Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ξένες Γλώσσες. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ξένες Γλώσσες. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 2 Αυγούστου 2011

Τα εγκεκριμένα ελεύθερα βοηθήματα Γλωσσών Ιταλικής, Ισπανικής, Γαλλικής, Γερμανικής και Αγγλικής για Γενικό Λύκειο σχολικού έτους 2011-2012


Για να δείτε τα εγκεκριμένα ελεύθερα βοηθήματα  Γλωσσών Ιταλικής, Ισπανικής, Γαλλικής, Γερμανικής και Αγγλικής για Γενικό Λύκειο σχολικού έτους 2011-2012 κάνετε κλικ αντίστοιχα παρακάτω:

Τετάρτη 27 Ιουλίου 2011

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ:Τα ελεύθερα βοηθήματα Ισπανικής και Ιταλικής Γυμνασίου και οι τιμές τους


Την έγκριση των ελευθέρων βοηθημάτων του μαθήματος της Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας  Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2011-2012 αποφάσισε το υπ. Παιδείας.

Για να δείτε τα βοηθήματα της Ισπανικής με τις αντίστοιχες τιμές κάνετε κλικ εδώ
Για να δείτε τα βοηθήματα της Ιταλικής με τις αντίστοιχες τιμές κάνετε κλικ εδώ

Παρασκευή 22 Ιουλίου 2011

Τα Ελεύθερα Βοηθήματα Ξένων Γλωσσών Γυμνασίου και Λυκείου


Για να δείτε τα Ελεύθερα Βοηθήματα Ξένων Γλωσσών Γυμνασίου 2011-2012 κάνετε κλικ εδώ
Για να δείτε τα Ελεύθερα Βοηθήματα Ξένων Γλωσσών Λυκείου 2011-2012 κάνετε κλικ εδώ

Υπουργείο Παιδείας: Οδηγίες για τη διδασκαλία της Αγγλικής και της Γαλλικής Γλώσσας Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2011-2012


Μετά από σχετική εισήγηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Πράξεις 2/2011 και 4/2011), το Υπουργείο Παιδείας αποστέλλουμε τις παρακάτω οδηγίες σχετικά με τη διδασκαλία της Αγγλικής και της Γαλλικής Γλώσσας στα  Γυμνάσια. 
Συγκεκριμένα: 

Παρασκευή 15 Ιουλίου 2011

ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΟΥ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΑ

Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών

Ιταλικής Γλώσσας & Φιλολογίας

Με την με αριθμ. πρωτ. 71103/Γ2/24-06-2011 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων «ρυθμίστηκε» σε νέα βάση το σύστημα διδασκαλίας της β΄ ξένης γλώσσας στα Γυμνάσια όλης της χώρας. Προϋπόθεση για την πραγματοποίηση μαθήματος Ιταλικής σε μαθητές Γυμνασίου αποτελεί πλέον η ύπαρξη οργανικής θέσης καθηγητή στο οικείο σχολείο.

Τρίτη 12 Ιουλίου 2011

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Σχεδιάζεται ολοκληρωμένη πρόταση για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών

Ολοκληρωμένη πρόταση για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών με ενιαίο πρόγραμμα σπουδών για όλες τις ξένες γλώσσες στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος του Νέου Σχολείου, σχεδιάζει το υπ. Παιδείας σύμφωνα με στο απαντητικό της έγγραφό της υφ. Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου στη Βουλή, σε ερώτηση του Βουλευτή της Δημοκρατικής Συμμαχίας, Λευτέρη Αυγενάκη.

«Προκειμένου να μη διαταραχθεί ο εκπαιδευτικός προγραμματισμός των μαθητών, αναφέρει το έγγραφο της υφ. Παιδείας, ορίζεται μεταβατική περίοδος ως εξής:

Όσον αφορά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με την αριθ. Φ.12/518/61284/Γ1/27-5-2011 Υπουργική Απόφαση με θέμα «Διδασκαλία δεύτερης ξένης γλώσσας στα δημοτικά σχολεία», από το σχολικό έτος 2011-12 η 2η ξένη γλώσσα, η οποία θα διδάσκεται σε 6/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία, καθώς και σε σχολεία με Ε.Α.Ε.Π., θα είναι μόνο μία, Γαλλική ή Γερμανική.

Για τη διευκόλυνση των μαθητών που θα φοιτήσουν το σχολικό έτος 2011-2012 στη Στ' τάξη του δημοτικού σχολείου, ισχύει η αριθ. Φ. 12/555/61447/Γ1/10-6-2011 Υπουργική Απόφαση ως εξής:

- Στα 6/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία, καθώς και στα σχολεία με Ε.Α.Ε.Π., οι μαθητές, οι οποίοι θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2011-2012 στη Στ' τάξη του δημοτικού σχολείου, θα διδαχθούν και στην τάξη αυτή, τη δεύτερη ξένη γλώσσα που είχαν διδαχθεί στην Ε' τάξη.

- Στα σχολεία αυτά ορίζεται ελάχιστος αριθμός δεκαπέντε (15) μαθητών για τη δημιουργία τμημάτων διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας.

- Σε περιπτώσεις ειδικών λειτουργικών συνθηκών (νησιωτικότητα, ορεινότητα, δυσχέρειες πρόσβασης, κλπ.), μπορούν να λειτουργήσουν τμήματα με ελάχιστο αριθμό δώδεκα (12) μαθητών, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή.

- Επισημαίνεται ότι τα ανωτέρω ισχύουν μόνο για τους μαθητές που θα φοιτήσουν το σχολικό έτος 2011 - 2012 στη Στ' τάξη του δημοτικού σχολείου.

- Για την επιλογή της B’ ξένης γλώσσας που Θα διδάσκεται στο σχολείο, την τελική απόφαση έχει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, ο οποίος θα λαμβάνει υπόψη του τις εισηγήσεις των Διευθυντών Διευθύνσεων Π.E.

Κατά τα λοιπά, ισχύει η αριθ.Φ.1 2/51 8/61 584/Γ1/27-5-2011 Υπουργική Απόφαση με Θέμα «Διδασκαλία ξένης γλώσσας στα δημοτικά σχολεία».

Αναφορικά με τη διδασκαλία της β' ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο ισχύει η αρ. πρωτ. 71103/Γ2/24—06—2011 Υπουργική Απόφαση σύμφωνα με την οποία:


1. Οι μαθητές της A’ τάξης Γυμνασίου θα διδάσκονται ως β’ ξένη γλώσσα τη Γαλλική ή τη Γερμανική ή την Ιταλική ή την Ισπανική (παράλληλη διδασκαλία). Η δημιουργία τμημάτων παράλληλης διδασκαλίας ξένης γλώσσας θα γίνεται με τις εξής προϋποθέσεις:

α) ο ελάχιστος αριθμός μαθητών που απαιτείται για τη δημιουργία τμήματος είναι δεκαπέντε (15). Σε περιπτώσεις ειδικών λειτουργικών συνθηκών (νησιωτικότητα, ορεινότητα, δυσχέρειες πρόσβασης, κλπ.) μπορούν να λειτουργήσουν τμήματα με ελάχιστο αριθμό δώδεκα (12) μαθητών μετά από απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και β) η ύπαρξη οργανικής θέσης εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που θα διδάσκονται οι μαθητές.


Για την A’ τάξη του Γυμνασίου, οι Διευθυντές θα συγκεντρώσουν τα ενυπόγραφα σημειώματα των μαθητών που φοιτούν στη Στ' Δημοτικού για τη γλώσσα που επιθυμούν να διδαχθούν και λαμβάνοντας υπόψη τις ανωτέρω προϋποθέσεις θα προβούν στη δημιουργία τμημάτων παράλληλης διδασκαλίας.

2. Οι μαθητές της B’ και Γ’ τάξης του Γυμνασίου του σχολικού έτους 2011-2012 θα συνεχίσουν να διδάσκονται τη γλώσσα που έχουν διδαχθεί κατά το σχολικό έτος 2010 2011 με τις εξής προϋποθέσεις:

α) ο ελάχιστος αριθμός μαθητών που απαιτείται για τη δημιουργία τμήματος είναι δεκαπέντε (15). Σε περιπτώσεις ειδικών λειτουργικών συνθηκών (νησιωτικότητα, ορεινότητα, δυσχέρειες πρόσβασης, κλπ.) μπορούν να λειτουργήσουν τμήματα με ελάχιστο αριθμό δώδεκα (12) μαθητών μετά από απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και β) η ύπαρξη οργανικής θέσης εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που διδάσκονται οι μαθητές.

Εφόσον, σύμφωνα με τα ανωτέρω, δε δημιουργηθούν τμήματα για τους μαθητές της B’ και Γ’ τάξης του Γυμνασίου του σχολικού έτους 2011—2012, οι μαθητές έχουν τις εξής δυνατότητες:

- ή να ισχύσει το Π.Δ. 188/1985 (παρ. 1, άρθρο 2)

- ή μετεγγραφή του μαθητή σε όμορο Γυμνάσιο που θα διδάσκεται η ίδια γλώσσα που διδασκόταν ο μαθητής.

Παρασκευή 8 Ιουλίου 2011

ΥΦ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ: «Δεν κινδυνεύει με απόλυση κανένας εκπαιδευτικός –Οι ξενόγλωσσοι θα διδάσκουν και Λογοτεχνία»


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ  ΡΟΑ΄
Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Κύριε συνάδελφε, με χαρά θα απαντήσω στην ερώτησή σας. Θα μου επιτρέψετε όμως να μη δεχθώ τις υποδείξεις σας. Γιατί σε τούτο εδώ το ναό της Δημοκρατίας συμμόρφωση προς τας υποδείξεις, έστω συναδέλφων, δε νοείται. Και παρακαλώ πολύ με κάνετε να αισθάνομαι ιδιαίτερα δύσκολα.
Χάρηκα πολύ που σας είχα σε μια από τις συναντήσεις που έγιναν στο γραφείο μου με τους καθηγητές εκείνους. Σέβομαι και εκτιμώ όλους τους συναδέλφους από όλες τις πτέρυγες της Βουλής και το ίδιο εκτιμώ ότι πρέπει να κάνουν και εκείνοι προς εμάς.
Θέλω, λοιπόν, να σας πω -αρχίζοντας απ’ αυτά που ήδη ακούσατε στο γραφείο μου αλλά είναι πάρα πολύ καλή ευκαιρία να ακουστούν και εντός Κοινοβουλίου- ότι πρώτον, η διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας δεν καταργείται ούτε στο δημοτικό ούτε στο Γυμνάσιο. Παραμένει.
Το δεύτερο είναι ότι δεν καταργείται στο Γυμνάσιο η παράλληλη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας από την Α’ Γυμνασίου και θα έχουμε και μία βελτίωση του υπάρχοντος καθεστώτος.
Τρίτον, δεν κινδυνεύει με απόλυση κανένας εκπαιδευτικός.
Επειδή αναφερθήκατε στον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και η Κυβέρνηση εκφράζεται ενιαία, πρέπει να σας πω -και να υπενθυμίσω- ότι ο Υπουργός αναφέρθηκε στην εφεδρεία για περιπτώσεις υπαλλήλων οι οποίοι δεν έχουν αντικείμενο στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.
Κύριε Κουράκη, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί, όσοι σήμερα είναι διορισμένοι, έχουν αντικείμενο. Και πρώτο αντικείμενο και δεύτερο αντικείμενο. Γνωρίζετε, δε, καλά –γιατί ήταν παρουσία σας μία από τις συναντήσεις, ξαναλέω- ότι εν προκειμένω οι ξενόγλωσσοι καθηγητές έχουν δεχθεί όχι μόνο να διδάσκουν –που διδάσκουν- στο Δημοτικό την ξένη γλώσσα, αλλά να διδάσκουν και το μάθημα της ιστορίας.
Εγώ, μάλιστα, πρότεινα –και διερευνάται- να υπάρχει η δυνατότητα και για τη Λογοτεχνία.
Άρα, λοιπόν, καταλαβαίνετε ότι η αξιοποίηση αυτών των καθηγητών θα γίνει στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Κι εκτιμώ ότι δεν θα έχουμε κανένα απολύτως πρόβλημα να αξιοποιήσουμε τους περισσότερους από αυτούς. Εξάλλου ο Ν. 3848 μας δίνει τη δυνατότητα μετακίνησης εκπαιδευτικών εκεί όπου υπάρχουν εκπαιδευτικά κενά.
Έρχομαι τώρα στην ουσία της πολιτικής για την ξενόγλωσση εκπαίδευση, αφού ξεκαθαρίσω και σε εσάς και προς το Σώμα ότι ήμασταν η μόνη ευρωπαϊκή χώρα –και ίσως από τις λίγες χώρες στον κόσμο- που προσφέραμε παράλληλες επιλογές τεσσάρων γλωσσών έως έξι. Αυτό ως πολιτική ήταν, θα έλεγα, ιδιαίτερα πολυτελής και δεν είναι κατ’ ανάγκη και παιδαγωγικό. Διότι όταν έχεις πάρα πολλά τμήματα και πολλές γλώσσες υπάρχει πολυδιάσπαση.
Άρα, σήμερα, με τη δημοσιονομική κρίση που περνάμε, το να περιορίσουμε τις επιλογές σε δύο ή τέσσερις –υπάρχει η δυνατότητα των τεσσάρων- είναι μία ευκαιρία να δούμε ποιοτικά πώς θα εμβαθύνουμε στο ουσιαστικό, πώς το κάθε ευρώ που έχουμε να διαθέσουμε στην Παιδεία –γιατί δεν έχουμε πολλά- και ο κάθε καθηγητής που έχουμε να αξιοποιήσουμε στην Παιδεία, μπορούν να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Αυτές, λοιπόν, ήταν σπατάλες του παρελθόντος. Κι αν θέλετε, εγώ έχω κι άλλα στοιχεία να σας πω. Υπήρχαν, για παράδειγμα, δεκαεπτά τμήματα γαλλικής γλώσσας στην Α’ Γυμνασίου σε ένα σχολείο, με δύο και τρία και τέσσερα παιδάκια το τμήμα. Και αυτά, κύριε συνάδελφε, δεν είναι εξαιρέσεις. Αυτά ήταν σπατάλες του παρελθόντος για να μπορούμε και να διορίζουμε και μέσω ΕΣΠΑ και χωρίς μόρια, για να παίρνουν κάποιοι μόρια και να μπαίνουν μετά στην Επετηρίδα. Υπήρχε, δηλαδή, ένα σύστημα διόγκωσης.
Πάμε, όμως, στην ουσία. Και η ουσία είναι ότι «πρώτα ο μαθητής εξυπηρετείται». Και εξυπηρετείται με το να μην αυξήσουμε ούτε την ύλη υπερβολικά ούτε τις ώρες διδασκαλίας όλων των μαθημάτων.
Κι επειδή είπατε για το Λύκειο, θα σας απαντήσω για το Λύκειο. Και στη δευτερολογία μου θα σας πω και για το Γυμνάσιο και για το Δημοτικό.
Στο Λύκειο, λοιπόν, ο στόχος είναι:      Μέχρι την Γ’ Γυμνασίου θα έχουμε την πρώτη ξένη γλώσσα πιστοποιημένη σε επίπεδο Β2 –γι’ αυτό ξεκινάμε τα αγγλικά από την Α’ Δημοτικού, άρα επενδύουμε στη γλώσσα, παρά την κρίση- και θα έχουμε διακόσιες πενήντα ώρες μέχρι την Γ’ Γυμνασίου. Άρα, θα έχουμε πιστοποιητικό γλωσσικής επάρκειας, δυνατότητα έως το Β1 τουλάχιστον και για τη δεύτερη ξένη γλώσσα. Αυτό είναι μέχρι και την Γ’ Γυμνασίου.
Στο Λύκειο, λοιπόν, τι ακριβώς θέλετε; Να μην είναι το Λύκειο ουσιαστική βαθμίδα προετοιμασίας; Θέλετε να έχει σαράντα πέντε ώρες, που είχε τώρα κι άλλες τόσες;
Διότι εσείς ο ίδιος μου κάνατε ερώτηση και για τη βιολογία και να βάλουμε κι άλλα, κι άλλα κλπ. Δηλαδή, να κάνουμε το Γυμνάσιο…
Τελειώνω, κυρία Πρόεδρε. Θα συνεχίσω στη δευτερολογία μου. Απλώς τη φράση να ολοκληρώσω.
Αν προσθέτουμε και προσθέτουμε μαθήματα για να εξυπηρετούμε ειδικότητες, τότε δεν είναι «πρώτα ο μαθητής», κύριε συνάδελφε. Είναι πρώτα άλλα πράγματα.
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου):Κι εγώ σας ευχαριστώ.
Το λόγο έχει ο ερωτών Βουλευτής κ. Κουράκης.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Ζ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής):Κυρία Υφυπουργέ, με εκπλήξατε όταν αρχίσατε την ομιλία σας με το «δεν θα μας κάνετε υποδείξεις». Αδιανόητο!
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):Καταλάβατε τι μου είπατε; Με συγχωρείτε που διακόπτω, αλλά καταλάβατε τι μου είπατε; Μου είπατε πώς να σας απαντήσω.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου):Κυρία Υφυπουργέ, έχετε τη δευτερολογία σας.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Ζ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής):Έχω το δικαίωμα να καταθέτω προτάσεις. Έχω το δικαίωμα να ασκώ πολιτική κριτική. Κι έχω το δικαίωμα…
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):Δεν εννοούσα αυτό, κύριε συνάδελφε. Εννοούσα…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου):Επί της διαδικασίας, κυρία Υφυπουργέ, θα απαντήσετε όταν πάρετε το λόγο.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):Ναι, αλλά αντιστρέφει…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου):Με συγχωρείτε, κυρία Υφυπουργέ, θα απαντήσετε αμέσως.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Ζ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής):Κυρία Υφυπουργέ, σας είπα να μη μου πείτε πράγματα τα οποία έχουμε ξαναπεί…
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):Μου είπατε τι να πω!
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου):Κυρία Υφυπουργέ, δεν μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):Μου είπατε τι να σας πω!
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου):Κυρία Υφυπουργέ, αφήστε τον κ. Κουράκη να ολοκληρώσει και θα απαντήσετε σε τρία λεπτά.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Ζ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής):Θα ήθελα πάρα πολύ να μου πείτε –και το λέω ρητά- ότι θα κάνουμε υποχρεωτική διδασκαλία δύο ξένων γλωσσών σε Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο. Θα ήθελα πάρα πολύ να δεσμευτείτε ότι θα υπάρχει υποχρεωτική διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας από τη Δ’ Δημοτικού. Θα ήθελα πάρα πολύ να μας πείτε και να διαβεβαιώσετε τη Βουλή για τη σύσταση οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, για τη σύνδεση της διδασκαλίας της πρώτης και δεύτερης γλώσσας με πιστοποιητικό γλωσσομάθειας. Θα ήθελα να μας πείτε ότι δεν είναι δυνατόν με δύο ώρες εβδομαδιαίως και με τη βίαιη κατάργηση στο Λύκειο, να φτάσουμε σε ένα επιθυμητό επίπεδο. Θα ήθελα να λάβετε υπόψη τα πάνω από χίλια ομόφωνα ψηφίσματα που έχουν εκδοθεί έως σήμερα από τα Δημοτικά Συμβούλια, από τις Ομοσπονδίες, Ενώσεις Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων όλης της χώρας, Συλλόγους Διδασκόντων κλπ.
Θα θέλαμε, λοιπόν, να μας πείτε: Όταν το Υπουργείο μιλάει για ποιοτική αναβάθμιση ξένων γλωσσών –το οποίο, βεβαίως, αποτελούσε μία από τις βασικότερες προγραμματικές σας εξαγγελίες- αυτό υλοποιείται με την επιλογή των μαθητών για το ποια γλώσσα πρέπει να διδαχθούν, που στην πραγματικότητα είναι επιβολή, με τον αντιεκπαιδευτικό και αντιπαιδαγωγικό διαχωρισμό και τη χωροταξική κατανομή των Δημοτικών σε γαλλόφωνα ή γερμανόφωνα, όπου κάποια παιδιά θα πρέπει να αλλάξουν σχολείο, προκειμένου να ακολουθήσουν τη γλώσσα που έχουν ήδη διδαχθεί και με δύο ώρες, όπως είπα, μπορούν να πάρουν πιστοποιητικό γλωσσομάθειας;
Καταλαβαίνετε απολύτως ότι αυτή η πολιτική οδηγεί τους γονείς να πηγαίνουν τα παιδιά τους στην παραπαιδεία, προκειμένου να αποκτήσουν ένα πιστοποιητικό.
Έτσι, λοιπόν, θα έλεγα ότι απ’ όλα τα παραπάνω που είπατε, δυστυχώς συμπεραίνουμε πως η σημερινή απάντηση  -είπατε, άλλωστε, ότι είναι μέσα στα πλαίσια δημοσιονομικής πολιτικής- δεν εξυπηρετεί εκπαιδευτικούς λόγους, αλλά είναι προσαρμοσμένη σε μία δημοσιονομική πολιτική.
Και να σας θυμίσω ότι στη συνάντηση που είχαμε με τους εκπαιδευτικούς στο γραφείο σας –θα ήθελα να επαναληφθεί σήμερα κι εδώ, το είπατε κατά ένα τρόπο βεβαίως- αναφέρθηκε ότι δεν πρόκειται να χαθεί καμία οργανική θέση και δεν τίθεται σε καμία περίπτωση θέμα απολύσεων.
Εκεί, ακόμη, είχατε διατυπώσει μία πρόθεση για τη δημιουργία οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια και στο βαθμό που θα είχατε την αναγκαία διαβεβαίωση από τα αρμόδια Υπουργεία. Θα θέλαμε να μας πείτε εάν υπάρχει κάτι πάνω σε αυτό, έτσι ώστε –και με επάρκεια ήδη από το Δημοτικό- να υλοποιείται ο στόχος της γλωσσομάθειας, αλλά και για τις τέσσερις γλώσσες. Διότι καταλαβαίνετε ότι στην απάντησή σας ο εξοβελισμός της ιταλικής και της ισπανικής δεν αναφέρθηκε καθόλου. Είναι πάρα πολύ ουσιαστικό αυτό. Είναι χιλιάδες συνάδελφοι. Έχουν προσφέρει πάρα πολλά πράγματα.
Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι δεν εξυπηρετεί τίποτα το να περιορίζετε –και μάλιστα με έναν ακραίο, θα έλεγα, τρόπο- στα γερμανόφωνα ή στα γαλλόφωνα σχολεία. Πρέπει να μιλήσουμε για όλες τις γλώσσες. Πρέπει να μιλήσουμε με έναν σοβαρό τρόπο όσον αφορά τον αριθμό των ωρών διδασκαλίας, ώστε να υλοποιηθεί και η προεκλογική σας δέσμευση και όλα αυτά που μας είπατε προηγουμένως.
Σας ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου):Κι εγώ σας ευχαριστώ.
Έχετε το λόγο, κυρία Χριστοφιλοπούλου.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):Κύριε Κουράκη, όσα είπατε, αποτελούν απόψεις σας. Το τι θα πω εγώ είναι δικό μου θέμα.
Εκεί, λοιπόν, είπα ότι μου λέτε τι να απαντήσω. Έχετε κάθε δικαίωμα και να διαφωνήσετε μαζί μου και να πείτε τις απόψεις σας εδώ, στο ναό του Κοινοβουλίου. Από εκεί και πέρα το τι θα πω εγώ, είναι δικό μου θέμα, δική μου ευθύνη.
Θα σας παρακαλούσα να μου φέρετε ένα παράδειγμα ενός εκπαιδευτικού συστήματος που έχει παράλληλη επιλογή τεσσάρων ξένων γλωσσών. Τεσσάρων, όχι έξι που είχαμε εμείς, συν ρωσική και τούρκικη. Ένα θέλω! Δεν έχω τίποτα με την ιταλική και την ισπανική γλώσσα, γι’ αυτό παραμένουν στην εγκύκλιο. Μπορούμε να έχουμε επιλογές. Αυτό που δεν μπορούμε και αυτό που δεν πρέπει κιόλας –και παχιές αγελάδες να ήταν- θα είναι να κάνουμε πολλές παράλληλες συνδιδασκαλίες. Διότι αυτό το θέλουν όσοι θέλουν να σπάνε τμήματα, για να δικαιολογούν ωράρια σε εκπαιδευτικούς και να έχουμε ένα χαλαρό, ασυμμάζευτο δημόσιο τομέα, ο οποίος δεν κάνει τίποτε άλλο παρά να προσλαμβάνει και να προσλαμβάνει. Και αυτό στις πλάτες ποιων; Των φορολογουμένων και των επόμενων γενιών.
Αυτό που κάναμε εμείς είναι να δώσουμε ουσία. Και ουσία σημαίνει τρία πράγματα.
Το πρώτο αφορά τα προγράμματα σπουδών.


Εγώ θα πω ότι επί κυβερνήσεως της Νέας Δημοκρατίας ξεκίνησε να διδάσκεται η δεύτερη ξένη γλώσσα στην πέμπτη και έκτη δημοτικού. Παρότι αυτό έγινε ξαφνικά, εγώ δεν θα πω ότι αυτό ήταν μια καταρχήν λάθος επιλογή. Ήταν μια σωστή επιλογή γι’ αυτό και τη συνεχίζουμε. Μάλιστα, κύριε συνάδελφε, τη συνεχίζουμε με κόστος, όταν ξέρετε –και ξέρουμε όλοι- ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα που ξεκίνησε η προηγούμενη κυβέρνηση λήγει τώρα τον Ιούνιο και δεν έχει πια πόρους του ΕΣΠΑ.

Εμείς λοιπόν, που θεωρήσαμε ότι η προηγούμενη επιλογή ήταν σωστή, τη συνεχίζουμε με δημόσιους πόρους. Συνεχίζουμε τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας στο δημοτικό. Γιατί τη συνεχίζουμε; Γιατί θέλουμε πραγματικά στο «Πρώτα ο μαθητής» να βάλουμε την πιστοποίηση και δεύτερης ξένης γλώσσας. Εμείς προγραμματικά δεσμευθήκαμε για μια ξένη γλώσσα. Το «τουλάχιστον» σημαίνει ότι έχουμε στόχο να πάμε και προς την πιστοποίηση της δεύτερης ξένης γλώσσας.
Εμείς λοιπόν, συνεχίζουμε τα γαλλικά και τα γερμανικά στην πέμπτη και έκτη δημοτικού. Κυρίως, σας λέω ότι στο πρόγραμμα σπουδών για πρώτη φορά φέτος έχουμε τη διενέργεια μιας ομάδας, η οποία έχει ολοκληρώσει το ενιαίο πρόγραμμα σπουδών των ξένων γλωσσών και το οποίο θα είναι κοινό, θα υπάρχουν κοινές αρχές για όλες τις γλώσσες και ανά βαθμίδα εκπαίδευσης. Θέλω να ξέρετε ότι είναι ένα πρόγραμμα σπουδών –θέλω να το γνωρίζετε , να το γνωρίζει και η Βουλή- το οποίο υιοθετεί την εξάβαθμη κλίμακα του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας και συνδέεται με αυτό και βεβαίως, συνδέεται και με την αντίστοιχη κλιμάκωση του Συμβουλίου της Ευρώπης για τις ξένες γλώσσες. Αυτό είναι μια ποιοτική αλλαγή.
Μια δεύτερη ποιοτική αλλαγή είναι το γεγονός ότι θέλουμε να επενδύσουμε ουσιαστικά και στην επιμόρφωση των καθηγητών των ξενόγλωσσων σχολείων. Για το λόγο αυτό, ακόμη και στο πιλοτικό πρόγραμμα της μείζονος επιμόρφωσης έχουμε δώσει έμφαση στη δεύτερη ξένη γλώσσα αλλά και στα αγγλικά βεβαίως. Έχουμε μια πολύ καλή στελεχωμένη ομάδα ξενόγλωσσων καθηγητών.
Εν κατακλείδι, επαναλαμβάνω τις ήδη λεχθείσες δεσμεύσεις μου. Αξιοποιούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών. Διδάσκεται η ξένη γλώσσα και στην πέμπτη και στην έκτη δημοτικού. Στόχος στην Γ΄ γυμνασίου είναι να έχουμε πιστοποιητικό στην πρώτη ξένη γλώσσα σε επίπεδο Β2 και στη δεύτερη ξένη γλώσσα τουλάχιστον σε επίπεδο Β1 με διακόσιες πενήντα ώρες συνολικά. Νομίζουμε ότι αυτό είναι εφικτό. Αν υπάρχουν δυνατότητες, θα εξετάσουμε τη δεύτερη ξένη γλώσσα, ως γλώσσα επιλογής στο λύκειο.
Σε ό,τι αφορά δε τις οργανικές θέσεις, θα σας απαντήσω ευθέως. Είναι ζήτημα και δικής μας επιλογής, στο μέτρο που συνεχίζουμε την οργανικότητα στο δημόσιο –αν αλλάξει, θα αλλάξουμε και εμείς αντίστοιχα, όπως μας πει το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, αλλά η κατοχύρωση είναι κατοχύρωση- και θέλουμε και εμείς την ύπαρξη αυτών των καθηγητών με τη μορφή της οργανικότητας ή με όποια μορφή αποφασιστεί στα δημοτικά σχολειά. Διότι όπως είδατε, πρέπει να συμμαζεύουμε αυτό το μπάχαλο που δημιουργήθηκε.
Και εδώ θα είμαι κριτική στην προηγούμενη κυβέρνηση. Διότι το 2005 πέρασε μια εγκύκλιος η οποία καταστρατηγούσε το νόμο και άφηνε να δημιουργηθούν τμήματα με λίγα παιδιά. Έτσι λοιπόν, με την εγκύκλιο του τότε ειδικού γραμματέα, του κ. Ράμμα, έγινε το μπάχαλο που έγινε και έχουμε το παράδειγμα της Α΄ γυμνασίου που σας ανέφερα, αλλά είμαι σε θέση να σας καταθέσω, αν κάνετε ερώτηση, και πάρα πολλά άλλα σχολεία. Μπορώ να σας καταθέσω για όλα τα σχολεία που έχουν ένα απίστευτο κατακερματισμό τμημάτων ξένων γλωσσών με τρία, τέσσερα παιδάκια για να δικαιολογούμε θέσεις εκπαιδευτικών.
 Η πατρίδα δεν έχει αυτή τη δυνατότητα αυτή τη στιγμή, αλλά και να την είχε, κύριε συνάδελφε…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Παρακαλώ, ολοκληρώστε, κύρια Υφυπουργέ.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): …ποιοτικά δεν θεωρώ ότι αυτό είναι πολιτική επιλογή αν θέλουμε να κάνουμε εκπαιδευτικό πρόγραμμα και όχι μια κουρελού που εξυπηρετεί επιμέρους συμφέροντα οποιονδήποτε αξιόλογων καθηγητών, επιστημονικών συντεχνιών. Δεν μπορεί τα παιδιά να διδάσκονται πενήντα ώρες στο σχολείο επειδή κάποιοι θέλουν να διδάσκουν το αντικείμενό τους. Όλοι αγαπάμε το αντικείμενό μας, αλλά δεν μπορούμε να το διδάξουμε όλοι όπου θέλουμε, ούτε στα πανεπιστήμια ούτε στα σχολεία.
Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε, για την ανοχή σας.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Φάνηκε ότι ήταν αρκετή.

Σάββατο 2 Ιουλίου 2011

Επιστημονικές ενώσεις Γαλλικής-Γερμανικής: Δελτίο τύπου για τις ξένες γλώσσες στο «Νέο Λύκειο»


ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΣΚΓΓ ΠΕ)

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΠΑΣΥΚΑΓΑ)
apelf@hotmail.comww.pasykaga.gr
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΣΚΓΓΦ ΠΠ)

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΠΕΚΑΓΕΠΕ)

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ -ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΠΕΚΑΓΕΠΕ ΒΕ)

                      ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ                           01/07/2011

Δυστυχώς, για μία ακόμη φορά η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. συνεχίζει την πάγια πλέον τακτική της, αυτή του αιφνιδιασμού. Δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί η τελευταία συνάντηση των επιστημονικών συλλόγων γαλλικής και γερμανικής γλώσσας με την Υφυπουργό Παιδείας, κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου, σχετικά με τη διδασκαλία της γαλλικής και της γερμανικής στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο και το Υπουργείο, σε μία επίδειξη υπεροχής και αυταρχισμού, εκδίδει απόφαση με την οποία ακυρώνει ουσιαστικά τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας στο «Νέο Λύκειο».

Πως οραματίζεται η ηγεσία του Υπουργείου το Νέο Σχολείο; Ένα σχολείο που δε θα παρέχει την εκμάθηση και πιστοποίηση επιπέδου Β1 δύο τουλάχιστον ξένων γλωσσών, βασική πλέον ανάγκη της σύγχρονης εποχής και απαραίτητο εφόδιο για τη μελλοντική πρόοδο και επιτυχία των μαθητών;

Πως θα γίνει το εκπαιδευτικό μας σύστημα ανταγωνιστικό τόσο στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και στο διεθνή χώρο; Η δικαιολογία που χρησιμοποιεί το Υπουργείο, ότι δηλαδή, κανένα εκπαιδευτικό σύστημα ευρωπαϊκής χώρας δεν παρέχει τη δυνατότητα εκμάθησης δύο ξένων γλωσσών δεν ευσταθεί για τον απλούστατο λόγο ότι η ελληνική γλώσσα έχει πολύ λίγους φυσικούς ομιλητές σε σχέση π.χ με την αγγλική, τη γαλλική ή τη γερμανική γλώσσα.

Συνεπώς, λογιστικοί και σίγουρα όχι παιδαγωγικοί είναι οι λόγοι που ωθούν το Υπουργείο στη λήψη αυτών των αποφάσεων. Παράλληλα, εύλογα μπορεί να αναρωτηθεί κανείς γιατί αυτή η σπουδή του Υπουργείου Παιδείας να ακολουθήσει μια πολιτική εξόντωσης της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας στο Δημόσιο Σχολείο, όταν η ποιοτική αναβάθμιση των ξένων γλωσσών αποτελούσε μία από τις βασικότερες προγραμματικές εξαγγελίες του κυβερνώντος κόμματος; Ποιοτική αναβάθμιση θεωρείτε η κατάργηση της ελεύθερης επιλογής των μαθητών για το ποια γλώσσα θα διδαχθούν, ο αντιεκπαιδευτικός και αντιπαιδαγωγικός διαχωρισμός, η χωροταξική κατανομή των δημοτικών σε γαλλόφωνα και γερμανόφωνα ή, τέλος, η αποσπασματική εκμάθηση των ξένων γλωσσών με δύο ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως και η βίαιη κατάργησή της στο Λύκειο;

Ποιους άραγε σκοπούς και μεγάλα συμφέροντα εξυπηρετεί η μη ολοκληρωμένη και αποσπασματική ξενόγλωσση εκπαίδευση; Ποιος επωφελείται τελικά από την Παραπαιδεία, αφού η εκμάθηση ξένων γλωσσών αποτελεί μία από τις βασικότερες επιδιώξεις των γονιών, όπως αποδεικνύεται στην πράξη;

Πού αποδεικνύεται το «Πρώτα ο μαθητής», όταν εν μέσω κρίσης του στερείται η δυνατότητα να κατακτήσει ένα επαρκές επίπεδο γλωσσομάθειας που θα συνδέεται μάλιστα με την απόκτηση του ΚΠΓ;

Γιατί το Υπουργείο Παιδείας δεν λαμβάνει υπόψη του τις επιστημονικά τεκμηριωμένες προτάσεις των φορέων Γαλλικής και Γερμανικής; Αντίθετα επιλέγει  την οδό της αδιαλλαξίας και των αμετακίνητων απόψεων, με κύριο πάντα αποδέκτη το μαθητή, ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ευνοημένος ή έστω ισότιμος έναντι των ευρωπαίων συμμαθητών του.
               
Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να προστεθεί και το γεγονός ότι ένας μεγάλος αριθμός καθηγητών γαλλικής και γερμανικής γλώσσας που υπηρετούσε μέχρι σήμερα στα Λύκεια της χώρας να καταστεί ανενεργός από την 1/9/2011 με ότι αυτό συνεπάγεται εν μέσω Μνημονίου.

Τετάρτη 29 Ιουνίου 2011

Εγγραφη αναφορά από τους καθηγητές Ιταλικής Ιονίων Νήσων


ΠΡΟΣ:
Περιφερειακό Διευθυντή Β’βάθμιας Εκπαίδευσης
Ιονίων Νήσων
Κοινοποίηση:

1)      Δήμαρχο Κεφαλληνίας και Ιθάκης, κο Αλέξανδρο Παρίση
2)      Διεύθυνση Β’βάθμιας Εκπαίδευσης Κεφαλληνίας και Ιθακης
3)      Διεύθυνση Α’βάθμιας Εκπαίδευσης Κεφαλληνίας και Ιθάκης

ΘΕΜΑ: «Συνέχιση της διδασκαλίας της Ιταλικής Γλώσσας στα Γυμνάσια της                               Περιφέρειας Ιονίων Νήσων».

Σύμφωνα με την  τελευταία Υπουργική Απόφαση, συνεχίζεται η παράλληλη διδασκαλία της β’ ξένης γλώσσας στα Γυμνάσια. Όμως, οι διευθυντές των Γυμνασίων της περιφέρειας Ιονίων Νήσων, βασισμένοι σε προηγούμενη Υπουργική Απόφαση η οποία ανακλήθηκε, μοίρασαν στους μαθητές δηλώσεις στις οποίες ζητούν να επιλέξουν μόνον μεταξύ της γαλλικής και της γερμανικής γλώσσας, αποκλείοντας την επιλογή της Ιταλικής.

Η πλειοψηφία των μαθητών κατά το σχ. Έτος 2010-2011 επέλεξε και διδάχθηκε την ιταλική γλώσσα. Στα σχολεία των Ιονίων Νήσων, σε κάθε Γυμνάσιο η διδασκαλία της Ιταλικής γίνεται σε δύο ή τρία τμήματα των 25 μαθητών λόγω της αυξημένης ζήτησης από τους μαθητές –τη στιγμή που τα τμήματα των γερμανικών και των γαλλικών είναι μετά βίας ένα (1) ανά γυμνάσιο και πολλές φορές με λίγους μαθητές (4-18 μαθητές ανά τμήμα). Όπως είναι  φυσικό, οι μαθητές επιθυμούν να συνεχίσουν την εκμάθησή της Ιταλικής κατά το σχ. Έτος 2011-2012. Επιπλέον, υπάρχουν σχετικές διαμαρτυρίες από τους συλλόγους γονέων σχετικά με την ανατροπή του οικογενειακού προγραμματισμού αναφορικά με την ξενόγλωσση εκπαίδευση των παιδιών τους: δεν είναι δυνατό ένας μαθητής να αρχίζει στην Α’ Γυμνασίου την διδασκαλία της Ιταλικής και στη Β’ Γυμνασίου να καλείται να διδαχθεί γερμανικά ενώ δεν έχει το επίπεδο ή να μείνει στο προαύλιο.

Στην τελευταία Υπουργική Απόφαση, προβλέπεται η παράλληλη διδασκαλία ΟΛΩΝ των ξένων γλωσσών (Γαλλικά, Ιταλικά, Γερμανικά, Ισπανικά). Σε μια παράγραφό της η Υπουργική Απόφαση αναφέρει ότι για την διδασκαλία τα β’ ξένης γλώσσας είναι δυνατό να ληφθεί υπ’όψιν μεταξύ άλλων και η ύπαρξη οργανικής θέσης. Παρασυρμένοι από αυτό, κάποιοι διευθυντές Γυμνασίων απέκλεισαν την επιλογή της Ιταλικής, αναφέροντας σε γονείς και μαθητές ότι του χρόνου δεν θα υπάρχουν Ιταλικά στα σχολεία και ως εκ τούτου θα πάρουν απαλλαγή και θα παραμένουν στο προαύλιο. Όμως ενδέχεται το Υπουργείο, εφόσον έχει επιλέξει τη διδασκαλία της Ιταλικής ως μία από τις βασικές επιλεγόμενες Γλώσσες,  να δημιουργήσει οργανικές θέσεις καθηγητών Ιταλικής προκειμένου να καλύψει την αυξημένη ζήτηση.

Ως εκ τούτου, βάσει όλων των παραπάνω, ζητάμε:
α) την ακύρωση των υπεύθυνων δηλώσεων που βάσει της πρώτης Υ.Α. διένειμαν κάποιοι διευθυντές στους μαθητές
β) την εκ νέου δήλωση προτίμησης στους μαθητές όλων των τάξεων του Γυμνασίου, τον Σεπτέμβρη για να βγουν τα πραγματικά κενά βάσει των οποίων θα προκύψουν οι οργανικές θέσεις καθηγητών Ιταλικής από το ΥΠΔΒΜΘ.
γ) οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου να δηλώσουν εκ νέου τη γλώσσα που επιθυμούν να διδαχθούν, διότι (όπως σας αναλύσαμε παραπάνω), δεν τους δόθηκε η δυνατότητα να δηλώσουν την Ιταλική Γλώσσα με την αιτιολογία ότι στο Γυμνάσιο θα διδάσκονται μόνο γερμανικά ή γαλλικά.
Παρακαλούμε να μας απαντήσετε εγγράφως για τις ενδεχόμενες ενέργειες στις οποίες προτίθεστε να προβείτε για να διατηρηθεί η τάξη στη διδασκαλία της β’ ξένης γλώσσας στα Γυμνάσια της περιφέρειας Ιονίων Νήσων.

Μετά τιμής,

Ροδαμάνθη Βαβάση  (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιταλικής Γλώσσας – Γ’ Γυμνάσιο Αργοστολίου)

Νικόλαος Μαντζουράνης (Αναπληρωτής Καθηγητής Ιταλικής Γλώσσας -Α’ Γυμνάσιο Αργοστολίου – «Κοργιαλλένειο»)

Χρυσούλα Οικονόμου (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιταλικής Γλώσσας Γυμνάσιο Σάμης & Γυμνάσιο Πάστρας)

Ιωάννα Μανέτα  (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιταλικής Γλώσσας Γυμνάσιο Κεραμειών & Γυμνάσιο Ληξουρίου)

Βασιλική Ποταμιάνου (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιταλικής Γλώσσας Α’ Γυμνάσιο Ζακύνθου)

Δημήτριος Ευθυμίου (Αναπληρωτής Καθηγητής Ιταλικής Γλώσσας, Β’ Γυμνάσιο Ζακύνθου)

Σάββατο 25 Ιουνίου 2011

ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΣΩΝ: «Μπάχαλο» το Σεπτέμβριο στα σχολεία με τις ξένες γλώσσες παρά τη νέα υπουργική απόφαση


Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 

Στην έκδοση τρίτης Υπουργικής Απόφασης μέσα στον Ιούνιο με θέμα τη διδασκαλία της Β’ Ξένης Γλώσσας στο Γυμνάσιο προχώρησε σήμερα το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, καταργώντας τις δύο προηγούμενες και την αρχική λογική (ΥΑ με αρ. πρωτ. 62780/Γ2/02-06-2011) πως «σε κάθε Γυμνάσιο θα διδάσκεται μία δεύτερη ξένη γλώσσα», τη λογική δηλαδή του «γαλλόφωνου» και «γερμανόφωνου» Γυμνασίου, οι οποίες ξεσήκωσαν δικαιολογημένα θύελλα διαμαρτυριών σε όλη τη χώρα.

Οφείλουμε να εκφράσουμε την έκπληξη και την απορία μας, πως είναι δυνατόν να επιμένει ακόμα η πολιτική ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ στα «γερμανόφωνα» και «γαλλόφωνα» δημοτικά σχολεία. Δεν είναι δυνατόν να στηρίζεται η εκπαίδευση στη χώρα μας σε δύο αλληλοαναιρούμενες λογικές: «Παράλληλη διδασκαλία» στα Γυμνάσια και «γαλλόφωνα–γερμανόφωνα» δημοτικά. Τι περιμένουν δηλαδή στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ, να πάνε διακοπές οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς και κηδεμόνες των δημοτικών σχολείων και να το ξεχάσουν; Τι θα γίνει το Σεπτέμβριο που θα ανοίξουν τα δημοτικά σχολεία; Πως θα εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των χιλιάδων 6θέσιων και άνω δημοτικών σχολείων, όταν οι μαθητές και οι μαθήτριες, άλλη ξένη γλώσσα θα έχουν επιλέξει και άλλη θα κληθούν να διδαχθούν; Τι κίνητρα μάθησης, τι μήνυμα θα δώσουμε στους μικρούς μαθητές, στις μικρές μαθήτριες της Ε΄ Δημοτικού;

Υπερβαίνουν τα χίλια (1000) τα ομόφωνα ψηφίσματα που έχουν εκδοθεί έως σήμερα από δημοτικά συμβούλια, ομοσπονδίες-ενώσεις-συλλόγους γονέων & κηδεμόνων των δημοτικών-γυμνασίων-λυκείων όλης της χώρας, συλλόγους διδασκόντων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΕΛΜΕ, συλλόγους εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας κ.α. που απαιτούν από την Πολιτεία να κατοχυρωθεί το δικαίωμα στην ελεύθερη επιλογή της ξένης γλώσσας και συνακόλουθα να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για τη διδασκαλία της και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο). Είναι απολύτως κατανοητή και λογική αυτή τη αντίδραση και τόσο στην πρώτη μας συνάντηση (11 Μαΐου 2011) όσο και στις άλλες δύο που ακολούθησαν είχαμε ενημερώσει την Υφυπουργό Παιδείας ΔΒΜΘ κα. Εύη Χριστοφιλοπούλου πως η ελληνική κοινωνία θεωρεί την πιστοποιημένη γνώση δύο ξένων γλωσσών δεδομένο, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως κάθε χρόνο 80.000 υποψήφιοι συμμετέχουν στις εξετάσεις για την απόκτηση πιστοποιητικών γλωσσομάθειας για τη Γαλλική και τη Γερμανική Γλώσσα. Μέσα στην τελευταία εικοσαετία πάνω από 1,5 εκατομμύριο υποψήφιοι προσήλθαν να πιστοποιήσουν τις γνώσεις τους στη Γερμανική και τη Γαλλική γλώσσα και αναμενόμενο ήταν και είναι να δίδεται τεράστια σημασία στη γλωσσομάθεια, και να απαιτείται από την Πολιτεία, ιδιαίτερα στην δύσκολη οικονομική συγκυρία που διέρχεται ο τόπος και το κάθε νοικοκυριό ξεχωριστά, να αναλάβει τις ευθύνες της και να προσφέρεται μέσα στο σχολείο ποιοτική και αποτελεσματική ξενόγλωσση εκπαίδευση.

Οι εκπαιδευτικοί πειραματισμοί της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΔΒΜΘ - που στα λόγια υιοθετεί τους παραπάνω στόχους - όταν δεν αντιστοιχούν στην πρακτική της, το μόνο που επιτυγχάνουν είναι να εξοργίζουν όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας, που εργάζονται ως μόνιμοι ή ως συμβασιούχοι (αναπληρωτές, ωρομίσθιοι) στα σχολεία, αλλά ολόκληρη την κοινωνία μας.

Αρχίζοντας να διαβάζουμε τη σημερινή Υπουργική Απόφαση για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών στο Γυμνάσιο βιαστήκαμε να νιώσουμε ικανοποίηση για τη συνέχιση της παράλληλης διδασκαλίας. Γρήγορα όμως απογοητευτήκαμε από τις προϋποθέσεις που τίθενται:

Α.) Καθορίζεται αυθαίρετα ως ελάχιστος αριθμός για τη δημιουργία τμήματος παράλληλης διδασκαλίας το δεκαπέντε (15), από δώδεκα (12) που ίσχυε έως σήμερα. Ποια ανάγκη εξυπηρετεί αυτή η ρύθμιση, όταν το εκπαιδευτικό προσωπικό, οι εκπαιδευτικοί Γερμανικής και Γαλλικής Φιλολογίας, επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες, όπως παραδέχονται και οι υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΠΔΒΜΘ;

Πολύ μεγάλος αριθμός μαθητών/μαθητριών θα υποχρεωθεί να σταματήσει να διδάσκεται τη γλώσσα που έχει επιλέξει, αφού πολλά τμήματα ξένης γλώσσας θα καταργηθούν, όπως ομολόγησαν και οι υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΠΔΒΜΘ στην τελευταία μας συνάντηση. Επιπροσθέτως, η αύξηση του ελάχιστου αριθμού για την παράλληλη διδασκαλία από δώδεκα σε δεκαπέντε θα δημιουργήσει τεράστια λειτουργικά προβλήματα, π.χ. στα Γυμνάσια με τρία τμήματα ανά τάξη, το σύνηθες μέγεθος ενός γυμνασίου στα αστικά κέντρα, θα απαιτηθούν σε πάμπολλες περιπτώσεις τρεις εκπαιδευτικοί της πλειοψηφούσας και ένας εκπαιδευτικός της μειοψηφούσας γλώσσας την ίδια διδακτική ώρα. Οι δύο επιπλέον εκπαιδευτικοί θα πρέπει να κληθούν από όμορη σχολική μονάδα, με συνέπεια να πρέπει να συντονιστούν τα προγράμματα τριών σχολικών μονάδων! Η αλματώδης αύξηση των συμπτύξεων τμημάτων θα λειτουργήσει διαλυτικά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ήδη με τον ελάχιστο αριθμό 12 το σύστημα λειτουργεί οριακά…

Β) Από το «χρονοντούλαπο της ιστορίας», ανασύρεται για τους μαθητές της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου το Προεδρικό Διάταγμα 188/1985, που προβλέπει την απαλλαγή των μαθητών από τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας. Εν έτει 2011 το «νέο σχολείο» χρειάζεται το προ 25ετίας θεσμικό πλαίσιο της αμάθειας για να λειτουργήσει; Τι πρότυπο πολίτη δίνουμε στη νεολαία μας με αυτή τη «νεκρανάσταση»; Είναι τόσο δύσκολο να συνεχίσουν να διδάσκονται οι μαθητές και οι μαθήτριες της φετινής Α΄ και Β΄ Γυμνασίου το Σεπτέμβριο του 2011 τη γλώσσα που έχουν ήδη διδαχθεί που προβλέπονται δύο μέτρα σε περίπτωση που δεν καταστεί αυτό εφικτό: το Π.Δ. 188/1985 και η μετεγγραφή σε όμορο Γυμνάσιο που θα διδάσκεται η ίδια γλώσσα που διδασκόταν ο μαθητής; Ποιο και που βρίσκεται το όμορο Γυμνάσιο σε νησιά, παραμεθόριες ή ορεινές περιοχές, για να καταφύγει ο μαθητής που θα θελήσει να συνεχίσει τη γλώσσα που έχει ήδη ξεκινήσει να διδάσκεται;

Από όλα τα παραπάνω καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως και η σημερινή, τρίτη κατά σειρά Υπουργική Απόφαση για τη διδασκαλία της β΄ ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο καθώς και οι δύο Υπουργικές Αποφάσεις για τη διδασκαλία της β΄ ξένης γλώσσας στο δημοτικό θα πρέπει να αποσυρθούν.

Οι επιστημονικές ενώσεις των εκπαιδευτικών Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας συνεχίζουν τον αγώνα μαζί με όλη την ελληνική κοινωνία για την επίτευξη του στόχου, την ποιοτική και αποτελεσματική δημόσια ξενόγλωσση εκπαίδευση.

Για τα Διοικητικά Συμβούλια
Ιωάννης Καρατσιομπάνης (Πρόεδρος ΠΕΚΑΓΕΠΕ)
Πάκης Σλίμπας (Πρόεδρος ΠΕΚΑΓΕΠΕ ΒΕ)
Δέσποινα Μαυροματάκη (Πρόεδρος ΣΚΓΓ ΠΕ)
Μαριάννα Λεονάρδου (Πρόεδρος ΣΚΓΓΦ ΠΠ)
Ευαγγελία Κουτσουδάκη (Πρόεδρος ΠΑΣΥΚΑΓΑ)

Παρασκευή 24 Ιουνίου 2011

Νέες αλλαγές στη διδασκαλία της β ξένης γλώσσας-Η ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ



Σύμφωνα με νεα απόφαση που υπέγραψε σήμερα η υφ. Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου για τη διδασκαλία της β ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο από το επόμενο σχολικό έτος θα ισχύσουν τα εξής:

1)     Οι μαθητές της Α΄ τάξης Γυμνασίου θα διδάσκονται ως  β΄ ξένη γλώσσα την Γαλλική ή την Γερμανική ή την Ιταλική ή την Ισπανική (παράλληλη διδασκαλία).
Η δημιουργία τμημάτων παράλληλης διδασκαλίας ξένης γλώσσας θα γίνεται με τις εξής προϋποθέσεις:
α) Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών που απαιτείται για τη δημιουργία τμήματος είναι δεκαπέντε (15). Σε περιπτώσεις ειδικών λειτουργικών συνθηκών (νησιωτικότητα, ορεινότητα, δυσχέρειες πρόσβασης, κλπ.) μπορούν να λειτουργήσουν τμήματα με ελάχιστο αριθμό δώδεκα (12) μαθητών μετά από απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και β) Η ύπαρξη οργανικής θέσης εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που θα διδάσκονται οι μαθητές.
Για την Α΄ τάξη του Γυμνασίου, οι Διευθυντές θα συγκεντρώσουν τα ενυπόγραφα σημειώματα των μαθητών που φοιτούν στη ΣΤ΄ Δημοτικού για τη γλώσσα που επιθυμούν να διδαχθούν και λαμβάνοντας υπόψη τις ανωτέρω προϋποθέσεις θα προβούν στη δημιουργία τμημάτων παράλληλης διδασκαλίας.

2) Οι μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης του Γυμνασίου του σχολικού έτους 2011-2012 θα συνεχίσουν να διδάσκονται τη γλώσσα που έχουν διδαχθεί κατά το σχολικό έτος 2010-2011 με τις εξής προϋποθέσεις:
α) Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών που απαιτείται για τη δημιουργία τμήματος είναι δεκαπέντε (15). Σε περιπτώσεις ειδικών λειτουργικών συνθηκών (νησιωτικότητα, ορεινότητα, δυσχέρειες πρόσβασης, κλπ.) μπορούν να λειτουργήσουν τμήματα με ελάχιστο αριθμό δώδεκα (12) μαθητών μετά από απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και β) Η ύπαρξη οργανικής θέσης εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που διδάσκονται οι μαθητές.
Εφόσον, σύμφωνα με τα ανωτέρω, δε δημιουργηθούν τμήματα για τους μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης του Γυμνασίου του σχολικού έτους 2011-2012, οι μαθητές έχουν τις εξής δυνατότητες:
  • ή να ισχύσει το Π.Δ. 188/1985 (άρθρο 2, παρ. 1)
  • ή μετεγγραφή του μαθητή σε όμορο Γυμνάσιο που θα διδάσκεται η ίδια γλώσσα που διδασκόταν ο μαθητής.
Οι με αρ. πρωτ. 66302/Γ2/10-06-2011, 62780/Γ2/02-06-2011, 85970/Γ2/29-08-2006 (ΦΕΚ Β΄1415) και 89409/Γ2/08-07-2008 (ΦΕΚ Β΄ 1351) Υπουργικές Αποφάσεις και η με αρ. πρωτ. Γ2/4637/04-09-2001 απόφαση καταργούνται.


ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: ΑΝΑΔΙΠΛΩΣΗ ΓΙΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΗΝ Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


Άλλο ένα βήμα πίσω για τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας έκανε η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου. Δέχθηκε την παράλληλη διδασκαλία γαλλικών και γερμανικών στην Α' Γυμνασίου. Διατηρούνται όμως οι προϋποθέσεις του ελάχιστου αριθμού 15 μαθητών για τη δημιουργία τμήματος και της ύπαρξης αντίστοιχης οργανικής θέσης καθηγητή σε κάθε σχολείο, περιορισμοί που θα πλήξουν κυρίως τις μικρές μονάδες της επαρχίας. Στα δημοτικά δεν αίρεται ο διαχωρισμός των σχολείων σε γαλλόφωνα και γερμανόφωνα, αφού το υπουργείο εμμένει στη διδασκαλία μίας από τις δύο γλώσσες.
Η υφυπουργός δέχθηκε ασφυκτική πίεση από βουλευτές έπειτα από τη σφοδρή αντίδραση συλλόγων γονέων και καθηγητών ξένων γλωσσών Η δεύτερη υποχώρηση της κ. Χριστοφιλοπούλου ανακοινώθηκε προχθές βράδυ κατά τη διάρκεια ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στο γραφείο της με τη συμμετοχή της προέδρου της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων Χρύσας Αράπογλου, του βουλευτή Πειραιά Δημήτρη Καρύδη, των συνδικαλιστικών εκπροσώπων των καθηγητών γαλλικών και γερμανικών και υπηρεσιακών παραγόντων.
Άμεσα επρόκειτο να εκδοθεί η δεύτερη κατά σειρά τροποποιητική απόφαση της αρχικής η οποία επέτρεπε στα δημοτικά και τα γυμνάσια τη διδασκαλία μίας γλώσσας, μεταξύ γαλλικών και γερμανικών, όποιας θα επέλεγε η πλειοψηφία των μαθητών.
Αναλυτικά σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα:
Από την ερχόμενη σχολική χρονιά στα 961 δημοτικά με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) και στα εξαθέσια και άνω δημοτικά οι μαθητές της Ε' Δημοτικού θα διδάσκονται μια δεύτερη ξένη γλώσσα, γαλλικά ή γερμανικά, όποια αποφασίσει η πλειοψηφία. Οι μαθητές, που τη νέα σχολική χρονιά (2011 2012) θα φοιτούν στη ΣΤ' Δημοτικού, θα συνεχίσουν να διδάσκονται τη Β' ξένη γλώσσα που διδάχτηκαν στην Ε' Δημοτικού. Και στις δύο περιπτώσεις προϋπόθεση είναι να υπάρχει ελάχιστος αριθμός 15 μαθητών ανά τμήμα. Σε περιπτώσεις ειδικών λειτουργικών συνθηκών (νησιωτικές και ορεινές περιοχές, δυσχέρειες πρόσβασης κ.λπ.) προϋπόθεση είναι να υπάρχει ελάχιστος αριθμός 12 μαθητών ανά τμήμα. Η τελική απόφαση για την επιλογή της Β' ξένης γλώσσας που θα διδάσκεται, λαμβάνεται από τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης.
Στα γυμνάσια ορίζεται μεταβατική περίοδος δύο ετών, ως εξής:
Οι μαθητές που θα φοιτήσουν στη Β' και Γ’ Γυμνάσιου τη σχολική χρονιά 2011 2012 και στη Γ' Γυμνάσιου τη σχολική χρονιά 2012 2013, οι οποίοι έχουν ήδη επιλέξει και διδαχτεί Β' ξένη γλώσσα, θα συνεχίσουν να διδάσκονται τη Β' ξένη γλώσσα που έχουν ήδη επιλέξει και διδαχτεί (γαλλικά ή γερμανικά ή ιταλικά ή ισπανικά) ανεξάρτητα από την τελική επιλογή του γυμνασίου τους.
Οι μαθητές που θα φοιτήσουν του χρόνου στην Α' Γυμνασίου θα επιλέξουν μεταξύ γαλλικών και γερμανικών, τα οποία μπορούν να διδάσκονται παράλληλα σε κάθε σχολείο, εφόσον συμπληρώνεται ελάχιστος αριθμός 15 μαθητών ανά τμήμα (12 σε περιπτώσεις ειδικών λειτουργικών συνθηκών) και υπάρχει αντίστοιχη οργανική θέση.
Για θετική εξέλιξη που όμως υπονομεύεται από την επιμονή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας να οριστεί ελάχιστος αριθμός 15 μαθητών για τη δημιουργία τμημάτων στο δημοτικό και το γυμνάσιο κάνουν λόγο σε κοινή ανακοίνωσή τους οι σύνδεσμοι καθηγητών γαλλικών και γερμανικών. Η επιμονή αυτή θα οδηγήσει κατά τη σχολική χρονιά 2011 12 δεκάδες χιλιάδες μαθητές σε όλη τη χώρα, και ειδικά στα μικρά γυμνάσια της ηπειρωτικής και της νησιωτικής χώρας, που πέρυσι διδάχτηκαν τη γερμανική ή τη γαλλική γλώσσα, να μείνουν αδίδακτοι ή να αναγκαστούν σε μετακίνηση σε άλλο σχολείο .
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ

Πέμπτη 23 Ιουνίου 2011

Τι είπε στις ενώσεις των καθηγητών για τη Β ξένη γλώσσα στα Γυμνάσια η υφ. Παιδείας

«Η κ. Χριστοφιλοπούλου ανακοίνωσε πως θα προβεί σε νέα δεύτερη τροποποιητική Υπουργική απόφαση σχετικά με τη διδασκαλία της Γερμανικής και της Γαλλικής γλώσσας στα Γυμνάσια διατηρώντας και για την Α Γυμνασίου την παράλληλη διδασκαλία της Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας».

Τα παραπάνω ανακοίνωσαν οι Ενώσεις των καθηγητών Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας σχετικά με τη συνάντηση που είχαν χθες βράδυ με την υφυπουργό Παιδείας..


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σήμερα, Τετάρτη 22 Ιουνίου 2011, οι πρόεδροι των επιστημονικών ενώσεων των εκπαιδευτικών Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας, η κα. Δέσποινα Μαυροματάκη, η κα. Ευαγγελία Κουτσουδάκη, η κα. Μαριάννα Λεονάρδου, ο κ. Γιάννης Καρατσιομπάνης και ο κ. Πάκης Σλίμπας είχαν δίωρη συνάντηση στην έδρα του Υπουργείου Παιδείας ΔΒΜΘ στο Μαρούσι με την Υφυπουργό Παιδείας ΔΒΜΘ κα. Εύη Χριστοφιλοπούλου. Παρόντες στη συνάντηση ήταν η Πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, Βουλευτής Α Θεσσαλονίκης κα. Χρύσα Αράπογλου, η βουλευτής Πιερίας κα. Μαρία Μίχου και ο βουλευτής Α Πειραιώς και Νήσων κ. Δημήτρης Καρύδης. Από την πλευρά των υπηρεσιακών παραγόντων του ΥΠΔΒΜΘ παραβρέθηκαν ο Γενικός Γραμματέας κ. Β. Κουλαϊδής, ο Ειδικός Γραμματέας Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης κ. Μ. Κοντογιάννης και οι Σύμβουλοι κα. Ε. Μεγαγιάννη, κ. Κ. Δημόπουλος και ο κ. Κ. Σκανδάλης.

Η κ. Χριστοφιλοπούλου ανακοίνωσε πως θα προβεί σε νέα δεύτερη τροποποιητική Υπουργική απόφαση σχετικά με τη διδασκαλία της Γερμανικής και της Γαλλικής γλώσσας στα Γυμνάσια διατηρώντας και για την Α Γυμνασίου την παράλληλη διδασκαλία της Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας. Ως εκ τούτου τα Γυμνάσια της χώρας δε θα χωριστούν σε ‘’γαλλόφωνα’’ και ‘’γερμανόφωνα’’, εξέλιξη θετική, που όμως υπονομεύεται από την επιμονή της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΔΒΜΘ να οριστεί ελάχιστος αριθμός 15 μαθητών για τη δημιουργία τμημάτων στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο.

Η επιμονή αυτή θα οδηγήσει κατά τη σχολική χρονιά 2011-12 δεκάδες χιλιάδες μαθητές σε όλη τη χώρα, και ειδικά στα μικρά γυμνάσια της ηπειρωτικής και της νησιωτικής χώρας, που πέρυσι διδάχτηκαν τη Γερμανική ή τη Γαλλική γλώσσα να μείνουν αδίδακτοι ή να αναγκαστούν σε μετακίνηση σε άλλο σχολείο.

Για τα δημοτικά σχολεία εξακολουθεί να ισχύει ο διαχωρισμός σε ‘’γαλλόφωνα’’ και ‘’γερμανόφωνα’’!!

Οι επιστημονικές ενώσεις συνεχίζουν τον αγώνα τους μαζί με όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία φορείς (δήμους, συλλόγους διδασκόντων, ομοσπονδίες-ενώσεις-συλλόγους γονέων & κηδεμόνων, ΕΛΜΕ, Διδασκαλικούς Συλλόγους) διότι κρίνουν ότι οι δύο προϋποθέσεις α) της ύπαρξης οργανικής θέσης και β) ο ελάχιστος αριθμός 15 μαθητών για τη διατήρηση ή δημιουργία τμήματος, επί της ουσίας ακυρώνουν το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής της ξένης γλώσσας και την παράλληλη διδασκαλίας της στα δημοτικά και τα γυμνάσια.


Για τα Διοικητικά Συμβούλια


Ιωάννης Καρατσιομπάνης (Πρόεδρος ΠΕΚΑΓΕΠΕ)

Πάκης Σλίμπας (Πρόεδρος ΠΕΚΑΓΕΠΕ ΒΕ)

Δέσποινα Μαυροματάκη (Πρόεδρος ΣΚΓΓ ΠΕ)

Μαριάννα Λεονάρδου (Πρόεδρος ΣΚΓΓΦ ΠΠ)

Ευαγγελία Κουτσουδάκη (Πρόεδρος ΠΑΣΥΚΑΓΑ)

Σάββατο 18 Ιουνίου 2011

Σε αποχή από τη βαθμολόγηση καλεί τους καθηγητές για τη δεύτερη ξένη γλώσσα η ΟΛΜΕ

Από το Έθνος

Να απέχουν από τη βαθμολόγηση των ειδικών ξενόγλωσσων μαθημάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων καλεί τους καθηγητές η ΟΛΜΕ, έως ότου αποσυρθεί η υπουργική απόφαση, με την οποία καταργείται η επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας από τους μαθητές.


Να απέχουν από τη βαθμολόγηση των ειδικών ξενόγλωσσων μαθημάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων καλεί τους καθηγητές η ΟΛΜΕ, έως ότου αποσυρθεί η υπουργική απόφαση, με την οποία καταργείται η επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας από τους μαθητές. Επειτα από συνάντηση που είχε η ομοσπονδία των καθηγητών με την υφυπουργό Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, ζητήθηκε να αποσυρθεί η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση, αλλά σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, η υφυπουργός ήταν ανυποχώρητη.

Στην ίδια συνάντηση συζητήθηκαν και μία σειρά θεμάτων όπως τα μισθολογικά, οι συγχωνεύσεις και οι διορισμοί. Σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, η κ. Χριστοφιλοπούλου επεσήμανε ότι η πολιτική ηγεσία -εν όψει του μισθολογίου- κάνει προσπάθεια για αποκατάσταση της αδικίας για τις χαμηλές αμοιβές των εκπαιδευτικών, χωρίς όμως να δεσμεύεται ότι δεν θα υπάρξουν μειώσεις με τα νέα κυβερνητικά μέτρα. Για τους μόνιμους διορισμούς τόνισε ότι θα είναι ακόμη λιγότεροι από την περσινή χρονιά και πρόσθεσε πως θα συνεχιστεί η διαδικασία συγχωνεύσεων σχολειών. Οπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ομοσπονδίας, η κ. Χριστοφιλοπούλου εξέφρασε τον προβληματισμό της για το γεγονός ότι "πάνω από 1.000 συνάδελφοι που υπηρετούν στην τεχνική εκπαίδευση πλεονάζουν" και δεν εγγυήθηκε τη μη μετακίνηση συναδέλφων σε άλλον νομό ή και σε άλλη περιφέρεια, αν χρειαστεί.

Τετάρτη 15 Ιουνίου 2011

Σύλλογος καθηγητών ιταλικής γλώσσας και φιλολογίας: Κατάθεση ψηφίσματος στη Βουλή

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ

ASSOCIAZIONE PANELLENICA DEGLI INSEGNANTI DI ITALIANO


ΨΗΦΙΣΜΑ

Την Παρασκευή 10/6/2011 και ώρα 13.30, οι καθηγητές Ιταλικής γλώσσας & Φιλολογίας συμμετείχαν στο συλλαλητήριο των καθηγητών ξένων γλωσσών που έλαβε χώρα στα Προπύλαια. Ακολούθησε πορεία ως τη Βουλή των Ελλήνων όπου επιδόθηκε διαμαρτυρία στον Α΄ Αντιπρόεδρο της Βουλής, κ. Γρηγόριο Νιώτη καθώς και στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, κ. Κάρολο Παπούλια, με το αίτημα να ανακληθούν άμεσα οι υπουργικές αποφάσεις (62780/Γ2 της 2-06-2011 και 66302/Γ2 της 10-6-2011) του ΥπΔΒΜΘ, και να αποτραπεί ο αφανισμός από τα σχολεία του κλάδου ΠΕ34 των καθηγητών Ιταλικής.

Σήμερα, Δευτέρα, 13/6/2011 και ώρα 10:30, μετά τις νέες εξαγγελίες του ΥπΔΒΜΘ το Δ.Σ του Συλλόγου συναντήθηκε στην Αθήνα με τους εκπροσώπους των: 1) 33 μόνιμων, 2) 190 αναπληρωτών, 3) ωρομισθίων και 4) αδιόριστων καθηγητών Ιταλικής γλώσσας & Φιλολογίας με θέμα τη:«Μεθοδευμένη κατάργηση της διδασκαλίας της Ιταλικής ως 2ης Ξένης Γλώσσας επιλογής στα Γυμνάσια».

Ομόφωνα το ΔΣ του επιστημονικού φορέα καθηγητών Ιταλικής γλώσσας
& Φιλολογίας κρίνουμε ότι:

· Οι Y.A. (62780/Γ2 της 2-06-2011 και 66302/Γ2 της 10-6-2011) αναφέρουν μεν ότι «σε κάθε Γυμνάσιο θα διδάσκεται μία δεύτερη ξένη γλώσσα που δύναται να επιλεγεί μεταξύ των τεσσάρων γλωσσών: Γαλλικής, ή Γερμανικής ή Ιταλικής ή Ισπανικής», στην πραγματικότητα όμως αφανίζουν τόσο την Ιταλική όσο και την Ισπανική, εφόσον για την τελική επιλογή της δεύτερης ξένης γλώσσας θα ληφθεί υπόψη η οργανική θέση εκπαιδευτικού στο σχολείο. Οργανικές όμως θέσεις κατέχουν μόνο ελάχιστοι ΠΕ34 καθηγητές Ιταλικής ενώ τη συντριπτική πλειοψηφία κατέχουν οι ΠΕ05 και οι ΠΕ07 (Γαλλικής και Γερμανικής αντίστοιχα).

· Είναι φανερό ότι, ως κλάδος ΠΕ34 δεν αντιμετωπιζόμαστε ισότιμα με τις άλλες ειδικότητες, παρά τις έντεχνες εξαγγελίες του Υπουργείου, με αποτέλεσμα να θιγόμαστε επαγγελματικά.

· Η Ιταλική εντάχθηκε στο πρόγραμμα της Α΄ Γυμνασίου το 2008, με την πρόσληψη μονοψήφιου αριθμού καθηγητών για όλη την Ελλάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥπΔΒΜΘ για το έτος 2010-2011, τα Ιταλικά εντάχθηκαν σε 649 σχολεία (αριθμός ιδιαίτερα σοβαρός για γλώσσα με μόλις 3 χρόνια στην εκπαίδευση) και διδάχτηκαν σε 29.761 μαθητές, Γυμνασίου μόνο, από 33 μόνιμους καθηγητές, 190 αναπληρωτές και απροσδιόριστο αριθμό ωρομισθίων. Η αγάπη αλλά και η ανάγκη για μια γλώσσα–εφόδιο είναι τέτοια ώστε απαιτούνταν περισσότεροι καθηγητές από όσους τελικά προσελήφθησαν και, κατά συνέπεια, ένας αριθμός μαθητών έμεινε ΧΩΡΙΣ να ληφθεί υπόψη η δήλωση προτίμησης ξένης γλώσσας που κατέθεσε στην αρχή του χρόνου.

· Λόγω του κακού προγραμματισμού των κατά τόπους Διευθύνσεων Β΄/βάθμιας και αδικαιολόγητης καθυστέρησης, έφτασε το τέλος του σχολικού έτους (Μάρτιος - Μάιος) για να προσληφθούν 52 αναπληρωτές – οι τελευταίοι – αφήνοντας να χαθούν άπειρες διδακτικές ώρες με συνέπεια, τμήματα συνολικά 5.000 μαθητών με επιλογή την Ιταλική, να μείνουν στα προαύλια μέχρι λήξης του έτους, ή να προωθηθούν σε άλλες γλώσσες.

· Το Υπουργείο παραβλέπει ότι, σε αρκετά σχολεία της ελληνικής επικράτειας, μόλις φέτος έγινε εφικτή η διδασκαλία των Ιταλικών στην Α΄ Γυμνασίου, οπότε μη έχοντας ακόμα μαθητές στη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου, δεν μπορεί να θεωρηθεί αντικειμενική η προϋπόθεση της πλειοψηφίας, παρόλο τον καθόλου ευκαταφρόνητο αριθμό των 35.000 μαθητών μας.

· Από τους 33 μόνιμους καθηγητές Ιταλικών, ελάχιστοι κατέχουν οργανική θέση. Η ανακοίνωση Κενών και Πλεονασμάτων από τα ΠΥΣΔΕ εμφανίζουν πάνω από 90 οργανικά κενά καθηγητών Ιταλικής και 200 ώρες (10 κενά) σε Πειραιά και Γ΄ Αθήνας, σύνολο 100, για τα οποία όμως, τα 49 ΠΥΣΔΕ δεν έχουν προχωρήσει ακόμα σε τοποθετήσεις και είναι άγνωστο το πότε θα τοποθετηθούν οργανικά οι καθηγητές Ιταλικής γλώσσας. Θα ληφθεί υπόψη η ύπαρξη των οργανικών κενών από τις περιφερειακές Διευθύνσεις εκπαίδευσης, όταν στις 24 Ιουνίου θα αποφασίσουν σε ποια σχολεία θα διδάσκονται τα Ιταλικά;

· Εφόσον δόθηκαν αυτά τα οργανικά κενά, το Υπουργείο είναι υποχρεωμένο να τα καλύψει. Με ποιο τρόπο και πότε; Επίσης, δεδομένου ότι μόνο η δική μας ειδικότητα δεν έχει οργανικές τοποθετήσεις, χωρίς δική μας υπαιτιότητα, οι μαθητές Ιταλικής δεν έχουν το δικαίωμα να συνεχίσουν να διδάσκονται τη γλώσσα επιλογής τους, ούτε καν κατά το μεταβατικό στάδιο. Μήπως θα έπρεπε το Υπουργείο να εκδώσει διευκρινιστική οδηγία, κατά την οποία ειδικά για το ΠΕ34, να μην ισχύει ο περιορισμός της ύπαρξης οργανικής θέσης, ώστε να μας αντιμετωπίσει ισότιμα με τους άλλους ξενόγλωσσους κλάδους;

· Ως εκ τούτου, στην πραγματικότητα μας καταργούν ύπουλα, αφού προηγουμένως προσληφθήκαμε με σημαία την πολυγλωσσία. Όμως με προϋποθέσεις α) την υπάρχουσα οργανική θέση και β) την πλειοψηφία, (και πώς ελέγχεται η προτίμηση της πλειοψηφίας όταν στα Δημοτικά σχολεία καταστρατηγείται το δικαίωμα της επιλογής και οι δηλώσεις περιλαμβάνουν μόνο τη Γαλλική και τη Γερμανική;), παρόλο που τα Ιταλικά αποτελούν προτίμηση με δυναμική στο σχολείο και την κοινωνία, διαφαίνεται ολοκάθαρα ότι μεθοδεύεται, με πρόσχημα την οικονομική κρίση, ο αφανισμός του κλάδου ΠΕ34 καθηγητών Ιταλικής και, μέσω αυτής της Υ.Α., ως επακόλουθο, η έξοδος από την εκπαίδευση.

· Θα ήταν άλλη μια εγκληματική απόφαση στην παρούσα συγκυρία, να περιοριστεί ο ευρωπαϊκού προσανατολισμού ορίζοντας της Εκπαίδευσης, καταργώντας από τα εφόδια των μαθητών μας τη γλώσσα ενός πολιτισμού που είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τον ελληνικό, αγνοώντας τη σύνδεση με τις ελληνόφωνες κοινότητες της Κάτω Ιταλίας και το σημαντικό έργο του Ινστιτούτου της Βενετίας. Υπενθυμίζουμε ότι η Ιταλία είναι ο 2ος εμπορικός μας εταίρος και ο μοναδικός δυτικοευρωπαίος γείτονάς μας που μας τροφοδοτεί με τον μεγαλύτερο σε προσέλευση αριθμό τουριστών.

· Η πρόσφατη Υ.Α., στην ουσία, στερεί βάναυσα από τους μαθητές το δικαίωμα της επιλογής. Αγωνιζόμαστε, ένας ολιγομελής Σύλλογος καθηγητών Ιταλικής, για να επιβιώσουμε επαγγελματικά και να γίνει σεβαστή η επιλογή των μαθητών μας που είτε από αγάπη για τη γλώσσα και τον πολιτισμό, είτε λόγω των μελλοντικών σπουδών ή και επαγγελματικών τους σχεδίων προτιμούν την Ιταλική.

Ως καθηγητές ΠΕ34 θεωρούμε αντικειμενικώς δίκαια και ζητούμε:

· Την απόσυρση της Υπουργικής Απόφασης66302/Γ2 της 10-6-2011

· Την κάλυψη των 90 οργανικών κενών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπως αυτά έχουν δηλωθεί από 49 ΠΥΣΔΕ, αν και, αποδεδειγμένα, ο πραγματικός αριθμός είναι μεγαλύτερος. Να ληφθεί υπόψη η ύπαρξή τους από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις, ακόμα κι αν τα ΠΥΣΔΕ δεν έχουν φροντίσει για την έγκαιρη κάλυψή τους.

· Την εισαγωγή της Ιταλικής και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ΙΣΟΝΟΜΑ με εκείνη των Γαλλικών και Γερμανικών, δεδομένου ότι οι καθηγητές των Ιταλικών επαρκούν πλέον για να στελεχώσουν τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

· Την επικράτηση της ισχύουσας μέχρι τώρα ελεύθερης επιλογής μεταξύ των 4 γλωσσών: Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής και Ισπανικής.

· Την άμεση απόσυρση των αιτήσεων που δόθηκαν αυθαίρετα σε μαθητές Δημοτικών και Γυμνασίων περιορίζοντας την επιλογή μεταξύ μόνο των γλωσσών Γαλλικής και Γερμανικής

· Το μη χαρακτηρισμό των σχολείων σε γαλλόφωνα και γερμανόφωνα.

· Την ενίσχυση της πολυγλωσσίας, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές κοινοτικές οδηγίες που αφορούν την πολυπολιτισμικότητα της σύγχρονης κοινωνίας.

· Τη σύνδεση της διδασκαλίας των Ιταλικών με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας.

· Το σεβασμό στην επιλογή για την Ιταλική γλώσσα των 35.000 μαθητών και των γονιών τους, οι οποίοι στηρίζουν τον αγώνα μας με πολυάριθμες επιστολές διαμαρτυρίας μέσω Συλλόγων γονέων και κηδεμόνων.

Υπογράφουν:

i.) Πανελλήνιος Σύλλογος καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
initalgr@gmail.com
ii.) Αναπληρωτές καθηγητές Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας,

iii.) Ωρομίσθιοι καθηγητές Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας,

vi.) Αδιόριστοι καθηγητές Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας,

v.) Μόνιμοι καθηγητές Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας





Πρόεδρος Δ.Σ. Γεν.Γραμματέας
Γεώργιος Ποπετσίδης Βαγγέλης Κατσιφός

Τρίτη 14 Ιουνίου 2011

Επιστημονικές ενώσεις Γαλλικής- Γερμανικής: Ανοικτή επιστολή στην Υφυπουργό Παιδείας κα. Εύη Χριστοφιλοπούλου

Ανοικτή επιστολή στην Υφυπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα. Εύη Χριστοφιλοπούλου

Αξιότιμη κα. Υπουργέ,

Με έκπληξη, ως Επιστημονικές Ενώσεις των εκπαιδευτικών Γερμανικής και Γαλλικής Φιλολογίας, βρεθήκαμε δύο ώρες πριν τη μεγαλειώδη συγκέντρωση που οργανώσαμε την Παρασκευή 10/06/2011 στα Προπύλαια με αίτημα την απόσυρση των Υπουργικών Αποφάσεων που καταργούν το δικαίωμα επιλογής της Ξένης Γλώσσας στην ελληνική εκπαίδευση, μπροστά σε μια πρωτοφανή «επικοινωνιακή καταιγίδα» από το Γραφείο Τύπου του ΥΠΔΒΜΘ ενάντια στο κύρος και την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών Γερμανικής και Γαλλικής Φιλολογίας, με πρόδηλο στόχο να εμφανιστεί η εικόνα πως στα ελληνικά Γυμνάσια οι εκπαιδευτικοί Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας παραδίδουν «ιδιαίτερα μαθήματα σε γκρουπάκια των 4 – 5 ατόμων» σε βάρος της ελληνικής οικονομίας που δοκιμάζεται από την κρίση και να αιτιολογηθεί κατά αυτόν τον τρόπο η επιλογή σας για τη δημιουργία «γερμανόφωνων» και «γαλλόφωνων» δημοτικών και γυμνασίων.

Στο ενημερωτικό σημείωμα του Γραφείου Τύπου αναφέρεται: «Προβλεπόταν μάλιστα και η δυνατότητα για ακόμα μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, εάν υπήρχε διαθέσιμος εκπαιδευτικός. Αυτό ουσιαστικά οδήγησε στην εμφάνιση περιπτώσεων με τμήματα πολύ μικρότερα των 8 μαθητών (όπως λανθασμένα προέβλεπε η εγκύκλιος 90024/Γ2/9-9-2005) και τμήματα ακόμα και με ένα μαθητή»

Σχετικά με τις ελάχιστες περιπτώσεις καταστρατήγησης του θεσμού της παράλληλης διδασκαλίας, που όπως ξεκαθάρισαν οι Πρόεδροι των επιστημονικών φορέων μας και στις δύο συναντήσεις που είχαμε στο γραφείο σας κα. Χριστοφιλοπούλου ασφαλώς και δεν επιδοκιμάζουμε, προκύπτει ένα απλό ερώτημα:

Τόσο καιρό η σημερινή πολιτική ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ δεν μπορούσε να καταργήσει μια απλή εγκύκλιο, που εξέδωσε στις 9-9-2005 ο τότε Ειδικός Γραμματέας του Υπουργείου κ. Κωνσταντίνος Ράμμας και άφηνε διάφορους «επιτήδειους» να κατασπαταλούν πολύτιμους πόρους; Πώς να εκλάβει ο εκπαιδευτικός κόσμος, οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών μας αυτή την ολιγωρία;

Γιατί όμως θεσπίστηκε μια τέτοια εγκύκλιος το 2005; Στο ερώτημα που επιμελώς δεν απαντά το Γραφείο Τύπου, οφείλουμε να απαντήσουμε εμείς σεβόμενοι τους εαυτούς μας και την αλήθεια:

Η διδασκαλία της Γερμανικής και της Γαλλικής γλώσσας – θέση που διακηρύσσει τόσο η Υπουργός Παιδείας κα. Άννα Διαμαντοπούλου όσο και οι επιστημονικές ενώσεις των εκπαιδευτικών Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας, η ΟΛΜΕ, η ΔΟΕ κλπ. – πρέπει να εξασφαλίζει την απόλυτη σύνδεση και συνέχεια των ξενόγλωσσων σπουδών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και να οδηγεί στο Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας. Αυτός ο κοινός πια τόπος, που ενστερνίζονταν και οι Υπουργοί Παιδείας των προηγουμένων κυβερνήσεων της ΝΔ, υπονομεύτηκε από την κ. Μαριέττα Γιαννάκου με την Υπουργική Απόφαση με αρ. Πρωτ. 54530/Γ2/02-06-2005 που αιφνιδιαστικά κατάργησε την τρίωρη διδασκαλία του μαθήματος «Δεύτερη Ξένη Γλώσσα» στα Γυμνάσια και από το Σεπτέμβριο του 2005 το μάθημα διδάσκεται για δύο ώρες κάθε βδομάδα. Αυτό δυσχεραίνει την επίτευξη του στόχου, γιατί δημιούργησε ασφυκτικά χρονικά περιθώρια για την εμβάθυνση στη ξένη γλώσσα. Ως αντισταθμιστικό μέτρο θεσπίστηκε το 2005 η «αμαρτωλή» εγκύκλιος Ράμμα.

Θα αναμέναμε λοιπόν από εσάς κα. Υπουργέ, εάν ο πραγματικός σας στόχος είναι η παροχή ποιοτικής και πιστοποιήσιμης ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, να καταργήσετε και την εγκύκλιο Ράμμα και την Υπουργική Απόφαση της κα. Γιαννάκου και να επαναφέρετε την τρίωρη διδασκαλία του μαθήματος «Δεύτερη Ξένη Γλώσσα» στο Γυμνάσιο.

Με αυτές τις Υπουργικές Αποφάσεις πως αιτιολογείτε στην ελληνική κοινωνία με πειστικά επιχειρήματα ότι με δύο ώρες την εβδομάδα οι μαθητές/μαθήτριές μας θα παίρνουν πιστοποιητικά γλωσσομάθειας για τη Γαλλική και τη Γερμανική γλώσσα μέσα στο δημόσιο σχολείο και δε θα εκληφθεί αυτό ως εμπαιγμός;

Γνωρίζετε ότι κάθε χρόνο 80.000 υποψήφιοι συμμετέχουν στις εξετάσεις για την απόκτηση πιστοποιητικών γλωσσομάθειας για τη Γερμανική και τη Γαλλική Γλώσσα;

Γνωρίζετε πως η πιστοποιημένη γνώση δύο ξένων γλωσσών αποτελεί για την ελληνική κοινωνία δεδομένο και για την πρόσβαση στην αγορά εργασίας προαπαιτούμενο;

Γιατί υπονομεύετε την προσπάθειά μας, αυτή τη δύσκολη για την ελληνική οικογένεια εποχή, με το παντελώς αντιπαιδαγωγικό και ανεφάρμοστο μοντέλο των «γαλλόφωνων» και «γερμανόφωνων» σχολείων, που έχει ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών σε όλη την Ελλάδα;

Γιατί το αγαθό της «Δεύτερης Ξένης Γλώσσας» δε μπορούμε να το προσφέρουμε σήμερα στο ελληνικό δημόσιο σχολείο και υποχρεώνετε όλο και λιγότερους γονείς και κηδεμόνες που έχουν την οικονομική δυνατότητα να καταφεύγουν σε ιδιωτικές λύσεις;

Κάθε καλοπροαίρετος αναγνώστης αυτής της ανοικτής επιστολής θα αναρωτιέται ύστερα από όσα εκθέσαμε παραπάνω, τι συμβαίνει; Μήπως δεν υπάρχουν οι απαιτούμενοι εκπαιδευτικοί Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας και επειδή οι δανειστές μας δεν εγκρίνουν νέες προσλήψεις, το ΥΠΔΒΜΘ αναγκάζεται να προβεί σε αυτές τις περικοπές;

Στις δύο συναντήσεις που είχαμε στο Γραφείο σας κα. Χριστοφιλοπούλου καταθέσαμε ολοκληρωμένα στοιχεία, που τεκμηριώνουν τη θέση μας πως οι μόνιμα διορισμένοι εκπαιδευτικοί Γερμανικής (ΠΕ07) και Γαλλικής (ΠΕ05) Φιλολογίας επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες για το σχολικό έτος 2011-12 και να συνεχιστεί η παράλληλη διδασκαλία των δύο γλωσσών στο Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο.

Σας παρουσιάζουμε εν συντομία τα συμπεράσματα της μελέτης μας και σας καλούμε εάν υπάρχει κάποια διαφορετική προσέγγιση δημόσια να ενημερώσετε τον ελληνικό λαό:

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΠΔΒΜΘ το σχολικό έτος 2010-11 υπηρετούσαν 3.322 μόνιμοι εκπαιδευτικοί Γαλλικής Φιλολογίας. Την 1 Σεπτεμβρίου 2011 θα συνταξιοδοτηθούν περίπου 200 από αυτούς. Αντίστοιχα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΠΔΒΜΘ το σχολικό έτος 2010-11 υπηρετούσαν 1.813 μόνιμοι εκπαιδευτικοί Γερμανικής Φιλολογίας. Την 1 Σεπτεμβρίου 2011 θα συνταξιοδοτηθούν περίπου 10 εκπαιδευτικοί Γερμανικής Φιλολογίας.

Άρα την 1 Σεπτεμβρίου 2011 το ΥΠΔΒΜΘ θα έχει στη διάθεσή του 4.925 εκπαιδευτικούς Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας.

Στα περίπου 3.000 6/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία θα απαιτηθούν 750 εκπαιδευτικοί και των δύο κλάδων και αντίστοιχα στα 1600 Γυμνάσια θα απαιτηθούν 1600 εκπαιδευτικοί Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας. Με τις Υπουργικές Αποφάσεις που προωθείτε θα αξιοποιηθούν 2.350. Οι υπόλοιποι τι θα γίνουν, γιατί δεν αξιοποιούνται;

Πώς να κατανοήσουμε μια πολιτική επιλογή που περιθωριοποιεί 2.575 εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07; Ποιος εμπνεύστηκε και γιατί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αποδέχθηκε τέτοιες εισηγήσεις;

Δεν είναι αδικαιολόγητη η ανησυχία μας πως η κατάργηση των οργανικών μας θέσεων, μας απειλεί με εργασιακή περιπλάνηση σε όλη τη χώρα, ακόμα και με απόλυση. Το ότι αυτές οι Υπουργικές Αποφάσεις είναι ανεφάρμοστες πρακτικά και αστήρικτες παιδαγωγικά και διδακτικά σας το έχουμε ήδη επισημάνει και τεκμηριώσει επανειλημμένα με επιστολές και υπομνήματά μας.

Τις ανησυχίες μας αυτές συμμερίζονται και εκατοντάδες φορείς σε όλη τη χώρα (Δημοτικά Συμβούλια, Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων, Σύλλογοι Διδασκόντων που με ομόφωνες αποφάσεις τους σας καλούν να αποσύρεται τις Υπουργικές Αποφάσεις, ΕΛΜΕ κλπ.) που έχουν κατακλύσει με ψηφίσματα το γραφείο σας.

Αναμένουμε τις γραπτές απαντήσεις σας στα θέματα που θέτουμε και σας καλούμε με πολιτικό θάρρος, που τόσο χρειάζεται σήμερα η χώρα, να ανακαλέσετε τις Υπουργικές Αποφάσεις για τη «Δεύτερη Ξένη Γλώσσα».



Με εκτίμηση


Τα Διοικητικά Συμβούλια των επιστημονικών ενώσεων των εκπαιδευτικών Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας όλης της χώρας

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΣΚΓ ΠΕ)

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΣΚΓΓΦ ΠΠ)

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΠΑΣΥΚΑΓΑ)

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΠΕΚΑΓΕΠΕ)

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ 
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ -ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΠΕΚΑΓΕΠΕ ΒΕ)

Σάββατο 11 Ιουνίου 2011

Υφυπουργός Παιδείας Ε. Χριστοφιλοπούλου: Οι ξενόγλωσσοι εκπαιδευτικοί θα συμπληρώνουν ωράριο διδάσκοντας το μάθημα της λογοτεχνίας

Χθές στον ρ/σ Flash96 η υφ. Παιδείας κ. Χριστοφιλοπούλου, μιλώντας μετά τη συναδέλφισσα των Γαλλικών κ. Μαυροματάκη (Πρόεδρος), ανέφερε ότι τελικά θα υπάρχει συνέχεια για τους μαθητές της Β’ και Γ’ γυμνασίου, οι οποίοι θα εξακολουθήσουν να διδάσκονται γαλλικά-γερμανικά, δηλ. τις ξένες γλώσσες που είχαν επιλέξει, αλλά από το νέο σχολικό έτος και για τους νέους μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α’ τάξη των γυμνασίων, η δυνατότητα επιλογής της Β’ ξένης γλώσσας δεν θα υπάρχει λόγω της οικονομικής συγκυρίας.

Σήμερα (σ.σ. για τρίτη μέρα αναμονής) ανέφερε ότι θα εκδοθεί η νέα διορθωτική Υ.Α. που θα ρυθμίσει το θέμα για τους μαθητές της Β’ και Γ’ ηυμνασίου.

Η δήλωση στον ρ/σ για κατάργηση οργανικών θέσεων, απολύσεις:

"Καταρχήν άκουσα κάτι για εμπαιγμό. Εμείς δεν είπαμε ποτέ ότι δεν θα αξιοποιήσουμε τους καθηγητές των ξένων γλωσσών. Οι καθηγητές αυτοί, πολλοί από αυτούς διδάσκουν και στα δημοτικά και συμπληρώνουν ωράριο και βεβαίως έχουν και τη δυνατότητα να διδάξουν λογοτεχνία, είναι καθηγητές λογοτεχνίας και ίσως και κάποιο άλλο μάθημα."

ΕΡ : Συνεπώς ξεκαθαρίζετε ότι δε θα υπάρξει ζήτημα κατάργησης οργανικών θέσεων και άρα απόλυσης;

"Ακριβώς. Ζήτημα αξιοποίησης υπάρχει και οι οποίοι έχουν δεχθεί όταν τους είδα και να κάνουν συμπληρωματικά, εφόσον παραστεί ανάγκη και δεν μπορούν να συμπληρώσουν ωράριο, τη λογοτεχνία π.χ. ως μάθημα και να πω και κάτι άλλο. Ότι δεν μπορεί να συνεχίσει μία πρακτική που υπήρχε χρόνια, να γίνεται όχι απλώς σπατάλη, κακώς εννοούμενη χαλαρότητα. Αυτό δεν έχει τη δυνατότητα αυτή τη στιγμή το ελληνικό κράτος, ακόμα και αν ήμασταν σε περίοδο παχιών αγελάδων, να πληρώνει ιδιαίτερο μάθημα για 4 παιδάκια και να έχουμε 5 διαφορετικά τμήματα γερμανικής γλώσσας και 4 διαφορετικά στο ίδιο γυμνάσιο, στην ίδια τάξη. Αυτό δεν υπάρχει πουθενά στην Ευρώπη."

ΠΗΓΗ : Flash96

Παρασκευή 10 Ιουνίου 2011

ΥΦ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Θα αξιοποιήσουμε όλους τους καθηγητές ξενόγλωσσης εκπαίδευσης

Το Υπουργείο Παιδείας θα αξιοποιήσει όλους τους καθηγητές ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, όχι μόνο στη διδασκαλία του αντικειμένου τους στα Γυμνάσια και στα Δημοτικά, αλλά και με τη Β’ ανάθεση συναφών μαθημάτων. Άρα είναι μια αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους, έτσι ώστε και εκείνοι να προσφέρουν και να μην υπάρχει η περίπτωση να χαθούν θέσεις εργασίας.

Tην παραπάνω δήλωση έκανε η υφ. Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου στη ΝΕΤ, σχετικά με τη δεύτερη ξένη γλώσσα σε Δημοτικά και Γυμνάσια και σημείωσε τα εξής:

«Οι μεταβολές στη Β’ ξένη Γλώσσα, έχουν να κάνουν με τον εξορθολογισμό στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κάθε γειτονιά, όμως, θα έχει σχολεία που θα διδάσκουν τις ξένες γλώσσες. Θα μπορεί ο μαθητής να επιλέξει σε ποιο σχολείο θα πάει, ανάλογα και με τη γλώσσα επιλογής του.

Ωστόσο, καθώς πολλά παιδιά έχουν ξεκινήσει ήδη μια Β’ Ξένη Γλώσσα, θεσπίζεται μεταβατική περίοδος, έτσι ώστε να μην υπάρξει απότομη αλλαγή στην εκμάθηση της Β’ ξένης γλώσσας για τους μαθητές μας».

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ : Τροποποιείται η προ δεκαημέρου απόφαση για τη διδασκαλία ξένων γλωσσών

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Mε απόφαση που υπέγραψε σήμερα η υφ. Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου τροποποιείται η προ δεκαημέρου απόφασή της (Φ.12/518/61284/Γ1/27-5-2011 Υπουργική Απόφαση) ως εξής:


1. Στα 6/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία, καθώς και στα σχολεία με ΕΑΕΠ, οι μαθητές, οι οποίοι θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2011-2012 στην Στ΄ τάξη του δημοτικού σχολείου, θα διδαχθούν και στην τάξη αυτή, τη δεύτερη ξένη γλώσσα που είχαν διδαχθεί στην Ε΄ τάξη.

2. Στα σχολεία αυτά ορίζεται ελάχιστος αριθμός δεκαπέντε (15) μαθητών για τη δημιουργία τμημάτων διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας.

3. Σε περιπτώσεις ειδικών λειτουργικών συνθηκών (νησιωτικότητα, ορεινότητα, δυσχέρειες πρόσβασης, κλπ.), μπορούν να λειτουργήσουν τμήματα με ελάχιστο αριθμό δώδεκα (12) μαθητών, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή.

4. Επισημαίνεται ότι τα ανωτέρω ισχύουν μόνο για τους μαθητές που θα φοιτήσουν το σχολικό έτος 2011 – 2012 στην Στ΄ τάξη του δημοτικού σχολείου.

5. Για την επιλογή της Β΄ ξένης γλώσσας που θα διδάσκεται στο σχολείο, την τελική απόφαση έχει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, ο οποίος θα λαμβάνει υπόψη του τις εισηγήσεις των Διευθυντών Διευθύνσεων Π.Ε.

Κατά τα λοιπά, ισχύει η με αριθμ.Φ.12/518/61584/Γ1/27-5-2011 Υπουργική Απόφαση με θέμα: «διδασκαλία ξένης γλώσσας στα δημοτικά σχολεία».

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Ερωτηματολόγια για τη 2η Ξένη Γλώσσα

Με το βασικό ερώτημα «Θα ήθελες να συνεχίσεις το μάθημα 2ης ξένης γλώσσας στο σχολείο;» το υπ.Παιδείας απέστειλε στα σχολεία δύο ερωτηματολόγια ,το ένα να το απαντήσουν οι γονείς και το άλλο οι μαθητές που διδάχτηκαν Γαλλικά ή Γερμανικά στην Ε’ & Στ’ Τάξη Δημοτικού Σχολείου,στο πλαίσιο διεξαγωγής της έρευνας για την Αξιολόγηση της Πράξης «Εφαρμογή Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση», που αφορά το μάθημα της 2ης ξένης γλώσσας.

Το υπ. Παιδείας ζητά από τους Διευθυντές των Δημοτικών σχολείων να διανείμουν το συγκεκριμένο ενημερωτικό έγγραφο στους μαθητές, ώστε να έχουν την δυνατότητα να συμπληρώσουν με τους γονείς τους τα ερωτηματολόγια.

«Είναι επιθυμητό τα ερωτηματολόγια να συμπληρωθούν και από τους δύο γονείς. Καταληκτική ημερομηνία συμπλήρωσης ερωτηματολογίων ορίζεται η 15/07/2011» προτρέπει το υπ. Παιδείας με το έγγραφό του.



ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

Ποιο μάθημα 2ης ξένης γλώσσας παρακολούθησες στο σχολείο;

Γαλλικά

Γερμανικά

Το μάθημα της 2ης γλώσσας προσέλκυσε το ενδιαφέρον σου;

Σε μεγάλο βαθμό

Επαρκώς

Καθόλου

Η ενημέρωση που είχες για το πρόγραμμα της 2ης ξένης γλώσσας στο σχολείο πριν ξεκινήσει η διδασκαλία του ήταν:

Πολύ καλή

Ικανοποιητική

Ανεπαρκής

Ήταν ενδιαφέρον το μάθημα της 2ης ξένης γλώσσας που παρακολούθησες ;

Πολύ

Λίγο

Καθόλου

Είχες τη δυνατότητα να επιλέξεις τη 2η ξένη γλώσσα της επιλογής σου;

Ναι

Όχι

Βελτίωσες τις γνώσεις σου στο μάθημα της 2η ξένης γλώσσας που παρακολούθησες;

Πολύ

Λίγο

Καθόλου

Θα ήθελες να συνεχίσεις το μάθημα 2ης ξένης γλώσσας στο σχολείο;

Πολύ

Αρκετά

Λίγο

Καθόλου

Στο σπίτι μιλάτε άλλη γλώσσα εκτός της ελληνικής;

Ναι

Όχι

Αν ΝΑΙ ποιά γλώσσα;

Το μάθημα της 2ης ξένης γλώσσας θεωρείς ότι συμβάλει στη δυνατότητα επικοινωνίας και συνεννόησης σε περισσότερες από μία ξένες γλώσσες;

Πολύ θετικά

Θετικά

Αδιάφορα

Αρνητικά

Πολύ αρνητικά

Παρακολούθησες κάποια εκδήλωση ή ομιλία για το πρόγραμμα εκμάθησης της 2ης ξένης γλώσσας στο σχολείο;

Ναι

Όχι

Το μάθημα της 2ης ξένης γλώσσας βοήθησε στο ενδιαφέρον σου για μία άλλη γλώσσα και έναν άλλο πολιτισμό;

Ναι

Όχι

Λίγο


Θα ήθελες να συνεχιστεί το πρόγραμμα της 2ης ξένης γλώσσας στο σχολείο;

Ναι

Όχι

Ναι, αλλά διαφορετικά

Ανέφερε τρία πράγματα που σου άρεσαν στο μάθημα της 2ης ξένης γλώσσας (αν υπάρχουν).



Ανέφερε τρία πράγματα που δεν σου άρεσαν στο μάθημα της 2ης ξένης γλώσσας (αν Υπάρχουν).

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

Ποιο μάθημα 2ης ξένης γλώσσας παρακολούθησε το παιδί σας στο σχολείο;

Γαλλικά

Γερμανικά

Η ενημέρωσή σας σχετικά με το πρόγραμμα εκμάθησης 2ης ξένης γλώσσας στο σχολείο ήταν:

Πολύ καλή

Ικανοποιητική

Ανεπαρκής

Εκτιμάτε ότι το μάθημα της 2ης ξένης γλώσσας συνέβαλε στην ανάπτυξη του ενδιαφέροντος του παιδιού σας για την ίδια γλώσσα και τον πολιτισμό της;

Θετικά

Αρνητικά

Αδιάφορα


Το παιδί σας είχε τη δυνατότητα να παρακολουθήσει τη 2η ξένη γλώσσα της επιλογής του;

Ναι

Όχι

Το μάθημα της 2ης ξένης γλώσσας θεωρείτε ότι συμβάλει στη δυνατότητα επικοινωνίας και συνεννόησης σε περισσότερες από μία ξένες γλώσσες για το παιδί σας;

Πολύ θετικά

Θετικά

Αδιάφορα

Αρνητικά

Πολύ αρνητικά

Το παιδί σας βελτίωσε τις γνώσεις του στη 2η ξένη γλώσσα που παρακολούθησε;

Εξαιρετικά

Πολύ

Αρκετά

Λίγο

Καθόλου

Το μάθημα της 2ης γλώσσας προσέλκυσε και διατήρησε το ενδιαφέρον του παιδιού σας;

Σε μεγάλο βαθμό

Επαρκώς

Καθόλου


Στο σπίτι μιλάτε άλλη γλώσσα εκτός της ελληνικής;

Ναι

Όχι

Αν ΝΑΙ ποιά άλλη γλώσσα;



Το παιδί σας επιθυμεί να συνεχίσει το μάθημα της ίδιας 2ης ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο:

Ναι

Όχι



Πώς αξιολογείτε γενικά το πρόγραμμα εκμάθησης 2ης ξένης γλώσσας που παρακολούθησε το παιδί σας στο σχολείο;

Πολύ Ικανοποιητικό

Ικανοποιητικό

Ανεπαρκές

Παρακολουθήσατε κάποια εκδήλωση ή ομιλία για το πρόγραμμα εκμάθησης 2ης ξένης γλώσσας στο σχολείο;

Ναι

Όχι

Διαβάσατε κάποιο έντυπο για το πρόγραμμα εκμάθησης 2ης ξένης γλώσσας στο σχολείο;

Ναι

Όχι

Εκτιμάτε ότι το μάθημα της 2ης ξένης γλώσσας συνέβαλε και στην ανάπτυξη του ενδιαφέροντος του παιδιού σας και για μία άλλη γλώσσα και έναν άλλο πολιτισμό;

Θετικά

Αρνητικά

Αδιάφορα

Επιθυμείτε να συνεχιστεί το πρόγραμμα εκμάθησης 2ης ξένης γλώσσας στο σχολείο;

Ναι

Όχι

Με τροποποιήσεις

Αναφέρατε κατά την γνώμη σας τα τρία πιο θετικά στοιχεία ή/και αποτελέσματα του προγράμματος :............................................................



Αναφέρατε κατά την γνώμη σας τα τρία πιο αρνητικά στοιχεία ή/και αποτελέσματα του προγράμματος :............................................................


Πηγή