Είναι θετική η ύπαρξη μαθήματος γενικής παιδείας με τίτλο «Εφαρμογές Πληροφορικής» στην Α’ τάξη. Το μάθημα αυτό επιτρέπει την εξοικείωση των μαθητών με την Πληροφορική και καλύπτει την ανάγκη για ανάπτυξη ψηφιακής ικανότητας (βασική ικανότητα σύμφωνα με τη σύσταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπως αναφέρεται στην παρουσίαση του Τεχνολογικού Λυκείου). Για τον ίδιο λόγο θεωρείται απαραίτητο ένα αντίστοιχο μάθημα και στην Α’ τάξη του Νέου Γενικού Λυκείου έτσι ώστε να ικανοποιείται η απαίτηση για κοινά μαθήματα και στους δύο τύπους Λυκείου που θα διευκολύνει τη μετακίνηση μαθητών από τον ένα τύπο Λυκείου στον άλλο. Θεωρούμε απαραίτητο το μάθημα αυτό, όπως και το σύνολο των μαθημάτων Πληροφορικής, να είναι εργαστηριακό.
Προκαλεί απορία η απουσία από την Α’ τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου ενός μαθήματος επιλογής/προσανατολισμού για τον τομέα Πληροφορικής. Από τα επτά προσφερόμενα μαθήματα επιλογής, εισαγωγικά για διάφορους τομείς, απουσιάζει μάθημα σχετικό με τον τομέα Πληροφορικής. Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θεωρεί απαραίτητη την ύπαρξη του μαθήματος επιλογής «Εισαγωγή στην επιστήμη των Υπολογιστών» ώστε να δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές της Α’ τάξης που επιθυμούν, να γνωρίσουν τις βασικές αρχές της επιστήμης των Υπολογιστών και τις δυνατότητες που προσφέρει η ειδικότητα της Πληροφορικής στους αποφοίτους της.
Θεωρούμε αυτονόητη τη δημιουργία αυτόνομου τομέα Πληροφορικής στις Β’ και Γ’ τάξεις. Στην έρευνα για την Τεχνολογική εκπαίδευση αποτυπώνεται ότι το 14,4% των μαθητών επιλέγει τον τομέα Πληροφορικής. Το ποσοστό αυτό καθιστά την ειδικότητα της Πληροφορικής ως την πολυπληθέστερη ειδικότητα, αφού ο τομέας Υγείας και Πρόνοιας, ο μόνος τομέας που έχει μεγαλύτερο αριθμό μαθητών, περιλαμβάνει πολλές ειδικότητες. Ο μεγάλος αριθμός μαθητών που επιλέγει την Πληροφορική οφείλεται στις αυξημένες ευκαιρίες απασχόλησης που προσφέρει καθώς και τη δυνατότητα εισαγωγής σε αρκετά Τμήματα ΤΕΙ .
Είναι απαραίτητη η αλλαγή και επικαιροποίηση του προγράμματος σπουδών των Β’ και Γ’ τάξεων καθώς και η σύνταξη ολοκληρωμένου προγράμματος για το Δ’ έτος το οποίο θα επιτρέπει στους μαθητές να αποκτήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες σε αντικείμενα της Πληροφορικής άμεσα εφαρμόσιμα στην πράξη και τα οποία ζητούνται στην αγορά εργασίας. Επίσης, είναι απαραίτητη η ανάπτυξη σύγχρονου εκπαιδευτικού υλικού που θα υποστηρίζει αυτά τα μαθήματα.
Με την εφαρμογή του Τεχνολογικού Λυκείου πρέπει να αντιμετωπιστούν γνωστά προβλήματα και ελλείψεις του σημερινού Επαγγελματικού Λυκείου.
Συγκεκριμένα:
- Να αλλάξει η καταφανώς άδικη ρύθμιση, η οποία ισχύει σήμερα στα ΕΠΑ.Λ. και προβλέπει ότι στα εργαστηριακά μαθήματα ΜΟΝΟ του τομέα Πληροφορικής δεύτερος εκπαιδευτικός διατίθεται αν ο αριθμός των μαθητών είναι από δεκαεπτά (17) και άνω, ενώ σε όλες τις άλλες ειδικότητες ισχύει το μάθημα να διεξάγεται από δύο εκπαιδευτικούς σε τμήματα με δεκατρείς (13) μαθητές και άνω.
- Να ισχύσει και για τους υπεύθυνους εργαστηρίων Πληροφορικής ΣΕΚ η 3ωρη απαλλαγή από το υποχρεωτικό ωράριο, όπως ισχύει για τους καθηγητές –υπεύθυνους των εργαστηρίων στα Γυμνάσια και στα Λύκεια. Αυτό απαιτείται ειδικά τώρα που ανακοινώθηκε ότι τα ΣΕΚ φιλοδοξούν να γίνουν «βασικά εκπαιδευτικά κέντρα πραγματοποίησης εργαστηριακών μαθημάτων τόσο για τα σχολεία Δευτεροβάθμιας Τεχνικής - Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, όσο και για τα προγράμματα Δια Βίου Μάθησης».
Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θα ανακοινώσει σύντομα αναλυτική πρόταση για το περιεχόμενο των μαθημάτων Πληροφορικής για όλες τις τάξεις του Τεχνολογικού Λυκείου, μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας των προτάσεων που έχουν κατατεθεί από συναδέλφους ύστερα από σχετική πρόσκληση του Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.
Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου