Πέμπτη, 23 Ιουνίου 2011

Αύριο η ανακοίνωση αποτελεσμάτων εξετάσεων ΕΠΑΛ


Οι γραπτοί βαθμοί των υποψηφίων στα μαθήματα ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) και στα μαθήματα ειδικότητας ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄), στα οποία εξετάστηκαν σε πανελλαδικό επίπεδο, αναρτώνται αύριο Παρασκευή 24/06/2011, μετά τις 11:00 σε όλα τα ΕΠΑΛ της χώρας, ανακοινώθηκε απ το υπ. Παιδείας.

Οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ θα μπορούν επίσης μετά τις 12:00, να βρίσκουν τη βαθμολογία τους και στην ιστοσελίδα του Υπουργείου http://results.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό εξετάσεων και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.

Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των επαναληπτικών Πανελληνίων Εξετάσεων


Στα Λύκεια βρίσκονται από σήμερα οι βαθμολογίες των υποψηφίων, που συμμετείχαν στις επαναληπτικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν επίσης να πληροφορούνται τη βαθμολογία τους στην ιστοσελίδα του Υπουργείου http://www.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό εξετάσεων και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.

Διαγωνισμός Μάθησης & Τεχνολογίας για καθηγητές και δασκάλους που έχουν αναπτύξει κάποιο καινοτόμο προϊόν ή υπηρεσία για εκπαιδευτικούς σκοπούς


Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, συνδιοργανώνεται ο διαγωνισμός «Μάθηση και Τεχνολογία» από το Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά, το Ίδρυμα Λαμπράκη και το Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας, την Microsoft Hellas στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Συνεργάτες στη Μάθηση» και την Intel Hellas  στο πλαίσιο των δράσεων της πλατφόρμας ανοικτής πρόσβασης skoool.gr.
Στο διαγωνισμό έχουν δικαίωμα συμμετοχής τόσο οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν αναπτύξει διάφορες εκπαιδευτικές δραστηριότητες χρησιμοποιώντας προγράμματα λογισμικού (εμπορικά ή δωρεάν ή ανοικτού κώδικα) όσο και επιστήμονες ή ερευνητικές και αναπτυξιακές ομάδες που έχουν αναπτύξει κάποιο καινοτόμο προϊόν ή υπηρεσία για εκπαιδευτικούς σκοπούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Οι δύο κατηγορίες του διαγωνισμού είναι:
  • κατηγορία: Εκπαιδευτική δραστηριότητα
  • κατηγορία: Εκπαιδευτικό προϊόν
Καταληκτική ημερομηνία συμμετοχής: 31 Ιουλίου 2011.
Περισσότερες λεπτομέρειες στο: http://cosy.ds.unipi.gr/edu&tech
Η βράβευση θα γίνει  την πρώτη ημέρα της έκθεσης e-LearningExpo.gr, στις 8  Οκτωβρίου 2011 στην  Αίγλη Ζαππείου.



ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΑΣ: Προσφυγή στο ΣτΕ για το τμ. Κοινωνικής Θεολογίας

Ενημέρωση από τον Πρύτανη
Καθηγητή Θεοδόσιο Ν. Πελεγρίνη

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) κατέθεσε χθες, 22 Ιουνίου 2011, στο Συμβούλιο της Επικρατείας αίτηση ακυρώσεως και αίτηση αναστολής ισχύος της απόφασης του τέως Υφυπουργού Παιδείας κ. Ι. Πανάρετου, με την οποία είχε οριστεί ότι δεν θα εισαχθούν υποψήφιοι σπουδαστές στο Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας του Ε.Κ.Π.Α. κατά το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012. Το Ε.Κ.Π.Α. θεωρεί ότι η ως άνω απόφαση θίγει το αυτοδιοίκητο του Πανεπιστημίου και προσβάλλει το δικαίωμα ελεύθερης πρόσβασης συνανθρώπων μας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ταυτόχρονα, συμμεριζόμενοι τον μόχθο και την αγωνία όσων από την κοινωνία μας πολιτών θα ήθελαν να διεκδικήσουν το δικαίωμα της φοίτησής των στο εν λόγω Τμήμα, αιτηθήκαμε τη χορήγηση προσωρινής διαταγής, ώστε να επιτραπεί στους ενδιαφερόμενους υποψήφιους σπουδαστές να δηλώσουν την προτίμησή τους για εισαγωγή στο Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας του Ε.Κ.Π.Α. κατά την υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων. Επί της αιτήσεως αυτής αναμένεται άμεσα απόφαση του Προέδρου του Γ΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Υπουργείο Παιδείας: Πλήρωση θέσεων Σχολικών Συμβούλων Εδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) - Οι προϋποθέσεις - Η διαδικασία των αιτήσεων - Τα δικαιολογητικά



Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Π ρ ο κ η ρ ύ σ σ ο υ μ ε

          Την πλήρωση, με επιλογή, δεκαοκτώ (18) θέσεων σχολικών συμβούλων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.), με θητεία έως 31/7/2015, στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης:

1. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
2. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ
3. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
4. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
5. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ
6. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
7. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
8. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
9. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
10. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
11. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
12. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
13. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
   
Η κατανομή θα γίνει με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες  της κάθε περιφέρειας.
1.   ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑΣ
Οι υποψήφιοι για τις παραπάνω θέσεις θα πρέπει να είναι εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης  με βαθμό Α΄ και δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκονταεπί δέκα τουλάχιστον έτη,από τα οποία τουλάχιστονπέντε σε αντίστοιχους προς την κάλυψη θέσης τύπους σχολείων της οικείας βαθμίδας.
Ειδικότερα:
Υποψήφιοι για τις θέσεις σχολικών συμβούλων Ε.Α.Ε. μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί του π.δ. 323/1993 ( ΦΕΚ 139 Α΄) και εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των αντίστοιχων προς τα διδασκόμενα γνωστικά αντικείμενα κλάδων, που έχουν τα τυπικά προσόντα τοποθέτησης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε., ή τμήματα ένταξης.
Διευκρινίζεται ότι δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής έχουν οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί τόσο αυτοί που έχουν ήδη υποβάλει αίτηση υποψηφιότητας για την πλήρωση θέσεων σχολικών συμβούλων δημοτικής εκπαίδευσης, προσχολικής αγωγής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όσο και αυτοί που δεν έχουν υποβάλει.
Δεν επιλέγεται ως στέλεχος της εκπαίδευσης εκπαιδευτικός ο οποίος έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για πειθαρχικό παράπτωμα από αυτά που ορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 109 του Υπαλληλικού Κώδικα (κυρωτικός ν. 3528/2007, ΦΕΚ 26 Α΄) ή για τον οποίο συντρέχουν τα κωλύματα διορισμού της παραγράφου 1του άρθρου 8 του ίδιου Κώδικα (άρθρο 12 παρ. 1).
Το κώλυμα επιλογής της προηγούμενης παραγράφου δεν πρέπει να συντρέχει τόσο κατά το χρόνο λήξης της προθεσμίας υποβολής της αίτησης υποψηφιότητας όσο και κατά το χρόνο τοποθέτησης από το αρμόδιο όργανο (άρθρο 11 παρ. 13). 
2.    ΧΡΟΝΟΣ & ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ
Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί καλούνται να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής από   24 - 6 - 2011 μέχρι    30 - 6 - 2011 (αποκλειστική προθεσμία). Οι υποψήφιοι μπορούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για κατάταξη στους πίνακες μέχρι δύο (2)  περιφερειακών διευθύνσεων εκπαίδευσης (άρθρο 18 παρ.9 α).
Επισημαίνουμε ότι για τους υποψηφίους που έχουν ήδη υποβάλει αίτηση υποψηφιότητας για την πλήρωση θέσεων σχολικών συμβούλων δημοτικής εκπαίδευσης, προσχολικής αγωγής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ισχύει η δήλωση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για κατάταξη στους πίνακες περιφέρειας ή περιφερειών της αρχικής αίτησης υποψηφιότητας.
Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά δια μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος ως εξής: 
·         των εκπαιδευτικών και των στελεχών εκπαίδευσης που υπηρετούν στο εσωτερικό, στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, στις Διευθύνσεις και τα Γραφεία Εκπαίδευσης όπου τηρείται ο υπηρεσιακός τους φάκελος.
·         των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στο εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένων των συντονιστών εκπαίδευσης, μέσω εξουσιοδοτημένου προσώπου, στις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στις οποίες ανήκαν οι υποψήφιοι πριν την απόσπαση.

Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις, οι  Διευθύνσεις  και τα Γραφεία Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση υποβολής, θα συγκεντρώσουν τις αιτήσεις, και αφού ελέγξουν και θεωρήσουν την ακρίβεια των δηλουμένων στοιχείων θα τις αποστείλουν μαζί με τα συνοδευτικά στοιχεία  μέσα σε τρείς (3) ημέρες από τη λήξη  της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων, στη Διεύθυνση Προσωπικού Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Οι προϋποθέσεις και τα κριτήρια επιλογής θα πρέπει να συντρέχουν μέχρι και τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων υποψηφιοτήτων.
Μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων δε θα γίνεται δεκτή καμία άλλη αίτηση, ούτε συμπληρωματικά δικαιολογητικά ή οποιαδήποτε μεταβολή στην αίτηση -  εκδήλωση ενδιαφέροντος για κατάταξη στους πίνακες υποψηφίων σχολικών συμβούλων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

3.    ΥΠΟΒΛΗΤΕΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
Οι αιτήσεις θα πρέπει να συνοδεύονται από τα παρακάτω δικαιολογητικά, ομαδοποιημένα σε υποενότητες, όπως αυτές αναλύονται στο βιογραφικό σημείωμα :
·      Πλήρες πιστοποιητικό υπηρεσιακών μεταβολών.
·      Βιογραφικό σημείωμα.
·      Φωτοαντίγραφα τίτλων σπουδών, τίτλων μεταπτυχιακών σπουδών, μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης           
·      Αποδεικτικά γνώσης ξένων γλωσσών
·      Πιστοποιητικό επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε.
·      Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986, με την οποία βεβαιώνεται ότι α) ο εκπαιδευτικός δεν έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για πειθαρχικό παράπτωμα από τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 109 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007 ΦΕΚ αρ. 26/Α’) και β) δεν συντρέχουν τα κωλύματα διορισμού της παρ. 1 του άρθρου 8 του ίδιου κώδικα, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 12 του άρθρου 11 του ν. 3848/2010.
·      Βεβαίωση άσκησης καθηκόντων παρέδρου επί θητεία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης, σχολικού συμβούλου, διευθυντή εκπαίδευσης ή προϊσταμένου γραφείου εκπαίδευσης, προϊσταμένου ΚΕ.Δ.Δ.Υ., διευθυντή ή προϊσταμένου σχολικής μονάδας ή Σ.Ε.Κ., προϊσταμένου τμήματος εκπαιδευτικών θεμάτων των διευθύνσεων εκπαίδευσης, υποδιευθυντή σχολικής μονάδας ή Σ.Ε.Κ., υπευθύνου κέντρου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, υπευθύνου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στη διεύθυνση εκπαίδευσης , αγωγής υγείας, πολιτιστικών θεμάτων, Κέντρου Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕ.ΣΥ.Π.), Γραφείου Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Σ.Ε.Π.), Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.), Κέντρου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.), Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων, προϊσταμένου διεύθυνσης ή τμήματος του Υπουργείου Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
·      Βεβαίωση διδασκαλίας σε πανεπιστήμια, Τ.Ε.Ι., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε., ή στα διδασκαλεία εκπαίδευσης, η οποία ανατέθηκε με βάση το Π.Δ. 407/1980 ( ΦΕΚ 112 Α΄), ή με απόφαση του οικείου τμήματος.
·      Βεβαίωση συμμετοχής σε κεντρικά, ανώτερα περιφερειακά και περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια ή σε συμβούλια επιλογής στελεχών, είτε ως τακτικών είτε ως αναπληρωματικών μελών, με την προϋπόθεση ότι, στην περίπτωση των αναπληρωματικών μελών, έχουν συμμετάσχει τουλάχιστον σε τέσσερις (4) συνεδριάσεις το έτος. 
·      Τα βιβλία των υποψηφίων σχολικών συμβούλων υποβάλλονται σε ψηφιακή μορφή (cd ή άλλο πρόσφορο ηλεκτρονικό μέσο αποθήκευσης) αναφέροντας αντίστοιχα στο βιογραφικό σημείωμα τον Διεθνή Πρότυπο Αριθμό Βιβλίου (ISBN : INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER).   Πιο συγκεκριμένα, στο συγγραφικό έργο περιλαμβάνονται:
    • Βιβλία που έχουν σχέση με την εκπαίδευση, ή με τα καθήκοντα του σχολικού συμβούλου, είτε με μοναδικό συγγραφέα τον υποψήφιο, είτε με συμμετοχή του υποψηφίου σε συγγραφική ομάδα
    • Συμμετοχή σε συγγραφική ομάδα επίσημων διδακτικών βιβλίων (πλην σχολικών βοηθημάτων).
    • Άσκηση έργου υπευθύνου συγγραφής επίσημων διδακτικών βιβλίων.
    • Συμμετοχή σε ομάδες σύνταξης ή αναθεώρησης προγραμμάτων σπουδών.
    • Συμμετοχή σε ομάδα δημιουργίας εκπαιδευτικού υποστηρικτικού υλικού το οποίο αξιοποιείται στην εκπαιδευτική πράξη.
  • Το ερευνητικό έργο των υποψηφίων σχολικών συμβούλων υποβάλλεται σε ψηφιακή μορφή (cd ή άλλο πρόσφορο ηλεκτρονικό μέσο αποθήκευσης) και περιλαμβάνει συμμετοχή σε δημοσιευμένες έρευνες, τις οποίες έχουν υλοποιήσει επίσημοι φορείς του Υπουργείου Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ., Α.Ε.Ι. και φορείς εκπαίδευσης.
  • Τα άρθρα που έχουν δημοσιευθεί σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά με κριτές, έχουν τεκμηρίωση, αξιοποιούν την ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία και είναι σχετικά με την εκπαίδευση, ή με το αντικείμενο της ανατιθέμενης άσκησης καθηκόντων, υποβάλλονται σε οποιοδήποτε ηλεκτρονικό μέσο αποθήκευσης (cd ή άλλο πρόσφορο ηλεκτρονικό μέσο αποθήκευσης) ή αναφέρονται οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις των επίσημων φορέων ή των έγκυρων επιστημονικών περιοδικών όπου έγινε ανάρτηση της δημοσίευσης, καθώς και η διαδρομή για την εύρεση της ανάρτησης.

Όλοι οι τίτλοι σπουδών υποβάλλονται  σε επικυρωμένα φωτοαντίγραφα, προκειμένου δε για τίτλους σπουδών, οι οποίοι προέρχονται από ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, πρέπει να είναι αναγνωρισμένοι από το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. / ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. ή το Ινστιτούτο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Ι.Τ.Ε.), ή το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Ισοτιμιών (Σ.Α.Ε.Ι.).  Τυχόν ξενόγλωσσες βεβαιώσεις ή έγγραφα πρέπει να έχουν επίσημα μεταφραστεί από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών, ή άλλο αρμόδιο κατά νόμο όργανο.
Οι βεβαιώσεις και τα υπηρεσιακά έγγραφα που αφορούν στην υπηρεσιακή κατάσταση, άσκηση διοικητικών καθηκόντων, διδακτικού και καθοδηγητικού έργου, καθώς και τη συμμετοχή σε υπηρεσιακά συμβούλια, πρέπει να αναφέρουν χρόνο έναρξης και λήξης, κατά περίπτωση.
Επισημαίνουμε ότι οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κλάδων δασκάλων και νηπιαγωγών οι οποίοι έχουν ήδη υποβάλει αίτηση υποψηφιότητας για την πλήρωση θέσεων σχολικών συμβούλων δημοτικής εκπαίδευσης και προσχολικής αγωγής αντίστοιχα, θα υποβάλλουν την αίτησή τους συνοδευόμενη μόνο από δικαιολογητικά που δεν έχουν ήδη υποβληθεί επειδή αποκτήθηκαν μετά την 18η Μαρτίου 2011 ( πτυχία, πιστοποιητικά,  βεβαιώσεις και υπηρεσιακά έγγραφα  που αφορούν στην υπηρεσιακή κατάσταση, άσκηση διοικητικών καθηκόντων, διδακτικού και καθοδηγητικού έργου, συμμετοχή σε υπηρεσιακά συμβούλια κ.λ.π. ).


4.    ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
……2222222,………………………………………………………………
       Η επιλογή των υποψηφίων στις προκηρυσσόμενες θέσεις θα γίνει βάσει των προϋποθέσεων επιλογής και της αποτίμησης των κριτηρίων που ορίζονται στα άρθρα 10, 11 όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 56 του Ν.3966/2011   ( ΦΕΚ 118 τ. Α΄),12, 13, 16, 17, 18, 19, 24, 25 και 29 του ν.3848/2010 (ΦΕΚ 71 τ. Α΄).
Για την εκπαιδευτική υπηρεσία υπολογίζεται η προϋπηρεσία τόσο στη δημόσια όσο και στην ιδιωτική εκπαίδευση, καθώς και η προϋπηρεσία των υποψηφίων ως προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων με αναγωγή στο υποχρεωτικό εβδομαδιαίο ωράριο διδασκαλίας.
Ως διδακτική υπηρεσία λογίζεται και η υπηρεσία που έχει προσφερθεί από τη θέση του σχολικού συμβούλου και αυτή που έχει διανυθεί σε Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, καθώς επίσης και τα εξής διαστήματα βραχυχρόνιας απουσίας του εκπαιδευτικού από τα διδακτικά του καθήκοντα:
·      οι ειδικές άδειες του άρθρου 50,  οι γονικές άδειες της παρ. 6 του άρθρου 53, οι βραχυχρόνιες αναρρωτικές άδειες της παρ. 2 του άρθρου 55, οι άδειες μικρής χρονικής διάρκειας του άρθρου 59 και οι άδειες εξετάσεων του άρθρου 60 του υπαλληλικού κώδικα (κυρωτικός ν. 3528/2007)
·      οι βραχυχρόνιες συνδικαλιστικές άδειες που προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 17 &18 του ν.1264/1982, 6 του ν. 2224/1994 και 11 του ν. 2336/1995
·      οι άδειες αιρετών Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού, οι οποίες προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 139 του ν. 3463/2006, 24 παρ. 1β του ν. 3613/2007, 113 του ΠΔ 30/1996 και 1,4,5,6 του ν. 3274/2004,  εφόσον χορηγούνται τμηματικά
·      οι άδειες για συμμετοχή σε εθνικούς αγώνες, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 665/1997

Ο χρόνος της άδειας μητρότητας και ανατροφής τέκνου δεν προσμετράται. Ω
       Οι πίνακες σχολικών συμβούλων που θα καταρτιστούν θα ισχύσουν από την κύρωσή τους μέχρι την 31η Ιουλίου 2015, οι δε υποψήφιοι που θα περιληφθούν σ’ αυτούς θα καλύπτουν τις κενές ή κενούμενες θέσεις που θα προκύπτουν κατά το χρόνο ισχύος των πινάκων.
 Κατά την πρώτη εφαρμογή του Ν. 3848/2010:
·           μοριοδοτείται η πιστοποιημένη επιμόρφωση στις Τ.Π.Ε. επιπέδου 1
·           δεν ισχύει η προϋπόθεση  συμμετοχής των εκπαιδευτικών στις διαδικασίες αξιολόγησης
·           το κριτήριο που αφορά στην αξιολόγηση του υποψηφίου, όπως συνάγεται από τις αξιολογικές εκθέσεις του, δεν λαμβάνεται υπόψη (άρθρο 12, παρ. 1 περ. γ΄).
·           τα πιστοποιητικά καθοδηγητικής και διοικητικής επάρκειας δεν αποτελούν προϋπόθεση για την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης (άρθρο 11,παρ. 9 ).
     Τα στελέχη που θα επιλεγούν θα παρακολουθήσουν κατά τη διάρκεια της θητείας τους ειδικά προγράμματα επιμόρφωσης στην καθοδηγητική επάρκεια και στις Τ.Π.Ε. επιπέδου 1, η επιτυχής συμμετοχή των οποίων καταλήγει στη χορήγηση αντίστοιχων πιστοποιητικών. Σε διαφορετική περίπτωση, ο σχολικός σύμβουλος αντικαθίσταται από τον επόμενο στον πίνακα, ο οποίος διαθέτει τα παραπάνω πιστοποιητικά και έχει δηλώσει προτίμηση για τη συγκεκριμένη θέση.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με τις Διευθύνσεις και τα Γραφεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς επίσης και με το Ε΄ Τμήμα της Διεύθυνσης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ( τηλ. 210-3442125, 210-3442462, 210-3442952, 210-3442895).
Η παρούσα να δημοσιευτεί από μία φορά στις εφημερίδες «ΤΑ ΝΕΑ» και «ΕΘΝΟΣ»  και στο διαδίκτυο.

                                                                            Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ 
                                                                             ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ

Να δοθεί παράταση στην κατάθεση του μηχανογραφικού - Να διορθωθούν οι αδικίες και οι παρανομίες που έχουν φέρει σε απόγνωση χιλιάδες οικογένειες, του Χρήστου Κάτσικα


Μεγάλη αναστάτωση και ακόμη μεγαλύτερη αγανάκτηση υπάρχει στους ΄δεκάδες χιλιάδες υποψήφιους και στις οικογένειές τους για του όρους συμπλήρωσης του φετινού "έξυπνου" μηχανογραφικού. Ενώ η καταληκτική ημερομηνία που έχει ανακοινώση το Υπουργείο Παιδείας λήγει την Τετάρτη 28 Ιουνίου (τη δεύτερη δηλαδή μέρα της 48ωρης πανελλαδικής γενικής απεργίας) μόλις την Πέμπτη 23 Ιουνίου ανακοινώθηκαν οι θέσεις εισακτέων των στρατιωτικών σχολών και ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί οι βαθμολογίες των ειδικών μαθημάτων που αφορούν πάνω από 20.000 υποψήφιους.

     Την ίδια στιγμή σύγυση και αγανάκτηση για τον εμπαιγμό του Υπουργείου Παιδείας υπάρχει σε χιλιάδες υποψήφιους των ειδικών κατηγοριών, όλων εκείνων των παιδιών δηλαδή που ξαφνικά στο τέλος του σχολικού έτους έμαθαν ότι δεν ισχύουν γι αυτούς οι μετεγγραφές.

     Τα μηνύματα απελπισίας γονέων που έρχονται στην alfavita.gr είναι δεκάδες καθημερινά και όλα εστιάζουν στις συνέπειες της ρύθμισης του Υπουργείου Παιδείας για τις ειδικές κατηγορίες (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, υποψήφιοι με αδέλφια που σπουδάζουν, κλπ)

      Σε ανακοίνωσή της η Ανώτατη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδων, που αφορά τις μετεγγραφές των πολυτέκνων επισημαίνει ότι έχει δημιουργηθεί  όχι απλώς αναστάτωση στους πολυτέκνους και τα παιδιά τους, αλλά μία αγανάκτηση άνευ προηγουμένου, όχι μόνον για το περιεχόμενο του νόμου, αλλά και για τα όσα εκτός του νόμου συμβαίνουν και εκπορεύονται από το  Υπουργείο Παιδείας.

        Ειδικότερα η Ανώτατη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδων τονίζει:

            1)  Ενημερώνονται οι πολύτεκνοι και τα τέκνα τους ότι, για να υπαχθούν έστω και σ΄ αυτές τις αντισυνταγματικές ρυθμίσεις της παρ. 11 του άρθρου 59 του Ν. 3966/24-5-2011, θα πρέπει όλα τα τέκνα της πολύτεκνης οικογένειας να είναι κάτω των 23 ετών (ή εάν είναι σπουδαστές να είναι όλα κάτω των 25 ετών), χωρίς τέτοιο πράγμα να διαλαμβάνεται στην διάταξη του νόμου, η οποία αναφέρεται μόνον στη διάταξη του άρθρου 1 του Ν. 1910/1944, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 6 του Ν. 3454/2006 και η οποία αναφέρεται στην απόκτηση της πολυτεκνικής ιδιότητος, η οποία κατά την παρ. 4 του ίδιου άρθρου διατηρείται ισοβίως και τα τέκνα απολαμβάνουν όλων των δικαιωμάτων όσο διαρκεί η πολυτεκνική ιδιότητα έστω και του ενός γονέα. Συνεπώς δεν τίθεται θέμα ηλικίας για τα τέκνα των πολυτέκνων, ούτε  ο νόμος στην παρ. 11 θέτει τέτοιο ηλικιακό όριο, όπως πράττει με τους τριτέκνους.

            Σημειωτέον ότι η ίδια ακριβώς διατύπωση υπήρχε και στην υπ΄ αριθμ. πρωτ. Φ.5/121055Α/Β3/29-9-2010 Εγκύκλιο του Υπουργείου, ενώ με το υπ’ αριθμ. Φ.1/125728/Β3/8-10-10 έγγραφό του διευκρινίστηκε, σε απάντηση σχετικού εγγράφου μας, ότι δεν υπάρχει ζήτημα ηλικίας για τα τέκνα των πολυτέκνων και ουδέν ζήτημα υπήρξε και η μετεγγραφή τους έγινε άνευ οιουδήποτε προβλήματος.  Ανέγραφε δε το εν λόγω έγγραφο σας τ’   ακόλουθα επί λέξει: 
«Σχετικά με τον χαρακτηρισμό των πολυτέκνων στην εγκύκλιο. Ο χαρακτηρισμός των πολυτέκνων δε μεταβάλλεται, ενώ αναφέρεται επί λέξει ότι ως πολύτεκνοι θεωρούνται όσοι πληρούν μια εκ των προϋποθέσεων του άρθρου πρώτου του ν. 1910/44 (Α/229), όπως αυτό αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 6 του ν. 3454/2006 (Α/  75). Συνεπώς δεν υπάρχει διαφωνία περί του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου».

Συνεπώς πρέπει να υπάρξει άμεση ενημέρωση περί του ότι δεν τίθεται  θέμα ηλικίας για τα τέκνα των πολυτέκνων.

2) Ουδαμού στην διάταξη της παρ. 11 του άρθρου 59 του Ν. 3966/2011 αλλά ούτε και στην Εισηγητική έκθεση του νόμου αναφέρεται ότι οι υποψήφιοι, που έχουν δικαίωμα στις ειδικές κατηγορίες και ειδικότερα οι πολύτεκνοι και τα τέκνα τους, έχουν δικαίωμα να κάνουν χρήση της ειδικής αυτής κατηγορίας, μόνον για τις Σχολές της Περιφέρειας τους και όχι και άλλων Περιφερειών. Συνεπώς αυτό πού αναγράφεται στις εκδοθείσες οδηγίες είναι εκτός νόμου και ως εκ τούτου εντελώς παράνομο.

Να σημειωθεί ότι αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα: Πολύτεκνοι π.χ από Άνδρο κ.λπ νησιά... που ενδιαφέρονται για Νομικές, Φιλοσοφικές, Ιατρικές Σχολές, Πολυτεχνείο... δεν θα μπορούν να δηλώσουν στο Μηχανογραφικό Δελτίο, ότι είναι ειδική κατηγορία!

Αν δε θέλουν Παιδαγωγικές Σχολές,  μπορεί να δηλώσουν ειδική κατηγορία και θα πάνε όμως τότε στη  Ρόδο (ίδια Περιφέρεια ) και όχι στην  Αττική!

 Τα ίδια κωμικοτραγικά θα συμβούν και σε άλλες Περιφέρειες…

3) Δεν παραλείπουμε να επισημάνουμε ότι σε εποχή δεινής οικονομικής κρίσεως, την οποία είχατε επικαλεσθεί όταν θεσπίζατε τις διατάξεις του άρθρου 25 του Ν. 3839)2010, η διάταξη του άρθρου 59 του Ν. 3966)2011, αξιώνει για την υπαγωγή στην ειδική κατηγορία των πολυτέκνων τον υπολογισμό των εισοδημάτων του έτους 2009 (οικονομικό 2010) και όχι του έτους 2010 (οικονομικό 2011), όπου τα εισοδήματα είναι μειωμένα λόγω των περικοπών και αυτό ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι αυτή η θέσπιση εισοδηματικών κριτηρίων για τους πολυτέκνους είναι αντισυνταγματική, όπως έχει επισημάνει και η έκθεση της  Επιστημονικής  Επιτροπής της Βουλής.
4)  Ακόμη, παρανόμως και απαραδέκτως με τη μεθόδευση της ηλεκτρονικής υποβολής του μηχανογραφικού δεν δέχεται το σύστημα την αίτησή του, αφού αποκλείει την εκ μέρους του υποψηφίου δήλωσή του, όταν το εισόδημα του υπερβαίνει το τεθέν αντισυνταγματικό όριο εισοδήματος, αλλά δηλώνει την ειδική κατηγορία πολυτέκνων για τις θέσεις που επιθυμεί, ώστε σε περίπτωση απορρίψεως της αιτήσεώς του να έχει το δικαίωμα της προσφυγής στην Δικαιοσύνη για την απόρριψη αυτή.
5)  Ακόμη και ο καθορισμός του ποσοστού της ειδικής κατηγορίας των πολυτέκνων και των τέκνων τους, κυμαίνεται από 1% μέχρι και 20%, χωρίς πουθενά να αιτιολογείται με ποια κριτήρια έγινε αυτός ο καθορισμός ανά Σχολή ή Τμήμα.

Ελπίζουμε ότι έστω και τώρα θα υπάρξει διόρθωση όλων των ανωτέρω και θα δοθούν οι επιβαλλόμενες διευκρινίσεις.

Υπ.Παιδείας: Ανακοίνωση αποτελεσμάτων επαναληπτικών Πανελληνίων Εξετάσεων


Δελτίο Τύπου

Από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι οι  βαθμολογίες των υποψηφίων, που συμμετείχαν στις επαναληπτικές εξετάσεις των Γενικών  Λυκείων, βρίσκονται από σήμερα στα σχολεία.

Παράλληλα, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να πληροφορούνται τη βαθμολογία τους στην  ιστοσελίδα του Υπουργείου http://www.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο  κωδικό εξετάσεων και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το  πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.

Συμβουλές για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού, του Στέλιου Μαρίνη

Συμβουλές για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού

Κακός μπελάς είναι για τους περισσότερους υποψηφίους η συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου υποψηφίου για τις ανώτατες και ανώτερες σχολές. 296 επιλογές έχει να ταξινομήσει όποιος επιλέγει 4ο και 5ο Επιστημονικό Πεδίο. Με τι κριτήρια και τι γνώσεις θα το κάνει;
Ας δούμε ποια κριτήρια επικρατούν συνήθως αξιολογώντας τα.

Η επαγγελματική αποκατάσταση
Όσο κι αν με πικραίνει το να είναι αυτό το κριτήριο από τα πρώτα καθώς προσγειώνει τον μέχρι χτες έφηβο στη σκληρή πραγματικότητα ευθυνών και υποχρεώσεων, δεν μπορεί να αγνοηθεί. Γεννιούνται όμως δύο μεγάλα ζητήματα που συχνά παραμερίζονται:

Ξέρουμε ποιο πτυχίο θα εξασφαλίζει ευκολότερα δουλειά όταν ο υποψήφιος θα είναι πτυχιούχος;

Η απάντηση είναι όχι, με εξαίρεση τις στρατιωτικές σχολές κι εκείνες των σωμάτων ασφαλείας. Υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε, αλλά είναι πάντα παρακινδυνευμένες, πολύ δε περισσότερο σήμερα που το μέλλον της χώρας είναι τελείως δυσανάγνωστο. Κάποια πτυχία κάποτε έδιναν προοπτική για διορισμό στο δημόσιο. Τώρα κανείς δεν ξέρει αν θα υπάρχει δημόσιο σε πέντε χρόνια. Με την είσοδο της Ελλάδας στην ΕΕ έγινε ταχεία συρρίκνωση του παραγωγικού τομέα ανατρέποντας όποιες προβλέψεις έδιναν κάποτε την πρωτοπορία στις Πολυτεχνικές Σχολές. Θα συνεχιστεί ή θα ανατραπεί αυτή η εικόνα; Τα παραδείγματα είναι πολλά, ώστε συμβουλεύω τους υποψήφιους να μην παρασύρονται από εκτιμήσεις που ακούν δεξιά και αριστερά. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όσο πιο γενικό είναι το αντικείμενο μιας σχολής, τόσο αυξάνονται οι ευκαιρίες, εφόσον μετά το πτυχίο ο νέος συνεχίσει σε ένα μεταπτυχιακό που τότε θα ξέρει ότι τον εξασφαλίζει.
Ταιριάζουν το επάγγελμα, αλλά και το περιεχόμενο των σπουδών στον συγκεκριμένο άνθρωπο; Και σε δεύτερο, αλλά όχι κατώτερο επίπεδο, του δημιουργούν κίνητρο να μελετήσει ή τον απωθούν; Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις φοιτητών που τα παράτησαν ή τα κατάφεραν να τελειώσουν, αλλά έχουν συσσωρεύσει τόνους πίκρας και απογοήτευσης.
Τέλος, σε μια ανταγωνιστική οικονομία, δεν αρκεί το πτυχίο ή και το μεταπτυχιακό, αλλά χρειάζονται και ουσιαστικά προσόντα. Τέτοια πολύ δύσκολα θα αποκτήσει όποιος σπούδασε εξ ανάγκης κάτι που ποτέ δεν τον ενέπνευσε.

Το κύρος της σχολής
Κάποιες σχολές διατηρούν ένα κύρος, ένα καλό όνομα στον κόσμο. Ιατρική, Νομική, Πολυτεχνείο είναι οι πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις. Αν εκείνο που ενδιαφέρει τον υποψήφιο είναι να του λένε όλοι στη γειτονιά μπράβο, ας διαλέξει με αυτό το κριτήριο, αλλά μην περιμένει τίποτε από εκεί και πέρα. Είναι ένα κριτήριο που δεν θα έπρεπε να μπαίνει. Η σύζυγός μου μπήκε στο Πολυτεχνείο γιατί εκεί έμπαιναν όλοι οι άριστοι που τα κατάφερναν στα μαθηματικά. Αν και έκανε αξιολογότατη καριέρα ως μηχανικός, σε ώριμη ηλικία ακολούθησε την καρδιά της κι έγινε μια εξαιρετική ψυχοθεραπεύτρια σπουδάζοντας από την αρχή.

Οι βάσεις
Είναι το τελευταίο που πρέπει να απασχολεί στις πρώτες του προτιμήσεις τον υποψήφιο. Πέραν του ότι ουδείς ξέρει πώς θα διαμορφωθούν, δεν έχουν καμιά σχέση όταν συμπληρώνει το μηχανογραφικό, αφού το μόνο που ρισκάρει είναι το πάτημα του πλήκτρου στον υπολογιστή τώρα με την ηλεκτρονική υποβολή. «Έχω μόνο 16000 μόρια, επιθυμώ διακαώς τη Νομική αλλά δε μου φτάνουν». Ε και; Αν δε σου φτάσουν δε θα μπεις. Το κριτήριο θα είχε νόημα μόνο αν ο αριθμός των σχολών που επιτρέπεται να δηλώσει ο υποψήφιος ήταν περιορισμένο ή αν η σειρά προτίμησης έπαιζε ρόλο. Κανένα από τα δύο δεν συμβαίνει. Μίλησα όμως μόνο για τις πρώτες προτιμήσεις. Για τι επόμενες, για εκείνες που θα συμπληρώσει ο υποψήφιος αφού εξαντληθούν οι σχολές που θέλει, με όποια κριτήρια τις έχει επιλέξει, τότε είναι χρήσιμο να συμβουλευτεί τις βάσεις και δίνοντας ένα σημαντικό περιθώριο μεταβολής της τάξης των 1000 μορίων π.χ. να εντοπίσει ποιες σχολές βρίσκονται στην γκάμα αυτή για να αρχίσει να ερευνά και να μαθαίνει γι αυτές. Αυτό το προτείνω επειδή είναι αδύνατο να ενημερωθεί καθένας πλήρως για όλες τις σχολές. Περιορίζοντας τον αριθμό τους μπορεί να ανακαλύψει «διαμάντι».

Η πόλη που βρίσκεται κάθε σχολή
Αν η οικογένεια έχει τα οικονομικά μέσα –κάτι που σπανίζει πια βέβαια-, οι σπουδές μακριά από το σπίτι δίνουν στους νέους πολλά θετικά εφόδια. Μαθαίνουν να οργανώνουν τη ζωή τους, γίνονται υπεύθυνοι, απογαλακτίζονται από την οικογένεια όχι βίαια μιας και το σπίτι είναι πάντα εκεί, δημιουργούν ενδιαφέροντες συχνά κοινωνικούς κύκλους και πολλά άλλα. Αν η οικογένεια αδυνατεί τελείως, δεν τίθεται ζήτημα, εκτός αν το παιδί έχει τα κότσια να δουλέψει για να τα καταφέρει, αλλά μόνο εφόσον η συγκεκριμένη σχολή είναι σίγουρα αυτό που του ταιριάζει και του δίνει τις καλύτερες προοπτικές. Το ίδιο κριτήριο ισχύει και για τις οικογένειες που μπορούν να στηρίξουν το παιδί σε μια τέτοια επιλογή, αλλά με οικονομικές θυσίες.

Ποια είναι όμως τα «σωστά» κριτήρια
Σε ένα άρθρο που απευθύνεται σε όλους η απάντηση δεν είναι εύκολο να είναι πλήρης. Τα κριτήρια πρέπει να είναι τι ταιριάζει στο παιδί και τι πραγματικά επιθυμεί και ως επάγγελμα και ως περιεχόμενο σπουδών. Μερικές περιπτώσεις είναι προφανείς. Ένα παιδί που δεν σταματάει να κινείται, εύκολα καταλαβαίνουμε ότι δεν θα γίνει ο ιδανικότερος συμβολαιογράφος. Άλλες είναι δυσκολότερο να αναγνωριστούν και καλό θα ήταν το παιδί να ακολουθήσει ένα πρόγραμμα Επαγγελματικού προσανατολισμού από ειδικό ψυχολόγο. Μπορεί όμως και με τη συνδρομή της οικογένειας και ατόμων του περιβάλλοντός του που εμπιστεύεται να διερευνήσει το θέμα, αρκεί ο στόχος να είναι αυτός: Η διερεύνηση των αξιών, της ιδεολογίας, της προσωπικότητας, των επιθυμιών και, λιγότερο, των δεξιοτήτων. Αυτά πρέπει να συζητήσει ο νέος και όχι «ποια σχολή είναι καλή». Καλή σχολή είναι για τον καθένα η σχολή που του ταιριάζει. Αφού μπει ο στόχος, πρέπει να γίνει αναζήτηση εναλλακτικών δρόμων για την υλοποίησή του σε περίπτωση που δεν εισαχθεί στις σχολές που προτιμά. Πολλές σπουδές δίνουν προοπτική για μεταπτυχιακό συγγενές προς τον πρώτο επαγγελματικό στόχο. Από πολλά ΤΕΙ ανοίγεται ο δρόμος για εγγραφή μετά από την αποφοίτηση στη σχολή της πρώτης προτίμησης.

“Οι εκπαιδευτικοί λένε ΝΑΙ στην Παιδεία στα Μέσα στο Σχολείο” - Τα πρώτα αποτελέσματα της εθνικής έρευνας


Τo διαδίκτυο, οι ΗΥ και οι ψηφιακές συσκευές παίρνουν τη σκυτάλη από τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, όπως η τηλεόραση και ο Τύπος, και κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των δασκάλων για τη διδασκαλία των ΜΜΕ στη τάξη. Η τάση αυτή αναδεικνύεται ξεκάθαρα από τα πρώτα στοιχεία της εθνικής έρευνας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για την Παιδεία στα Μέσα, το συντονισμό και την επεξεργασία των στοιχείων υλοποίησε το Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων.

Συνολικά, οι εκπαιδευτικοί τάσσονται υπέρ της εισαγωγής μιας διδακτικής ενότητας για την Παιδεία στα Μέσα στην ατζέντα των μαθημάτων σε ποσοστό μεγαλύτερο του 80%.
Η έρευνα αποτελεί την πρώτη, εθνική καταγραφή για την Παιδεία στα Μέσα (media literacy) στην τυπική εκπαίδευση, με στόχο την αποκρυπτογράφηση της στάσης, της γνώσης και της προσωπικής εμπειρίας των εκπαιδευτικών, οι οποίοι καλούνται με τη σειρά τους να διαπαιδαγωγήσουν τους ανήλικους χρήστες των ΜΜΕ.

Χρήση των ΜΜΕ από το σπίτι
Η πρωτιά του διαδικτύου και των Η/Υ καταγράφεται ως προς την πρόσβαση (19,45%) και την χρήση (59,26%) στα μέσα επικοινωνίας από το σπίτι με 49,38% των εκπαιδευτικών να δηλώνουν ότι έχουν άριστες δεξιότητες χρήσης. Ιδιαίτερη προτίμηση συγκεντρώνει και ο Τύπος που έρχεται δεύτερος στις προτιμήσεις των εκπαιδευτικών (35,80%) αλλά και ο κινηματογράφος τρίτος με ποσοστό 28,40%. H τηλεόραση, αν και τυγχάνει ευρείας πρόσβασης, έρχεται τέταρτη στις προτιμήσεις των δασκάλων με ποσοστό 24,69%.

 Χρήση των ΜΜΕ στο σχολείο
Οι H/Υ και τα Κλειστά Εκπαιδευτικά Δίκτυα είναι στην κορυφή των προτιμήσεων (80%) και στο σχολείο, με το 48,15% να δηλώνει ότι τα χρησιμοποιεί (μαζί με τον κινηματογράφο) 2 με 3 φορές την εβδομάδα και το 39,51% σε καθημερινή βάση, συναντώντας τη θετική ανταπόκριση των μαθητών που συμμετέχουν ενεργά (60,49%).

Εκπαίδευση στα ΜΜΕ
Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών θεωρούν πολύ σημαντική τη διδασκαλία της Παιδείας στα Μέσα στο σχολείο (76,54%), στα οποία αναφέρονται είτε διαθεματικά μέσω άλλων διδακτικών αντικειμένων (41,98%) είτε αυθόρμητα, μέσω συζήτησης (25,93%). Ταυτόχρονα, το 92,59% δηλώνει πως θα ήθελε περισσότερο υλικό, κατάλληλα διαμορφωμένο (ανά μέσο και ανά βαθμίδα εκπαίδευσης), με επιστημονικά ελεγμένα κριτήρια για τη διδασκαλία της Παιδείας στα Μέσα στην τάξη.

H ταυτότητα της έρευνας. 
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονικά στο χρονικό διάστημα 15 Φεβρουαρίου - 15 Μαΐου 2011 μέσω των εγγεγραμμένων χρηστών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, του εκπαιδευτικού κλειστού δικτύου του Υπ. Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων. Στην έρευνα έλαβαν μέρος ανώνυμα νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, σχολικοί σύμβουλοι, διευθυντές σχολείων και προϊστάμενοι από τα δημόσια σχολεία της χώρας (98,77%).

Πηγή

Τα θέματα Επιλογής Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Εκπαίδευσης


Τα θέματα που αφορούν στη «Μελέτη Περίπτωσης», κατά τη διαδικασία της συνέντευξης των υποψηφίων Διευθυντών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ανακοίνωσε σήμερα το πρωί το υπ. Παιδείας.

Πρόκειται για δύο αρχεία: ένα για την Πρωτοβάθμια και ένα για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στη δημοσιότητα δίδεται  μόνο η περιγραφή της περίπτωσης, ενώ στα μέλη του Συμβουλίου Επιλογής- συνοδευτικά με την περιγραφή - δίδονται ενδεικτικές ερωτήσεις και ενδεικτικές απαντήσεις, που έχουν στόχο να διαμορφώσουν το πλαίσιο σκέψης και προβληματισμού. Τα μέλη του Συμβουλίου έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν και άλλες ερωτήσεις, πέραν των ενδεικτικών, σχετικές  με τη «Μελέτη Περίπτωσης».

Βάσει του Ν. 3848/2010, η καινοτομία αυτή αποσκοπεί στην επιλογή των καλύτερων στελεχών εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της αξιοκρατίας και της διαφάνειας που διέπει τη διαδικασία επιλογής, δεδομένου ότι ο Διευθυντής σχολικής μονάδας είναι κομβικής σημασίας στη λειτουργία του Νέου Σχολείου.

Γνωμοδότηση του ΝΣΚ για το ανώτατο όριο εκπόνησης διδακτορικής διατριβής

"Είναι δυνατή η διαγραφή υποψηφίου διδάκτορα , για λόγους αναφερόμενους στην επιστημονική πρόοδο της διαδικασίας εκπόνησης της διδακτορικής διατριβής ή για άλλο σπουδαίο λόγο."

Τη Γνωμοδότηση αυτή εξέδωσε το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους , ύστερα από το ερώτημα του Παν. Μακεδονίας «Ποιος είναι ο χρόνος περάτωσης της εκπόνησης διδακτορικής διατριβής της υποψήφιας διδάκτορος Μ.Μ. και αν υφίσταται ανώτατο χρονικό όριο για την εκπόνησή της»

 Πηγή

Τι είπε στις ενώσεις των καθηγητών για τη Β ξένη γλώσσα στα Γυμνάσια η υφ. Παιδείας

«Η κ. Χριστοφιλοπούλου ανακοίνωσε πως θα προβεί σε νέα δεύτερη τροποποιητική Υπουργική απόφαση σχετικά με τη διδασκαλία της Γερμανικής και της Γαλλικής γλώσσας στα Γυμνάσια διατηρώντας και για την Α Γυμνασίου την παράλληλη διδασκαλία της Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας».

Τα παραπάνω ανακοίνωσαν οι Ενώσεις των καθηγητών Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας σχετικά με τη συνάντηση που είχαν χθες βράδυ με την υφυπουργό Παιδείας..


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σήμερα, Τετάρτη 22 Ιουνίου 2011, οι πρόεδροι των επιστημονικών ενώσεων των εκπαιδευτικών Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας, η κα. Δέσποινα Μαυροματάκη, η κα. Ευαγγελία Κουτσουδάκη, η κα. Μαριάννα Λεονάρδου, ο κ. Γιάννης Καρατσιομπάνης και ο κ. Πάκης Σλίμπας είχαν δίωρη συνάντηση στην έδρα του Υπουργείου Παιδείας ΔΒΜΘ στο Μαρούσι με την Υφυπουργό Παιδείας ΔΒΜΘ κα. Εύη Χριστοφιλοπούλου. Παρόντες στη συνάντηση ήταν η Πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, Βουλευτής Α Θεσσαλονίκης κα. Χρύσα Αράπογλου, η βουλευτής Πιερίας κα. Μαρία Μίχου και ο βουλευτής Α Πειραιώς και Νήσων κ. Δημήτρης Καρύδης. Από την πλευρά των υπηρεσιακών παραγόντων του ΥΠΔΒΜΘ παραβρέθηκαν ο Γενικός Γραμματέας κ. Β. Κουλαϊδής, ο Ειδικός Γραμματέας Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης κ. Μ. Κοντογιάννης και οι Σύμβουλοι κα. Ε. Μεγαγιάννη, κ. Κ. Δημόπουλος και ο κ. Κ. Σκανδάλης.

Η κ. Χριστοφιλοπούλου ανακοίνωσε πως θα προβεί σε νέα δεύτερη τροποποιητική Υπουργική απόφαση σχετικά με τη διδασκαλία της Γερμανικής και της Γαλλικής γλώσσας στα Γυμνάσια διατηρώντας και για την Α Γυμνασίου την παράλληλη διδασκαλία της Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας. Ως εκ τούτου τα Γυμνάσια της χώρας δε θα χωριστούν σε ‘’γαλλόφωνα’’ και ‘’γερμανόφωνα’’, εξέλιξη θετική, που όμως υπονομεύεται από την επιμονή της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΔΒΜΘ να οριστεί ελάχιστος αριθμός 15 μαθητών για τη δημιουργία τμημάτων στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο.

Η επιμονή αυτή θα οδηγήσει κατά τη σχολική χρονιά 2011-12 δεκάδες χιλιάδες μαθητές σε όλη τη χώρα, και ειδικά στα μικρά γυμνάσια της ηπειρωτικής και της νησιωτικής χώρας, που πέρυσι διδάχτηκαν τη Γερμανική ή τη Γαλλική γλώσσα να μείνουν αδίδακτοι ή να αναγκαστούν σε μετακίνηση σε άλλο σχολείο.

Για τα δημοτικά σχολεία εξακολουθεί να ισχύει ο διαχωρισμός σε ‘’γαλλόφωνα’’ και ‘’γερμανόφωνα’’!!

Οι επιστημονικές ενώσεις συνεχίζουν τον αγώνα τους μαζί με όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία φορείς (δήμους, συλλόγους διδασκόντων, ομοσπονδίες-ενώσεις-συλλόγους γονέων & κηδεμόνων, ΕΛΜΕ, Διδασκαλικούς Συλλόγους) διότι κρίνουν ότι οι δύο προϋποθέσεις α) της ύπαρξης οργανικής θέσης και β) ο ελάχιστος αριθμός 15 μαθητών για τη διατήρηση ή δημιουργία τμήματος, επί της ουσίας ακυρώνουν το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής της ξένης γλώσσας και την παράλληλη διδασκαλίας της στα δημοτικά και τα γυμνάσια.


Για τα Διοικητικά Συμβούλια


Ιωάννης Καρατσιομπάνης (Πρόεδρος ΠΕΚΑΓΕΠΕ)

Πάκης Σλίμπας (Πρόεδρος ΠΕΚΑΓΕΠΕ ΒΕ)

Δέσποινα Μαυροματάκη (Πρόεδρος ΣΚΓΓ ΠΕ)

Μαριάννα Λεονάρδου (Πρόεδρος ΣΚΓΓΦ ΠΠ)

Ευαγγελία Κουτσουδάκη (Πρόεδρος ΠΑΣΥΚΑΓΑ)

Ανακοινώθηκε ο αριθμός εισακτέων στις στρατιωτικές σχολές



Ανακοινώθηκε από το ΓΕΕΘΑ ο αριθμός εισακτέων στις Ανώτατες Στρατιωτικές Σχολές Ευελπίδων (ΣΣΕ),Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ), Ικάρων (ΣΙ), Σωμάτων (ΣΣΑΣ),Νοσηλευτικής (ΣΑΝ) και των Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), Στρατού Ξηράς (ΣΜΥ), Πολεμικού Ναυτικού (ΣΜΥΝ), Τεχνικών Υπαξιωματικών Πολεμικής Αεροπορίας (ΣΤΥΑ), Υπαξιωματικών Διοικητικών Πολεμικής Αεροπορίας (ΣΥΔ).