Ανοικτή επιστολή στην Υφυπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα. Εύη Χριστοφιλοπούλου
Αξιότιμη κα. Υπουργέ,
Με έκπληξη, ως Επιστημονικές Ενώσεις των εκπαιδευτικών Γερμανικής και Γαλλικής Φιλολογίας, βρεθήκαμε δύο ώρες πριν τη μεγαλειώδη συγκέντρωση που οργανώσαμε την Παρασκευή 10/06/2011 στα Προπύλαια με αίτημα την απόσυρση των Υπουργικών Αποφάσεων που καταργούν το δικαίωμα επιλογής της Ξένης Γλώσσας στην ελληνική εκπαίδευση, μπροστά σε μια πρωτοφανή «επικοινωνιακή καταιγίδα» από το Γραφείο Τύπου του ΥΠΔΒΜΘ ενάντια στο κύρος και την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών Γερμανικής και Γαλλικής Φιλολογίας, με πρόδηλο στόχο να εμφανιστεί η εικόνα πως στα ελληνικά Γυμνάσια οι εκπαιδευτικοί Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας παραδίδουν «ιδιαίτερα μαθήματα σε γκρουπάκια των 4 – 5 ατόμων» σε βάρος της ελληνικής οικονομίας που δοκιμάζεται από την κρίση και να αιτιολογηθεί κατά αυτόν τον τρόπο η επιλογή σας για τη δημιουργία «γερμανόφωνων» και «γαλλόφωνων» δημοτικών και γυμνασίων.
Στο ενημερωτικό σημείωμα του Γραφείου Τύπου αναφέρεται: «Προβλεπόταν μάλιστα και η δυνατότητα για ακόμα μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, εάν υπήρχε διαθέσιμος εκπαιδευτικός. Αυτό ουσιαστικά οδήγησε στην εμφάνιση περιπτώσεων με τμήματα πολύ μικρότερα των 8 μαθητών (όπως λανθασμένα προέβλεπε η εγκύκλιος 90024/Γ2/9-9-2005) και τμήματα ακόμα και με ένα μαθητή»
Σχετικά με τις ελάχιστες περιπτώσεις καταστρατήγησης του θεσμού της παράλληλης διδασκαλίας, που όπως ξεκαθάρισαν οι Πρόεδροι των επιστημονικών φορέων μας και στις δύο συναντήσεις που είχαμε στο γραφείο σας κα. Χριστοφιλοπούλου ασφαλώς και δεν επιδοκιμάζουμε, προκύπτει ένα απλό ερώτημα:
Τόσο καιρό η σημερινή πολιτική ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ δεν μπορούσε να καταργήσει μια απλή εγκύκλιο, που εξέδωσε στις 9-9-2005 ο τότε Ειδικός Γραμματέας του Υπουργείου κ. Κωνσταντίνος Ράμμας και άφηνε διάφορους «επιτήδειους» να κατασπαταλούν πολύτιμους πόρους; Πώς να εκλάβει ο εκπαιδευτικός κόσμος, οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών μας αυτή την ολιγωρία;
Γιατί όμως θεσπίστηκε μια τέτοια εγκύκλιος το 2005; Στο ερώτημα που επιμελώς δεν απαντά το Γραφείο Τύπου, οφείλουμε να απαντήσουμε εμείς σεβόμενοι τους εαυτούς μας και την αλήθεια:
Η διδασκαλία της Γερμανικής και της Γαλλικής γλώσσας – θέση που διακηρύσσει τόσο η Υπουργός Παιδείας κα. Άννα Διαμαντοπούλου όσο και οι επιστημονικές ενώσεις των εκπαιδευτικών Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας, η ΟΛΜΕ, η ΔΟΕ κλπ. – πρέπει να εξασφαλίζει την απόλυτη σύνδεση και συνέχεια των ξενόγλωσσων σπουδών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και να οδηγεί στο Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας. Αυτός ο κοινός πια τόπος, που ενστερνίζονταν και οι Υπουργοί Παιδείας των προηγουμένων κυβερνήσεων της ΝΔ, υπονομεύτηκε από την κ. Μαριέττα Γιαννάκου με την Υπουργική Απόφαση με αρ. Πρωτ. 54530/Γ2/02-06-2005 που αιφνιδιαστικά κατάργησε την τρίωρη διδασκαλία του μαθήματος «Δεύτερη Ξένη Γλώσσα» στα Γυμνάσια και από το Σεπτέμβριο του 2005 το μάθημα διδάσκεται για δύο ώρες κάθε βδομάδα. Αυτό δυσχεραίνει την επίτευξη του στόχου, γιατί δημιούργησε ασφυκτικά χρονικά περιθώρια για την εμβάθυνση στη ξένη γλώσσα. Ως αντισταθμιστικό μέτρο θεσπίστηκε το 2005 η «αμαρτωλή» εγκύκλιος Ράμμα.
Θα αναμέναμε λοιπόν από εσάς κα. Υπουργέ, εάν ο πραγματικός σας στόχος είναι η παροχή ποιοτικής και πιστοποιήσιμης ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, να καταργήσετε και την εγκύκλιο Ράμμα και την Υπουργική Απόφαση της κα. Γιαννάκου και να επαναφέρετε την τρίωρη διδασκαλία του μαθήματος «Δεύτερη Ξένη Γλώσσα» στο Γυμνάσιο.
Με αυτές τις Υπουργικές Αποφάσεις πως αιτιολογείτε στην ελληνική κοινωνία με πειστικά επιχειρήματα ότι με δύο ώρες την εβδομάδα οι μαθητές/μαθήτριές μας θα παίρνουν πιστοποιητικά γλωσσομάθειας για τη Γαλλική και τη Γερμανική γλώσσα μέσα στο δημόσιο σχολείο και δε θα εκληφθεί αυτό ως εμπαιγμός;
Γνωρίζετε ότι κάθε χρόνο 80.000 υποψήφιοι συμμετέχουν στις εξετάσεις για την απόκτηση πιστοποιητικών γλωσσομάθειας για τη Γερμανική και τη Γαλλική Γλώσσα;
Γνωρίζετε πως η πιστοποιημένη γνώση δύο ξένων γλωσσών αποτελεί για την ελληνική κοινωνία δεδομένο και για την πρόσβαση στην αγορά εργασίας προαπαιτούμενο;
Γιατί υπονομεύετε την προσπάθειά μας, αυτή τη δύσκολη για την ελληνική οικογένεια εποχή, με το παντελώς αντιπαιδαγωγικό και ανεφάρμοστο μοντέλο των «γαλλόφωνων» και «γερμανόφωνων» σχολείων, που έχει ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών σε όλη την Ελλάδα;
Γιατί το αγαθό της «Δεύτερης Ξένης Γλώσσας» δε μπορούμε να το προσφέρουμε σήμερα στο ελληνικό δημόσιο σχολείο και υποχρεώνετε όλο και λιγότερους γονείς και κηδεμόνες που έχουν την οικονομική δυνατότητα να καταφεύγουν σε ιδιωτικές λύσεις;
Κάθε καλοπροαίρετος αναγνώστης αυτής της ανοικτής επιστολής θα αναρωτιέται ύστερα από όσα εκθέσαμε παραπάνω, τι συμβαίνει; Μήπως δεν υπάρχουν οι απαιτούμενοι εκπαιδευτικοί Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας και επειδή οι δανειστές μας δεν εγκρίνουν νέες προσλήψεις, το ΥΠΔΒΜΘ αναγκάζεται να προβεί σε αυτές τις περικοπές;
Στις δύο συναντήσεις που είχαμε στο Γραφείο σας κα. Χριστοφιλοπούλου καταθέσαμε ολοκληρωμένα στοιχεία, που τεκμηριώνουν τη θέση μας πως οι μόνιμα διορισμένοι εκπαιδευτικοί Γερμανικής (ΠΕ07) και Γαλλικής (ΠΕ05) Φιλολογίας επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες για το σχολικό έτος 2011-12 και να συνεχιστεί η παράλληλη διδασκαλία των δύο γλωσσών στο Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο.
Σας παρουσιάζουμε εν συντομία τα συμπεράσματα της μελέτης μας και σας καλούμε εάν υπάρχει κάποια διαφορετική προσέγγιση δημόσια να ενημερώσετε τον ελληνικό λαό:
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΠΔΒΜΘ το σχολικό έτος 2010-11 υπηρετούσαν 3.322 μόνιμοι εκπαιδευτικοί Γαλλικής Φιλολογίας. Την 1 Σεπτεμβρίου 2011 θα συνταξιοδοτηθούν περίπου 200 από αυτούς. Αντίστοιχα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΠΔΒΜΘ το σχολικό έτος 2010-11 υπηρετούσαν 1.813 μόνιμοι εκπαιδευτικοί Γερμανικής Φιλολογίας. Την 1 Σεπτεμβρίου 2011 θα συνταξιοδοτηθούν περίπου 10 εκπαιδευτικοί Γερμανικής Φιλολογίας.
Άρα την 1 Σεπτεμβρίου 2011 το ΥΠΔΒΜΘ θα έχει στη διάθεσή του 4.925 εκπαιδευτικούς Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας.
Στα περίπου 3.000 6/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία θα απαιτηθούν 750 εκπαιδευτικοί και των δύο κλάδων και αντίστοιχα στα 1600 Γυμνάσια θα απαιτηθούν 1600 εκπαιδευτικοί Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας. Με τις Υπουργικές Αποφάσεις που προωθείτε θα αξιοποιηθούν 2.350. Οι υπόλοιποι τι θα γίνουν, γιατί δεν αξιοποιούνται;
Πώς να κατανοήσουμε μια πολιτική επιλογή που περιθωριοποιεί 2.575 εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07; Ποιος εμπνεύστηκε και γιατί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αποδέχθηκε τέτοιες εισηγήσεις;
Δεν είναι αδικαιολόγητη η ανησυχία μας πως η κατάργηση των οργανικών μας θέσεων, μας απειλεί με εργασιακή περιπλάνηση σε όλη τη χώρα, ακόμα και με απόλυση. Το ότι αυτές οι Υπουργικές Αποφάσεις είναι ανεφάρμοστες πρακτικά και αστήρικτες παιδαγωγικά και διδακτικά σας το έχουμε ήδη επισημάνει και τεκμηριώσει επανειλημμένα με επιστολές και υπομνήματά μας.
Τις ανησυχίες μας αυτές συμμερίζονται και εκατοντάδες φορείς σε όλη τη χώρα (Δημοτικά Συμβούλια, Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων, Σύλλογοι Διδασκόντων που με ομόφωνες αποφάσεις τους σας καλούν να αποσύρεται τις Υπουργικές Αποφάσεις, ΕΛΜΕ κλπ.) που έχουν κατακλύσει με ψηφίσματα το γραφείο σας.
Αναμένουμε τις γραπτές απαντήσεις σας στα θέματα που θέτουμε και σας καλούμε με πολιτικό θάρρος, που τόσο χρειάζεται σήμερα η χώρα, να ανακαλέσετε τις Υπουργικές Αποφάσεις για τη «Δεύτερη Ξένη Γλώσσα».
Με εκτίμηση
Τα Διοικητικά Συμβούλια των επιστημονικών ενώσεων των εκπαιδευτικών Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας όλης της χώρας
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΣΚΓ ΠΕ)
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΣΚΓΓΦ ΠΠ)
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΠΑΣΥΚΑΓΑ)
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΠΕΚΑΓΕΠΕ)
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου