Σάββατο 18 Ιουνίου 2011

Σε αποχή από τη βαθμολόγηση καλεί τους καθηγητές για τη δεύτερη ξένη γλώσσα η ΟΛΜΕ

Από το Έθνος

Να απέχουν από τη βαθμολόγηση των ειδικών ξενόγλωσσων μαθημάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων καλεί τους καθηγητές η ΟΛΜΕ, έως ότου αποσυρθεί η υπουργική απόφαση, με την οποία καταργείται η επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας από τους μαθητές.


Να απέχουν από τη βαθμολόγηση των ειδικών ξενόγλωσσων μαθημάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων καλεί τους καθηγητές η ΟΛΜΕ, έως ότου αποσυρθεί η υπουργική απόφαση, με την οποία καταργείται η επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας από τους μαθητές. Επειτα από συνάντηση που είχε η ομοσπονδία των καθηγητών με την υφυπουργό Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, ζητήθηκε να αποσυρθεί η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση, αλλά σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, η υφυπουργός ήταν ανυποχώρητη.

Στην ίδια συνάντηση συζητήθηκαν και μία σειρά θεμάτων όπως τα μισθολογικά, οι συγχωνεύσεις και οι διορισμοί. Σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, η κ. Χριστοφιλοπούλου επεσήμανε ότι η πολιτική ηγεσία -εν όψει του μισθολογίου- κάνει προσπάθεια για αποκατάσταση της αδικίας για τις χαμηλές αμοιβές των εκπαιδευτικών, χωρίς όμως να δεσμεύεται ότι δεν θα υπάρξουν μειώσεις με τα νέα κυβερνητικά μέτρα. Για τους μόνιμους διορισμούς τόνισε ότι θα είναι ακόμη λιγότεροι από την περσινή χρονιά και πρόσθεσε πως θα συνεχιστεί η διαδικασία συγχωνεύσεων σχολειών. Οπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ομοσπονδίας, η κ. Χριστοφιλοπούλου εξέφρασε τον προβληματισμό της για το γεγονός ότι "πάνω από 1.000 συνάδελφοι που υπηρετούν στην τεχνική εκπαίδευση πλεονάζουν" και δεν εγγυήθηκε τη μη μετακίνηση συναδέλφων σε άλλον νομό ή και σε άλλη περιφέρεια, αν χρειαστεί.

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας - Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για Εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής στα Πληροφοριακά Συστήματα

Τα Τμήματα Οικονομικών Επιστημών, Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας που συμμετέχουν στο Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματα καλούν τους υποψήφιους που ενδιαφέρονται να εκπονήσουν Διδακτορική Διατριβή στις ερευνητικές περιοχές που αναφέρονται στο συνημμένο αρχείο και αφορούν γνωστικά αντικείμενα μελών ΔΕΠ του Προγράμματος να υποβάλουν αίτηση.

Καταληκτική ημερομηνία: 30-06-2011

Πληροφορίες: τηλ. 2310 891514

Επισυνάπτεται η ανακοίνωση.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 128.47 KB

Μηχανογραφικό: Σχολές και τμήματα με τίτλους άσχετους με το αντικείμενό τους

Από την Καθημερινή

Μεταξύ των 500 σχολών και τμημάτων υπάρχουν ορισμένα, ο τίτλος των οποίων μπορεί να μπερδέψει τους υποψηφίους. Και αυτό διότι μπορεί να δημιουργήσει συνειρμούς για κάτι άλλο. Επίσης, αρκετές σχολές δεν έχουν τα επαγγελματικά δικαιώματα, στα οποία παραπέμπει ο τίτλος τους. Αυτό, δεν σημαίνει, βέβαια, ότι το επίπεδο σπουδών τους είναι μέτριο ή χαμηλό. Ομως, γενικά είναι σημαντικό οι υποψήφιοι να μην επιλέγουν σπουδές από τον τίτλο της σχολής, αλλά να κοιτάζουν το πρόγραμμα σπουδών, το μόνο έγκυρο τρόπο για να αποκτήσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα.

