Του Θεμιστοκλή Μακαντάση
Σχολικού Συμβούλου ΠΕ16-Μουσικής Περιφέρειας Πελοποννήσου
Σε πρόσφατο έγγραφο με τον υπ’ αριθμ. 62124/Γ7/01-06-2011 (ΑΔΑ: 4ΑΤΖ9-0Δ) του Υπουργείου Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. που αφορά στην Τροποποίηση Υπουργικής Απόφασης για τη «Λειτουργία Μουσικών Σχολείων» ορίζονται τα σχετικά με τη διαδικασία εγγραφής-επιλογής μαθητών στην Α’ τάξη Γυμνασίου και τις Επιτροπές Επιλογής.
Επιτρέψτε μας να σταθούμε σε ορισμένα σημεία του εγγράφου, τα οποία μας δημιούργησαν έντονους προβληματισμούς σχετικά με το ρόλο και τη θέση του καθ’ ύλη αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου στη διαδικασία επιλογής μαθητών και δημιουργούν κάποια γενικότερα προβλήματα.
Στον πίνακα παραληπτών σημειώνεται (στο πέντε 5): « Γραφεία Μουσικών Συμβούλων ». Εξ’ όσων γνωρίζουμε, τέτοια Διοικητική ή Καθοδηγητική δομή δεν υφίσταται. Φυσικά, αυτή η επισήμανση δεν είναι η ουσιαστική, αλλά σχετίζεται άμεσα με τα όσα έπονται στο παραπάνω σχετικό έγγραφο και προϊδεάζει για το σύνολο των αντιλήψεων που αυτό προωθεί.
Στο εδάφιο 2,1. που αφορά στην Επιτροπή Επιλογής για τους μαθητές της Α’ Γυμνασίου ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου δεν έχει τη θεσμική υπόσταση, όπως και θα έπρεπε. Ο Σχολικός Σύμβουλος δεν εμφανίζεται και δεν μετέχει στην όλη διαδικασία ούτε στην Εξεταστική Επιτροπή (Ε.Ε.), αλλά ούτε και στην περίπτωση μη συγκρότησης της. Αντιθέτως, συνεχίζεται η απαξίωσή του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου της ειδικότητας αφού, σύμφωνα με το αναφερόμενο έγγραφο, σε περίπτωση πολλών υποψηφίων (άνω των 100 με δυνατότητα προσαύξησης 20%) συγκροτούνται δύο (2) Ε.Ε. οι οποίες εποπτεύονται από τη Γ.Ε.Ε. Δυστυχώς, όμως, ακόμα και σ’ αυτήν την περίπτωση, απουσιάζει πλήρως ο Σχολικός Σύμβουλος και έρχεται ως ο τελευταίος τροχός της αμάξης, να αποτελέσει την έσχατη λύση σε περίπτωση αδυναμίας πλήρωσης της θέσης του Προέδρου της Γ.Ε.Ε. (πρβλ. την πέμπτη θέση στον πίνακα παραληπτών).
Ευλόγως τίθεται λοιπόν, το ερώτημα πώς είναι δυνατό να υποβαθμίζεται ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου σε τέτοιες διαδικασίες όπου θα έπρεπε αυτονόητα να πρωταγωνιστεί όχι μόνο λόγω ειδικότητας και ρόλου αλλά και ως Παιδαγωγικά υπεύθυνος των Μουσικών Σχολείων; Ποιος άλλος μπορεί να γνωρίζει καλύτερα το συνολικό τοπίο της Μουσικής Εκπαίδευσης της Περιφέρειάς του από τον ίδιο τον Σχολικό Σύμβουλο Μουσικής; Εν μέσω οικονομικής κρίσης, με περικοπή των μετακινήσεων των στελεχών, πώς γίνεται να πραγματοποιούνται μετακινήσεις εκτός Περιφέρειας; Πώς αυτό συνάδει με τη γενικότερη πολιτική του Υπουργείου Παιδείας; Πώς είναι δυνατό να αποκλείεται ο Σχολικός Σύμβουλος από μια διαδικασία, που πάνω από όλα εξυπηρετεί το συμφέρον του μαθητή και την ποιότητα του προσφερόμενου παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού έργου στα μουσικά Σχολεία; Πώς είναι δυνατό να επιβάλλεται θεσμικά η απουσία του Σχολικού Συμβούλου τη στιγμή που διακηρυγμένη πολιτική της ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. είναι η βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου έργου;
Ας μην ξεχνάμε ότι μέχρι πρότινος η διαδικασία για τις Ε.Ε. ήταν πιο ουσιαστική αφενός με μετακινήσεις εντός της εκάστοτε Περιφέρειας και αφετέρου με το Σχολικό Σύμβουλο να υπηρετεί ολοκληρωμένα το θεσμικό του ρόλο.
Σας παρακαλούμε πολύ το Υπουργείο και το αρμόδιο Τμήμα να αναλάβει άμεσα την αποκατάσταση των θεσμών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου