Σάββατο 4 Ιουνίου 2011

Υφυπουργός Παιδείας Ε. Χριστοφιλοπούλου: Είναι έτοιμες οι διορθωτικές παρεμβάσεις στην αρχική απόφαση για τις συγχωνεύσεις των σχολείων

Αναδημοσίευση απο την ΗΜΕΡΗΣΙΑ, 4/6/2011 - Συνέντευξη με την υφυπουργό Ευη Χριστοφιλοπούλου

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Ογδόντα τα υποψήφια για «καμπανάκι» τμήματα των ΤΕΙ

Τα υποψήφια για «καμπανάκι» Τ.Ε.Ι. ήταν ογδόντα, επελέγησαν τα είκοσι τέσσερα με τις περισσότερες αδυναμίες, είπε για πρώτη φορά στη Βουλή η υφ. Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την κατάργηση του Τμήματος Οινολογίας στο ΤΕΙ Δράμας.

Η υφ. Παιδείας ανακοίνωσε επίσης πως το νέο θεσμικό πλαίσιο θα δώσει, τη δυνατότητα στα καλύτερα πανεπιστήμια και τεχνολογικά ιδρύματα να προσελκύσουν φοιτητές από τη Βουλγαρία, φοιτητές από τις άλλες χώρες όχι μόνο της Βαλκανικής, αλλά και από άλλες χώρες που ενδιαφέρονται.


ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΤΖΙΜΑΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Πρόεδρε, εκτιμώ βαθύτατα την παρισταμένη Υφυπουργό, αλλά περίμενα στην ερώτησή μου να έρθει να απαντήσει ο αρμόδιος Υφυπουργός, ο κ. Πανάρετος. Εν πάση περιπτώσει, η Κυβέρνηση εκφράζεται ενιαία.

Κύριε Πρόεδρε, η Κυβέρνηση προκάλεσε για μία ακόμη φορά το κοινό αίσθημα των Δραμινών με την πρόσφατη απόφασή της να καταργήσει στην ουσία το ΤΕΙ Οινολογίας, το οποίο συμπλήρωσε μόλις δύο χρόνια λειτουργίας. Είναι ένα Τμήμα Οινολογίας τοποθετημένο στην περιοχή της Δράμας, που είναι πανελληνίως γνωστό πως αυτός ο νομός και η γύρω περιοχή φιλοξενεί περίπου δέκα οινοποιητικές μονάδες. Τι το καλύτερο, λοιπόν, ένα τμήμα πανεπιστημιακού επιπέδου δεμένο άριστα με την τοπική οικονομία να συνέχιζε τη λειτουργία του!

(Στο σημείο αυτό κτυπάει προειδοποιητικά το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)

Αψυχολόγητα το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση ανακοίνωσε στις 10 Μαΐου ότι φέτος δεν θα μπουν εισακτέοι στο ΤΕΙ Οινολογίας στη Δράμα.

Πρώτον, δεν ρώτησε κανέναν απολύτως φορέα, ούτε το ΤΕΙ Καβάλας στο οποίο υπάγεται το ΤΕΙ Δράμας, ούτε κανέναν εκλεγμένο τοπικό φορέα, ούτε και έκανε καμία διαβούλευση με τους Βουλευτές του νομού και τους τρεις. Και γεννιέται μείζον πολιτικό θέμα πώς η Κυβέρνηση προχώρησε στην κατάργηση ουσιαστικά ενός τμήματος ΤΕΙ χωρίς αυτό να λειτουργήσει μία τετραετία, να βγάλει τον πρώτο απόφοιτο, ούτως ώστε να μπορέσει να γίνει αξιολόγηση εάν πράγματι αυτό το τμήμα καλώς δημιουργήθηκε ή κακώς.

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)

Είναι η πρώτη φορά στα χρονικά τα εκπαιδευτικά και ιδιαίτερα, κυρία Υπουργέ, στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να κλείνει πανεπιστημιακό τμήμα, χωρίς αυτό να υφίσταται αξιολόγηση. Και για να υποστεί, όπως ξέρετε κι εσείς κι εγώ και όλοι μας, ένα πανεπιστημιακό τμήμα αξιολόγηση, πρέπει να βγάλει τον πρώτο φοιτητή του. Εδώ του κόψατε τα φτερά. Το τμήμα αυτό ήταν έτοιμο να απογειωθεί.

Το Υπουργείο Παιδείας πριν λίγο καιρό έστειλε βεβαίωση στο ΤΕΙ Καβάλας λέγοντας ότι το ΤΕΙ Οινολογίας δεν πρόκειται να κλείσει και με το χαρτί αυτό το ΤΕΙ Καβάλας πήγε στην Ευρωπαϊκή Ένωση, πήρε 500 χιλιάδες ευρώ, προκήρυξε το έργο, για να ενισχύσει τα έργα υποδομής του ΤΕΙ στη Δράμα. Και αυτομάτως ασυνεπές στη βεβαίωση συνέχισης λειτουργίας του ΤΕΙ στη Δράμα το Υπουργείο Παιδείας έρχεται και αναστέλλει τη λειτουργία του. Στην ουσία το καταργεί επικαλούμενο λόγους οικονομίας. Θα μιλήσω στη δευτερολογία μου εάν πραγματικά είναι λόγοι οικονομίας. Ογδόντα τρεις φοιτητές είναι στο ΤΕΙ Οινολογίας της Δράμας από τους οποίους μόνο οι δεκατέσσερις είναι Δραμινοί, κύριε Πρόεδρε, που σημαίνει ότι αυτό το Τμήμα επιλέγεται από ανθρώπους που έχουν μεράκι στην οινοποιία και την οινολογία από όλη την Ελλάδα. Και με βάσεις όχι ευκαταφρόνητες. Ο τελευταίος μπήκε στο ΤΕΙ Οινολογίας με 8,5 και ο πρώτος με 15,2, που αυτό το 15,2 του έδινε τη δυνατότητα να περάσει ακόμα και στο Φυσικό και Χημικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και όμως επέλεξε το ΤΕΙ Οινολογίας της Δράμας.

Και ήρθε η Κυβέρνηση και το κατήργησε δίνοντας ακόμη ένα χτύπημα στην ελληνική περιφέρεια. Πολύ καλά κάνατε, κυρία Υπουργέ και κρατήσατε το ΤΕΙ Οινολογίας στην Αθήνα, αλλά γιατί πετσοκόβετε έτσι την ελληνική περιφέρεια; Δεν χρειάζεται η Ελλάδα δύο τμήματα Οινολογίας, μία χώρα που τα ελληνικά κρασιά μεσουρανούν σε ολόκληρο τον κόσμο; Και ιδιαίτερα τα Δραμινά κρασιά και στην Αμερική και στην Ευρώπη είναι διαφήμιση για την Ελλάδα, διαφήμιση για τους εργαζόμενους, τους οινοποιούς, τους οινολόγους.

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)

Αψυχολόγητη είναι η ενέργειά σας. Γι’ αυτό σας ερωτώ, κυρία Υπουργέ, στο μηχανογραφικό δελτίο που θα δώσετε τώρα στους υποψήφιους φοιτητές θα υπάρχει ΤΕΙ Οινολογίας στη Δράμα; Πρέπει να δώσετε μια σαφή απάντηση.

Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡEΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε τον κ. Τζίμα.

Παρακαλείται η Υφυπουργός Παιδείας και Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου, να λάβει το λόγο, προκειμένου να απαντήσει στον ερωτώντα συνάδελφο.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε συνάδελφε, εγώ θα ξεκινήσω στο πού συμφωνώ με όσα είπατε.

Βεβαίως συμφωνώ -και συμφωνεί συνολικά η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας- ότι όχι μόνο τα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα ή και τα πανεπιστήμια, αλλά συνολικότερα και άλλου τύπου εκπαιδευτικές μονάδες, που αφορούν επαγγελματική κατάρτιση ή και αυτά καθ’ αυτά τα Τεχνολογικά Λύκεια, τα οποία ξεκινούνε με νέα μεταρρύθμιση, θα πρέπει να συνδέονται βεβαίως με τις παραγωγικές δυνάμεις του τόπου αυτού, με τις αναπτυξιακές προτεραιότητες. Και άρα, πράγματι, όσον αφορά τη χωροθέτηση ενός τμήματος Οινολογίας έχετε απόλυτο δίκιο ότι η Δράμα είναι ένας κατ’ εξοχήν νομός που θα μπορούσε και έγινε η χωροθέτηση αυτή.

Ωστόσο, υπάρχει και μία άλλη μέριμνα και μία άλλη φροντίδα: Τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα να έχουν δυνατότητες προσέλκυσης φοιτητών, να έχουν φοιτητές ει δυνατόν και από την περιοχή που να ενδιαφέρονται για τις σπουδές αυτές και βεβαίως τα ΤΕΙ να έχουν και καθηγητές. Δυστυχώς δύο χρόνια που λειτουργεί το ΤΕΙ λειτουργεί με μηδέν καθηγητές. Έχουμε τους εκτάκτους -έχουμε αυτήν τη στιγμή δεκαπέντε εκτάκτους- οι οποίοι συνδράμουν το τμήμα αυτό, αλλά εξ όσων ενημερώθηκα και από την Υπουργό, την κ. Διαμαντοπούλου, η οποία γνωρίζω ότι έκανε τη συνάντηση με εσάς και με τους άλλους Βουλευτές του Νομού, με παράγοντες του ΤΕΙ, δεν υπάρχει κανένας καθηγητής Οινολογίας. Άρα το ΤΕΙ αυτό, το τμήμα αυτό έχει κάποια σημαντικά αδύνατα χαρακτηριστικά.

(Στο σημείο αυτό κτυπάει προειδοποιητικά το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Υφυπουργού)



Μαζί με άλλα είκοσι τέσσερα ΤΕΙ επελέγη, όχι για να κλείσει -και αυτό θέλω να το πω πραγματικά με κάθε δυνατό τρόπο. Το τμήμα Οινολογίας δεν κλείνει ούτε καν αναστέλλεται η λειτουργία του, γι’ αυτό, πολύ σωστά υπήρξε το έγγραφο και υπήρξε η δυνατότητα να πάρει το ευρωπαϊκό πρόγραμμα.


Εγώ θα σας πω κάτι άλλο. Γι’ αυτά τα είκοσι τέσσερα...

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Δηλαδή δεν κλείνει; Αυτό είναι σοβαρό.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Όχι βεβαίως, κύριε Πρόεδρε. Δεν κλείνει και δεν αναστέλλεται η λειτουργία του. Το Υπουργείο Παιδείας θέλει να χτυπήσει αυτό το «καμπανάκι» –όπως έχουμε στους δρόμους αντοχής το καμπανάκι- με αυτή του την αιφνιδιαστική απόφαση –εγώ δεν θέλω ούτε να δικαιολογηθώ ούτε να ωραιοποιήσω, είναι μια αιφνιδιαστική απόφαση- για είκοσι τέσσερα Τ.Ε.Ι.. Τα υποψήφια για «καμπανάκι» Τ.Ε.Ι. ήταν ογδόντα, επελέγησαν τα είκοσι τέσσερα με τις περισσότερες αδυναμίες, όπως η δυνατότητα αυτού του Τμήματος Τ.Ε.Ι. να προσελκύσει φοιτητές και βεβαίως η δυνατότητα να στελεχωθεί.

Άρα, λοιπόν, η μη ύπαρξη διαλόγου, την οποία καταγγείλατε, οφείλεται στο γεγονός ότι εδώ δεν πρόκειται για μια απόφαση κλεισίματος ούτε καν αναστολής λειτουργίας. Πρόκειται για μια καταρχήν απόφαση, η οποία λέει ότι φέτος δεν θα έχω εισακτέους στο συγκεκριμένο Τμήμα, μέχρις ότου δω τι μορφή πρέπει να πάρει, πώς πρέπει ενδεχομένως να επανασχεδιάσω τα προγράμματα σπουδών και τι διάρκεια θα έχουν, τι θέλουν οι τοπικοί οινοπαραγωγοί Βορείου Ελλάδος, πώς θα μπορούσαμε αυτό το Τμήμα του Τ.Ε.Ι. Καβάλας στη Δράμα να το κάνουμε πραγματικά συνδεδεμένο με τις ανάγκες, τις οποίες εσείς γνωρίζετε πολύ καλά και ήδη αρχίσατε να περιγράφετε στην πρωτομιλία σας.

Άρα, λοιπόν, αυτή είναι η διάθεση και η πρόθεσή μας και ήδη ξεκίνησαν οι διαβουλεύσεις στο Υπουργείο Παιδείας και μετά το «καμπανάκι» αυτές θα συνεχιστούν και θα δείτε ότι μετά το νόμο για την τριτοβάθμια θα υπάρξουν εκτεταμένες τέτοιες διαβουλεύσεις για το πώς θα σχεδιάσουμε μαζί το μέλλον της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που να είναι συνδέεται όμως με τις αναπτυξιακές προκλήσεις που οι περιφέρειες της Ελλάδος αντιμετωπίζουν. Εδώ νομίζω, κύριε συνάδελφε, ότι μπορούμε να βρούμε κοινό βήμα διαλόγου και αποφάσεων.

Θα συνεχίσω με τα υπόλοιπα στη δευτερολογία μου, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε την Υπουργό κυρία Χριστοφιλοπούλου.

Παρακαλείται ο ερωτών συνάδελφος κ. Μαργαρίτης Τζίμας να λάβει το λόγο για δευτερολογία.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΤΖΙΜΑΣ: Κυρία Υπουργέ, νομίζω ότι με την πρωτομιλία σας η Κυβέρνηση εξακολουθεί να εμπαίζει το λαό της Δράμας. Όταν υποστηρίζετε μέσα στο Κοινοβούλιο ότι το Τ.Ε.Ι. Οινολογίας της Δράμας δεν κλείνει και φέτος δεν εισάγετε φοιτητές και φέτος μέσα στο μηχανογραφικό δελτίο δεν θα υπάρχει το Τ.Ε.Ι. Οινολογίας της Δράμας, ε, αυτό παραείναι κοροϊδία και δεν μπορώ να το δεχθώ, κυρία Υπουργέ!

Να αναλάβετε το θάρρος και την πολιτική δέσμευση ότι στην ουσία το αποτέλεσμα έχει σημασία στην πολιτική. Το κλείνετε το Τ.Ε.Ι. Οινολογίας της Δράμας. Ένα Τμήμα που δεν βάζει φοιτητές μια πανεπιστημιακή περίοδο, στην ουσία είναι κλειστό! Γιατί δεν έχετε το θάρρος να το πείτε απέναντι στους πολίτες του Νομού; Εγώ τι θα πάω να πω το βράδυ στους Δραμινούς; Ότι μου είπε η Υπουργός πως το Τ.Ε.Ι. Οινολογίας της Δράμας δεν κλείνει, αλλά, κοιτάξτε, στο μηχανογραφικό δεν θα είναι; Είναι σοβαρά πράγματα αυτά;

Έρχομαι στο θέμα των καθηγητών. Ξέρετε πότε λειτούργησε, κυρία Υπουργέ, το Τμήμα Οινολογίας; Το Σεπτέμβριο του 2009 επί προηγούμενης κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Το 2009-2010 ήταν το πρώτο ακαδημαϊκό έτος, το 2010-2011 το δεύτερο και τώρα το κλείνετε.

Τον Οκτώβριο γίνατε Κυβέρνηση. Γιατί δεν διορίσατε εκπαιδευτικό προσωπικό; Δεκαεννιά μήνες στην ουσία διαχειριστήκατε εσείς το Τ.Ε.Ι. Οινολογίας και δεν διορίσατε ούτε έναν εκπαιδευτικό και λειτουργούσε με τους εκτάκτους. Αυτή είναι η πραγματικότητα! Και μήπως είναι το μοναδικό Τ.Ε.Ι. στην Ελλάδα που λειτουργεί με έκτακτο προσωπικό; Δεν είναι το μοναδικό. Ή σας πείραξε η λειτουργία του Τ.Ε.Ι. Οινολογίας στη Δράμα γιατί είχε υπέρογκο κόστος; Για προσέξτε λίγο.

Σας αναφέρω το Σύστημα «Εύδοξος». Τι είναι το Σύστημα «Εύδοξος»; Μια τράπεζα που τραβάμε βιβλία. Αντί, λοιπόν, οι φοιτητές του Τ.Ε.Ι. Οινολογίας της Δράμας να μπαίνουν μέσα στο Σύστημα «Εύδοξος» και να λένε «θέλουμε εκείνο το βιβλίο και εκείνο» και να τα πληρώνει ο ελληνικός λαός, τι κάνουν οι έκτακτοι καθηγητές του Τ.Ε.Ι. Οινολογίας της Δράμας; Τους δίνουν δωρεάν συγγράμματα.

Γι’ αυτό το κόστος λειτουργίας για τα βιβλία του Τ.Ε.Ι. Οινολογίας της Δράμας ήταν μόνο 3.500 ευρώ την προηγούμενη πανεπιστημιακή χρονιά. Κλείνετε, λοιπόν, ένα τέτοιο Τμήμα που κόστιζε στο ελληνικό κράτος 3.500 ευρώ για βιβλία, όταν άλλα Τ.Ε.Ι. που τα κρατάτε σε λειτουργία έχουν έξοδα μόνο για βιβλία από το «Εύδοξος» 57.000 ευρώ και 60.000 ευρώ!

Ξέρετε ποιο εξόργισε εμένα πιο πολύ; Κρατάτε Τμήματα –και καλά κάνετε, στην εκλογική περιφέρεια της Υπουργού είναι, στην Κοζάνη- στα οποία ο τελευταίος μπήκε με βαθμό 0,9! Αναφέρω ενδεικτικά, σύνολο μορίων: 975, 868. Όμως, τα κρατάτε και κλείνετε το Τ.Ε.Ι. Δράμας, στο οποίο ο τελευταίος μπήκε με 7.500 μόρια!

Για πείτε μου κάτι άλλο. Στο Τμήμα του Τ.Ε.Ι. Οινολογίας των Αθηνών που κρατάτε –που και η Αθήνα έχει μια παράδοση- πού θα κάνουν οι φοιτητές εκπαίδευση; Στη Σταδίου ή στην Πανεπιστημίου; Υπάρχουν τόσα πολλά οινοποιεία όσα υπάρχουν στην περιοχή της Μακεδονίας; Και εν πάση περιπτώσει, πού είναι το πνεύμα της αποκέντρωσης, για το οποίο κόπτεται η Κυβέρνηση;

Θέλω, λοιπόν –όχι να παρακαλέσω- να απαιτήσω από την Κυβέρνηση να πάρει πίσω αυτή την απόφαση, η οποία θίγει τα συμφέροντα της πανεπιστημιακής κοινότητας του Τ.Ε.Ι. Καβάλας με έδρα τη Δράμα και κυρίως το αίσθημα των Δραμινών!

Η διασπορά της πανεπιστημιακής γνώσης, κυρία Υπουργέ, στην ελληνική περιφέρεια δεν έχει ως αποτέλεσμα μόνο οικονομικά γεγονότα, αλλά κυρίως συμβάλλει στην ανύψωση του πνευματικού και πολιτιστικού επιπέδου της ελληνικής περιφέρειας και έτσι πρέπει να το δει η ελληνική Κυβέρνηση. Δεν μπορεί να συγκεντρώνονται όλα τα πανεπιστήμια στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και να μαραζώνει η ελληνική περιφέρεια! Δεν μπορεί να πειραματίζεται σήμερα η Κυβέρνηση πάνω στα κεφάλια των Δραμινών και πάνω στο Τ.Ε.Ι. Οινολογίας!

Να μην μιλήσω δε και για το Τμήμα Βιοτεχνολογίας που έχετε προεδρικό διάταγμα και ούτε καν το εντάξατε στο μηχανογραφικό δελτίο. Δυο Τ.Ε.Ι. με προεδρικό διάταγμα σας παρέδωσε η Νέα Δημοκρατία –το Οινολογίας και το Βιοτεχνολογίας- και δεν σεβαστήκατε την υπογραφή των προκατόχων σας.

Γι’ αυτό ο λαός της Δράμας είναι εξοργισμένος με την απόφασή σας. Με κόπους και αγώνες κατακτήσαμε και αυτό το Τ.Ε.Ι. και έρχεστε σε μια νύχτα και το καταργείτε! Είναι απαράδεκτο, κύριε Πρόεδρε, αυτό που γίνεται με την κατάργηση του Τ.Ε.Ι. Οινολογίας στη Δράμα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε τον κ. Μαργαρίτη Τζίμα.

Παρακαλείται η Υπουργός κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου να λάβει το λόγο προκειμένου να δευτερολογήσει.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Κύριε συνάδελφε, προσπαθώ να χαρακτηρίζομαι από ακρίβεια στο λόγο μου και όταν σας είπα «δεν κλείνει και δεν αναστέλλεται η λειτουργία του», το εννοούσα. Επειδή προέρχομαι από τον πανεπιστημιακό χώρο –και ίσως το γνωρίζετε- εφόσον λειτουργεί το Τ.Ε.Ι., δεν μπορούμε να πούμε ότι κλείνει.

Όμως, αυτό που δεν θα ωραιοποιήσω είναι ότι το Τμήμα αυτό του Τ.Ε.Ι. Καβάλας δεν θα έχει εισακτέους για φέτος. Αυτό τι σημαίνει, ότι κλείνει; Όχι. Σημαίνει ότι δίνεται η δυνατότητα να ανασχεδιάσουμε, να δούμε το ρόλο του, όπως είπα και πριν, σε συνδυασμό με τις πραγματικές ανάγκες και του τοπικού δυναμικού και των οινοπαραγωγών της περιοχής γιατί κυρίως θέλουμε να έχουμε πτυχία με αντίκρισμα και πτυχία που να δίνουν προοπτική εργασίας.

Ξέρετε τι μας λέει ο Σύνδεσμος Οινοπαραγωγών Βορείου Ελλάδος; Μας λέει ότι του λείπουν άρτια καταρτισμένοι τεχνικοί και δεν του λείπουν καθόλου υψηλού επιπέδου οινολόγοι, οι θέσεις εργασίας των οποίων είναι ελάχιστες, σε σχέση με εκείνες των άριστα εξειδικευμένων τεχνικών που χρειάζονται τα οινοποιεία μας σήμερα και που εισάγουν πολλές φορές από χώρες που έχουν και εκείνες παράδοση, όπως η Γαλλία.

Άρα, αυτό που πρέπει να δούμε για το συγκεκριμένο Τμήμα –αλλά και αντίστοιχα για άλλα Τμήματα- είναι το πώς θα το καταστήσουμε βιώσιμο και συνδεδεμένο με τις αναπτυξιακές δυνατότητες της περιοχής και να έχει τη δυνατότητα να προσελκύει φοιτητές.

Όμως, πριν αναφερθώ στο πόσους φοιτητές έχει και πώς θα του δώσουμε τη δυνατότητα να προσελκύσει και άλλους, θέλω λίγο να σταθώ σε αυτό που είπατε για το πού θα κάνουν εκπαίδευση οι φοιτητές στην Αθήνα. Μα, κύριε συνάδελφε, γνωρίζετε ότι η Αττική –γιατί εγώ είμαι εξ Αττικής προερχόμενη Βουλευτής- έχει, δόξα τω Θεώ, πολλά και πολύ καλά οινοποιεία και στα Μεσόγεια και υπάρχουν και προς τη Δυτική Αττική, στη Μεγαρίδα.



Αλλά πρέπει να σας πω ότι πέραν των δυνατοτήτων που δίνει η Αττική με τα δικά της οινοποιεία, έχουμε και σε άλλα μέρη της χώρας, στην Πελοπόννησο, Θεσσαλία, στα νησιά μας όπου τα παιδιά αυτά και σήμερα φοιτούν. Δηλαδή δεν εκεί το επιχείρημα. Το νέο θεσμικό πλαίσιο θα δώσει, τη δυνατότητα -γιατί ξέρετε πολύ καλά ότι η κα Διαμαντοπούλου ήδη έχει προαναγγείλει τη δυνατότητα που έχουν τα καλύτερα πανεπιστήμια και τεχνολογικά ιδρύματα στην Ευρώπη και στον κόσμο να παρέχουν πολύ μικρά ουσιαστικά εξειδικευμένα προγράμματα σπουδών- όχι απλώς να προσελκύει φοιτητές του τόπου, αλλά να μπορεί αυτή η τριτοβάθμια εκπαιδευτική μονάδα να προσελκύσει φοιτητές από τη Βουλγαρία, φοιτητές από τις άλλες χώρες όχι μόνο της Βαλκανικής, αλλά και από άλλες χώρες που ενδιαφέρονται.

Άρα, θέλουμε όχι να το κλείσουμε, αλλά να το επανασχεδιάσουμε.

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Υφυπουργού)

Τελειώνω σε μισό λεπτό, κύριε Πρόεδρε. Αφήστε με μόνο να δώσω το κλίμα των συναντήσεων που γίνονται.

Θα ήθελα να σας μεταφέρω, κύριε συνάδελφε, τη συζήτηση που είχα σχετικά με μια άλλη περιοχή της χώρας όπου πάλι έχουμε αναστολή εισακτέων –και όχι αναστολή λειτουργίας- για φέτος και μόνο και θα δούμε σε δυο τμήματα στην Ηγουμενίτσα. Εκεί, λοιπόν, συζητήσαμε με τους Δημάρχους, με τους εκπροσώπους του ΤΕΙ, με τον Αντιπεριφερειάρχη για το Τμήμα του ΤΕΙ της Ηπείρου, για το οποίο αναστέλλονται οι εισαγωγές. Πρέπει να σας πω ότι η συζήτηση ήταν πάρα πολύ ουσιαστική, διότι, ακριβώς το Υπουργείο με την εκάστοτε πολιτική του ηγεσία και οι τοπικοί φορείς μαζί με τις διοικήσεις των ΤΕΙ συζητάμε το πώς θα ενώσουμε τις δυνάμεις, και το πώς θα δούμε το μέλλον. Εκεί έχουν άλλο μέλλον, είναι άλλη Σχολή. Αλλά και η Εγνατία Οδός δίνει άλλες δυνατότητες προσέλκυσης φοιτητών και απ’ έξω και κυρίως από το ντόπιο, το δικό μας δυναμικό. Τα παιδιά της περιοχής πρέπει να μένουν εκεί και να φοιτούν εκεί με ουσιαστικές όμως σπουδές, και σπουδές με προοπτική.

Κύριε συνάδελφε, κατανοώ πάρα πολύ καλά -γιατί και εγώ Βουλευτής είμαι- αυτό που λέτε για την οργή του λαού της Δράμας. Θέλω, όμως, να διαβεβαιώσω ότι δεν είναι στις προθέσεις μας να το καταργήσουμε. Είδαμε ότι έχει μόνο τριάντα ένα φοιτητές. Έχω εδώ τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας. Μπορείτε να μου δώσετε βέβαια, άλλα στοιχεία. Αλλά από τους εκατό εισαχθέντες το 2010, οι τριάντα ένα έφυγαν με μετεγγραφή και από τους εξήντα εννιά που απέμειναν μόνο οι τριάντα ένα πήραν σύγγραμμα. Αν μπορείτε παρακαλώ να μου δώσετε τα στοιχεία που μου λέτε, για να τα εξετάσω. Θα τα πάρουμε στο Υπουργείο και θα τα δούμε με τον κ. Πανάρετο, και με την κα Διαμαντοπούλου.

Πραγματικά, όμως, ο στόχος είναι αν είναι να διατηρηθεί κάτι, αυτό έχει μια δυναμική και ως προς το φοιτητικό του δυναμικό και ως προς τις ερευνητικές και καινοτομικές του δυνατότητες και, όπως είπα πριν -και ολοκληρώνω, κύριε Πρόεδρε- και ως προς τη δυνατότητα να συμβάλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της κάθε περιοχής.

Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε την κα Χριστοφιλοπούλου.

Σημειώνω και εγώ, κυρία Υπουργέ, ότι είναι άριστη επιλογή να υπάρχει το ΤΕΙ Οινολογίας Δράμας για λόγους που και αναπτύξατε και που μιλάει ο τόπος και η παράδοση. Χειριστείτε όμως, τα υπόλοιπα.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, γίνεται γνωστό στο Σώμα ότι τη συνεδρίασή μας παρακολουθούν από τα άνω δυτικά θεωρεία, αφού συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εργαστήρι Δημοκρατίας» που οργανώνει το Ίδρυμα της Βουλής, δεκαεπτά μαθητές και ένας εκπαιδευτικός από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Γέρακα Αττικής.

Η Βουλή τους καλωσορίζει.

Πηγή

ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ:Η διαδικασία επιλογής των μαθητών

Σύμφωνα με απόφαση που υπέγραψε η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου:

Α. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

1. Στα Μουσικά Σχολεία και συγκεκριμένα στην Α΄ τάξη των Γυμνασίων των σχολείων αυτών εγγράφονται μαθητές, απόφοιτοι των Δημοτικών Σχολείων, ύστερα από επιλογή.

Η διαδικασία επιλογής διενεργείται κατά το χρονικό διάστημα από 15 μέχρι 30 Ιουνίου κάθε σχολικού έτους και σε εξαιρετικές περιπτώσεις κατά το χρονικό διάστημα από 1 μέχρι 11 Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους.
2. Για τον καθορισμό του αριθμού των μαθητών που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων ο Διευθυντής του Μουσικού Σχολείου εισηγείται στην Καλλιτεχνική Επιτροπή η οποία γνωμοδοτεί σχετικά. Η τελική απόφαση εκδίδεται από τον Ειδικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.

Τα κριτήρια για τον καθορισμό του αριθμού των μαθητών που θα φοιτήσουν είναι: η κτηριακή υποδομή του σχολείου, το υπάρχον μόνιμο διδακτικό προσωπικό, ο αριθμός των υποψηφίων, η δυνατότητα πρόσληψης αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών και γενικότερα όλες οι προϋποθέσεις που εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία του σχολείου.

4. Η συμμετοχή των υποψηφίων μαθητών στην επιλογή για φοίτηση σε Μουσικό Σχολείο δεν στερεί το δικαίωμα υποβολής αίτησης για συμμετοχή στις διαδικασίες εισαγωγής σε άλλο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο.

5. Για την επιλογή των μαθητών που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων, συγκροτείται για κάθε Μουσικό Σχολείο, Επιτροπή Επιλογής (Ε.Ε.) που ορίζεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και με την εισήγηση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής και αποτελείται από:

α. Ένα μέλος της Καλλιτεχνικής Επιτροπής (τακτικό ή αναπληρωματικό) του κλάδου ΠΕ16 ή ένα (1) δημόσιο εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ 16 ή ΤΕ 16 (Μουσικής), με οργανική θέση σε άλλο Μουσικό Σχολείο της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης, ως Πρόεδρο.

β. Τέσσερις (4) καθηγητές του κλάδου ΠΕ 16 ή ΤΕ16, με οργανική θέση ή απόσπαση σε άλλο Μουσικό Σχολείο της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης, ως μέλη, καθώς και δύο αναπληρωτές τους.

γ. Έναν εκπαιδευτικό οποιουδήποτε κλάδου (μόνιμο ή αναπληρωτή) που υπηρετεί στο Μουσικό Σχολείο, ως Γραμματέα.

Σε περίπτωση που δεν είναι εφικτή η συγκρότηση της Ε.Ε. ως άνω, τότε στην Ε.Ε. μπορούν να συμμετέχουν εκπαιδευτικοί ΠΕ 16 ή ΤΕ 16 με οργανική θέση σε σχολεία γενικής παιδείας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης. Δεν δικαιούνται να συμμετέχουν ως μέλη Ε.Ε. των εδαφίων α΄ και β΄ διδάσκοντες του Μουσικού Σχολείου στο οποίο διενεργείται η διαδικασία επιλογής.

Οι υποψήφιοι εξετάζονται και αξιολογούνται μόνο από τους εκπαιδευτικούς των εδαφίων α και β.

Στην περίπτωση που οι υποψήφιοι είναι περισσότεροι από 100 με δυνατότητα προσαύξησης έως 20%, ορίζονται δύο Ε.Ε. σύμφωνα με τα εδάφια α΄, β΄ και γ΄. Τις δύο Ε.Ε. εποπτεύει η Γενική Επιτροπή Επιλογής (Γ.Ε.Ε.) του Μουσικού Σχολείου η οποία ορίζεται με την ίδια απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης στην περιφέρεια του οποίου λειτουργεί το Μουσικό Σχολείο, με την εισήγηση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής, και αποτελείται από:

δ. τον Πρόεδρό της που είναι ένα μέλος της Καλλιτεχνικής Επιτροπής (τακτικό ή αναπληρωματικό) του κλάδου ΠΕ 16 ή ένας (1) δημόσιος εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ 16 ή ΤΕ 16 (Μουσικής), με οργανική θέση σε άλλο Μουσικό Σχολείο της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης,

ε. τους δύο Προέδρους των Ε.Ε., ως μέλη και στ. Γραμματέα ο οποίος ορίζεται με απόφαση του προέδρου της Γ.Ε.Ε. και είναι ένας από τους γραμματείς των επιμέρους Ε.Ε.

Σε περίπτωση αδυναμίας πλήρωσης της θέσης του Προέδρου της Γ.Ε.Ε. ή των δύο Ε.Ε. σύμφωνα με τα εδάφια α΄ και δ΄ και εφόσον δεν παρίσταται μέλος της Καλλιτεχνικής Επιτροπής, δύναται να μετακινηθεί για εκτέλεση καθηκόντων Προέδρου, με εισήγηση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής, εκπαιδευτικός ΠΕ 16 με οργανική θέση σε Μουσικό Σχολείο από άλλη Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευση ή να πληρωθεί η θέση από τον οικείο Σχολικό Σύμβουλο Μουσικής ΠΕ16.

Ο Διευθυντής του Μουσικού Σχολείου ή ο αναπληρωτής του, συμμετέχει στην Ε.Ε. ή στην Γ.Ε.Ε. χωρίς δικαίωμα βαθμολόγησης και έχει την αποκλειστική αρμοδιότητα για τη διοικητική στήριξη της διαδικασίας επιλογής.

Η αμοιβή των μελών της Ε.Ε. πραγματοποιείται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

6. Θέματα στα οποία αξιολογούνται οι υποψήφιοι μαθητές για την εγγραφή τους στην Α΄ τάξη Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου είναι: Ρυθμός, Ακουστική ικανότητα, Φωνητική ικανότητα, Διάκριση ηχοχρωμάτων και προαιρετικά ένα Μουσικό Όργανο (ευρωπαϊκό ή παραδοσιακό), σε επίπεδο αντίστοιχο τουλάχιστον της Κατωτέρας Σχολής. Κάθε ένα από τα θέματα αυτά αξιολογείται χωριστά από τους βαθμολογητές στην εικοσάβαθμη κλίμακα. Η βαθμολογία του κάθε βαθμολογητή καταχωρίζεται σε ειδικό φύλλο εξέτασης υποψηφίων που φέρει τη σφραγίδα του σχολείου και υπογράφεται από τον βαθμολογητή και τον Πρόεδρο της Ε.Ε.

Το άθροισμα των βαθμών των πέντε (5) βαθμολογητών, ανά εξεταζόμενο θέμα, αποτελεί τον τελικό βαθμό του θέματος αυτού με άριστα το εκατό (100). Το άθροισμα του συνολικού αριθμού μονάδων που συγκέντρωσε ο υποψήφιος διαιρούμενο δια του τέσσερα (4), για τους υποψηφίους που εξετάζονται μόνο στα τέσσερα υποχρεωτικά θέματα και, κατ΄ αντιστοιχία, δια του πέντε (5), για όσους επιλέγουν να εξεταστούν και το Μουσικό Όργανο, ανάγεται στην εκατοντάβαθμη κλίμακα.

Τα θέματα εξέτασης των υποψηφίων μαθητών που μετέχουν στη διαδικασία επιλογής προετοιμάζονται με ευθύνη της Καλλιτεχνικής Επιτροπής Μουσικών Σχολείων του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. και παραδίδονται στον Πρόεδρο της Ε.Ε. ή εφόσον συγκροτηθεί Γ.Ε.Ε. στον Πρόεδρο της Γ.Ε.Ε. κάθε Μουσικού Σχολείου, με ευθύνη του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, σφραγισμένα, και αποσφραγίζονται από τον Πρόεδρο της Ε.Ε. ή της Γ.Ε.Ε. ενώπιον όλων των μελών της Επιτροπής αμέσως πριν την έναρξη της διαδικασίας επιλογής. Τα θέματα δύνανται να αποσταλούν και ηλεκτρονικά μέσω VBI.

7. Μετά το πέρας της διαδικασίας επιλογής συνέρχεται η Ε.Ε. ή η Γ.Ε.Ε. με πρόσκληση του Προέδρου της και με βάση τα ειδικά φύλλα εξέτασης, συντάσσει πίνακα εξετασθέντων κατά φθίνουσα βαθμολογική σειρά μέχρι τον ελάχιστο συνολικό βαθμό επίδοσης των πενήντα (50) μονάδων. Ο παραπάνω πίνακας των εξετασθέντων αναρτάται στο οικείο σχολείο και διαβιβάζεται στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων δύνανται να εγγραφούν ως επιτυχόντες όσοι μαθητές προβλέπονται από την παράγραφο 2 αυτής της Υπουργικής απόφασης και οι οποίοι δεν μπορούν να υπερβαίνουν τους εικοσιτέσσερις (24) ανά τάξη ή τμήμα τάξης. Οι υπόλοιποι υποψήφιοι που περιλαμβάνονται στον ανωτέρω πίνακα χαρακτηρίζονται ως επιλαχόντες. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να φοιτήσουν στο Μουσικό Σχολείο μαθητές που δεν συγκεντρώνουν τον ελάχιστο συνολικό βαθμό επιτυχίας των πενήντα (50) μονάδων.

Σε περίπτωση που οι ισοβαθμίσαντες στην τελευταία θέση είναι περισσότεροι από τρεις, γίνεται κλήρωση.

8. Οι γονείς των μαθητών που επελέγησαν για να φοιτήσουν στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων,εφοδιάζονται με σχετικό υπηρεσιακό σημείωμα το οποίο προσκομίζουν στο γυμνάσιο όπου γράφτηκε το παιδί τους με το ισχύον σύστημα εγγραφής, μετά την αποφοίτησή του από το δημοτικό σχολείο.

Στην περίπτωση που θα υπάρξουν κενές θέσεις στην Α΄ Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου από μετεγγραφή μαθητών σε άλλο γυμνάσιο και για οποιοδήποτε άλλο λόγο, οι θέσεις αυτές θα συμπληρώνονται από τον πρώτο κατά σειρά υποψήφιο από τον πίνακα επιλαχόντων που συγκεντρώνει το υψηλότερο άθροισμα μονάδων.

Μετά τη λήξη του Α΄ τριμήνου οι κενές θέσεις δεν συμπληρώνονται.

Β. ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ – ΦΟΙΤΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ, παράγραφοι 1 και 2.

1. Μετεγγραφές μαθητών σε οποιαδήποτε τάξη του Μουσικού Σχολείου (Γυμνασίου – Λυκείου), από άλλο Μουσικό Σχολείο πραγματοποιούνται εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις στο Μουσικό Σχολείο υποδοχής και σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

2. Αν υπάρξουν κενές θέσεις στις Β΄ και Γ΄ τάξεις Γυμνασίου καθώς και στην Α΄ τάξη Λυκείου από μετεγγραφή, απομάκρυνση μαθητών ή οποιοδήποτε άλλο λόγο, τότε αυτές οι κενές θέσεις συμπληρώνονται μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων που πραγματοποιούνται μέσα στο δεύτερο δεκαήμερο του μηνός Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους. Οι εξετάσεις αυτές διενεργούνται από Επιτροπή κατατακτηρίων εξετάσεων που ορίζεται με απόφαση της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τη σύμφωνη γνώμη της Καλλιτεχνικής Επιτροπής.

Η επιτροπή αποτελείται από:

α. Έναν καθηγητή του κλάδου ΠΕ 16, με βαθμό Α΄ και με οργανική θέση στο Μουσικό Σχολείο ως Πρόεδρο.

β. Τέσσερις καθηγητές και κατά περίπτωση πέντε, του κλάδου ΠΕ 16 ή ΤΕ 16, μονίμους με οργανική θέση ή απόσπαση στο Μουσικό Σχολείο ή αναπληρωτές, ως μέλη και

γ. Έναν καθηγητή οποιουδήποτε κλάδου, ως Γραμματέα.

Οι καθηγητές των εδαφίων α΄ και β΄ ορίζονται από εκπαιδευτικούς με τις εξής ειδικεύσεις:

Θεωρητικός Ευρωπαϊκής Μουσικής, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική, Πιάνο, και Υποχρεωτικό παραδοσιακό μουσικό όργανο αναφοράς (Ταμπουράς ή άλλο που διδάσκεται στο σχολείο). Το πέμπτο μέλος της επιτροπής μετέχει με αρμοδιότητα σε άλλο μουσικό όργανο επιλογής.

Τα μαθήματα που εξετάζονται για τη Β΄ τάξη Γυμνασίου είναι η Μουσική Θεωρία και Πράξη, η Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική, καθώς και τα υποχρεωτικά όργανα (πιάνο, ταμπουράς ή άλλο υποχρεωτικό παραδοσιακό μουσικό όργανο αναφοράς που διδάσκεται στο σχολείο) και προαιρετικά μουσικό όργανο επιλογής.

Τα μαθήματα που εξετάζονται για τη Γ΄ τάξη Γυμνασίου και την Α΄ τάξη Λυκείου είναι η

Μουσική Θεωρία και Πράξη, η Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική, τα υποχρεωτικά όργανα (πιάνο, ταμπουράς ή άλλο υποχρεωτικό παραδοσιακό μουσικό όργανο αναφοράς που διδάσκεται στο σχολείο), η Ιστορία της Μουσικής και υποχρεωτικά μουσικό όργανο επιλογής.

Η ύλη των εξετάσεων προέρχεται από την ύλη που διδάχθηκε κατά το τρέχον σχολικό έτος και ανακοινώνεται στο σχολείο με τη λήξη του διδακτικού έτους. Οι εξετάσεις διεξάγονται γραπτά, προφορικά και με ακρόαση.

Με απόφαση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της έδρας του Μουσικού Σχολείου ορίζονται τα τυχόν κενά της Β΄ τάξης και της Γ΄ τάξης Γυμνασίου, καθώς και της Α΄ τάξης Λυκείου των Μουσικών Σχολείων, το αργότερο μέχρι την πρώτη μέρα της έναρξης του νέου σχολικού έτους.

Οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων γονέων μπορούν να υποβληθούν από την ημέρα της προκήρυξης των κενών θέσεων και μέχρι την προηγούμενη της διεξαγωγής των εξετάσεων.

Επιτυχόντες είναι εκείνοι που έχουν συγκεντρώσει τουλάχιστον τη βαθμολογική βάση σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα.

Δ. ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, 2η παράγραφο πριν το τέλος.

Για τους μαθητές της Γ΄ τάξης Γυμνασίου και Γ΄ τάξης Λυκείου, που παραπεμπόμενοι σε επαναληπτική απολυτήρια εξέταση της περιόδου Σεπτεμβρίου, δεν επιτυγχάνουν να απολυθούν, ισχύουν όσα προβλέπονται για την περίπτωση αυτή και στα υπόλοιπα σχολεία γενικής παιδείας, έχουν δηλαδή το δικαίωμα να προσέρχονται σε επαναληπτικές εξετάσεις στα μαθήματα που υστέρησαν μέχρι να πετύχουν την απόλυσή τους. Μαθητές που εμπίπτουν στην κατηγορία αυτή και απολύονται από το Μουσικό Γυμνάσιο δεν έχουν το δικαίωμα εγγραφής σε Μουσικό Λύκειο.

Στην περίπτωση των μαθητών της Γ΄ τάξης Γυμνασίου οι οποίοι ακόμα και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις Σεπτεμβρίου υστερούν σε μουσικό μάθημα δεν μπορούν να εγγραφούν σε Μουσικό Λύκειο αλλά δύνανται να απολυθούν και να εγγραφούν σε οποιοδήποτε άλλο τύπο Λυκείου, πλην Μουσικού, με την προϋπόθεση ότι ο βαθμός απολυτηρίου είναι πλήρες 10, συμπεριλαμβανομένων και των βαθμών των μουσικών μαθημάτων.

Πηγή

ΕΠΑΝΑΛΗΠTΙΚΕΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: Το θέμα της Νεοελληνικής Γλώσσας

Να παρουσιάσουν τους λόγους για τους οποίους ο σύγχρονος άνθρωπος έχει περιορισμένο ελεύθερο χρόνο, καθώς και τις συνέπειες που προκαλεί αυτή η πραγματικότητα στις σχέσεις του με τους άλλους και με τον εαυτό του, ήταν το θέμα της Νεοελληνικής Γλώσσας Γενικής Παιδείας , που ζητήθηκε σήμερα από τους υποψηφίους Γενικών Λυκείων που διαγωνίστηκαν στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις.


ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ.

Πηγή