Τετάρτη, 29 Ιουνίου 2011

Α. Διαμαντοπούλου: Όλα όσα είπε για το νέο νόμο για τα πανεπιστήμια και για τα πτυχία σε τρία χρόνια

Συνέντευξη στο ΒΗΜΑ FM

Τετάρτη, 29 Ιούνιου 2011

Δημοσιογράφος: Το πρώτο ερώτημα που ήθελα να σας κάνω είναι αυτό που οι βουλευτές και μάλιστα οι βουλευτές της Αντιπολίτευσης - γιατί τους άλλους δεν τους αφορά ή νομίζουν ότι δεν τους αφορά - καλούνται να ψηφίσουν σήμερα, υπό ένα καθεστώς διλήμματος που διατυπώνεται με όρους τρομοκρατίας. Δηλαδή ψηφίζουμε ή χρεοκοπούμε, ψηφίζουμε ή γυρίζουμε στη δραχμή, ψηφίζουμε ή βγαίνουν τα τανκς να φυλάνε τις τράπεζες. Όταν ακούω όλα αυτά σκέφτομαι αυτό που είχε πει ο μεγάλος αμερικανός Πρόεδρος Ρούσβελτ σε στιγμή κρίσης, ότι το μόνο που έχουμε να φοβηθούμε είναι ο φόβος ο ίδιος. Θέλω να πω, χωρίς ελπίδα, χωρίς προοπτική, μόνο με το φόβο του χειρότερου μπορεί να υπάρξει διεύθυνση της χώρας; Μπορεί να υπάρξει λύση στο πρόβλημα μας;

Υπουργός: Όχι, εάν ο μόνος λόγος που ψηφίζει ένας βουλευτής είναι όλα αυτά που περιγράψατε– και για να μην πάω στον βουλευτή, να πάω και στον Υπουργό – γιατί πριν πάμε στη Βουλή, σας θυμίζω ότι μπήκαμε σε σκληρές διαδικασίες συζήτησης και διόρθωσης του κειμένου αυτού. Η βασική επιλογή σήμερα είναι η αποφυγή της καταστροφής, η οποία όμως από μόνη της δεν είναι ικανή και αναγκαία προϋπόθεση για τη σωτηρία, άρα την ελπίδα που θέλουμε όλοι. Επομένως, το μίγμα συναισθημάτων και προσδοκιών, που πρέπει να έχει κανείς, είναι ότι αποφεύγουμε την καταστροφή με αυτήν την ψήφο και η κυβέρνηση έχει την δυνατότητα να προχωρήσει στην όσο δυνατόν καλύτερη εφαρμογή αυτών που συμφωνήθηκαν. Στόχος είναι να μπορέσουμε σε μία επόμενη φάση, να υπάρξει αυτό που όλοι περιμένουν στην Ευρώπη: πολιτική διαχείριση του χρέους στην ευρωζώνη και όχι μόνο στην Ελλάδα. Έτσι θα το περιέγραφα με απλά λόγια.

Δημοσιογράφος: Υπάρχει ένα άρθρο στους «New York Times» που αναφέρει ότι δεν υπάρχει ηγεσία στην Ευρώπη, για αυτό δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα, δεν είναι στο χέρι μας. Αυτό που μπορεί να γίνει είναι να κάνουμε κάτι στο μεταξύ εμείς και ένα χρόνο τώρα το δείγμα γραφής είναι ότι αναβάλλουμε την καταστροφή, αλλά τον χρόνο που κερδίζουμε δεν τον κάνουμε τίποτα.

Υπουργός: Σχετικά με το θέμα της ευρωπαϊκής ηγεσίας- επειδή ξεκινήσατε κάνοντας μία αναφορά στην κυρία Lagarde και τις παρατηρήσεις που έκανε μόλις ανέλαβε, που έθεσε το θέμα Ελλάδας και ουσιαστικά παρενέβη στα εσωτερικά της χώρας όπως και ο κύριος Ρομπάι, και ο κύριος Ρεν- μέσα από την εμπειρία μου όλα αυτά τα χρόνια στην ευρωπαϊκή πολιτική, γνωρίζω πόσο πολύ, «ψειρίζεται» κάθε ανακοίνωση όταν αφορά στα εσωτερικά άλλης χώρας.

Έτσι, πρέπει να σας πω ότι μου κάνει εξαιρετική εντύπωση και με φοβίζει ότι ευρωπαίοι, εθνικοί ηγέτες και ηγέτες διεθνών Οργανισμών, οι οποίοι έχουν γνώση του διεθνούς «savoir faire», με την πολιτική του έννοια,- δηλαδή γνωρίζουν ότι δεν πρέπει να γίνεται παρέμβαση στα εσωτερικά μιας χώρας- παρεμβαίνουν με τόσο έντονο τρόπο και μάλιστα την παραμονή της ψηφοφορίας. Το μεταφράζω και σε δικό τους φόβο για το τί θα συμβεί την επόμενη μέρα. Αυτό, λοιπόν, είναι πάρα πολύ σοβαρό.

Σχετικά με το τί κάνουμε εμείς. Η Ελλάδα με τις δυνάμεις που είχε, -γιατί να μην ξεχνάμε και τη διαπραγματευτική θέση της χώρας και τη δυνατότητα να διαχειριστεί την υπόθεση όλο αυτό το διάστημα - θεωρώ και το λέω μετά λόγου γνώσεως- έχει γράψει ιστορία στην Ευρώπη. Δηλαδή, ο Πρωθυπουργός, από την μέρα της κρίσης, με το άνοιγμα του θέματος των ευρωομολόγων, μέχρι τη λειτουργία και τη δημιουργία των μηχανισμών -χωρίς τους οποίους δεν θα μπορούσαμε αυτή την στιγμή να μιλήσουμε ούτε εμείς, ούτε η Ισπανία, ούτε η Πορτογαλία, ούτε κανένας μεθαύριο- η Ελλάδα έκανε ό,τι μπορούσε σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Δεν ξέρω αν μπορούσε να κάνει περισσότερα. Και ο κύριος Παπακωνσταντίνου, αλλά και ο κύριος Βενιζέλος - τις λίγες μέρες από όταν ανέλαβε, κατανόησε, αντιλήφθηκε, έμαθε, παρενέβη και μπήκε στη διαδικασία για να συνεχίσει - έκαναν αισθητή την παρουσία τους .

