Να μην ψηφιστεί ένας τόσο σημαντικός νόμος όπως αυτός για την τριτοβάθμια εκπαίδευση εν μέσω θέρους ζητά η σύγκλητος του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με ανακοίνωση που εξέδωσε μετά τη συνεδρίασή της. Σε αυτή τονίζεται ότι τα μέλη της Συμφωνούν με τις βασικές αρχές και το πνεύμα της απόφασης της Συνόδου των Πρυτάνεων στο Βόλο, σημειώνουν ωστόσο ότι το προσχέδιο του νόμου περιλαμβάνει αρκετές θετικές προτάσεις, οι οποίες υποβαθμίζονται από τα ακόλουθα:
i. Τα σοβαρά θέματα αντισυνταγματικότητας που έχουν θέσει έγκριτοι συνταγματολόγοι για πολλές από τις διατάξεις του σχεδίου νόμου και κυρίως αυτές που αφορούν την κατάλυση του αυτοδιοίκητου του δημόσιου πανεπιστήμιου.
ii. Την εισαγωγή ενός παντοδύναμου και πανίσχυρου 15μελούς (ή 9μελούς στα μικρότερα πανεπιστήμια) Συμβουλίου το οποίο, λόγω της διαδικασίας με την οποία συγκροτείται, είναι δυνατό να ελέγχεται, ακόμα και στα μεγαλύτερα ελληνικά πανεπιστήμια, από μία ομάδα 4 – 5 καθηγητών (τριών στα μικρότερα). Ταυτόχρονα το Συμβούλιο δεν ελέγχεται από κανέναν και δεν λογοδοτεί σε κανένα θεσμικό όργανο.
iii. Τη δυνατότητα της απόλυτης εξάρτησης του πρύτανη, των αντιπρυτάνεων, των κοσμητόρων και του Δ.Σ. και του Διευθύνοντος Συμβούλου του ειδικού Ν.Π.Ι.Ι. από το Συμβούλιο
iv. Τη δυνατότητα ελέγχου και του βαθμού χειραγώγησης της μικρής αυτής ομάδας καθηγητών, και επομένως του Συμβουλίου και όλης της λειτουργίας του πανεπιστημίου, από παράγοντες εκτός του πανεπιστημίου.
v. Την αφαίρεση από τη Σύγκλητο σχεδόν όλων των ουσιαστικών αρμοδιοτήτων της και τη μετατροπή της σε ένα αδύναμο γνωμοδοτικό και συμβουλευτικό όργανο.
vi. Δίνει τη δυνατότητα καθιέρωσης στα πανεπιστήμια 3ετούς κύκλου προπτυχιακών σπουδών που εγκρίνονται από το Συμβούλιο, η καταχρηστική εφαρμογή των οποίων θα οδηγήσει στην παραγωγή πτυχιούχων με μειωμένες γνώσεις, ικανότητες και μικρότερη επιστημονική αξία.
vii. Δεν προβλέπονται σαφείς διαδικασίες για τη δημόσια χρηματοδότηση και στήριξη της βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας.
viii. Εισάγει κοινό πρόγραμμα μαθημάτων στο 1ο έτος σπουδών της σχολής για τους φοιτητές όλων των προγραμμάτων σπουδών της σχολής και την είσοδο των φοιτητών σε συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών με βάση τους βαθμούς των δύο εξαμήνων του 1ου έτους. Αυτό όμως καθιερώνει άλλο ένα κύκλο εξετάσεων τύπου πανελληνίων εντός του πανεπιστημίου και δίνει έδαφος για την περαιτέρω ανάπτυξη της παραπαιδείας.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου