούδης Καθ. Ιωαν. Σταθαράς

Πρόεδρος ΤΕΙ Πατρών Πρόεδρος Τ.Ε.Ι. Σερρών Πρόεδρος Τ.Ε.Ι. Χαλκίδας




Δήλωση της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου, μετά την ομιλία της στη Σύνοδο των Προέδρων ΤΕΙ:

Η χώρα βρίσκεται σε πρωτοφανή κρίση. Ήρθε η ώρα για συγκεκριμένες και σαφείς αποφάσεις. Δεν γίνεται να υπάρχουν τμήματα Ανώτατης Εκπαίδευσης χωρίς φοιτητές, όπως δεν γίνεται να υπάρχουν και σχολεία χωρίς μαθητές.

Υπάρχει ανάγκη αναδιάρθρωσης και σοβαρής αντιμετώπισης της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Πιάστηκαν 4 μαθητές με κινητά και δύο μαθήτριες με σκονάκια οι οποίες αρνήθηκαν σωματικό έλεγχο

Οι «κόπτες» και εντοπιστές κινητών που στήθηκαν σε όλα τα Εξεταστικά Κέντρα της χώρας έπιασαν στη «φάκα» τέσσερις μαθητές σε Αθήνα και Κρήτη , των οποίων μηδενίστηκαν τα γραπτά.

Το τελευταίο περιστατικό συνέβη στο Γαλάτσι την Τετάρτη στο μάθημα της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Αρχές Οικονομίας , όπου περιέργως δεν εντοπίστηκε από το σύστημα ,αλλά από επιτηρητή

Συγκεκριμένα ενώ είχαν ξεκινήσει οι εξετάσεις στις 10:04 το πρωί, ο μαθητής ζήτησε να πάει τουαλέτα . Όμως επιτηρητής διαπίστωσε ότι κάτι φουσκώνει στο παντελόνι στου υποψηφίου . Αμέσως αφού ο υποψήφιος πήγε στην τουαλέτα , ο επιτηρητής του ζήτησε να τον ακολουθήσει στρο γραφείο του του Διευθυντή. Εκεί διαπιστώθηκε ότι ο υποψήφιος είχε κρυμμένο στην κάλτσα του κινητό , το οποίο περιείχε ένα sms με απαντήσεις σε ένα θέμα το οποίο απαιτούσε με μονολεκτικές απαντήσει Σωστό- Λάθος.

Ακολούθησε ενημέρωση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τάσο Σαββαίδη, ο οποίος επικοινώνησε με τον Περιφερεικό Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής Γιάννη Κουμέντο΄. Ο κ. Κουμέντος ενημέρωσε την πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας.

Αποφασίστηκε να ανατεθεί η υπόθεση στην Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Σύμφωνα με πρωτες πληροφορίες οι οποίες ωστόσο δεν έχουν διασταυρωθεί το sms προέρχεται από Φροντιστήριο.

Πιάστηκαν δύο μαθήτριες με σκονάκια.

Με τα κλασικά σκονάκια πήγαν στο Εξεταστικό Κέντρο δύο μαθήτριες σε Εξεταστικό Κέντρο της Αττικής. Οι μαθήτριες αρνήθηκαν σωματικό έλεγχο και κληθηκε η αστυνομία. Οι κόλες μηδενίστηκαν.

Επιστημονικοί-Εργαστηριακοί Συνεργάτες & Εκπαιδευτικοί Ειδικών Μαθημάτων στο ΤΕΙ Καλαμάτας για το Ακαδημαϊκό Έτος 2011-2012

Το ΤΕΙ Καλαμάτας προκηρύσσει την πρόσληψη Επιστημονικών-Εργαστηριακών Συνεργατών & Εκπαιδευτικών Ειδικών Μαθημάτων για την κάλυψη διδακτικών αναγκών για το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012.

Καταληκτική ημερομηνία: 06-06-2011

Επισυνάπτεται η εν λόγω προκήρυξη.

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την στελέχωση της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης και Εφαρμογής των δράσεων του Υπουργείου Παιδείας

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την στελέχωση της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης και Εφαρμογής των δράσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων στους τομείς της Έρευνας, της Τεχνολογικής Ανάπτυξης και της Καινοτομίας

1. Με την υπ’ αριθμ. 15137/30-7-2008 ΚΥΑ (ΦΕΚ 1540/Β/4-8-2008) συστάθηκε η Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού και Εφαρμογής των δράσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης στους τομείς της Έρευνας, της Τεχνολογικής Ανάπτυξης και της Καινοτομίας, υπαγόμενη στο Γενικό Γραμματέα Έρευνας και Τεχνολογίας. Με το π.δ. 189/2009 (ΦΕΚ 221/Α) η Ειδική Υπηρεσία μεταφέρθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων και με την υπ’ αριθμ. ΕΥΣΕΔ ΕΤΑΚ 809/28-8-2010 (ΦΕΚ Β΄ 1479/6-9-2010) μετονομάστηκε σε Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης και Εφαρμογής των δράσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων στους τομείς της Έρευνας, της Τεχνολογικής Ανάπτυξης και της Καινοτομίας (ΕΥΔΕ-ΕΤΑΚ) και τροποποιήθηκε στο πλαίσιο του νέου σχεδιασμού.


2. Η Ειδική Υπηρεσία (ΕΥΔΕ-ΕΤΑΚ) προκειμένου να ολοκληρώσει τη στελέχωσή της, προτίθεται να προβεί σε απόσπαση υπαλλήλων από το Δημόσιο Τομέα ή από Φορείς του Ευρύτερου Δημοσίου Τομέα σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 2α του Ν.2860/2000 (ΦΕΚ 251/Α/14.11.2000) όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις της παρ. 1α του άρθρου 18 του Ν.3614/2007 (ΦΕΚ 267/Α/3.12.2007) και ισχύει, για την πλήρωση συνολικά μέχρι δεκαπέντε (15) θέσεων στις τρεις Μονάδες αυτής και ειδικότερα:



- εννέα (9) θέσεις κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ),

- μία (1) θέση κατηγορίας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ) και

- πέντε (5) θέσεις κατηγορίας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ)



3. Καλούνται οι υπάλληλοι που έχουν τα απαιτούμενα προσόντα και ενδιαφέρονται να μετακινηθούν/αποσπαστούν στην ΕΥΔΕ-ΕΤΑΚ να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους. Οι ενδιαφερόμενοι για την κάλυψη των ανωτέρω θέσεων θα πρέπει να διαθέτουν τα απαιτούμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, όπως αυτά καθορίζονται στην υπ’ αριθ. ΓΓΕΤ 15197/29-7-2008 (ΦΕΚ 1577/Β/6-8-2008) ΚΥΑ, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την ΚΥΑ υπ’ αριθμ. ΓΓ 1684/22-7-2009 (ΦΕΚ 1533/Β/27-7-2009) και ισχύει. Ειδικά για την κατηγορία ΠΕ, οι ενδιαφερόμενο θα πρέπει να έχουν κατά προτίμηση πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ της ημεδαπής, ή ισότιμου ιδρύματος της αλλοδαπής, μηχανικού οποιουδήποτε κλάδου, οικονομικών ή νομικών επιστημών ή διοίκησης επιχειρήσεων ή πληροφορικής ή θετικών επιστημών ή άλλων συναφών ειδικοτήτων. Σημειώνεται ότι οι υποψήφιοι θα πρέπει να διαθέτουν γνώσεις και εμπειρία που να ανταποκρίνονται στην άσκηση των αρμοδιοτήτων της κάθε Μονάδας.



4. Οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων πρέπει να συνοδεύονται από το τυποποιημένο Βιογραφικό Σημείωμα που επισυνάπτεται στην παρούσα και από τα δικαιολογητικά (διπλώματα, πτυχία, πιστοποιητικά, βεβαιώσεις προϋπηρεσίας κλπ.), από τα οποία προκύπτουν τα απαιτούμενα προσόντα των ενδιαφερομένων.

Οι αιτήσεις και τα δικαιολογητικά πρέπει να υποβληθούν στην ΕΥΔΕ-ΕΤΑΚ Μεσογείων 14-18, 115 27 Αθήνα, μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από την ανάρτηση της παρούσας στο διαδίκτυο, με την ένδειξη «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την στελέχωση της ΕΥΔΕ-ΕΤΑΚ».


Η διαδικασία που θα ακολουθηθεί για την επιλογή του προσωπικού είναι αυτή που περιγράφεται στο άρθρο 7 παρ. 2α του Ν.2860/2000 (ΦΕΚ 251/Α/14-11-2000), όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις της παρ. 1α του άρθρου 18 του Ν. 3614/2007 (ΦΕΚ 267/Α’/3-12-2007) και τις διατάξεις του Ν.3840/2010 (ΦΕΚ 53/Α΄/31-3-2010) και ισχύει.



Πληροφορίες για την Ειδική Υπηρεσία, τις ΚΥΑ που αφορούν την οργάνωση και στελέχωση αυτής, αίτηση και υπόδειγμα του Βιογραφικού Σημειώματος καθώς και η παρούσα πρόσκληση έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα http://www.gsrt.gr.



Για τυχόν διευκρινήσεις ή πληροφορίες παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι να επικοινωνούν με τα αρμόδια στελέχη της ΕΥΔΕ ΕΤΑΚ, Φ. Καραγκούνη (τηλ.2107458177) και Ε. Λύκου (210 7458178)

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: Πως σχολίασε η Ενωση Φιλολόγων τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών

Οι θέσεις της Π.Ε.Φ. για τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών Θεωρητικής κατεύθυνσης Γ΄Λυκείου έχουν ως εξής:

Στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών θεωρητικής κατεύθυνσης Ημερησίου Γενικού Λυκείου η επιλογή του διδαγμένου κειμένου από την «Πολιτεία» του Πλάτωνα αναφέρεται στο θέμα της παιδείας των φιλοσόφων στην ιδανική πολιτεία.

Οι ερωτήσεις είναι διατυπωμένες με σαφήνεια, απαιτούν γνώση των σχολίων του σχολικού βιβλίου, αλλά και βαθύτερη γνώση του πλατωνικού κειμένου. Η μετάφραση είναι διδαγμένη και ως τούτου δεν παρουσιάζει καμία δυσκολία για τους υποψηφίους.

Στη Β1 ερώτηση, η φράση «ἐν παιδείᾳ» σχολιάζεται στο σχολικό βιβλίο, σελ. 119.

Για τη φράση «ἀναβῆναι ἐκείνην τὴν ἀνάβασιν» πρέπει να γίνει αναφορά στην ανάβαση του φιλοσόφου προς τη θέαση του Αγαθού (Ιδέα του αγαθού).

Β2: Οι φράσεις του κειμένου με τις οποίες ο Πλάτων προσδιορίζει αυτούς που είναι ακατάλληλοι να αναλάβουν πολιτικές εξουσίες είναι:

«μήτε τοὺς ἀπαιδεύτους καὶ ἀληθείας ἀπείρους», «μήτε τοὺς ἐν παιδείᾳ ἐωμένους διατρίβειν διὰ τέλους».

Στη συνέχεια στο κείμενο δίνεται η αιτιολόγηση: «τοὺς μὲν ὅτι σκοπὸν ἐν τῷ βίῳ οὐκ ἔχουσιν ἕνα», «τοὺς δὲ ὅτι ἑκόντες εἶναι οὐ πράξουσιν».

Β3: Η απάντηση υπάρχει στο σχολικό βιβλίο, σελ. 102 (οι δύο τελευταίες

παράγραφοι).

Β4:απόρρητος : προειρημένων

ντροπαλός : ἐπιτροπεῦσαι -ἐπιτρέπειν

αντιβιοτικό: τῷ βίῳ

αποχή: ἔχουσιν

δυσπραγία: πράττειν

μονοκατοικία:ἀπῳκίσθαι, τῶν οἰκιστῶν

προφήτης: ἔφη

είδωλο: ἴδωσι

βάθρο: ἀναβῆναι, ἀνάβασιν

ανυπόμονος: καταμένειν

Το αδίδακτο κείμενο, από το «Συμπόσιον» του Ξενοφώντα, είναι ιδιαίτερα απαιτητικό και παρουσιάζει αρκετές δυσκολίες, τόσο στη μετάφραση όσο και στην κατανόηση.

Οι γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις, στερεότυπα διατυπωμένες, δεν παρουσιάζουν δυσκολία εκτός από την παρατήρηση Γ3β, στην οποία η διευκρίνιση για την εξάρτηση του πλαγίου λόγου πιθανόν να δυσκόλεψε τους υποψηφίους.

Μετάφραση

Εκείνοι λοιπόν, δειπνούσαν σιωπηλά, σαν να τους είχε αυτό επιβληθεί από κάποιον ανώτερο. Και ο Φίλιππος ο γελωτοποιός, αφού κτύπησε την πόρτα, είπε σε αυτόν που προσέτρεξε να ανακοινώσει και ποιος ήταν και για ποιο λόγο επιθυμούσε να τον οδηγήσουν μέσα· και είπε ότι έρχεται, αφού ετοίμασε όλα τα απαραίτητα, ώστε να δειπνήσουν με ξένες προμήθειες. Και ο υπηρέτης είπε ότι ήταν πολύ στενοχωρημένος γιατί δεν έφερε τίποτε και επειδή ήταν νηστικός. Ο Καλλίας

λοιπόν, αφού άκουσε αυτά είπε· αλλά όμως, φίλοι, είναι ντροπή να (του)

αρνηθούμε την είσοδο· ας εισέλθει λοιπόν. Και συγχρόνως έστρεψε το βλέμμα του στον Αυτόλυκο, ολοφάνερα εξετάζοντας πώς φάνηκε σε εκείνον το αστείο.

Γ2: κρείττονος: κρείττονας –κρείττους

ὅ,τι : οὗτινος - ὅτου

ἔφη: φαίη

πάντα: πᾶσι

φέρειν: ἐνεγκεῖν

ταῦτα: αὗται

ἄνδρες: ἄνερ

αἰσχρόν: αἰσχίονι

εἰσίτω: εἴσιθι

δόξειε: ἔδοξε

Γ3α: αὐτοῖς: αντικείμενο στο ἐπιτεταγμένον τῷ ὑπακούσαντι: επιθετική μετοχή-αντικείμενο στο εἶπε διὰ τὸ φέρειν: εμπρόθετος προσδιορισμός της αιτίας ἀνάριστον: κατηγορούμενο στο παῖδα από το εἶναι

φθονῆσαι: υποκείμενο στο αἰσχρόν ἐστι ἐκείνῳ: δοτική προσωπική του κρίνοντος προσώπου από το δόξειε Γ3β: εἶπε τῷ ὑπακούσαντι: εἰσάγγειλον ὅστις εἰμί

Οι ίδιες επισημάνσεις ισχύουν και για τα θέματα των Εσπερινών Λυκείων, τα οποία είναι παρόμοια, με ελάχιστες διαφοροποιήσεις στις παρατηρήσεις (γραμματικές και συντακτικές) του αδίδακτου κειμένου.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ:Η μη εισαγωγή υποψηφίων το έτος 2011/12 δεν σημαίνει κλείσιμο Τμημάτων

«Η μη εισαγωγή υποψηφίων το έτος 2011/12 δεν σημαίνει κλείσιμο Τμημάτων» δήλωσε η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, μετά τη συνάντηση με εκπροσώπους της Βουλής, της Αυτοδιοίκησης και του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων. .

Κοινός στόχος , τόνισε η κ. Διαμντοπούλου , είναι κάθε εκπαιδευτική μονάδα να αναδιαρθρωθεί ή να αντικατασταθεί με άλλη, με στόχο την πραγματική συμμετοχή σπουδαστών, εκπαιδευτικό έργο με αποτέλεσμα και ουσιαστική επίδραση στην τοπική ανάπτυξη.

Η κ. υπουργός υπογράμμισε την προτεραιότητα της ανάδειξης ενός πολυνησιωτικού Τεχνολογικού Ιδρύματος με κατ’ εξαίρεση θεσμικό πλαίσιο (λόγω της πολυνησιωτικότητας) και τη δυνατότητα παροχής πολλών μορφών εκπαίδευσης σε Έλληνες και ξένους φοιτητές σε όλα τα επίπεδα και τις βαθμίδες της Τεχνολογικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης.

Γι αυτό το λόγο το Υπουργείο , πρόσθεσε, προχώρησε από το Νοέμβριο του 2010 σε προκήρυξη ειδικού προγράμματος για την ανάπτυξη και αναδιάρθρωση του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, του οποίου η ανακοίνωση αναμένεται στις 31 Μαΐου. Το πρόγραμμα θα αναλύσει με λεπτομέρεια σε τοπικό επίπεδο ο Πρόεδρος του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, προς τον οποίο εκφράστηκε από όλες τις πλευρές η επιθυμία να μην εμμείνει στην παραίτησή του.

Στη συνάντηση συμμετείχαν οι:

Σπ. Σπύρου, Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, Σ. Μαργέλης, Βουλευτής Λευκάδας, Σ.Μοσχόπουλος, Βουλευτής Κεφαλλονιάς, Σ. Κουρής, Αντιπεριφερειάρχης , Κ. Αραβανής, Δήμαρχος Λευκάδας , Α. Παρίσης, Δήμαρχος Κεφαλονιάς και ο Ν. Μαραβέγιας, Πρόεδρος Διοικούσας Επιτροπής ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.

Πηγή

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: Τα θέματα στα Αρχαία και τη Φυσική (Ημερησίων και Εσπερινών Γενικών Λυκείων) που διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι

Για να δείτε τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών Θεωρητικής Κατεύθυνσης κάνετε κλικ εδώ

Για να δείτε τα θέματα της Φυσικής Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (και των δύο κύκλων) , κάνετε κλικ εδω

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Σε ελληνικό ΤΕΙ ο φοιτητής στοιχίζει 42.000 ευρώ και στο Harvard 32.000 δολάρια


«Υπάρχει τμήμα ΤΕΙ που έχει κόστος 42.000 ευρώ ανά φοιτητή, σε μια επαρχιακή πόλη, όταν το μέσο κόστος στο Harvard είναι 32.000 δολάρια».


Την επισήμανση αυτή έκανε η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου μιλώντας στον Real Fm , στο Νίκο Χατζηνικολάου , ενώ αποκάλυπε πως «Πρύτανης, ο οποίος διαμαρτύρεται, ανακοίνωσε ότι είχε 85.000 φοιτητές και μέσα από τη λεπτομερή καταγραφή που κάναμε προκύπτουν 45.000 φοιτητές».Ειδικότερα τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης της υπ. Παιδείας για θέματα παιδείας και τις πολιτικές εξελίξεις , έχει ως εξής:



Δημοσιογράφος: Η κυβέρνηση ένα χρόνο μετά το μνημόνιο θεωρεί ότι έχει επιτύχει την αποστολή που ανέλαβε;

Υπουργός: Με βάση ποσοτικούς στόχους, δηλαδή αν έπρεπε να επιτευχθεί κάτι μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή, υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις. Όλοι, όμως, γνώριζαν από τότε που έγινε το μνημόνιο -με την ταχύτητα και το βάρος της επείγουσας ανάγκης που έγινε- ότι έγιναν σημαντικές υποθέσεις - τα οικονομικά είναι μια επιστήμη που λειτουργεί με βάση τις υποθέσεις- που είχαν όλοι αμφιβολίες για το πώς θα προέκυπταν. Δηλαδή το θέμα της ύφεσης, ήταν βαθύ και είχε πολλές επιπτώσεις σε πολλούς από τους συντελεστές που είχαμε λάβει υπόψη. Ίσως ήταν εφικτό να έχουμε πετύχει περισσότερους και καλύτερους στόχους.

Ήμουν προχθές, στις Βρυξέλλες, σε ένα think tank και απαντούσα επί 25 λεπτά σε κατηγορίες -που κάποιες ήταν ιδιαίτερα απαξιωτικές - για το τι πετύχαμε ή δεν πετύχαμε. Επαναλαμβάνω αυτά που είπα και εκεί και νομίζω έγιναν και αποδεκτά: όταν έχεις να κινήσεις μια ολόκληρη χώρα και μέσα σε 12 μήνες πρέπει να λειτουργήσουν δεκάδες μεταρρυθμίσεις, να τις σχεδιάσεις, να τις περάσεις με την απαιτούμενη διαβούλευση στη Βουλή, να βάλεις μια διοίκηση -που δεν έχεις- να τις εφαρμόσει και να έχεις και αποτέλεσμα της εφαρμογής, τότε γίνεται κατανοητό ότι δεν μπορούν να υπάρξουν τα ποσοτικά αποτελέσματα που έχεις προσδιορίσει.

Το σημαντικότερο είναι να κατανοήσουμε ότι υπάρχει θέμα χρόνου και αντίληψης συνολικά από μια κοινωνία και ένα σύστημα πραγμάτων που επί 10ετίες είχαν διαφορετική αντίληψη. Δεν πατάμε, λοιπόν, κουμπιά στο κομπιούτερ και βγαίνουν τα αποτελέσματα, που θα θέλαμε όλοι. Θεωρώ ότι έγινε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια, θα μπορούσα να απαριθμήσω και συγκεκριμένα πράγματα, αλλά φυσικά έχουμε την ανάγκη ταχύτερης, πιο αποφασιστικής και σιδηράς πειθαρχίας για το στόχο.

Δημοσιογράφος: Έχουμε λουκέτα, ανεργία, έσοδα που δεν αγγίζουν τις προσδοκίες ούτε καν τη βάση, μετά από μια πολιτική που επί 12 μήνες έχει πιέσει οικονομικά τους Έλληνες. Μας λέτε ότι έρχεται ένα χειρότερο μνημόνιο;

Υπουργός: Πράγματι η κυβέρνηση βρίσκεται σε μια στιγμή που πρέπει να πάρει πιο δύσκολες αποφάσεις, οφείλει να λειτουργήσει με μεγαλύτερη ταχύτητα, αποτελεσματικότητα με ενιαίο τρόπο και σιδηρά πειθαρχία, όπως το έχω πει πολλές φορές, και βεβαίως με τον Πρωθυπουργό επικεφαλής αυτής της προσπάθειας. Δεν γίνεται να καθυστερήσουμε λεπτό. Οφείλει όλο το πολιτικό σύστημα να κατανοήσει τις δυσκολίες, το βάθος και τη μοναδικότητα των στιγμών που περνάμε και των αποφάσεων που παίρνουμε, ιδιαίτερα τις επόμενες 20 μέρες.

Δημοσιογράφος: Συναίνεση ζητάτε τώρα, δεν την οικοδομήσατε…

Υπουργός: Να τελειώσω την προηγούμενη φράση. Σε όλο το σύστημα, που έχουμε σήμερα δεν είναι οι μόνοι «παίχτες» η κυβέρνηση και η αντιπολίτευση. Είναι και ο ιδιωτικός τομέας. Θα συμφωνήσω μαζί σας, χτυπημένος από τα πολλά λουκέτα, σημαντικά προβλήματα, αλλά και με στάση που δεν ήταν πάντα η πλέον υπεύθυνη- σας θυμίζω τη διαρροή χρημάτων και τη μαζική μεταφορά επιχειρήσεων. Είναι και οι τράπεζες -που πρέπει γρήγορα και αυτές να πάρουν αποφάσεις για το τι θα κάνουν με τη λειτουργία τους από εδώ και πέρα- είναι και τα συνδικάτα. Όλοι, όσοι λαμβάνουμε μέρος σε αυτή την υπόθεση, είμαστε «παίχτες» σε αυτό το σύστημα.

Έρχομαι τώρα στο ζήτημα της συναίνεσης. Έχουν γίνει σημαντικές προσπάθειες και θα μπορούσα να σας απαριθμήσω τις προσκλήσεις του Πρωθυπουργού.

Σχετικά με το αν έγιναν στο βάθος που έπρεπε «όχι» -θα συμφωνήσω μαζί σας. Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο, που δεν είναι σωστό, ούτε αποδεκτό από καμία χώρα να υπαγορεύεται έξωθεν η συμπεριφορά είτε της αντιπολίτευσης, είτε της κυβέρνησης. Πόσο μάλλον σε μια χώρα η οποία είναι φορτισμένη, όπως η Ελλάδα και η κοινωνία της σήμερα.

Έρχεται, λοιπόν, η στιγμή που καταλαβαίνουμε όλοι ότι είναι εθνική προτεραιότητα να έχουμε συναίνεση. Ποιος έχει την ευθύνη να χτίσει τη συναίνεση; Η κυβέρνηση, δεν χωράει καμία αμφιβολία σε αυτό -αυτό το έλεγα και όταν ήμουν στην αντιπολίτευση.

Για να «χτιστεί» η συναίνεση η κυβέρνηση, όπως είχε ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός σε συναντήσεις με τα κόμματα, -θεωρώ ότι η συνάντηση από την οποία πρέπει και μπορεί να υπάρξει ουσία είναι η συνάντηση με την αξιωματική αντιπολίτευση- πρέπει να κάνει σαφές ότι δεν είναι μια λευκή επιταγή που πρέπει να υπογράψει. Είναι ένα σχέδιο στο οποίο και η αξιωματική αντιπολίτευση θα συνεισφέρει. Θα πάρουμε σημαντικά στοιχεία από τις προτάσεις, τις οποίες έκανε ο κ. Σαμαράς και θεωρώ μια πολύ σοβαρή εξέλιξη το ότι η ΝΔ κατέθεσε ένα σχέδιο. Θα πρέπει, λοιπόν, αυτό που τα δύο κόμματα θα υποστηρίξουν το επόμενο διάστημα, να έχει σημαντικό μέρος και των προτάσεων της ΝΔ. Όχι, όμως, στη λογική «όλα ή τίποτα», δηλαδή να λέει η αντιπολίτευση « ή θα πάρετε όλο το σχέδιο μου γιατί έχει μια λογική ή δεν θα πάρετε τίποτα», όπως δεν θα το πει και η κυβέρνηση. Θα πρέπει τα επόμενα βήματα να είναι πολύ συγκεκριμένα και σοβαρά στη λογική ότι και η αντιπολίτευση πρέπει να αισθανθεί ότι της δίνεται η δυνατότητα να συμμετέχει σε κάτι στο οποίο θα συμφωνήσουμε από κοινού.



Δημοσιογράφος: Δεν δένει η παραδοχή ότι δεν πήγαν καλά τα πράγματα με την απαίτηση να συνεχίσει η ίδια πολιτική και μάλιστα να στηριχτεί από τις δυνάμεις της αντιπολίτευσης. Η αίσθηση που υπάρχει στους πολίτες είναι ότι η μόνη συναίνεση που μπορεί να υπάρξει αυτή την περίοδο είναι αλλαγή στους όρους του μνημονίου που οδήγησαν στην ανεργία και στην ύφεση, να αλλάξουν οι όροι εκείνοι που οδηγούν την οικονομία μας με ταχύτητα 500 χλμ προς τον τοίχο.

Υπουργός: Να σας πω τώρα και να συμφωνήσετε ότι αυτό που περιγράψατε είναι ο στόχος, θέλουμε να δοθεί αναπτυξιακή ανάσα στη χώρα, να αντιμετωπιστεί το θέμα της ανεργίας με τη δημιουργία θέσεων εργασίας που θα σημαίνει ανάπτυξη. Τα μέτρα που εφαρμόστηκαν πέρυσι που σε μεγάλο βαθμό είχαν μια δημοσιονομική προτεραιότητα – έχουμε εξηγήσει πολλές φορές γιατί- θα πρέπει να αλλάξουν. Λέμε όλοι ότι αυτό το μείγμα πολιτικής δεν ήταν το σωστό ή ότι αυτά που υπεγράφησαν στο μνημόνιο δεν ήταν τα σωστά και πρέπει να πάμε σε κάποια άλλα.

Να έρθουμε, όμως, να πούμε ποια είναι αυτά τα άλλα; Γιατί οι προτάσεις που ακούμε από τη ΝΔ ως βασική αλλαγή είναι η μείωση της φορολογίας: δηλαδή από το 20% που είναι τώρα να πάει στο 15%.

Θέλω να σας θυμίσω ότι την περίοδο που ο κύριος Αλογοσκούφης έκανε την ίδια πολιτική και μείωσε πάρα πολύ την φορολογία των επιχειρήσεων, είχαμε και μείωση εσόδων και καμία αύξηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Έχουμε, λοιπόν, αυτήν την περίοδο από τη μία τη δημοσιονομική πολιτική, με τους συγκεκριμένους στόχους, με κενά επιτυχίας - αυτό είναι αλήθεια- και την ίδια στιγμή γίνεται μια προσπάθεια με το νέο αναπτυξιακό Νόμο, τα νέα κίνητρα προς τις επιχειρήσεις, την πάταξης της γραφειοκρατίας στο κομμάτι των επιχειρήσεων, το θέμα των fast truck, την αναζήτηση επενδύσεων σε όλο τον κόσμο -τα οποία βεβαίως δεν έχουν ακόμα αποδώσει πλήρως.

Να θυμηθούμε ότι 15-20 χρόνια πριν, όταν είχαμε 4,5 και 5% ανάπτυξη και έπεφταν τα «πακέτα» και τα δάνεια από όλον τον κόσμο με τη σέσουλα, δεν είχαμε καταφέρει ουσιαστικά να επιτύχουμε ανάπτυξη, παρά μόνο μεγέθυνση. Δηλαδή δεν είχαμε ανάπτυξη και προσέλκυση επενδύσεων. Κατηγορούμε, λοιπόν, την κυβέρνηση τώρα, γιατί σε αυτόν τον ένα χρόνο, που είχε ως προτεραιότητα τα δημοσιονομικά θέματα, τα τεράστια ζητήματα διοίκησης, την τεράστια σπατάλη….

Δημοσιογράφος : Μα ούτε σε αυτά έκανε τίποτα…

Υπουργός: Έκανε σημαντικά πράγματα!

Δημοσιογράφος: Οι σπατάλες στο δημόσιο τομέα συνεχίζονται, δεν έχουνε γίνει οι περικοπές που θα έπρεπε… και η εικόνα που δίνει η κυβέρνηση είναι εικόνα ασυνεννοησίας, που δεν πείθει…

Υπουργός: Ξεκινήσαμε από το τι κάναμε και καταλήξαμε στο θέμα της εικόνας της κυβέρνησης. Να σταθούμε, όμως, λίγο στο προηγούμενο που είναι πολύ σοβαρό. Έχουμε ένα χρόνο, ουσιαστικά από πέρυσι το Μάιο μέχρι φέτος, που λέτε ότι δεν κάναμε όσα έπρεπε για το θέμα του εξορθολογισμού του κράτους.

Πρέπει να σας πω ότι μετά από μια πάρα πολύ σοβαρή δουλειά και σε βάθος ανάλυση, που έγινε στο Υπουργείο Παιδείας οι επτά μεγάλοι οργανισμοί που υποστήριζαν όλο το έργο του Υπουργείου έγιναν δύο. Από ένα τεράστιο σύστημα Οργανισμών και Διευθύνσεων καταλήξαμε συνολικά σε δύο Οργανισμούς με 200 θέσεις εργασίας. Οι δύο Οργανισμοί αυτοί αποτελούν πραγματικό υπόδειγμα για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα του παρελθόντος.

Όταν αποφασίσαμε να παρέμβουμε στα περίπου 2.000 σχολεία, να κάνουμε συνενώσεις, ήταν μια σοβαρή υπόθεση που είχε εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά. Είναι αδιανόητο σε μία χώρα να υπάρχουν σχολεία μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια.

Δημοσιογράφος: Βλέπουμε, όμως, να κλείνουνε και Πανεπιστημιακά τμήματα από έλλειψη πόρων.

Υπουργός: Υπάρχει ανάγκη να αλλάξουμε τη λογική «κάθε χωριό και ΤΕΙ ή Πανεπιστημιακό τμήμα», τα οποία στην πραγματικότητα δεν υπηρετούν την επιστήμη με τον τρόπο που θα έπρεπε.

Δημοσιογράφος: Ναι, αλλά αυτό να γίνει με σχέδιο…

Υπουργός: Φυσικά! Απολύτως. Ανακοινώσαμε ότι σε 25 Τμήματα δεν θα εισαχθούν φέτος σπουδαστές. Δεν δώσαμε τα οικονομικά στοιχεία. Θα μπορούσαμε να δώσουμε το κόστος ανά σπουδαστή. Υπάρχει τμήμα ΤΕΙ που έχει κόστος 42.000 ευρώ ανά φοιτητή, σε μια επαρχιακή πόλη, όταν το μέσο κόστος στο Harvard είναι 32.000 δολάρια. Δώσαμε, όμως, τα εκπαιδευτικά στοιχεία. Δηλαδή έχουμε ΤΕΙ σε συγκεκριμένες πόλεις που μόνο 20- 25 φοιτητές σε όλα τα εξάμηνα παίρνουν συγγράμματα. Εκεί, όλη η κοινωνία ξέρει, ότι τμήματα ΤΕΙ γίνανε άναρχα, καθώς κάθε Υπουργός που ερχότανε έφτιαχνε 10 ΤΕΙ και άφηνε «σφραγίδα» σε κάθε πόλη χωρίς να υπάρχει εκπαιδευτική λογική από πίσω. Αυτό είναι ένας εξορθολογισμός της πολιτικής και μία ανάγκη, η οποία συνοδεύεται και με οικονομικά κριτήρια. Δεν είναι κακό αυτό!

Επειδή αναφέρεστε σε Ιδρύματα τα οποία θα φαλιρίσουν να σας πω ότι στα Πανεπιστήμια φέτος μειώσαμε κατά 30% τους προϋπολογισμούς που είναι τεράστιο νούμερο! Να δούμε όμως και τι περιθώρια υπήρχαν σε κάθε Πανεπιστήμιο;

Πρύτανης, ο οποίος διαμαρτύρεται, ανακοίνωσε ότι είχε 85.000 φοιτητές και μέσα από τη λεπτομερή καταγραφή που κάναμε προκύπτουν 45.000 φοιτητές.

Δεν γίνεται να ξεχνάμε όλες τις δυσκολίες, τον ανορθολογισμό και το πελατειακό σύστημα το οποίο λειτούργησε επί χρόνια, και να λέμε τώρα ότι ό,τι κάνουμε, το κάνουμε γιατί μας το λέει το μνημόνιο. Για την Παιδεία δεν λέει τίποτα το μνημόνιο! Αυτό σημαίνει ότι δεν θα κάνουμε πράγματα; Δεν τα ζητούσαμε τόσα χρόνια; Γιατί δεν τα υποστηρίζουμε τώρα αυτά;

Δημοσιογράφος : Δεν έχουμε χρόνο να ανοίξουμε τη συζήτηση για το 5% στην Παιδεία…

Υπουργός: Τα τελευταία χρόνια και στην Παιδεία έχουν δοθεί χρήματα. Ας δούμε, όμως, σήμερα τα κονδύλια που υπάρχουν και πώς θα τα χρησιμοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Δημοσιογράφος: Μήπως η λύση είναι οι εκλογές; Δεν μπορείτε να συνεννοηθείτε τα πολιτικά κόμματα μεταξύ σας, η χώρα οδεύει προς την καταστροφή και ημείς άδομεν.

Υπουργός: Επειδή ένας από τους τίτλους των κεφαλαίων του βιβλίου αυτού που ζούμε τώρα είναι το «ημείς άδομεν», απαντώ ότι δεν είναι λύση οι εκλογές. Θεωρώ ότι εάν αναγκαστούμε να προσφύγουμε σε εκλογές, θα είναι καταστροφικά τα αποτελέσματα για την οικονομία και την κοινωνία το επόμενο διάστημα.

Η θέση μου στο θέμα των εκλογών δεν είναι αυτή, γιατί θα θέλαμε να συνεχίσει οπωσδήποτε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Καταλαβαίνετε και εσείς ότι δεν κάνει το πιο εύκολο, ούτε το πιο ευχάριστο έργο αυτή τη στιγμή, είναι όμως μια αποστολή.

Ο χρόνος που θα χαθεί τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, με τις εκλογές -για να πάμε σε πράγματα τα οποία κανείς δεν βλέπει να γίνονται διαφορετικά από αυτά που μπορούμε να κάνουμε σήμερα- θα οδηγούσε σε μεγάλα αδιέξοδα, θα δημιουργούσε σημαντικά προβλήματα, για να μην είμαι πολύ ακραία.

Τι πρέπει να κάνουμε: νομίζω ομολογούμε όλοι ότι περάσαμε ένα τρίμηνο με ρυθμούς οι οποίοι δημιούργησαν σύγχυση. Σας θυμίζω ότι η Βαβυλωνία έρχεται από έξω και αυτή τη στιγμή γίνεται της Βαβυλώνας στην Ευρωπαϊκή Ένωση για το τι πρέπει να γίνει στην Ελλάδα ή στην Πορτογαλία ή στην Ιρλανδία και αυτό ως ένα βαθμό μεταφέρθηκε εδώ.

Προηγήθηκε ένα τρίμηνο στο οποίο δεν υπήρξε η αποτελεσματικότητα που έπρεπε. Για να μην γίνουν εκλογές -που τις θεωρώ εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη- χρειάζεται η κυβέρνηση με πολύ μεγάλη αποτελεσματικότητα και αποφασιστικότητα, να λειτουργήσει, όχι μόνο για να υλοποιήσει αυτά που πρέπει, αλλά για να επιτύχει, γιατί αυτή έχει σε μεγάλο βαθμό την ευθύνη, τη συναίνεση, την οποία οφείλουμε να κάνουμε.

Σε ό,τι αφορά αυτό που είπατε, το πολιτικό σύστημα δεν λειτουργεί με όρους 1980. Δεν είμαστε στο ‘80, είμαστε στο 2011, η χώρα είναι προ της μεγαλύτερης απειλής που έχει αντιμετωπίσει και δεν μπορεί κανένας να σφυρίζει αδιάφορα.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: Στη Βουλή μεταφέρεται η συζήτηση για τη Βιολογία

Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας κατέθεσε ο Μανώλης Κεφαλογιάννης με την οποία επισημαίνει την αδικία που προέκυψε στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις στους εξεταζόμενους στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας θετικής κατεύθυνσης..Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Αρ.Πρωτ.16466
Ημερ.Κατ.18-5-2011

Στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας θετικής κατεύθυνσης που εξετάστηκε στις Πανελλαδικές την 15 Μαΐου 2011 δόθηκε η άσκηση στο Δ3 θέμα η οποία ζητούσε το είδος της ανοσοβιολογικής απόκρισης, αν είναι δηλαδή πρωτογενής ή δευτερογενής. Η ίδια ακριβώς άσκηση είχε δοθεί το 2005 στις πανελλαδικές εξετάσεις στο ίδιο μάθημα και η επίσημη λύση που δόθηκε από το Υπουργείο Παιδείας ήταν ότι η ανοσοβιολογική απόκριση ήταν δευτερογενής. Φέτος η επίσημη λύση που δόθηκε από το Υπουργείο είναι ότι είναι πρωτογενής και αυτό επειδή στην φετινή άσκηση προστέθηκαν στις καμπύλες ο αριθμός των ημερών (7,14,21) στον άξονα του χρόνου πράγμα το οποίο δεν δικαιολογεί από μόνο του σε καμία περίπτωση ότι η απόκριση γίνεται πρωτογενής.

Επειδή σύμφωνα με την άποψη των βιολόγων η προσθήκη του αριθμού ημερών στον άξονα του χρόνου δεν δικαιολογεί τον χαρακτηρισμό της απόκρισης ως πρωτογενούς.

Επειδή έχει ήδη δημιουργηθεί μεγάλη σύγχυση στους μαθητές που εξετάστηκαν στο μάθημα αυτό.
Ερωτασθε τι πρόκειται να πράξετε για την πρόληψη και αποκατάσταση της μεγάλης αδικίας, σε περίπτωση που ληφθεί ως σωστή η λύση ότι η απόκριση είναι πρωτογενής και όχι δευτερογενής όπως η επίσημη λύση του Υπουργείου Παιδείας που δόθηκε το 2005 ?

Ηράκλειο
Ο ερωτών
Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης

Πηγή

Το νομοσχέδιο για τα Πειραματικά, τις συγχωνεύσεις των 5 Οργανισμών και τις 21 τροπολογίες


To esos.gr δημοσιεύει καθαρογραμμένο με όλες τις διορθώσεις το νομοσχέδιο-όπως ψηφίστηκε από τη Βουλή για το «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, ΄Ιδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής,Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις».

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