Δημοσιογράφος: Για την αδυναμία της εφορίας να συλλέξει φόρους. Αυτό εννοούσα λέγοντας δεν κάνουμε τίποτα για να κερδίσουμε χρόνο.

Υπουργός: Νομίζω ότι είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα. Είναι από τα πρώτα πράγματα που αντιμετωπίσαμε ως Υπουργικό Συμβούλιο, πέρυσι που πήραμε την ευθύνη υλοποίησης του μνημονίου.

Αυτό που ζητήθηκε από την Ελλάδα -και η κυβέρνηση ανέλαβε να το κάνει -είναι να σχεδιάσει μείζονες μεταρρυθμίσεις, να τις συζητήσει με τους κοινωνικούς εταίρους και τα άλλα κόμματα, να τις περάσει από τη Βουλή, να δημιουργήσει νέους θεσμούς για να τις υλοποιήσει, να αναδιατάξει το ανθρώπινο δυναμικό με τρόπο που να είναι αποτελεσματικό και να βγάλει αποτελέσματα. Αυτό το θέλαμε σε ένα χρόνο. Αυτό ήταν ανθρωπίνως αδύνατον να γίνει!

Νομίζω ότι τώρα έχουμε πλήρη συνείδηση ότι το κεντρικό πρόβλημα της επόμενης μέρας είναι η χρησιμοποίηση της υπάρχουσας διοίκησης. Εδώ, υπάρχουν πια πολύ σοβαρά ζητήματα που πρέπει να αλλάξουν και αν θέλετε να το πω επιγραμματικά πρέπει πλέον ο κάθε Υπουργός να αναδιατάξει γρήγορα δυνάμεις και πρόσωπα, ιδιαίτερα ο Υπουργός Οικονομικών. Έχουμε βάλει μπροστά κάποιες διαδικασίες οι οποίες είναι αντικειμενικές, και όμως πολλές φορές είναι σε βάρος της αξιοκρατίας και δεν δίνουν στον Υπουργό δυνατότητα επιλογής. Δηλαδή ο κύριος Βενιζέλος - ο οποίος ανεβαίνει έναν Γολγοθά, χωρίς προηγούμενο στην ιστορία των τελευταίων χρόνων, και σε παγκόσμιο επίπεδο, θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα- ως Υπουργός Οικονομικών, να πάρει αποφάσεις και να τις εκτελέσει σε μία μέρα. Δηλαδή να ανασυντάξει τις εφορίες και τους εφοριακούς, να αποφασίσει αν θα χρησιμοποιήσει ιδιωτικό τομέα, και αν «ναι» να τον χρησιμοποιήσει άμεσα κ.ο.κ.. Δεν γίνεται πια να συνεχίζουμε ορισμένες διαδικασίες με τόσο βραδείς ρυθμούς, όπως κάναμε πέρσι που υπήρχε η κουλτούρα αντικειμενικής λειτουργίας της διοίκησης, αλλά είχε και πάρα πολύ σοβαρά προβλήματα.

Δημοσιογράφος: Θεωρείτε ότι θα ψηφιστεί από τους συναδέλφους σας το μεσοπρόθεσμο σήμερα;

Υπουργός: Θέλω να πιστεύω ναι. Δεν θα ήθελα, όμως να προκαταβάλω την ψήφο κανενός. Νομίζω, ότι με αυτό που είπε ο κ. Μπόλαρης χθες «καθένας από εμάς είναι πολύ μικρός για να πάρει αποφάσεις που έχουν τόσο μεγάλες επιπτώσεις στην πορεία της χώρας» μίλησε στην ψυχή μου και νομίζω σε όλους. Θα ήταν καλό να σκεφτούν όλοι οι βουλευτές, από όλα τα κόμματα, τι σημαίνει η σημερινή ψηφοφορία.

Δημοσιογράφος: Και ας πούμε ότι περνάει. Πιστεύετε ότι είναι σε θέση αυτή η κυβέρνηση, αυτή η πλειοψηφία της Βουλής, να διαχειριστεί και την απελπισία και την οργή και την έλλειψη κατανόησης που την περιβάλλει;

Υπουργός: Πιστεύω ότι έχει ένα πάρα πολύ δύσκολο έργο, στον επιχειρησιακό σχεδιασμό και την υλοποίηση και στην πολιτική διαχείριση. Η μεγαλύτερη δυσκολία είναι μια κοινωνία, η οποία καθημερινά και με τραγικούς ρυθμούς απαξιώνει το πολιτικό σύστημα και τους πολιτικούς. Αυτός είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος, γιατί όλη αυτή η οργή και αγανάκτηση είναι απολύτως κατανοητές και δικαιολογημένες. Ο τρόπος, όμως, με τον οποίο εκφράζονται, δηλαδή να εξαφανιστούν το πολιτικό σύστημα και οι πολιτικοί, να φύγουν όλοι όσοι έχουν μία διαδρομή και μία παρουσία στα κοινά, χωρίς να εξετάζεται ποιος έκανε τι σε αυτή τη χώρα, δημιουργεί τον κίνδυνο να οδηγήσουμε τη χώρα σε φαινόμενα «μπερλουσκονισμού».

Η εξουσία δεν αλλάζει έτσι. Δεν μπορεί έτσι ξαφνικά να φύγει το πολιτικό σύστημα και να έρθουν πρόσωπα που δεν τα ξέρουμε, που δεν έχουν ασχοληθεί με την πολιτική ποτέ! Αυτό ήταν το παράδειγμα με τον Μπερλουσκόνι στην Ιταλία και σε άλλες περιπτώσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, με διάφορες επιπτώσεις για τη Δημοκρατία.

Άρα χρειάζεται από όλους - και νομίζω και από σας τους δημοσιογράφους που παίζετε ένα πολύ σημαντικό ρόλο - προσοχή και μέτρο στην κριτική του πολιτικού συστήματος.

Δημοσιογράφος: Αν υπάρξει επόμενη μέρα, δηλαδή αν επιβιώσουμε της σημερινής ημέρας, εσείς αύριο πρέπει να εισάγετε στο Υπουργικό Συμβούλιο ένα νομοσχέδιο για την αλλαγή των πανεπιστημιακών σπουδών, προσαρμογή στα ευρωπαϊκά δεδομένα, πτυχίο σε τρία χρόνια, όπως όλες οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες... Θα ήθελα να κουβεντιάσουμε για αυτό, αλλά πραγματικά επιφυλάσσομαι. Ας υπάρξει επόμενη μέρα και να συζητήσουμε μετά για τις αλλαγές στα πανεπιστήμια.

Υπουργός: Αυτό είναι ένα στοίχημα που αντιμετωπίζει τις μεγαλύτερες αγκυλώσεις στην ελληνική κοινωνία, για αυτό και δεν άλλαξε επί 30 χρόνια τίποτα. Εν μέσω προβλημάτων, εν μέσω μεσοπρόθεσμου, εν μέσω μνημονίου, εν μέσω των διλημμάτων που έχουν τεθεί, δεν γίνεται να σταματάμε ούτε ένα λεπτό. Δεν πρέπει να κατεβάζουμε τα μολύβια, κρίνοντας το κακό που μας βρήκε. Σε όλους τους τομείς - στην Παιδεία, στην Ανάπτυξη, στη Γεωργία, στο Περιβάλλον - πρέπει να γίνονται πράγματα, γιατί το μεσοπρόθεσμο είναι μία συνιστώσα του εθνικού πολιτικού σχεδίου, που πρέπει να αλλάξει στην Ελλάδα. Εάν περάσουμε το μεσοπρόθεσμο, λύσουμε όλα τα άλλα, αλλά κρατήσουμε το εκπαιδευτικό σύστημα που έχουμε και τη λειτουργία των Πανεπιστημίων όπως είναι σήμερα, τα ίδια θα συμβούν ξανά σε 20 χρόνια, καθώς και τα Πανεπιστήμια παράγουν μια πραγματικότητα σε αυτήν την κοινωνία.

Χειρότερες οι φετινές επιδόσεις υποψηφίων ΕΠΑΛ


Από την Καθημερινή

Χειρότερες επιδόσεις σε σχέση με πέρυσι στα μαθήματα γενικής παιδείας είχαν οι φετινοί υποψήφιοι της Ομάδας Α΄ των Επαγγελματικών Λυκείων. Στη Νεοελληνική Γλώσσα εξετάστηκαν 17.634 υποψήφιοι, εκ των οποίων οι 3.927 (ποσοστό 22,26%) πέρασαν τη βάση. Πέρυσι, στο ίδιο μάθημα, είχε βαθμολογηθεί πάνω από τη βάση το 31,55% των υποψηφίων. Στα Μαθηματικά φέτος εξετάστηκαν 17.386 υποψήφιοι, εκ των οποίων οι 4.211 (29,97% - το 30,77% πέρυσι) βαθμολογήθηκαν πάνω από τη βάση. Για τη συνολική βαθμολογία οι υποψήφιοι εξετάζονται και στο μάθημα της ειδικότητάς τους.  

Την ίδια στιγμή το υπ. Παιδείας χθες απάντησε με οξύτητα στον αρμόδιο Παιδείας της Ν. Δ. κ. Αρη Σπηλιωτόπουλο, ο οποίος τη Δευτέρα κατηγόρησε το υπουργείο για «παρωδίες στις εξετάσεις» διότι «υπόπτως και περιέργως στα μηχανογραφικά δελτία προβλέπονται 25 νέες θέσεις για την Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης, που καταργήθηκε», όπως είπε. «Στη διάρκεια των εξετάσεων, ο κ. Σπηλιωτόπουλος προσπάθησε να αντικαταστήσει την παντελή έλλειψη πολιτικής, τόσο κατά τη θητεία του ως υπουργού όσο και τώρα, με συνεχείς ανακοινώσεις που έχουν στόχο να προκαλέσουν ανησυχίες στους υποψηφίους. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου απέφυγε να σχολιάσει τις δηλώσεις αυτές, γιατί πιστεύει ότι οι εξετάσεις δεν πρέπει να είναι πεδίο πολιτικών αντιπαραθέσεων. Ομως, αυτή τη φορά, κατάφερε και ο ίδιος να ξεπεράσει τον εαυτό του σε προχειρότητα» ανέφερε το υπουργείο. Διευκρίνισε δε ότι «δεν υπάρχει καμία αναφορά στην ΕΠΑΘ στο μηχανογραφικό δελτίο. Στην πραγματικότητα δεν υπήρχε ποτέ αναφορά στην ΕΠΑΘ -ούτε την εποχή που ο κ. Σπηλιωτόπουλος ήταν υπουργός Παιδείας- στα μηχανογραφικά, δεδομένου ότι η εισαγωγή σε αυτήν δεν απαιτούσε συμμετοχή στις πανελλήνιες».

Εγγραφη αναφορά από τους καθηγητές Ιταλικής Ιονίων Νήσων


ΠΡΟΣ:
Περιφερειακό Διευθυντή Β’βάθμιας Εκπαίδευσης
Ιονίων Νήσων
Κοινοποίηση:

1)      Δήμαρχο Κεφαλληνίας και Ιθάκης, κο Αλέξανδρο Παρίση
2)      Διεύθυνση Β’βάθμιας Εκπαίδευσης Κεφαλληνίας και Ιθακης
3)      Διεύθυνση Α’βάθμιας Εκπαίδευσης Κεφαλληνίας και Ιθάκης

ΘΕΜΑ: «Συνέχιση της διδασκαλίας της Ιταλικής Γλώσσας στα Γυμνάσια της                               Περιφέρειας Ιονίων Νήσων».

Σύμφωνα με την  τελευταία Υπουργική Απόφαση, συνεχίζεται η παράλληλη διδασκαλία της β’ ξένης γλώσσας στα Γυμνάσια. Όμως, οι διευθυντές των Γυμνασίων της περιφέρειας Ιονίων Νήσων, βασισμένοι σε προηγούμενη Υπουργική Απόφαση η οποία ανακλήθηκε, μοίρασαν στους μαθητές δηλώσεις στις οποίες ζητούν να επιλέξουν μόνον μεταξύ της γαλλικής και της γερμανικής γλώσσας, αποκλείοντας την επιλογή της Ιταλικής.

Η πλειοψηφία των μαθητών κατά το σχ. Έτος 2010-2011 επέλεξε και διδάχθηκε την ιταλική γλώσσα. Στα σχολεία των Ιονίων Νήσων, σε κάθε Γυμνάσιο η διδασκαλία της Ιταλικής γίνεται σε δύο ή τρία τμήματα των 25 μαθητών λόγω της αυξημένης ζήτησης από τους μαθητές –τη στιγμή που τα τμήματα των γερμανικών και των γαλλικών είναι μετά βίας ένα (1) ανά γυμνάσιο και πολλές φορές με λίγους μαθητές (4-18 μαθητές ανά τμήμα). Όπως είναι  φυσικό, οι μαθητές επιθυμούν να συνεχίσουν την εκμάθησή της Ιταλικής κατά το σχ. Έτος 2011-2012. Επιπλέον, υπάρχουν σχετικές διαμαρτυρίες από τους συλλόγους γονέων σχετικά με την ανατροπή του οικογενειακού προγραμματισμού αναφορικά με την ξενόγλωσση εκπαίδευση των παιδιών τους: δεν είναι δυνατό ένας μαθητής να αρχίζει στην Α’ Γυμνασίου την διδασκαλία της Ιταλικής και στη Β’ Γυμνασίου να καλείται να διδαχθεί γερμανικά ενώ δεν έχει το επίπεδο ή να μείνει στο προαύλιο.

Στην τελευταία Υπουργική Απόφαση, προβλέπεται η παράλληλη διδασκαλία ΟΛΩΝ των ξένων γλωσσών (Γαλλικά, Ιταλικά, Γερμανικά, Ισπανικά). Σε μια παράγραφό της η Υπουργική Απόφαση αναφέρει ότι για την διδασκαλία τα β’ ξένης γλώσσας είναι δυνατό να ληφθεί υπ’όψιν μεταξύ άλλων και η ύπαρξη οργανικής θέσης. Παρασυρμένοι από αυτό, κάποιοι διευθυντές Γυμνασίων απέκλεισαν την επιλογή της Ιταλικής, αναφέροντας σε γονείς και μαθητές ότι του χρόνου δεν θα υπάρχουν Ιταλικά στα σχολεία και ως εκ τούτου θα πάρουν απαλλαγή και θα παραμένουν στο προαύλιο. Όμως ενδέχεται το Υπουργείο, εφόσον έχει επιλέξει τη διδασκαλία της Ιταλικής ως μία από τις βασικές επιλεγόμενες Γλώσσες,  να δημιουργήσει οργανικές θέσεις καθηγητών Ιταλικής προκειμένου να καλύψει την αυξημένη ζήτηση.

Ως εκ τούτου, βάσει όλων των παραπάνω, ζητάμε:
α) την ακύρωση των υπεύθυνων δηλώσεων που βάσει της πρώτης Υ.Α. διένειμαν κάποιοι διευθυντές στους μαθητές
β) την εκ νέου δήλωση προτίμησης στους μαθητές όλων των τάξεων του Γυμνασίου, τον Σεπτέμβρη για να βγουν τα πραγματικά κενά βάσει των οποίων θα προκύψουν οι οργανικές θέσεις καθηγητών Ιταλικής από το ΥΠΔΒΜΘ.
γ) οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου να δηλώσουν εκ νέου τη γλώσσα που επιθυμούν να διδαχθούν, διότι (όπως σας αναλύσαμε παραπάνω), δεν τους δόθηκε η δυνατότητα να δηλώσουν την Ιταλική Γλώσσα με την αιτιολογία ότι στο Γυμνάσιο θα διδάσκονται μόνο γερμανικά ή γαλλικά.
Παρακαλούμε να μας απαντήσετε εγγράφως για τις ενδεχόμενες ενέργειες στις οποίες προτίθεστε να προβείτε για να διατηρηθεί η τάξη στη διδασκαλία της β’ ξένης γλώσσας στα Γυμνάσια της περιφέρειας Ιονίων Νήσων.

Μετά τιμής,

Ροδαμάνθη Βαβάση  (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιταλικής Γλώσσας – Γ’ Γυμνάσιο Αργοστολίου)

Νικόλαος Μαντζουράνης (Αναπληρωτής Καθηγητής Ιταλικής Γλώσσας -Α’ Γυμνάσιο Αργοστολίου – «Κοργιαλλένειο»)

Χρυσούλα Οικονόμου (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιταλικής Γλώσσας Γυμνάσιο Σάμης & Γυμνάσιο Πάστρας)

Ιωάννα Μανέτα  (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιταλικής Γλώσσας Γυμνάσιο Κεραμειών & Γυμνάσιο Ληξουρίου)

Βασιλική Ποταμιάνου (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιταλικής Γλώσσας Α’ Γυμνάσιο Ζακύνθου)

Δημήτριος Ευθυμίου (Αναπληρωτής Καθηγητής Ιταλικής Γλώσσας, Β’ Γυμνάσιο Ζακύνθου)

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Διευκρινίσεις για τη μοριοδότηση των υποψηφίων Διευθυντών Σχολικών Μονάδων


Διευκρινιστική εγκύκλιο για τη  μοριοδότηση των υποψηφίων υποψηφίων Διευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αναμένεται να στείλει στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης το υπ. Παιδείας.

Διδακτικό προσωπικό με ωριαία αποζημίωση στη σχολή Διαβιβάσεων - ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ

Η Σχολή Διαβιβάσεων με έδρα την Αθήνα για την κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών της για το 2011-12 προκηρύσσει την πρόσληψη με επιλογή, διδακτικού προσωπικού με ωριαία αποζημίωση.

Αιτήσεις μέχρι 22/7/2011

Πληροφορίες στο τηλ. 210-5382318

Διδακτικό προσωπικό με ωριαία αποζημίωση στη σχολή προγραμματιστών ηλεκτρονικών υπολογιστών - ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ


Η σχολή προγραμματιστών ηλεκτρονικών υπολογιστών με έδρα την Αθήνα για την κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών της για το 2011-12 προκηρύσσει την πρόσληψη με επιλογή, διδακτικού προσωπικού με ωριαία αποζημίωση για μαθήματα όπως Γλώσσες Προγραμματισμού- Δομές Δεδομένων - Ασφάλεια Η/Υ κ.λ.π.

Αιτήσεις μέχρι 8/7/2011
Πληροφορίες στα τηλ. 210-7762613 και 210-7771275
e-mail: ekp1@army.gr

3 άτομα με σύμβαση έργου στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στο πλαίσιο υλοποίησης της πράξης "Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας"


Ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας για την υλοποίηση της πράξης «Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας-ΜΟΔΙΠ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας» ενδιαφέρεται για την κάλυψη των παρακάτω τριών (3) θέσεων με σύμβαση ανάθεσης έργου διάρκειας έξι (6) μηνών με δυνατότητα ανανέωσης των συμβάσεων:

Α. Μία (1) θέση με αντικείμενο «Εξωτερικός συνεργάτης για την κατασκευή και υποστήριξη του πληροφοριακού συστήματος»

Β. Μία (1) θέση με αντικείμενο «Εξωτερικός συνεργάτης για την κατασκευή και υποστήριξη του
πληροφοριακού συστήματος»

Γ. Μια (1) θέση με αντικείμενο την «Τεχνική και διοικητική υποστήριξη του έργου της ΜΟΔΙΠ ΠΔΜ»

Kαταληκτική ημερομηνία: 12-07-2011
Πληροφορίες: τηλ. 24610 56440
Αναλυτικότερα στ' αρχεία που επισυνάπτονται.

113.36 KB
108.65 KB

3 Ερευνητές-Συνεργάτες στο ΤΕΙ Ηπείρου


H Επιτροπή Εκπαίδευσης & Ερευνών του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Ηπείρου (ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ), ενδιαφέρεται να συνεργαστεί:

Α) με έναν (1) Ερευνητή‐Συνεργάτη για την υλοποίηση Διασυνοριακού έργου και αποκλειστική απασχόληση (με καθημερινή παρουσία και εργασία στους χώρους του Εργαστηρίου και διασυνδεδεμένη με το ωράριο του Εργαστηρίου) για τη στελέχωση της ομάδας υλοποίησης του έργου, με σύμβαση ανάθεσης έργου για δώδεκα (12) μήνες και δυνατότητα παράτασης, εφόσον το ορίζουν οι ανάγκες υλοποίησης του έργου, μετά από εισήγηση του Επιστημονικού Υπεύθυνου και έγκριση της Επιτροπής Εκπαίδευσης και Ερευνών

Β) με έναν (1) Ερευνητή‐Συνεργάτη για την υλοποίηση Διασυνοριακού έργου και αποκλειστική απασχόληση (με καθημερινή παρουσία και εργασία στους χώρους του Εργαστηρίου και διασυνδεδεμένη με το ωράριο του Εργαστηρίου) για τη στελέχωση της ομάδας υλοποίησης του έργου, με σύμβαση ανάθεσης έργου για εννιά (9) μήνες και δυνατότητα παράτασης, εφόσον το ορίζουν οι ανάγκες υλοποίησης του έργου, μετά από εισήγηση του Επιστημονικού Υπεύθυνου και έγκριση της Επιτροπής Εκπαίδευσης και Ερευνών

Γ) με έναν (1) Ερευνητή‐Συνεργάτη για την υλοποίηση Διασυνοριακού έργου και αποκλειστική απασχόληση (με καθημερινή παρουσία και εργασία στους χώρους του Εργαστηρίου και διασυνδεδεμένη με το ωράριο του Εργαστηρίου) για τη στελέχωση της ομάδας υλοποίησης του έργου, με σύμβαση ανάθεσης έργου για δώδεκα (12) μήνες και δυνατότητα παράτασης, εφόσον το ορίζουν οι ανάγκες υλοποίησης του έργου, μετά από εισήγηση του Επιστημονικού Υπεύθυνου και έγκριση της Επιτροπής Εκπαίδευσης και Ερευνών

Καταληκτική ημερομηνία: 05-07-2011
Πληροφορίες: τηλ. 26810 50330


Επισυνάπτεται η ανακοίνωση.
      213.46 KB

Τριετή πτυχία από τα πανεπιστήμια


Από το Έθνος

Οσα ιδρύματα θέλουν θα μπορούν για ορισμένα τμήματα να παρέχουν γρηγορότερα στους σπουδαστές τον τίτλο, με την προϋπόθεση να έχουν περάσει όλα τα μαθήματα
Τη δυνατότητα απόκτησης πτυχίου σε τρία χρόνια θα έχουν οι φοιτητές ορισμένων τμημάτων, σύμφωνα με τον νέο νόμο-πλαίσιο  

Πτυχία τριετούς φοίτησης θα έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ , όπως προβλέπεται στο νέο νόμο πλαίσιο για τη λειτουργία των ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης, που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας. Όσα ιδρύματα θέλουν θα μπορούν για ορισμένα τμήματα να δίνουν στους σπουδαστές πτυχίο στα τρία χρόνια με την προϋπόθεση να έχουν συγκεντρώσει 180 πιστωτικές μονάδες.

Το σχέδιο νόμου παρουσιάστηκε χτες στο ΚΤΕ Παιδείας του ΠΑΣΟΚ από την Αννα Διαμαντοπούλου και στη συνέχεια θα δοθεί το Σάββατο στη Σύνοδο των πρυτάνεων, που θα γίνει στο Βόλο. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, της πολιτικής ηγεσίας μέχρι το τέλος της εβδομάδας το σχέδιο νόμου θα περάσει από το υπουργικό συμβούλιο και στη συνέχεια θα σταλεί στη Βουλή.

Στο μεταξύ πάντως από την πλευρά της πανεπιστημιακής κοινότητας υπάρχουν αντιδράσεις για τους χειρισμούς του υπουργείου όσο αφορά στις μεταρρυθμίσεις στα ΑΕΙ και για το γεγονός ότι δεν έχει διεξαχθεί ουσιαστικός διάλογος για τις αλλαγές.

Μάλιστα οι πρυτάνεις των μεγαλύτερων ΑΕΙ της χώρας Θ. Πελεγρίνης (Αθήνας), Γιάννης Μυλόπουλος (Αριστοτέλειο ) και Σ. Σιμόπουλος (ΕΜΠ) με επιστολή τους -υπογραμμίζουν ότι υπάρχει μια συντονισμένη προσπάθεια προερχόμενη από το υπουργείο να πειστεί η κοινωνία μας ότι έχει διαμορφωθεί ήδη το νομοθετικό πλαίσιο.

Μέτρα
Με σειρά οργανωμένων δημοσιευμάτων προτείνονται μέτρα, με τα οποία υποτίθεται ότι έχουν συμφωνήσει τα πανεπιστήμια ή αν, αντίθετα, συμβεί να μην συμφωνούν, διατυπώνεται ευθέως ή υπαινικτικά η απειλή ότι πρόκειται να υποστούν κυρώσεις, που μπορούν να φτάσουν μέχρι του σημείου διακοπής της παρεχόμενης στα Πανεπιστήμια επιχορήγησης?. Πάντως στο νομοσχέδιο προβλέπονται ανατροπές για τα ΑΕΙ όπως :
  • Τριετή προπτυχιακό κύκλο σπουδών στα ΑΕΙ και απόκτηση πτυχίων με 180 πιστωτικές μονάδες. Η αλλαγή αυτή δεν θα αφορά όλα τα τμήματα και σίγουρα θα εξαιρεθούν Γεωπονικές και Πολυτεχνικές σχολές, που σήμερα απονέμουν πτυχία στα πέντε χρόνια, και οι Ιατρικές (στα 6 χρόνια )
  • Αξιολόγηση των ιδρυμάτων αλλά και των καθηγητών από εξωτερικούς κριτές και τα αποτελέσματά της θα συνδέονται με τη χρηματοδότηση. Μάλιστα όποια ΑΕΙ θα έχουν υψηλές επιδόσεις, θα παίρνουν "μπόνους", αλλά τα υπόλοιπα ενδέχεται να έχουν και περικοπές.
  • Τα ιδρύματα θα διοικούνται μελλοντικά από πολυμελές (μέχρι 15 άτομα) Συμβούλιο -και όχι από πρυτάνεις- στο οποίο θα συμμετέχουν διδάσκοντες, εξωπανεπιστημιακοί και εκπρόσωπος των φοιτητών. Καθηγητές και φοιτητές θα έχουν την πλειοψηφία στο Συμβούλιο του ιδρύματος και θα επιλέγουν τα εξωτερικά του μέλη, άτομα που θα έχουν διακριθεί στον επαγγελματικό και κοινωνικό στίβο.

Πτυχία «εξπρές» από Πανεπιστήμια και ΤΕΙ

Πτυχία με τριετείς σπουδές προβλέπει το σχέδιο νόμου που θα παρουσιάσει αύριο ή την Παρασκευή το πρωί στο άτυπο υπουργικό Συμβούλιο και το Σάββατο στους Πρυτάνεις, στο Βόλο η υπ. Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου (χθες το παρουσίασε στο ΚΤΕ Παιδείας του ΠΑΣΟΚ).

Το σχέδιο νόμου- που θα κατατεθεί προς ψήφιση, στη Βουλή την άλλη εβδομάδα- θα εκχωρεί

το απόλυτο δικαίωμα στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ να δημιουργούν τη λειτουργία τμημάτων τριετούς φοίτησης , αντί τεσσάρων σήμερα.
Πρόκειται για ένα νέο «μοντέλο» Προγραμμάτων Σπουδών το οποίο αφορά επιστήμες που κατά την κρίση των Σχολών επαρκούν τα τρία έτη για την απόκτηση του πτυχίου.

Στο πλευρό των σπουδαστών του ΕΑΠ για την μείωση των διδάκτρων, κοσμήτορας και καθηγητές

Ανοικτή επιστολή στην οποία ο κοσμήτορας και οι καθηγητές του ΠΣ ΔΕΟ του ΕΑΠ δεν συμφωνούν με την απόφαση της διοίκησης σχετικά με την μη ουσιαστική μείωση των διδάκτρων, απέστειλε ο κοσμήτορας Γιώργος Αγιομυργιανάκης. Ακολουθεί η επιστολή.

Αξιότιμε κε Πρόεδρε,

εκ μέρους της Επιτροπής Σπουδών του ΠΣ ΔΕΟ, σας αποστέλλω ανοικτή επιστολή, που ομόφωνα ψήφισε η ΕπΣπουδών του ΠΣ ΔΕΟ, αναφορικά με το θέμα της οικονομικής συμμετοχής των φοιτητών μας

Με τιμή,

Γιώργος M. Αγιομυργιανάκης

Καθηγητής ΕΑΠ, ΑΥ ΔΕΟ

Κοσμήτορας ΣΚΕ




ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ – ΑΠΟΦΑΣΗ

της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ του ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

‘ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ’ (ΔΕΟ)

του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΕΑΠ)

H Επιτροπή Σπουδών του Προγράμματος Σπουδών ΔΕΟ, κατά την 4η συνεδρίασή της (25/6/2011) αφού έλαβε υπόψη της το αίτημα του Συλλόγου των Φοιτητών του ΠΣ ΔΕΟ (ΠΑΣΥΦ ΔΕΟ) αναφορικά με τη μείωση της οικονομικής συμμετοχής των φοιτητών στις ιδιαίτερες δαπάνες της εξ αποστάσεως διδασκαλίας σε συνδυασμό με εναλλακτικούς τρόπους διακανονισμού των πληρωμών,

ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΕΙ ότι:

α) παρά το γεγονός ότι ο ΠΑΣΥΦ ΔΕΟ έχει από τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους αποστείλει στον Πρόεδρο της ΔΕ του ΕΑΠ, Καθηγητή κ. Χ. Κοκκώση αναλυτική πρόταση (συμπεριλαμβανομένης και συγκεκριμένης πρότασης συνεργασίας με χρηματοπιστωτικό ίδρυμα) τόσο για μείωση της οικονομικής συμμετοχής των φοιτητών του ΕΑΠ όσο και δυνατότητα καταβολής των διδάκτρων τους σε άτοκες δόσεις μέσω πιστωτικής κάρτας ή λήψης φοιτητικού δανείου με χαμηλό επιτόκιο, η Διοίκηση του ΕΑΠ στην 212η συνεδρίασή της (22/6/2011), όπου συζητήθηκε το ανωτέρω θέμα, δεν προχώρησε σε εισήγηση (προς την Υπουργό) για μείωση της συμμετοχής των φοιτητών, επικαλούμενη ‘ανελαστικές διαδικασίες’, παρά μόνο έδωσε τη δυνατότητα καταβολής του συνολικού ποσού σε δύο δόσεις απέχουσες μεταξύ τους 1,5 μήνα (!) με τελευταία δόση την αρχή του Σεπτεμβρίου, συγκεκριμένα στις 02/09/2011! (http://www.eap.gr/view.php?artid=2270). Επαναλαμβάνεται δηλαδή η ίδια ανεπαρκής περυσινή πολιτική, που μόνο προβλήματα και καθυστερήσεις προκάλεσε στη λειτουργία του ΕΑΠ.

β) παρά το γεγονός ότι η Κοσμητεία της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών, στην οποία ανήκει το ΠΣ ΔΕΟ, από τον Οκτώβριο του 2010 ζήτησε από τον Πρόεδρο της ΔΕ του ΕΑΠ αφενός να προχωρήσει σε επανακαθορισμό του ύψους της οικονομικής συμμετοχής των φοιτητών, αφετέρου να υιοθετήσει εναλλακτικούς τρόπους διακανονισμού των πληρωμών, ουδεμία ενέργεια έγινε από τη Διοίκηση του ΕΑΠ στην κατεύθυνση αυτή.

γ) παρά το γεγονός ότι η Επιτροπή Σπουδών του ΠΣ ΔΕΟ και η Κοσμητεία της ΣΚΕ από τον Απρίλιο του 2011 υιοθέτησε επί της ουσίας τις προτάσεις του ΠΑΣΥΦ ΔΕΟ για μείωση της οικονομικής συμμετοχής των φοιτητών και δυνατότητα καταβολής των διδάκτρων τους σε άτοκες δόσεις μέσω πιστωτικής κάρτας ή λήψης φοιτητικού δανείου με χαμηλό επιτόκιο, ο Πρόεδρος της ΔΕ του ΕΑΠ δεν ανταποκρίθηκε στον αιτούμενο από το φοιτητικό σύλλογο και τα ακαδημαικά όργανα διάλογο επί του κρίσιμου αυτού θέματος, επιδεικνύοντας αναιτιολόγητη αδράνεια, παρά τον ορατό πλέον κίνδυνο διακοπής των σπουδών χιλιάδων φοιτητών του ΕΑΠ και εκατοντάδων του ΠΣ ΔΕΟ, γεγονός που αντικειμενικά θέτει σε κίνδυνο και τη βιωσιμότητα του ίδιου του ΕΑΠ, τη στιγμή που μόνο την προηγούμενη χρονιά οι αιτήσεις νέων φοιτητών μειώθηκαν κατά περίπου 20.000.

και ΚΑΛΕΙ

α) τον Πρόεδρο της ΔΕ του ΕΑΠ να ανταποκριθεί έστω και τώρα στο δίκαιο αίτημα των φοιτητών του ΕΑΠ, αποδεικνύοντας στην πράξη την ‘ευαισθησία προς τους φοιτητές για την παροχή κινήτρων συνέχισης των σπουδών τους’, όπως αναφέρει το σκεπτικό της απόφασης της ΔΕ, και να συγκαλέσει εκτάκτως τη ΔΕ του ΕΑΠ, με αποκλειστικό θέμα τη μείωση της οικονομικής συμμετοχής των φοιτητών και το διακονισμό των πληρωμών μέσω πιστωτικής κάρτας και να εισηγηθεί σχετικά στην Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων

β) τον Ενιαίο Φορέα μελών ΔΕΠ του ΕΑΠ και το Σύλλογο διδασκόντων (μελών ΣΕΠ) του ΕΑΠ να υποστηρίξει το αίτημα των φοιτητών

γ) την κα Υπουργό να προχωρήσει άμεσα και σε συνεργασία με τη Διοίκηση του ΕΑΠ στην αναγκαία ρύθμιση ώστε η αιτούμενη μείωση να ισχύσει από την ερχόμενη χρονιά

δ) τα πολιτικά κόμμματα να παρέμβουν προκειμένου να μην ματαιωθούν οι στόχοι μιας ζωής και τα όνειρα των φοιτητών του ΕΑΠ.



Η Επιτροπή Σπουδών του ΠΣ ΔΕΟ

Γιώργος Αγιομυργιανάκης, Καθηγητής ΕΑΠ, Κοσμήτορας της ΣΚΕ, Ακαδημαικός Υπεύθυνος

ΠΣ ΔΕΟ, Συντονιστής ΔΕΟ34

Χαράλαμπος Ανθόπουλος, Επ. Καθηγητής ΕΑΠ, Συντονιστής ΔΕΟ10

Νικόλαος Μπλέσιος, Καθηγητής Πανεπιστήμιου Πειραιώς, Συντονιστής ΔΕΟ11

Δημήτριος Αστερίου, Αν. Καθηγητής ΕΑΠ, Συντονιστής ΔΕΟ13

Γιάννης Κεχαγιάς, Αν. Καθηγητής ΕΑΠ, Συντονιστής ΔΕΟ23

Στέλλα Καραγιάννη, Καθηγήτρια Πανεπιστήμιου Μακεδονίας, Συντονίστρια ΔΕΟ24

Αυγουστίνος Δημητράς, Επ. Καθηγητής ΕΑΠ, Συντονιστής ΔΕΟ25

Γιώργος Σιώμκος, Καθηγητής ΟΠΑ, Συντονιστής ΔΕΟ33

Αθανάσιος Μιχιώτης, Αν.Καθηγητής ΕΑΠ, Αν. Κοσμήτορας ΣΚΕ, Συντονιστής ΔΕΟ40

Νικόλαος Απέργης, Καθηγητής Πανεπιστήμιου Πειραιώς, Συντονιστής ΔΕΟ41

Ελένη Σφακιανάκη, Επ.Καθηγήτρια ΕΑΠ, Συντονίστρια ΔΕΟ42

Πηγή

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: Ανταπάντηση στο υπ. Παιδείας

Ο Τομέας Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, σχετικά με την απάντηση του υπουργείου Παιδείας (δες ΕΔΩ) σχετικά με το μηχανογραφικό και την Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘ), εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Το Υπουργείο Παιδείας αντί να επαίρεται θα έπρεπε να ντρέπεται γιατί δεν βρήκε ούτε την ευαισθησία ούτε το χρόνο για να απαντήσει στα όσα κωμικοτραγικά συνέβησαν φέτος, για πρώτη φορά, κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Κατανοούμε την ενασχόληση με τα πολλά προβλήματα που αντιμετώπιζε η υπό παραίτηση Κυβέρνηση. Κατανοούμε επίσης και την προσωπική αγωνία στην περαιτέρω στρατηγική του ΠΑΣΟΚ.

Αλλά να μην «ιδρώνει το αυτί τους», παρά μόνο σήμερα και μετά από 48 ώρες σιωπής για να απαντήσουν σε ένα και μόνο θέμα, είναι τουλάχιστον αποδεικτικό ένοχης σιωπής.

Ένοχη σιωπή για την τύχη των 4.500 μαθητών που τους εμπιστεύτηκαν και δεν μπορούν να εγγραφούν σε κανένα Πανεπιστήμιο του εξωτερικού, την πρωτοφανή διαρροή θεμάτων και την επέμβαση της Δικαιοσύνης, τα απίστευτα λάθη στις διατυπώσεις και εκφωνήσεις των θεμάτων των Πανελλαδικών εξετάσεων που οδήγησαν μεγάλο αριθμό υποψηφίων σε χαμηλές επιδόσεις, την ερήμωση της Ελληνικής περιφέρειας και τα αντιπαιδαγωγικά σχολεία - μαμούθ που προέκυψαν από τις συγχωνεύσεις και τις καταργήσεις σχολείων, τα λουκέτα σε ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, τα πολλαπλά λάθη στα μηχανογραφικά δελτία και τον εμπαιγμό που υφίστανται οι πολύτεκνοι και οι κοινωνικά ευπαθείς ομάδες σχετικά με τις μεταγραφές.

Αλλά ούτε και σήμερα κατάφεραν πειστικά να μας απαντήσουν τί τελικά έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους και τί θέλουν να πετύχουν με την εκτός νόμου υπέρβαση της ποσόστωσης (0,5 τοις χιλίοις) που επιβάλουν κάτω από το τραπέζι, όπως οι ίδιοι αναγκάστηκαν μετά την ανακοίνωσή μας να παραδεχθούν, με την αύξηση του αριθμού των θέσεων για τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης για την εισαγωγή στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ.

Τους ενόχλησε η τελευταία μας ανακοίνωση που αποκάλυψε τα πονηρά, μικροκομματικά σχέδιά τους, που στόχο έχουν να καθοδηγήσουν τα παιδιά της μουσουλμανικής μειονότητας δημιουργώντας πλήθος αδιεξόδων στο συγκεκριμένο τμήμα αλλά και ζητήματα υπέρβασης της ισότητας των ευκαιριών για τους υπόλοιπους υποψηφίους μαθητές που θα επιλέξουν το συγκεκριμένο τμήμα και δεν θα καταφέρουν να εισαχθούν, ενώ θα πιάσουν τη βάση εισαγωγής στο τμήμα, λόγω της αυθαίρετης αύξησης του αριθμού της ποσόστωσης.

Συνεπώς για την ταμπακιέρα… ένοχη και πάλι σιωπή!»