Από την εφημερίδα Έθνος
Τα μόρια των πανελλαδικών και οι κενές θέσεις, οι προϋποθέσεις για τη μετακίνηση του φοιτητή που θα γίνεται χωρίς εξετάσεις. Διευκρινίσεις για τον ρόλο της Συγκλήτου και του Συμβουλίου Διοίκησης
Τα μόρια των πανελλαδικών και οι κενές θέσεις, οι προϋποθέσεις για τη μετακίνηση του φοιτητή που θα γίνεται χωρίς εξετάσεις. Διευκρινίσεις για τον ρόλο της Συγκλήτου και του Συμβουλίου Διοίκησης
Στο πλαίσιο της κινητικότητας των σπουδαστών από ίδρυμα σε ίδρυμα, το υπουργείο Παιδείας καθιερώνει «εσωτερικό Erasmus», αφού θα επιτρέπεται να σπουδάζει για ένα εξάμηνο σε ομοειδές τμήμα που εδρεύει σε διαφορετική πόλη
Τη δυνατότητα να μετακινούνται μετά το πρώτο έτος σπουδών σε διαφορετικό τμήμα που θα εντάσσεται στην ίδια σχολή του ιδρύματος, θα δίνει εφεξής στους φοιτητές το υπουργείο Παιδείας, σε μία προσπάθεια να ενισχύσει την κινητικότητα των σπουδαστών.
Οπως προέκυψε χθες, κατά τη διάρκεια συζήτησης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων που ασχολήθηκε με το σχέδιο νόμου για τις αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση, το υπουργείο Παιδείας θα επιτρέπει στους φοιτητές να αλλάζουν τμήμα κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Ειδικότερα, αν ένας φοιτητής στο τμήμα Μαθηματικών θέλει μετά το πρώτο έτος να μετακινηθεί στο τμήμα Φυσικής που ανήκει στην ίδια σχολή, θα μπορεί να το κάνει, εάν το επιτρέπει η σχολή και εάν υπάρχει κενή θέση στο τμήμα για το οποίο ενδιαφέρεται. Επίσης, απαραίτητη προϋπόθεση θα είναι τα μόρια που θα έχει συγκεντρώσει στις πανελλαδικές να του επιτρέπουν την εισαγωγή του στο νέο τμήμα. Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Παιδείας, ο φοιτητής που θα επιθυμεί τη μετακίνησή του σε άλλο τμήμα, δεν θα χρειάζεται να δίνει εξετάσεις.
Στο πλαίσιο της κινητικότητας των σπουδαστών από ίδρυμα σε ίδρυμα, το υπουργείο Παιδείας καθιερώνει "εσωτερικό Erasmus", αφού θα επιτρέπεται να σπουδάζει για ένα εξάμηνο σε ομοειδές τμήμα που εδρεύει σε διαφορετική πόλη (για παράδειγμα να μετακινηθεί φοιτητής από τη Νομική Κομοτηνής στην αντίστοιχη σχολή της Αθήνας ή Θεσσαλονίκης).
Κατά τα λοιπά, όπως έγινε γνωστό, η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, θα παραδώσει στις 18 Αυγούστου στα κόμματα το τελικό σχέδιο νόμου στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται αρκετές αλλαγές, ενώ στις 22 θα ξεκινήσει η συζήτηση στην ολομέλεια και έως τις 25 Αυγούστου θα έχει ψηφιστεί το νομοσχέδιο.
Πάντως, το υπουργείο Παιδείας έδωσε χθες διευκρινίσεις για ορισμένα ζητήματα. Συγκεκριμένα, τόνισε ότι ο ρόλος της Συγκλήτου αναβαθμίζεται και πλέον θα αποφασίζει και θα έχει τον έλεγχο για τα ακαδημαϊκά θέματα των ιδρυμάτων. Επίσης, θα χαράσσει την πολιτική της έρευνας και θα ελέγχει την οργάνωση των προγραμμάτων σπουδών. Αναφορικά με το Συμβούλιο Διοίκησης, θα έχει εποπτικό και ελεγκτικό ρόλο, ενώ για το θέμα της επιλογής του πρύτανη δεν φαίνεται επί του παρόντος να αλλάζει κάτι.
Επισημαίνεται ότι στη χθεσινή συζήτηση κατατέθηκαν αρκετές προτάσεις από τα κόμματα, ενώ, από την πλευρά της ΝΔ, ο εισηγητής Αρης Σπηλιωτόπουλος ανέφερε πως επιφυλάσσεται για την τελική τοποθέτηση του κόμματος, καθώς περιμένει να δει τις αλλαγές. Πρόσθεσε πως η ΝΔ "δεν θα θέσει για τους τύπους θέμα συνταγματικότητας" αλλά, όπως είπε, με το αυτοδιοίκητο υπάρχει ζήτημα.
ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ
Στο ΣτΕ για περιορισμούς σε μετεγγραφές
Να ακυρωθούν οι αποφάσεις του υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, για οικονομικό περιορισμό στις μετεγγραφές πολυτέκνων φοιτητών στα ΑΕΙ Αθήνας και Θεσσαλονίκης για το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012, ζητάει με προσφυγή του στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζευγάρι πολυτέκνων.
Σύμφωνα με τη νέα ρύθμιση (ν. 3966/2011), υποψήφιοι που δηλώνουν ετήσιο οικογενειακό εισόδημα άνω των 60.000 ευρώ (αυτό αυξάνεται σε μια πολύτεκνη ή τρίτεκνη οικογένεια κατά 10.000 ευρώ για κάθε παιδί πέρα από το δεύτερο), μπορούν να διεκδικήσουν επιπλέον θέσεις στην περιφέρεια που διαμένει η οικογένειά τους, ή σπουδάζουν αδέλφια τους, αλλά όχι σε σχολές και τμήματα στις περιφέρειες Αττικής και Θεσσαλονίκης.
Οι αιτούντες υποστηρίζουν ότι είναι αυθαίρετη και αντισυνταγματική η θέσπιση ανώτατου ορίου ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος και ότι παραβιάζει την αρχή της αναλογικότητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου