ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
ASSOCIAZIONE PANELLENICA DEGLI INSEGNANTI DI ITALIANO
ΨΗΦΙΣΜΑ
Την Παρασκευή 10/6/2011 και ώρα 13.30, οι καθηγητές Ιταλικής γλώσσας & Φιλολογίας συμμετείχαν στο συλλαλητήριο των καθηγητών ξένων γλωσσών που έλαβε χώρα στα Προπύλαια. Ακολούθησε πορεία ως τη Βουλή των Ελλήνων όπου επιδόθηκε διαμαρτυρία στον Α΄ Αντιπρόεδρο της Βουλής, κ. Γρηγόριο Νιώτη καθώς και στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, κ. Κάρολο Παπούλια, με το αίτημα να ανακληθούν άμεσα οι υπουργικές αποφάσεις (62780/Γ2 της 2-06-2011 και 66302/Γ2 της 10-6-2011) του ΥπΔΒΜΘ, και να αποτραπεί ο αφανισμός από τα σχολεία του κλάδου ΠΕ34 των καθηγητών Ιταλικής.
Σήμερα, Δευτέρα, 13/6/2011 και ώρα 10:30, μετά τις νέες εξαγγελίες του ΥπΔΒΜΘ το Δ.Σ του Συλλόγου συναντήθηκε στην Αθήνα με τους εκπροσώπους των: 1) 33 μόνιμων, 2) 190 αναπληρωτών, 3) ωρομισθίων και 4) αδιόριστων καθηγητών Ιταλικής γλώσσας & Φιλολογίας με θέμα τη:«Μεθοδευμένη κατάργηση της διδασκαλίας της Ιταλικής ως 2ης Ξένης Γλώσσας επιλογής στα Γυμνάσια».
Ομόφωνα το ΔΣ του επιστημονικού φορέα καθηγητών Ιταλικής γλώσσας
& Φιλολογίας κρίνουμε ότι:
· Οι Y.A. (62780/Γ2 της 2-06-2011 και 66302/Γ2 της 10-6-2011) αναφέρουν μεν ότι «σε κάθε Γυμνάσιο θα διδάσκεται μία δεύτερη ξένη γλώσσα που δύναται να επιλεγεί μεταξύ των τεσσάρων γλωσσών: Γαλλικής, ή Γερμανικής ή Ιταλικής ή Ισπανικής», στην πραγματικότητα όμως αφανίζουν τόσο την Ιταλική όσο και την Ισπανική, εφόσον για την τελική επιλογή της δεύτερης ξένης γλώσσας θα ληφθεί υπόψη η οργανική θέση εκπαιδευτικού στο σχολείο. Οργανικές όμως θέσεις κατέχουν μόνο ελάχιστοι ΠΕ34 καθηγητές Ιταλικής ενώ τη συντριπτική πλειοψηφία κατέχουν οι ΠΕ05 και οι ΠΕ07 (Γαλλικής και Γερμανικής αντίστοιχα).
· Είναι φανερό ότι, ως κλάδος ΠΕ34 δεν αντιμετωπιζόμαστε ισότιμα με τις άλλες ειδικότητες, παρά τις έντεχνες εξαγγελίες του Υπουργείου, με αποτέλεσμα να θιγόμαστε επαγγελματικά.
· Η Ιταλική εντάχθηκε στο πρόγραμμα της Α΄ Γυμνασίου το 2008, με την πρόσληψη μονοψήφιου αριθμού καθηγητών για όλη την Ελλάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥπΔΒΜΘ για το έτος 2010-2011, τα Ιταλικά εντάχθηκαν σε 649 σχολεία (αριθμός ιδιαίτερα σοβαρός για γλώσσα με μόλις 3 χρόνια στην εκπαίδευση) και διδάχτηκαν σε 29.761 μαθητές, Γυμνασίου μόνο, από 33 μόνιμους καθηγητές, 190 αναπληρωτές και απροσδιόριστο αριθμό ωρομισθίων. Η αγάπη αλλά και η ανάγκη για μια γλώσσα–εφόδιο είναι τέτοια ώστε απαιτούνταν περισσότεροι καθηγητές από όσους τελικά προσελήφθησαν και, κατά συνέπεια, ένας αριθμός μαθητών έμεινε ΧΩΡΙΣ να ληφθεί υπόψη η δήλωση προτίμησης ξένης γλώσσας που κατέθεσε στην αρχή του χρόνου.
· Λόγω του κακού προγραμματισμού των κατά τόπους Διευθύνσεων Β΄/βάθμιας και αδικαιολόγητης καθυστέρησης, έφτασε το τέλος του σχολικού έτους (Μάρτιος - Μάιος) για να προσληφθούν 52 αναπληρωτές – οι τελευταίοι – αφήνοντας να χαθούν άπειρες διδακτικές ώρες με συνέπεια, τμήματα συνολικά 5.000 μαθητών με επιλογή την Ιταλική, να μείνουν στα προαύλια μέχρι λήξης του έτους, ή να προωθηθούν σε άλλες γλώσσες.
· Το Υπουργείο παραβλέπει ότι, σε αρκετά σχολεία της ελληνικής επικράτειας, μόλις φέτος έγινε εφικτή η διδασκαλία των Ιταλικών στην Α΄ Γυμνασίου, οπότε μη έχοντας ακόμα μαθητές στη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου, δεν μπορεί να θεωρηθεί αντικειμενική η προϋπόθεση της πλειοψηφίας, παρόλο τον καθόλου ευκαταφρόνητο αριθμό των 35.000 μαθητών μας.
· Από τους 33 μόνιμους καθηγητές Ιταλικών, ελάχιστοι κατέχουν οργανική θέση. Η ανακοίνωση Κενών και Πλεονασμάτων από τα ΠΥΣΔΕ εμφανίζουν πάνω από 90 οργανικά κενά καθηγητών Ιταλικής και 200 ώρες (10 κενά) σε Πειραιά και Γ΄ Αθήνας, σύνολο 100, για τα οποία όμως, τα 49 ΠΥΣΔΕ δεν έχουν προχωρήσει ακόμα σε τοποθετήσεις και είναι άγνωστο το πότε θα τοποθετηθούν οργανικά οι καθηγητές Ιταλικής γλώσσας. Θα ληφθεί υπόψη η ύπαρξη των οργανικών κενών από τις περιφερειακές Διευθύνσεις εκπαίδευσης, όταν στις 24 Ιουνίου θα αποφασίσουν σε ποια σχολεία θα διδάσκονται τα Ιταλικά;
· Εφόσον δόθηκαν αυτά τα οργανικά κενά, το Υπουργείο είναι υποχρεωμένο να τα καλύψει. Με ποιο τρόπο και πότε; Επίσης, δεδομένου ότι μόνο η δική μας ειδικότητα δεν έχει οργανικές τοποθετήσεις, χωρίς δική μας υπαιτιότητα, οι μαθητές Ιταλικής δεν έχουν το δικαίωμα να συνεχίσουν να διδάσκονται τη γλώσσα επιλογής τους, ούτε καν κατά το μεταβατικό στάδιο. Μήπως θα έπρεπε το Υπουργείο να εκδώσει διευκρινιστική οδηγία, κατά την οποία ειδικά για το ΠΕ34, να μην ισχύει ο περιορισμός της ύπαρξης οργανικής θέσης, ώστε να μας αντιμετωπίσει ισότιμα με τους άλλους ξενόγλωσσους κλάδους;
· Ως εκ τούτου, στην πραγματικότητα μας καταργούν ύπουλα, αφού προηγουμένως προσληφθήκαμε με σημαία την πολυγλωσσία. Όμως με προϋποθέσεις α) την υπάρχουσα οργανική θέση και β) την πλειοψηφία, (και πώς ελέγχεται η προτίμηση της πλειοψηφίας όταν στα Δημοτικά σχολεία καταστρατηγείται το δικαίωμα της επιλογής και οι δηλώσεις περιλαμβάνουν μόνο τη Γαλλική και τη Γερμανική;), παρόλο που τα Ιταλικά αποτελούν προτίμηση με δυναμική στο σχολείο και την κοινωνία, διαφαίνεται ολοκάθαρα ότι μεθοδεύεται, με πρόσχημα την οικονομική κρίση, ο αφανισμός του κλάδου ΠΕ34 καθηγητών Ιταλικής και, μέσω αυτής της Υ.Α., ως επακόλουθο, η έξοδος από την εκπαίδευση.
· Θα ήταν άλλη μια εγκληματική απόφαση στην παρούσα συγκυρία, να περιοριστεί ο ευρωπαϊκού προσανατολισμού ορίζοντας της Εκπαίδευσης, καταργώντας από τα εφόδια των μαθητών μας τη γλώσσα ενός πολιτισμού που είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τον ελληνικό, αγνοώντας τη σύνδεση με τις ελληνόφωνες κοινότητες της Κάτω Ιταλίας και το σημαντικό έργο του Ινστιτούτου της Βενετίας. Υπενθυμίζουμε ότι η Ιταλία είναι ο 2ος εμπορικός μας εταίρος και ο μοναδικός δυτικοευρωπαίος γείτονάς μας που μας τροφοδοτεί με τον μεγαλύτερο σε προσέλευση αριθμό τουριστών.
· Η πρόσφατη Υ.Α., στην ουσία, στερεί βάναυσα από τους μαθητές το δικαίωμα της επιλογής. Αγωνιζόμαστε, ένας ολιγομελής Σύλλογος καθηγητών Ιταλικής, για να επιβιώσουμε επαγγελματικά και να γίνει σεβαστή η επιλογή των μαθητών μας που είτε από αγάπη για τη γλώσσα και τον πολιτισμό, είτε λόγω των μελλοντικών σπουδών ή και επαγγελματικών τους σχεδίων προτιμούν την Ιταλική.
Ως καθηγητές ΠΕ34 θεωρούμε αντικειμενικώς δίκαια και ζητούμε:
· Την απόσυρση της Υπουργικής Απόφασης66302/Γ2 της 10-6-2011
· Την κάλυψη των 90 οργανικών κενών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπως αυτά έχουν δηλωθεί από 49 ΠΥΣΔΕ, αν και, αποδεδειγμένα, ο πραγματικός αριθμός είναι μεγαλύτερος. Να ληφθεί υπόψη η ύπαρξή τους από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις, ακόμα κι αν τα ΠΥΣΔΕ δεν έχουν φροντίσει για την έγκαιρη κάλυψή τους.
· Την εισαγωγή της Ιταλικής και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ΙΣΟΝΟΜΑ με εκείνη των Γαλλικών και Γερμανικών, δεδομένου ότι οι καθηγητές των Ιταλικών επαρκούν πλέον για να στελεχώσουν τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
· Την επικράτηση της ισχύουσας μέχρι τώρα ελεύθερης επιλογής μεταξύ των 4 γλωσσών: Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής και Ισπανικής.
· Την άμεση απόσυρση των αιτήσεων που δόθηκαν αυθαίρετα σε μαθητές Δημοτικών και Γυμνασίων περιορίζοντας την επιλογή μεταξύ μόνο των γλωσσών Γαλλικής και Γερμανικής
· Το μη χαρακτηρισμό των σχολείων σε γαλλόφωνα και γερμανόφωνα.
· Την ενίσχυση της πολυγλωσσίας, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές κοινοτικές οδηγίες που αφορούν την πολυπολιτισμικότητα της σύγχρονης κοινωνίας.
· Τη σύνδεση της διδασκαλίας των Ιταλικών με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας.
· Το σεβασμό στην επιλογή για την Ιταλική γλώσσα των 35.000 μαθητών και των γονιών τους, οι οποίοι στηρίζουν τον αγώνα μας με πολυάριθμες επιστολές διαμαρτυρίας μέσω Συλλόγων γονέων και κηδεμόνων.
Υπογράφουν:
i.) Πανελλήνιος Σύλλογος καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
initalgr@gmail.com
ii.) Αναπληρωτές καθηγητές Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας,
iii.) Ωρομίσθιοι καθηγητές Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας,
vi.) Αδιόριστοι καθηγητές Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας,
v.) Μόνιμοι καθηγητές Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Πρόεδρος Δ.Σ. Γεν.Γραμματέας
Γεώργιος Ποπετσίδης Βαγγέλης Κατσιφός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου