Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011

Τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών των Πανελληνίων Εξετάσεων-Λιγότεροι οι αριστούχοι


Το Υπουργείο Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών των μαθημάτων, στα οποία εξετάστηκαν σε πανελλαδικό επίπεδο οι μαθητές και οι απόφοιτοι Γενικού Λυκείου καθώς και οι απόφοιτοι Επαγγελματικού Λυκείου (Ομάδας Β’) για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει ότι :
  • Στις εξετάσεις προσήλθε το 98,37% του  συνόλου των υποψηφίων (85478 από 86924 υποψηφίους). Το 2010 είχε προσέλθει το 98,4% του  συνόλου των υποψηφίων (90593 από 92081 υποψηφίους).
  • Φέτος αναβαθμολογήθηκαν, λόγω διαφοράς α’ και β’ βαθμολογητή, 36.538 γραπτά (ποσοστό 6,83%). Παρατηρείται δηλαδή μείωση σε σχέση με το 2010. (Το 2010 είχαν αναβαθμολογηθεί  40.089 γραπτά (ποσοστό 7,08%)).
  • Η κλιμάκωση της βαθμολογίας έχει βελτιωθεί στα περισσότερα μαθήματα σε σχέση με το 2010 (με την έννοια ότι επιτρέπει την καλύτερη κατάταξη των υποψηφίων). Μείωση εμφανίζεται στα γραπτά που βαθμολογήθηκαν  μεταξύ 18-20 (11,09 έναντι 15,51% για το έτος 2010)  καθώς και στα γραπτά που βαθμολογήθηκαν μεταξύ 15-18 (18,08% έναντι 19% για το έτος 2010.
Πιο συγκεκριμένα, στα επιμέρους μαθήματα η κατανομή της βαθμολογίας «βελτιώθηκε» σε όλα τα μαθήματα εκτός της Φυσικής Γενικής Παιδείας (όπου το ποσοστό των «αριστούχων» αυξήθηκε σε σχέση με πέρυσι και έφτασε στο 47,27%).
Τα σχετικά στοιχεία επισυνάπτονται εδώ

Δήλωση της υπουργού Παιδείας

«Συγχαρητήρια σε όλους τους υποψηφίους. Μία σελίδα γυρνά σήμερα για το μέλλον τους.

Να υπενθυμίσω σε όλους ότι οι βαθμολογίες προκύπτουν από τη συμμετοχή των μαθητών σε ένα διαγωνισμό, καθώς οι Πανελλήνιες δεν είναι εξέταση. Είναι διαγωνισμός.

Με την ανακοίνωση των βαθμολογιών μπαίνουμε στη δεύτερη φάση των εξετάσεων που είναι και η πιο κρίσιμη. Η συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου. Μία επιλογή με γνώμονα τις προσωπικές προτιμήσεις, αλλά και τις εθνικές ανάγκες, καθώς κριτήριο πλέον οφείλει να είναι και η επαγγελματική αποκατάσταση μέσα στις νέες αναπτυξιακές προοπτικές που θα πρέπει να δημιουργήσει η χώρα.

Φέτος, εισάγουμε μία αυτονόητη καινοτομία. Την ηλεκτρονική συμπλήρωση του μηχανογραφικού. Για το λόγο αυτό και για την επιτυχία της πρώτης εφαρμογής, σημαντικό ρόλο καλούνται να παίξουν οι εκπαιδευτικοί και οι Διευθυντές των Λυκείων. Από πλευράς του Υπουργείου έχει γίνει κάθε δυνατή προσπάθεια για την εξυπηρέτηση των υποψηφίων.

Στην ιστοσελίδα του Υπουργείου υπάρχουν όλες οι απαραίτητες πληροφορίες και οδηγίες για τη σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού από τους υποψηφίους, καθώς και ένα βίντεο με προσομοίωση συμπλήρωσης, ώστε οι μαθητές να είναι απολύτως σίγουροι ότι συμπληρώνουν το μηχανογραφικό με το σωστό τρόπο.

Φέτος, το Υπουργείο υιοθετεί μία πρωτόγνωρη διαδικασία την οποία οφείλουμε ως πρωτοβουλία στον Ιωάννη Πανάρετο. Θα ήθελα και δημοσίως να τον ευχαριστήσω για τη συμβολή του, για τη μεγάλη και άοκνη προσπάθεια του να σχεδιαστεί, να τεθεί σε λειτουργία, να ξεπεραστεί κάθε πρόβλημα σε σχέση με αυτή την καινοτομία. Ο κ. Πανάρετος προσφέρθηκε και είναι παρών μέχρι και την ημέρα ολοκλήρωσης της νέας αυτής προσπάθειας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου