Πέμπτη 2 Ιουνίου 2011

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΕΙ: Τέλος οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί σε τμήματα με πάνω από 15 μέλη ΕΠ

Δεν θα δοθούν θέσεις εκτάκτου ή ωρομισθίου προσωπικού σε Τμήματα στα οποία υπηρετούν περισσότερα από δεκαπέντε (15) μέλη ΕΠ, εκτός εξαιρέσεων που θα πρέπει να τεκμηριωθούν ειδικά προειδοποίησε ο υφ. Παιδείας Γιάννης Πανάρετος με σημερινό έγγραφο προς όλα τα ΤΕΙ και σημειώνει ότι για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος θέσεις που θα δοθούν θα είναι συγκεκριμένες και για συγκεκριμένα μαθήματα και όχι συνολικά για κάθε Ίδρυμα. Ο κ. Πανέρετος ζητά να του γνωστοποιήσουν όλα τα Ιδρύματα μέχρι 30 Ιουνίου τα εξής στοιχεία:

-Τμήμα για το οποίο ζητείται η θέση.
-Αριθμός υπηρετούντων μελών ΕΠ στο Τμήμα.
-Μάθημα (ή μαθήματα) που θα κληθεί να διδάξει αυτός που θα προσληφθεί.
-Ώρες διδασκαλίας του κάθε μαθήματος.
-Μέλη ΕΠ που υπηρετούν στο Ίδρυμα σε παρόμοιο γνωστικό αντικείμενο.
-Αν το μάθημα εισάγεται για πρώτη φορά στο πρόγραμμα σπουδών ή αν έχει δοθεί ξανά στο παρελθόν (Να σημειώνεται: νέο, παλιό).
-(Αν δεν είναι νέο) Αριθμός φοιτητών που εξετάστηκαν στο μάθημα αυτό την κανονική εξεταστική περίοδο (Ιανουαρίου ή Ιουνίου, όχι τον Σεπτέμβριο) την τελευταία φορά που εξετάστηκε.
-Αν το κάθε ένα από τα μαθήματα αυτά είναι Υποχρεωτικό ή Επιλογής (Να σημειώνεται: ΥΠΟ, ΕΠΙ).
-Αριθμός Υποχρεωτικών Μαθημάτων του συγκεκριμένου Προγράμματος Σπουδών.
-Αριθμός Μαθημάτων Επιλογής του συγκεκριμένου Προγράμματος Σπουδών που διδάσκονται από διδάσκοντες του Τμήματος.

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΥΦ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Πηγή

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ: «Κόβονται» οι πιστώσεις για εκτάκτους εκπαιδευτικούς σε τμήματα με πάνω από 25 μέλη ΔΕΠ

Δεν θα δοθούν θέσεις εκτάκτου ή ωρομισθίου προσωπικού σε πανεπιστημιακά τμήματα στα οποία υπηρετούν περισσότερα από 25 μέλη ΔΕΠ, εκτός εξαιρέσεων που θα πρέπει να τεκμηριωθούν ειδικά, ξεκαθαρίζει ο υφυπουργός Γιάννης Πανάρετος με έγγραφο που απέστειλε προς όλα τα Πανεπιστήμια της χώρας. Ο κ. Πανάρετος προκειμένου να διαθέσει τις σχετικές πιστώσεις ζητά αναλυτικά στοιχεία μέχρι 30 Ιουνίου, για το κάθε τμήμα.

ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΖΗΤΑ Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Πηγή

ΟΙΕΛΕ: Στον «αέρα» οι μαθητές που επέλεξαν να μην δώσουν πανελλαδικές –επιστολή στον πρωθυπουργό

Υπάρχει ο κίνδυνος να μη νομιμοποιηθούν τα απολυτήρια που εκδίδονται μόνο μέσω ενδοσχολικών εξετάσεων, υποστηρίζει το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ με επιστολή στον πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου. Την άποψη αυτή η ΟΙΕΛΕ την στηρίζει στο γεγονός ότι « στην Ε.Ε. υπάρχει αυστηρή πιστοποίηση προσόντων και αναγνωρίζεται μόνο ένας τύπος ενιαίου απολυτηρίου για τη συνέχιση των σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ,όπως το Abitur στη Γερμανία ή το Baccalaureate στη Γαλλία».

Ειδικότερα η επιστολή της ΟΙΕΛΕ έχει ως εξής:

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Ως Υπουργός παιδείας είχατε ασχοληθεί σοβαρά και με ιδιαίτερη ευαισθησία με το θέμα των εκπαιδευτικών ανισοτήτων κι ενός σύγχρονου, δημοκρατικού σχολειού. Η θητεία σας στο χώρο της εκπαίδευσης με προέτρεψε να σας απευθύνω επιστολή για το σοβαρότατο ζήτημα του διπλού απολυτηρίου, που απειλεί να εξελιχθεί σε μείζον ζήτημα για χιλιάδες οικογένειες και να τορπιλίσει τα θεμέλια του δημόσιου σχολείου.

Η Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. με τακτικές παρεμβάσεις της εδώ και αρκετό καιρό είχε προειδοποιήσει την εκπαιδευτική κοινότητα, τους γονείς, τους μαθητές και τα πολιτικά κόμματα για την υπόθεση των διπλών απολυτηρίων Λυκείου και είχε απευθύνει συνεχείς εκκλήσεις για να αποσυρθεί η σχετική τροπολογία που κατέθεσε ο Υφυπουργός Παιδείας, κ. Πανάρετος. Το διπλό απολυτήριο, κατά τη δική μας πολιτική εκτίμηση, απαξιώνει το Γενικό Λύκειο, οξύνει τις εκπαιδευτικές ανισότητες, δημιουργεί εστίες εκτεταμένης διαφθοράς στα σχολεία και ενισχύει όσους ονειρεύονται την πλήρη εμπορευματοποίηση της γνώσης εις βάρος των χαμηλότερων εισοδηματικών τάξεων.

Στις παρεμβάσεις μας είχαμε τονίσει ότι, από τη στιγμή που στην Ε.Ε. υπάρχει αυστηρή πιστοποίηση προσόντων και αναγνωρίζεται μόνο ένας τύπος ενιαίου απολυτηρίου για τη συνέχιση των σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (όπως το Abitur στη Γερμανία ή το Baccalaureate στη Γαλλία), υπάρχει ο κίνδυνος να μην νομιμοποιηθούν τα απολυτήρια που εκδίδονται μόνο μέσω ενδοσχολικών εξετάσεων. Με βάση το παραπάνω σκεπτικό προσφύγαμε στο ΣτΕ ώστε να ακυρωθούν οι ενδοσχολικές εξετάσεις. Για την πράξη μας αυτή λοιδωρηθήκαμε από τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Πανάρετο στη Βουλή, ο οποίος διαβεβαίωσε τους γονείς και ολόκληρη την ελληνική κοινωνία ότι τα δύο απολυτήρια είναι ισότιμα. Δυστυχώς, όμως, όπως πλέον αποδεικνύεται από Πανεπιστήμια όλων σχεδόν των χωρών του εξωτερικού (ακόμα και της Βαλκανικής) τα απολυτήρια που εκδίδονται μόνο μέσω ενδοσχολικών εξετάσεων δεν γίνονται δεκτά ως τυπικό προσόν απόλυσης από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με αποτέλεσμα χιλιάδες μαθητές που εξαπατήθηκαν από την πρωτοβουλία αυτή του κ. Πανάρετου να μην μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Ήδη γονείς μαθητών, που έχουν έλθει σε επαφή με την Ομοσπονδία μας, ετοιμάζονται να ξεκινήσουν δικαστικό αγώνα για τη δικαίωση των παιδιών τους.

Η προχειρότητα και η εμφανής σκοπιμότητα αυτής της τροπολογίας – υπέρ ενός διαβλητού απολυτηρίου που ευνοεί το σχολείο της αγοράς - σε συνδυασμό με την πρωτοφανή εικόνα προχειρότητας που επικρατεί φέτος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις γεννούν σκεπτικισμό και ανησυχία σε κάθε πολίτη. Απευθύνω έκκληση σε σας, κύριε Πρωθυπουργέ, να επιτρέψετε στους εξαπατηθέντες μαθητές να δώσουν Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις (μαζί με τους μαθητές που ήταν ασθενείς, ή είχαν άλλους, σοβαρούς λόγους απουσίας), ώστε να μπορέσουν να αποκτήσουν ισότιμο απολυτήριο και να έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν, τουλάχιστον, τις σπουδές τους σε Πανεπιστήμιο του εξωτερικού.


Τι αποφάσισε σήμερα το ΚΥΣΠΕ για τις αμοιβαίες μεταθέσεις, παραιτήσεις, κλπ.

Ενημέρωση από τον Αιρετό του ΚΥΣΠΕ Δ. Μπράτη

Το συμβούλιο αποφάσισε:

1. Ενέκρινε 34 αιτήσεις αμοιβαίας μετάθεσης εκπαιδευτικών Π.Ε. και απέρριψε 2, επειδή δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις του Νόμου. Παρέπεμψε 14 αιτήσεις για το επόμενο Συμβούλιο, προκειμένου να αποστείλουν επιπλέον στοιχεία οι Δ/νσεις Π.Ε.

2. Ενέκρινε όλες τις παραιτήσεις εκπαιδευτικών, εκτός από 1 που δεν είχε τις προϋποθέσεις.

3. Ενέταξε σε ειδική κατηγορία μετάθεσης και μετέθεσε 10 εκπαιδευτικούς Π.Ε., μετά την εξέταση των ενστάσεων που είχαν υποβάλει.

Πηγή

Eξωτερικοί Συνεργάτες σε Ερευνητικό Έργο του ΤΕΙ Καβάλας

Ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) του ΤΕΙ Καβάλας, ανακοινώνει ότι στα πλαίσια υλοποίησης της πράξης "Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη", επιθυμεί να απασχολήσει εξωτερικούς συνεργάτες - υπαλλήλους του ευρύτερου δημόσιου τομέα, με σύμβαση μίσθωσης έργου ως διδάσκοντες στο Πανεπιστημιακό Κέντρο Επιμόρφωσης (ΠΑ.Κ.Ε.) Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης την περίοδο Αυγούστου-Δεκεμβρίου 2011.

Καταληκτική ημερομηνία: 20-06-2011

Πληροφορίες: τηλ. 2510 462160

Για την ανακοίνωση κάνετε κλίκ ΕΔΩ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Καθορισμός τύπου Βεβαίωσης Παρακολούθησης Νηπίου

Τον τύπο βεβαίωσης παρακολούθησης Νηπίου για τα νήπια υποχρεωτικής εκπαίδευσης (Α ηλικίας) προβλέπει εγκύκλιος του υπ. Παιδείας .Επισημαίνεται ότι οι Βεβαιώσεις Παρακολούθησης Νηπίου θα χορηγηθούν στους γονείς και Κηδεμόνες των νηπίων στις 15 Ιουνίου, ημερομηνία λήξης του διδακτικού έτους.

Οι Γονείς και Κηδεμόνες των μαθητών οφείλουν να προσκομίσουν τη Βεβαίωση Παρακολούθησης Νηπίου, στο Δημοτικό σχολείο που θα εγγραφούν τα παιδιά τους, μέχρι 21 Ιουνίου, ημέρα κατά την οποία λήγουν οι εγγραφές των μαθητών στα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία.

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΤΗΣ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Πηγή

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Τι θα ισχύσει την επόμενη σχολική χρονιά για την παράλληλη στήριξη των μαθητών που δεν αυτοεξυπηρετούνται

Εγκύκλιο για την παράλληλη στήριξη και την στήριξη μαθητών που δεν αυτοεξυπηρετούνται εξέδωσε το υπ. Παιδείας ,σύμφωνα με την οποία για το επόμενοσχολικό έτος θα ισχύσουν τα εξής:

Α. Παράλληλη στήριξη με εκπαιδευτικό

Για τις παράλληλες στηρίξεις της επόμενης σχολικής χρονιάς 2011-2012 και σε εφαρμογή του νόμου 3699/2008 (ΦΕΚ Α' 199 ) ισχύουν τα εξής:

- Η αίτηση για έγκριση και παροχή παράλληλης στήριξης υποβάλλεται στο σχολείο φοίτησης τou μαθητή από το γονέα ή κηδεμόνα του το διάστημα από την ημερομηνία εγγραφής στο σχολείο μέχρι την 20η Οκτωβρίου 2011,

- Με την αίτηση του νια παροχή παράλληλης στήριξης ο γονέας συνυποβάλλει γνωμάτευση του οικείου ΚΕΔΔΥ ( οικείο ΚΕΔΔΥ εννοείται το ΚΕΔΔΥ της περιοχής του σχολείου φοίτησης). Αρμόδιο όργανο για την εισήγηση παράλληλης στήριξης είναιαποκλειστικά το ΚΕΔΔΥ, Στη γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ θα πρέπει να αναφέρονται και οι ώρες της παράλληλης στήριξης καθώς και αν αυτή θα γίνεται σε μόνιμη βάση.

- Σε περίπτωση που στο σχολείο λειτουργεί τμήμα ένταξης η γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ θα πρέπει να περιλαμβάνει ειδικότερη αιτιολογία, δηλαδή να εξειδικεύει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή καθώς και τους λόγους για τους οποίους δεν αρκεί η ένταξη του μαθητή στο τμήμα ένταξης.

- Η Διεύθυνση του σχολείου διαβιβάζει (μέσω της αντίστοιχης _ιεύθυνσης Εκπ/σης) τις υποβληθείσες αιτήσεις μαζί με βεβαίωση εγγραφής ή φοίτησης κάθε μαθητή στο συγκεκριμένο σχολείο στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, τμήμα Γ' ( Ανδρέα Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 15180, Μαρούσι).

Προσοχή!: στη βεβαίωση φοίτησης να αναγράφεται η τάξη στην οποία θα φοιτήσει το παιδί το Σεπτέμβριο του 2011.

- Εκπρόθεσμες αιτήσεις δεν θα γίνονται δεκτές ( εμπρόθεσμες είναι οι αιτήσεις που έχουν στο διαβιβαστικό της _ιεύθυνσης, στη βεβαίωση φοίτησης και στην αίτησητου γονέα, ημερομηνία μέχρι την 20η Οκτωβρίου 2011).

- Η παράλληλη στήριξη των μαθητών παρέχεται μόνο από εκπαιδευτικό του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

- Η πράξη έγκρισης παράλληλης στήριξης ισχύει για ένα σχολικό έτος και ο γονέας ή κηδεμόνας θα πρέπει να κάνει εκ νέου αίτηση σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται παραπάνω,

Κατ' εξαίρεση για τους μαθητές με αυτισμό για τους οποίους έχει εγκριθεί από τη _ιεύθυνση Ειδικής Ανωγής του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων η παροχή παράλληλης στήριξης για το έτος 2010-2011 ( άρθρο 7 § 4 παρ. γ του νόμου 3699/2008) και εφόσον συναινεί ο γονέας ή κηδεμόνας του μαθητή δεν απαιτείται η υποβολή νέων δικαιολογητικών και η παράλληλη στήριξη συνεχίζεται και για τη σχολική χρονιά 2Ο11-2012.

Οι _ιευθυντές των σχολείων στα οποία φοιτούν μαθητές με εγκεκριμένη παράλληλη στήριξη λόγω αυτισμού θα πρέπει αμέσως μετά την εγγραφή του παιδιού στη επόμενη τάξη να καλέσουν τους γονείς να δηλώσουν εγγράφως αν επιθυμούν τη συνέχιση ή την διακοπή της παράλληλης στήριξης.

Τις δηλώσεις αυτές οι Διευθυντές τις αποστέλλουν στην αρμόδια _ιεύθυνση Εκπαίδευσης. Οι _ιευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης οφείλουν να στείλουν στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής τα στοιχεία των μαθητών για τους οποίους ανανεώνεται η παράλληλη στήριξη το αργότερο μέχρι 30 Ιουνίου 2011. Στα στοιχεία αυτά θα πρέπει να αναφέρεται απαραίτητα η τάξη που θα φοιτήσει το παιδί το Σεπτέμβριο του 2011 (ιδιαίτερη προσοχή για τα νήπια που εγγράφονται στο _ημοτικό, για τους μαθητές που αποφοιτούν από το _ημοτικό και εγγράφονται στη Α' Γυμνασίου, για τους μαθητές που αποφοιτούν από το Γυμνάσιο και εγγράφονται στην Α' Λυκείου καθώς και για αυτούς που αλλάζουν περιοχή φοίτησης).

Προσοχή ί Για τη σχολική χρονιά 2011-2012 ό,τι ισχύει για τις εγκεκριμένες παράλληλες στηρίξεις λόγω αυτισμού θα ισχύσει και για τις παράλληλες στηρίξεις που έχουν εγκριθεί για μαθητές με_προβλήματα όρασης, καθώς και σε εκείνες που έχουν εγκριθεί για μαθητές με προβλήματα ακοής.

Οι στηρίξεις αυτές ανανεώνονται εφόσον συναινεί εγγράφως ο γονέας ή κηδεμόνας του μαθητή. Οι έννραφες δηλώσεις συνκεντρώνονται με τον ίδιο τρόπο που συγκεντρώνονται και οι δηλώσεις για τους αυτιστικούς μαθητές και τα στοιχεία αποστέλλονται στη _ιεύθυνση Ειδικής Αγωγής της Κ.Υ. το αργότερο μέχρι και την 30η

Ιουνίου (προσοχή και εδώ στην τάξη φοίτησης).

Β. Στήριξη σε μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται

Για τους μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται οι διατάξεις του άρθρου 6§2 του ν. 3699/2008 προβλέπουν τη στήριξη από ειδικό βοηθητικό προσωπικό ( Ε. Β. Π.).

- Η αίτηση για έγκριση και παροχή στήριξης από Ε.Β.Π. σε μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται υποβάλλεται στο σχολεία φοίτησης του μαθητή από τον γονέα ή κηδεμόνα του το διάστημα από την ημερομηνία εγγραφής έως και την31Π Ιουλίου 2011, εκτός αν η ανάγκη για στήριξη από Ε,Β.Π, προκύψει μετά την ανωτέρω προθεσμία.

- Με την αίτηση του για παροχή στήριξης από Ε.Β.Π., ο γονέας συνυποβάλλει γνωμάτευση από το οικείο ΚΕ,_._.Υ, ή από πιστοποιημένο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή από δημόσια υγειονομική επιτροπή.

- Οι ανωτέρω αιτήσεις καθώς και βεβαιώσεις εγγραφής ή φοίτησης, διαβιβάζονται από τη Δ/νση του σχολείου στη _/νση Ειδικής Αγωγής ταυ ΥΠ.Ε.Π.Θ. μέσω της αντίστοιχης Περιφερειακής Δ/νσης αμέσως μετά την υποβολή της αίτησης.

- Η στήριξη των μαθητών που δεν αυτοεξυπηρετούνται παρέχεται μόνο από ειδικό βοηθητικό προσωπικό που προσλαμβάνεται από το ΥΠ.Ε.Π.Θ., σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

- Δεν δύναται να εγκριθεί για τον ίδιο μαθητή ταυτόχρονα η παροχή παράλληλης στήριξης από εκπαιδευτικούς και στήριξης Ε.Β.Π.

- Σε περίπτωση που στο ίδιο σχολείο εγκριθεί στήριξη με ειδικό βοηθητικό προσωπικό για δύο μαθητές τότε το ΚΕΔΔΥ με εισήγηση του θα μπορεί να προβλέπει την κάλυψη των αναγκών των μαθητών αυτών από έναν ειδικό βοηθό.

Με απόφαση του ΥΠ.Ε.Π.Θ, εγκρίνεται η παροχή παράλληλης στήριξης σε μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται για μια σχολική χρονιά.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο αρ. 102224/Γ6/25.08.2009 οι πιστώσεις για την κάλυψη λειτουργικών κενών σε προσωπικό (εκπαιδευτικούς, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.) στην Ειδική Αγωγή θα διατίθενται κατά προτεραιότητα ως εξής;

1) ΣΜΕΑΕ

2) Τμήμα ένταξης και

3) Παροχή παράλληλης στήριξης και στήριξης από Ε.Β.Π.

Το Υπουργείο Παιδείας φέρνει τα δίδακτρα στα Πανεπιστήμια. Άρθρο των Χρήστου Κάτσικα - Γιώργου Καββαδία

Μέσα στο Καλοκαίρι το Υπουργείο Παιδείας έχει ανακοινώσει ότι θα φέρει στη Βουλή για ψήφιση το νομοσχέδιο που αφορά στις αλλαγές στην Ανώτατη Παιδεία.
Τρεις παρατηρήσεις είναι αρκετές για να φωτίσουν μια πλευρά των παρεμβάσεων του Υπουργείου Παιδείας που συνήθως μένει στο περιθώριο των δημοσίων συζητήσεων.

"Αυτοτέλεια", "λογοδοσία", "σύνδεση με την κοινωνία": Το αόρατο λεξικό της ιδιωτικοποίησης των πανεπιστημίων!
1. Αν υπήρχε διαγωνισμός για εκείνους που άλλαζαν με την πιο μεγάλη μαεστρία το νόημα των λέξεων και των εννοιών, τότε το πρώτο βραβείο θα έπρεπε να απονεμηθεί στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Αυτή η ηγεσία, βαδίζοντας στα χνάρια της επικοινωνιακής πολιτικής της Κυβέρνησης, ονομάζει τη μείωση των μισθών αποτελεσματική διαχείριση, τη μείωση των προσλήψεων εξορθολογισμό, την απόλυση εξυγίανση, το φόρο αλληλεγγύη. Εκεί όμως που ετοιμάζονται να δώσουν τα ρέστα τους είναι στις επιχειρούμενες αλλαγές στην Πανεπιστημιακή εκπαίδευση όπου ετοιμάζεται, με τη βοήθεια των διαφημιστικών εταιρειών, ένα επικοινωνιακό μπαράζ για να μην γνωρίζει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα!
Οι εύηχες λέξεις και φράσεις «αυτοτέλεια», «κοινωνική λογοδοσία», «σύνδεση με την οικονομία και την κοινωνία» δεν αποτελούν παρά το λεκτικό όχημα της παράδοσης της ανώτατης εκπαίδευσης στις βουλές και τους σχεδιασμούς των επιχειρήσεων, αλλά και της υποχρέωση των φοιτητών να χρηματοδοτούν οι ίδιοι τις σπουδές τους.



Από το νόμο πλαίσιο Γιαννάκου στο νόμο πλαίσιο Διαμαντοπούλου : Στα ίδια χνάρια!
2. Με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για τη «νέα φυσιογνωμία της ανώτατης εκπαίδευσης» συνεχίζεται η επιχείρηση για αλλαγές στη δομή και στις κατευθύνσεις της ανώτατης εκπαίδευσης, κοντολογίς για αλλαγή στο DNA των ελληνικών Πανεπιστημίων. Όλες τις αλλαγές μπορεί να τις βρει κανείς στις συμφωνίες που έγιναν στις διασκέψεις σε επίπεδο Πρωθυπουργών, Yπουργών Παιδείας, κυβερνητικών παραγόντων και Πανεπιστημιακών εντεταλμένων των Eυρωπαϊκών κυβερνήσεων την τελευταία 12ετία (από τη Διακήρυξη στη Μπολόνια μέχρι σήμερα), στις «οδηγίες» των διεθνών ιμπεριαλιστικών οργανισμών (ΟΟΣΑ, ΔΝΤ κλπ) και βεβαίως στο ΕΣΠΑ (Δ΄ κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης με βάση το οποίο έχει μονταριστεί το ΕΠΕΑΕΚ. Στο πλαίσιο αυτό είναι σαφές ότι η εκπαιδευτική πολιτική της σημερινής Κυβέρνησης είναι δεμένη με ένα τμήμα με την εκπαιδευτική πολιτική της προηγούμενης καθώς έχουν την ίδια κατευθυντήρια γραμμή.


Οι πρόσφατες παρεμβάσεις των διεθνών οργανισμών στην ελληνική εκπαίδευση
3. Οφείλουμε μια απάντηση σε ένα ερώτημα που μπαίνει συχνά: Τα μέτρα, οι ρυθμίσεις, οι αλλαγές στην εκπαίδευση ποια σχέση έχουν με την οικονομική κρίση. Θέλουμε να είμαστε ξεκάθαροι. Τα μέτρα και οι εκπαιδευτικές πολιτικές που «τρέχουν» σήμερα από το Υπουργείο Παιδείας είναι επιδιώξεις, κατευθύνσεις, προσδοκίες και όνειρα των στρατηγών του κεφαλαίου, του Ευρωπαϊκή Διευθυντηρίου, του ΟΟΣΑ, των δυο αστικών ομμάτων, πολλά χρόνια πριν από την κρίση. Απλά τώρα γίνεται προσπάθεια να υλοποιηθούν με την ευκαιρία της οικονομικής κρίσης. Αυτή η «ιερή συμμαχία» βρίσκει ευκαιρία τώρα να κάνει πραγματικότητα τα πιο νεοφιλελεύθερα όνειρά της τα οποία προβάλλει άλλοτε ως μέτρα σωτηρίας για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης και άλλοτε σαν συνέπεια της οικονομικής κρίσης.
Ας το δούμε:
Στην τελευταία του Έκθεση για την Ελληνική Οικονομία (Ιούλιος 2009), ο Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (OΟΣA: OECD) προετοιμάζει το έδαφος για την επιβολή μέτρων, ανάμεσα σε άλλα και στην εκπαίδευση, η υλοποίηση των οποίων θα δημιουργήσει ένα εφιαλτικό μέλλον για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς και τους σπουδαστές στη χώρα μας.
Για την παιδεία ο ΟΟΣΑ αφιερώνει το 4ο Κεφάλαιο, περίπου τις 30 τελευταίες σελίδες της Έκθεσης. Εισηγείται τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων και την επιβολή διδάκτρων για τη φοίτηση στις προπτυχιακές σπουδές των κρατικών πανεπιστημίων (στις μεταπτυχιακές το θεωρεί αυτονόητο), την αξιολόγηση των πανεπιστημίων και την σύνδεση της χρηματοδότησής τους με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, την «αυτονομία» των ΑΕΙ σε θέματα πρόσληψης προσωπικού και επιλογής φοιτητών, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων με βάση τις επιδόσεις των μαθητών, τον διαχωρισμό των εξετάσεων για το απολυτήριο του Λυκείου από τις εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ, την εισαγωγή νέων προγραμμάτων διδασκαλίας, την υποχρέωση μονοετούς κατάρτισης πριν το διορισμό των εκπαιδευτικών κλπ.
Παράλληλα την ίδια περίοδο η ετήσια έκδοση «Αριθμοί-κλειδιά της εκπαίδευσης στην Ευρώπη – 2009», που εξέδωσε το δίκτυο Eurydice, επιχειρεί να επιβάλλει τη «γραμμή» των Βρυξελλών για την εκπαίδευση έτσι ώστε η κάθε χώρα να προσαρμοστεί κάνοντας τις απαραίτητες αλλαγές. Παρ΄ όλη την υπερκατανάλωση εύηχων λέξεων και επιδέξιων λόγων για να θολώσουν τις πραγματικές τους στοχεύσεις, η κατεύθυνση των Βρυξελών είναι φανερή. Στοχεύουν στο βάθεμα του ιδιωτικοποιημένου, πειθαρχημένου, ευέλικτου και αποδοτικού στα κυρίαρχα συμφέροντα σχολείου που θα παράγει εργατικό δυναμικό φτηνό, χωρίς δικαιώματα, αλλά καταρτισμένο με εκείνες τις χρηστικές δεξιότητες που απαιτεί το κεφάλαιο για αύξηση της κερδοφορίας του.
Στο εισαγωγικό σημείωμα της έκδοσης αναφέρεται με σαφήνεια ότι «έχοντας ως γνώμονα τη στρατηγική της Λισσαβόνας σύμφωνα με την οποία, η εκπαίδευση χρειάζεται να αποτελέσει τον κινητήριο μοχλό για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της Ευρώπης, τα Κράτη-Μέλη προχωρούν σε μεταρρυθμίσεις σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης προκειμένου να επιτύχουν τον συγκεκριμένο στόχο. Υπό αυτό το πρίσμα, η μελέτη των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συστημάτων καθίσταται επιβεβλημένη, καθώς φέρνει στο φως αφ’ ενός μεν τις καλές πρακτικές που θα πρέπει να υιοθετηθούν αφετέρου δε τις αδυναμίες που θα πρέπει να εξαλειφθούv».
Έτσι, στην ετήσια έκδοση «Αριθμοί-κλειδιά της εκπαίδευσης στην Ευρώπη – 2009», ουσιαστικά και τυπικά καταγράφεται ο βαθμός προσαρμογής των κρατών - μελών στα παρακάτω μέτρα-στόχους που έχει εδώ και χρόνια θέσει η ΕΕ: Αυξημένη αυτονομία των σχολών σε συνδυασμό με αύξηση της εξωτερικής αξιολόγησης, δίδακτρα (οι σπουδαστές καλούνται να συμβάλλουν στη χρηματοδότηση του κόστους των σπουδών τους όπως ήδη γίνεται σε 16 χώρες), δημιουργία μηχανισμών χρηματοδότησης από διαφοροποιημένες πηγές, αυστηρότερες διαδικασίες επιλογής για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και περιορισμός του αριθμού των εισακτέων, αποκέντρωση της εκπαίδευσης με διαφοροποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, του περιεχομένου της γνώσης που λαμβάνουν οι μαθητές, γενίκευση και αύξηση των τροφείων στην προσχολική αγωγή, σπάσιμο των σπουδών των Ανώτατων σχολών.

ΜΕ ΟΧΗΜΑ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΣΤΡΩΝΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΔΑΚΤΡΑ!

Μια ματιά στις ανακοινώσεις διαμαρτυρίας των Πανεπιστημίων για τις πρωτοφανείς περικοπές στην χρηματοδότηση αποκαλύπτει τη "στρατηγική" του Υπουργείου Παιδείας. Τι επιτυγχάνεται με την υποχρηματοδότηση; Τι πετυχαίνει η Κυβέρνηση με το να μην καλύπτει ούτε τα αναλώσιμα υλικά των τμημάτων των Πανεπιστημίων και των ΑΤΕΙ ; τι κερδίζει με το να οδηγεί π.χ το ένα Πανεπιστήμιο να αδυνατεί να πληρώσει ακόμη και τους λογαριασμούς των ΔΕΚΟ (φως και τηλέφωνο), το άλλο να αδυνατεί να λειτουργήσει τις διοιητικές του υπηρεσίες, το τρίτο να μην έχει προσωπικό για τα μαθήματα των φοιτητών του;
Πετυχαίνει μ΄ ένα σμπάρο δυο τρυγόνια.
Από τη μια προσφέρει τροφή για κριτική στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, υποδαυλίζει το κλίμα της δυσαρέσκειας, και μέσα από την καλλιέργεια μιας γενικευμένης αβεβαιότητας φορτίζει την μπαταρία στις παραπλανητικές σειρήνες των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Επιδέξια και αθόρυβα, με τη βοήθεια της συστηματικής προβολής των ηλεκτρονικών μας κουβερνάντων (ΜΜΕ), μετά από όλα αυτά όλος ο «προβληματισμός» που αναπτύσσεται μοιάζει με τη θεωρία του πεπρωμένου στη θρησκευτική σκέψη όπου οι άνθρωποι αναφωνούν «είναι θέλημα θεού» για να εξηγήσουν ή να δικαιολογήσουν μια ορισμένη εξέλιξη των πραγμάτων.
Από την άλλη εξαναγκάζει τα τριτοβάθμια ιδρύματα «να συμμορφωθούν προς τας υποδείξεις» του «κατά Μπολόνια Ευαγγελίου», δηλαδή, να υιοθετήσουν τη συμπεριφορά ιδιωτικής επιχείρησης για να βρουν νέους πόρους κρατώντας από τη μια το δίσκο του εράνου και από την άλλη το λιβανιστήρι. Σύμφωνα με τα στρατηγικά και «επιχειρηματικά» σχέδια του ΥΠΕΠΘ η περιστολή της δημόσιας χρηματοδότησης θα δημιουργήσει συνθήκες «δημιουργικής ανασφάλειας» στα πανεπιστήμια και θα τα υποχρεώσει να εξορθολογίσουν τη διαχείρισή τους, περικόπτοντας δαπάνες και λειτουργικά έξοδα, και να στραφούν στην αγορά σε αναζήτηση νέων πηγών εσόδων.
Έτσι το ένα γρανάζι «πιάνει» το άλλο!
Είναι σίγουρο! Σε σύντομο χρονικό διάστημα, μέσα στην επόμενη τριετία, αν ευοδωθούν οι παραπάνω σχεδιασμοί, το Ελληνικό Πανεπιστήμιο θα επιβάλλει δίδακτρα. Ναι, ας μην υπάρχει καμιά αμφιβολία. Και αυτά τα δίδακτρα δεν θα επιβληθούν τυπικά από «πάνω», κεντρικά, αλλά από την κάθε σχολή ξεχωριστά, στα πλαίσια της «αυτοτέλειας», της «σύνδεσης με την κοινωνία και την οικονομία», της αλλαγής «χρηματοδοτικής κουλτούρας», της «απελευθέρωσης από τα δεσμά της δημόσιας χρηματοδότησης» και άλλων ζαχαρωμένων εκφράσεων που κάθε λιγο και λιγάκι «ξεφουρνίζει» το υπουργικό επιτελείο του Αμαρουσίου. Μαζί με την επιβολή διδάκτρων θα μειώσουν και τα χρόνια προπτυχιακών σπουδών. Γιατί αυτό προκρίνει η «διαδικασία της Μπολόνια», ο ΟΟΣΑ, το Διευθυντήριο. Το δικό μας Υπουργείο Παιδείας απλά λιπαίνει το έδαφος για να έρθουν όλα αυτά σαν …ώριμο φρούτο! Τα δίδακτρα, οι συγχωνεύσεις, τα λουκέτα!
Ωστόσο, ας μη βιάζεται το Υπουργείο Παιδείας να υποδυθεί το ρόλο αυτού που «γελά καλά, επειδή γελά τελευταίος»…


Ο Χρήστος Κάτσικας είναι μέλος των Παρεμβάσεων - Συσπειρώσεων - Κινήσεων (ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ - ΓΛΗΝΟΣ) στην ΕΛΜΕ Καλλιθέας - Νέας Σμύρνης - Μοσχάτου και μέλος του συντονιστικού οργάνου του Εκπαιδευτικού Ομίλου / αντιτετράδια της εκπαίδευσης

Ο Γιώργος Καββαδίας είναι μέλος των Παρεμβάσεων - Συσπειρώσεων - Κινήσεων (ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ - ΓΛΗΝΟΣ) στην ΕΛΜΕ Πειραιά και μέλος του συντονιστικού οργάνου του Εκπαιδευτικού Ομίλου / αντιτετράδια της εκπαίδευσης

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Εγκύκλιος Αποσπάσεων Εκπαιδευτικών Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης σε Υπηρεσίες και Φορείς

Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να αποσπαστούν κατά το επόμενο σχολικό έτος (2011-2012), καλούνται να καταθέσουν σχετική αίτηση στον διευθυντή του σχολείου που ανήκουν οργανικά από 03-06-2011 μέχρι και 10-06-2011 συνυποβάλλοντας σύντομο βιογραφικό σημείωμα, ενώ όσοι επικαλούνται στο βιογραφικό τους αξιόλογη διοικητική εμπειρία, θα πρέπει να επισυνάψουν και έκθεση αξιολόγησης για την άσκηση διοικητικών καθηκόντων υπογεγραμμένη από τον προϊστάμενο της υπηρεσίας ή του νομικού προσώπου, στο οποίο υπηρέτησαν.

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΤΥΠΟ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

3 θέσεις με σύμβαση έργου σ' ερευνητικό έργο στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης

Ο Ειδικός Λογαριασμός του Πανεπιστημίου Κρήτης στα πλαίσια υλοποίησης του επιχειρησιακού προγράμματος ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Πράξη ΙΙ "Συνεργατικά έργα μεγάλης κλίμακας" έργο «Βιολογία των κυκλοφορούντων κυττάρων. Μετάσταση και ανάπτυξη μεθόδων υγρής βιοψίας - OncoSeed Διαγνωστικά» ενδιαφέρεται να συνεργαστεί με τρία άτομα με σύμβαση ανάθεσης έργου.

ΘΕΣΗ 1
Αντικείμενο σύμβασης: CTCs και Μετάσταση: Μοριακός και Λειτουργικός χαρακτηρισμός

ΘΕΣΗ 2
Αντικείμενο σύμβασης: Ανάπτυξη μεθοδολογίας χαρακτηρισμού CTCs

ΘΕΣΗ 3
Αντικείμενο σύμβασης: Δημιουργία τράπεζας νωπών ιστών και ανάπτυξη ειδικών ανοσοϊστοχημικών τεχνικών

Καταληκτική ημερομηνία: 15-06-2011

Πληροφορίες: τηλ. 2810 394911

4 Εξωτερικοί Συνεργάτες με σύμβαση μίσθωσης έργου στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Η Επιτροπή Διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Γραφείο Διασύνδεσης Πανεπιστημίου Μακεδονίας», προσκαλεί τους ενδιαφερόμενους να παράσχουν έργο μετά από διαδικασία αξιολόγησης βιογραφικών σημειωμάτων, τίτλων σπουδών, λοιπών δικαιολογητικών καθώς και των ιδίων των υποψηφίων, με σύμβαση ανάθεσης έργου, ως εξής:

Έναν (1) εξωτερικό συνεργάτη, Σύμβουλο Σταδιοδρομίας, (Κωδικός Θέσης: Α),

Έναν (1) εξωτερικό συνεργάτη, Σύμβουλο Σταδιοδρομίας για τα Τμήματα Μάρκετινγκ και Διοίκησης Λειτουργιών και Διοίκησης Τεχνολογίας, (Κωδικός Θέσης: Β)

Έναν (1) εξωτερικό συνεργάτη για την παροχή υπηρεσιών σύνδεσης με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, (Κωδικός Θέσης: Γ)

Έναν (1) εξωτερικό συνεργάτη, Πληροφορικό (Κωδικός Θέσης: Δ)

Καταληκτική ημερομηνία: 14-06-2011

Πληροφορίες: τηλ. 2310 891.321 & 342

Επισυνάπτεται η ανακοίνωση.

Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής W.R.O.

Ο Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Επιστήμης WRO Hellas, σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.Κα.Π.), τη Διερευνητική Μάθηση Α.Ε., την I.E.E.E. Greek section (student branch), και τον W.R.O. (World Robot Olympiad) διοργανώνει το Σάββατο 18 Ιουνίου 2011 τον Γ’ Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.

Στο διαγωνισμό συμμετέχουν ομάδες από μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου – ΤΕΕ και φοιτητών ΑΕΙ και ΤΕΙ και αναμένεται ότι οι συμμετοχές θα ξεπεράσουν τις 80 ομάδες από σχολεία όλης της χώρας.

Οι νικήτριες ομάδες θα συμμετάσχουν στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτική Ρομποτικής W.R.O. World Robot Olympiad ο οποίος φέτος θα φιλοξενηθεί στο Άμπου Ντάμπι από 18 έως 20 Νοεμβρίου.

Οι διοργανωτές θέλουν να καταδείξουν τη θέληση να είναι παρούσα η Χώρα μας σαν ανθρώπινο δυναμικό στις Νέες Τεχνολογίες, αιχμή των οποίων είναι η Ρομποτική. Οι νέος αιώνας έχει ονομαστεί ο αιώνας της καινοτομίας και των νέων τεχνολογιών. Δεν χρειάζονται χρήματα για μεγάλες υποδομές παρά μόνο θέληση, όραμα και εμπιστοσύνη στη νέα γενιά

Ώρα έναρξης του διαγωνισμού 09:00 π.μ. στο γήπεδο Μπάσκετ Εκπαιδευτηρίων Γείτονα, Βάρη

Επίσης, θα γίνει ανοιχτή συζήτηση με θέμα:
Εκπαιδευτική ρομποτική και κοινωνία: Τα ρομπότ είναι φίλοι μας!
Η συζήτηση θα διεξαχθεί σε αίθουσα των εκπαιδευτηρίων. Ώρα διεξαγωγής: 10:30 - 12:30

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Μόνο ανανεώσεις αδειών υπηρεσιακής εκπαίδευσης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης -Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

Μόνο η ανανέωση αδειών υπηρεσιακής εκπαίδευσης,επιτρέπεται για το σχολικό έτος 2011-2012, καθώς και η χορήγηση νέων αδειών μόνο σε υποτρόφους του Ι.Κ.Υ, σύμφωνα με εγκύκλιο του υπ. Παιδείας.

Στην απόφαση αυτή κατέληξε η πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείς αφού έλαβε υπόψη το γεγονός ότι, με την εκτέλεση του Προϋπολογισμού 2011, το σύνολο των εγγεγραμμένων πιστώσεων στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ., στους Ειδικούς Φορείς 19-210 Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης & 19-220 Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στον ΚΑΕ 0282, που αφορούν στην αποζημίωση εκπαιδευτικών που τελούν σε άδεια υπηρεσιακής εκπαίδευσης μεταφέρθηκε στους προϋπολογισμούς των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για την καταβολή των ανεξόφλητων υποχρεώσεων οικονομικού έτους 2010, για το σχολικό έτος 2011-2012.

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ


Πηγή

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Οι προυποθέσεις για τη λειτουργία ολοήμερου προγράμματος στα Δημοτικά Σχολεία


Σε όλα τα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία που έχουν οργανικότητα κάτω από 6/θ, είναι δυνατόν να λειτουργήσει Ολοήμερο Πρόγραμμα με τις εξής προϋποθέσεις, σύμφωνα με απόφαση που υπέγραψε σήμερα η υφ. Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου:

1. Να είναι εγγεγραμμένοι και να φοιτούν ανελλιπώς τουλάχιστον εξήντα (60) μαθητές στο σχολείο.

2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος να είναι 15 μαθητές.

3. Στα ως άνω Δημοτικά Σχολεία με Ολοήμερο Πρόγραμμα θα εγγράφονται και θα φοιτούν στο πρόγραμμα του Ολοήμερου, οι μαθητές των οποίων και οι δύο γονείς είναι εργαζόμενοι, προσκομίζοντας, σχετική Βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή σχετική δήλωση ανεργίας.

4. Η αποχώρηση των μαθητών από το Ολοήμερο Πρόγραμμα μπορεί να γίνεται μετά το τέλος κάθε διδακτικής ώρας του Ολοήμερου Προγράμματος με την προϋπόθεση ότι θα έχει κατατεθεί στην αρχή του σχολικού έτους, σχετική υπεύθυνη δήλωση των γονέων τους. Η συγκρότηση των Τμημάτων θα γίνεται με βάση τις Υπεύθυνες Δηλώσεις των γονέων λαμβάνοντας υπόψη τις ώρες αποχώρησης των μαθητών.

Πηγή

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Ενίσχυση της διδασκαλίας των μαθητών για την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς πόλεων και αγροτικού οικισμού





Πρόγραμμα για την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και της ταυτότητας των πόλεων, για τη τόνωση της καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας των μαθητών καθώς και για την υλοποίηση πρωτότυπων και καινοτόμων εκπαιδευτικών δράσεων, προϋπολογισμού 1,189,000.00, πρόκειται να εφαρμόσει το υπ. Παιδείας , μέσω του ΕΣΠΑ .


Στόχος της Πράξης είναι η παρουσίαση και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς πόλεων και αγροτικού οικισμού του ελλαδικού χώρου με μακραίωνη ιστορία και δυναμικό παρόν. Τα παραδείγματα θα επιλεγούν αντιπροσωπευτικά από τις αντίστοιχες Περιφέρειες Σύγκλισης. Η Πράξη συμβάλλει στην ενίσχυση των δεσμών μεταξύ των μαθητών με τη τοπική ιστορία, το εγγύτερο ή το απώτερο παρελθόν της πόλης τους, καθώς και στην ευαισθητοποίησή τους σε θέματα προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς και τελικά της ποιότητας ζωής του τόπου που κατοικούν και σπουδάζουν.


Επίσης, στοχεύει στην ενίσχυση της εκπαίδευσης στις τέχνες και στον πολιτισμό, καθώς δημιουργεί το κατάλληλο πεδίο εικαστικής έκφρασης των μαθητών με κεντρικό άξονα το πολιτιστικό τους περιβάλλον

-Η πράξη περιλαμβάνει τις εξής δράσεις:

1. Παραγωγή εκπαιδευτικής ταινιας- κασετίνας

2. Δημιουργία ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους

3. Διεξαγωγή επιμορφωτικών σεμιναρίων - εργαστηρίων

4. Δημιουργία Διαδικτυακού κόμβου

5. Αξιολόγηση παραδοτέου υλικού

• Επιστημονική έρευνα και συγγραφή κειμένων για τη τοπική ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, των προτεινόμενων πόλεων .

• Σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, οι οποίες θα βασίζονται στην παρακίνηση των μαθητών να ανακαλύψουν την πόλη τους, να ανατρέξουν στα τοπικά αρχεία, να αντιληφθούν την ιστορική της συνέχεια, να αξιολογήσουν τα μνημεία και να τα εντάξουν στην καθημερινότητά τους.

• Φιλολογική επιμέλεια του συνόλου των κειμένων

• Ηλεκτρονική επεξεργασία και καλλιτεχνική επιμέλεια των εννέα εντύπων που θα περιλαμβάνει η ταινιοθήκη

• Έκδοση εντύπων, τα οποία θα περιέχουν την ιστορική πληροφορία και τις προτεινόμενες δραστηριότητες, καθώς και της κασετίνας σε αντίτυπα.

• Συγγραφή σεναρίου για κάθε μία από τις ταινίες (όπως αναλύονται στην μεθοδολογία υλοποίησης), που θα περιλαμβάνει η κασετίνα.

• Παραγωγή ταινιών μικρού μήκους, ενσωματωμένων σε κάθε ένα από τα παραπάνω έντυπα, όπου θα αποτυπώνεται η πολιτιστική κληρονομιά των πόλεων μέσα από τα μνημεία, όπως αυτά εντάσσονται στο σύγχρονο αστικό περιβάλλον, και τη διαλογική σχέση τους με τους κατοίκους.

• Σύνθεση πρωτότυπης μουσικής επένδυσης για τις ταινίες μικρού μήκους

• Παραγωγή αντιγράφων των ταινιών για ΑμεΑ.

• «Κλείδωμα» της μήτρας των ταινιών για την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων.

• Μετακίνηση και διαμονή του τεχνικού προσωπικού στις επιλεγμένες περιοχές για τις ανάγκες της κινηματογράφησης.

• Φωτογράφιση χώρων/μνημείων/ των επιλεγμένων περιοχών για τις ανάγκες των συνοδευτικών εντύπων

• Αποστολή αντιτύπων στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

• Διοργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων - εργαστηρίων στους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των νομών, όπου απευθύνεται η Πράξη, για την αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ταινιοθήκης προς όφελος της τοπικής εκπαιδευτικής κοινότητας. Βασικός στόχος είναι η ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τους τρόπους διαχείρισης του υλικού στη σχολική τάξη και την αξιοποίησή του για τηνυλοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων.

• Καλλιτεχνική επιμέλεια και σχεδιασμός της ιστοσελίδας που θα φιλοξενήσει τις μαθητικές εργασίες

• Ένταξη της ιστοσελίδας σε ψηφιακή πλατφόρμα για ΑμεΑ.

• Δημιουργία ψηφιακής εξόδου στις πύλες του ΥΠΔΒΜΘ και του ΥΠΠΟΤ, για την ανάρτηση των εργασιών που θα προκύψουν από τις προτεινόμενες δραστηριότητες.

• Μετάφραση των κειμένων στην αγγλική γλώσσα (εισαγωγικά κείμενα, οδηγίες πλοήγησης) που θα πλαισιώνουν τις Πύλες εξόδου του ΥΠΔΒΜΘ και του ΥΠΠΟΤ.

• Αξιολόγηση της Δράσης, προκειμένου να γίνει ποιοτική ανάλυση του συνόλου του παραδοτέου εκπαιδευτικού υλικού.

• Δημιουργία ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, η οποία θα περιλαμβάνεται στην εκπαιδευτική ταινιοθήκη και θα αφορά στον αγροτικό οικισμό . Η επιλογή της προτείνεται ως παράδειγμα καλής πρακτικής παρουσίασης ενός σημαντικού αρχαιολογικού χώρου.

• Αναπαραγωγή των DVD σε μονάδες ψηφιακής αναπαραγωγής

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ:Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών ΧΗΜΕΙΑΣ Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου

Υστερα από την εισήγηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, όπως αυτή διατυπώθηκε με την αριθμ. 8/2011 πράξη του Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, η υφ. Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου υπέγραψε απόφαση η οποία ορίζει το αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών ΧΗΜΕΙΑΣ της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου.

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Πηγή

ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ: Καταργούνται 7.500 Σχολικές Επιτροπές κι επίκεινται νέες συγχωνεύσεις Σχολείων

Οι 8.500 Σχολικές Επιτροπές συγχωνεύονται σε κάτω από 1000 , ενώ επίκεινται νέες συγχωνεύσεις σχολείων , καθώς οι 16.000 Σχολικές Μονάδες θα συγχωνευθούν σε λιγότερες από 14.000 , σύμφωνα με απόφαση που έλαβε Διυπουργική Γνωμοδοτική Επιτροπή για την σύσταση, κατάργηση, αναδιάρθρωση και μετατροπή Υπηρεσιών, Συμβουλίων, Επιτροπών και Φορέων του Δημοσίου Τομέα, υπό την προεδρία του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Θ. Πάγγαλου και τη συμμετοχή- μεταξύ άλλων-του Γενικού Γραμματέα του υπ. Παιδείας Β. Κουλαιδή.

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΤΩΝ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΩΝ ΠΟΥ ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΕ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ.

Πηγή