Γενικά, η υποβολή του μηχανογραφικού έχει δυσκολέψει ιδιαίτερα από το 2000 και μετά, λόγω της αθρόας ίδρυσης νέων τμημάτων που αποτελούν μια επιπλέον σπαζοκεφαλιά για τους υποψηφίους και τους γονείς τους. Διότι, αν όλοι γνωρίζουν τις προοπτικές ενός απόφοιτου της Ιατρικής, της Νομικής, της Αρχιτεκτονικής, ελάχιστοι είναι αυτοί που έχουν ιδέα για το τι μπορεί να κάνει κανείς μετά την αποφοίτηση από τμήματα με «θολό» αντικείμενο. Ιδού ορισμένοι «γρίφοι»: ποια η διαφορά ανάμεσα στα τμήματα οικονομικών επιστημών, οικονομικής ανάπτυξης, αγροτικής ανάπτυξης;

Ενδεικτικά παραδείγματα σχολών ή τμημάτων, ο τίτλος των οποίων μπορεί να μπερδέψει τους υποψηφίους σε σχέση με τα επαγγελματικά τους δικαιώματα είναι τα ακόλουθα:

- Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Ιωαννίνων. Δεν δίνουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ψυχολόγου. Οι απόφοιτοι μπορεί να απασχοληθούν ως φιλόλογοι.
- Μηχανικών Επιστήμης Υλικών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Το ΤΕΕ δεν εγγράφει τους αποφοίτους του ως μέλη και συνεπώς δεν έχουν τα δικαιώματα του μηχανικού.
- Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης Πανεπιστημίου Αιγαίου (με έδρα στη Χίο). Το ΤΕΕ δεν δέχεται τους αποφοίτους του. Αντίθετα, τους δέχεται ως μέλη το Οικονομικό Επιμελητήριο, άρα είναι Οικονομολόγοι.
- Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων Αιγαίου (με έδρα στη Σύρο). Οι απόφοιτοι δεν γίνονται δεκτοί στο ΤΕΕ.
- Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού Παν. Πελοποννήσου (με έδρα στη Σπάρτη). Οι απόφοιτοι δεν εγγράφονται στο Οικονομικό Επιμελητήριο.
- Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Παρότι οι απόφοιτοί του τελειώνουν Πολυτεχνείο, δεν είναι μηχανικοί αλλά μαθηματικοί ή φυσικοί ανάλογα με την κατεύθυνση που επιλέγουν.
- Τουρκικών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών. Δεν λειτουργεί το σκέλος των Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών.
- Στατιστικής και Αναλογιστικών-Χρηματοοικονομικών Μαθηματικών Αιγαίου (με έδρα στη Σάμο), Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης Πειραιά, Στατιστικής Οικονομικού Παν. Αθήνας. Οι απόφοιτοί τους δεν είναι μαθηματικοί, όπως αφήνει να εννοηθεί ο τίτλος τους, αλλά οικονομολόγοι, που εγγράφονται στο Οικονομικό Επιμελητήριο.
- Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Αθήνας. Το πτυχίο του τμήματος δεν είναι πτυχίο νηπιαγωγού, αλλά βρεφονηπιοκόμου. Πτυχίο νηπιαγωγού δίνουν μόνο τα ΑΕΙ.
- Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Αγ. Νικολάου Κρήτης. Πρόκειται για σχολές του πρώην ΕΟΤ που δεν είναι ισότιμες με τα ΤΕΙ Τουριστικών Επιχειρήσεων, γιατί δεν παρέχουν τετραετείς σπουδές, αλλά τριετείς.

Τα πιο συχνά λάθη στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού

Από την Καθημερινή

Δεν είναι λίγα τα λάθη που μπορεί να κάνουν οι υποψήφιοι κατά τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού τους. Κυρίως οφείλονται σε λάθος πληροφόρηση των ίδιων και των γονιών τους και σε λανθασμένες αντιλήψεις. Ιδού ορισμένα από τα πιο σημαντικά, συχνότερα λάθη των υποψηφίων:

- «Αφού δεν μπορώ να εισαχθώ σε πανεπιστήμιο θα δηλώσω μόνο ΤΕΙ. Αν τα βάλω πρώτα πρώτα, θα έχω περισσότερες πιθανότητες να πετύχω». Δεν έχει σημασία η σειρά προτίμησης της σχολής, παρά μόνο στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές και αυτό μόνο σε περίπτωση ισοβαθμίας. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις δεν έχει σημασία αν έχεις βάλει πρώτη ή δέκατη τη σχολή, αλλά μόνο αν έχεις τα μόρια για να εισαχθείς στη σχολή και δεν έχεις βάλει άλλη σχολή με λιγότερα μόρια πριν από αυτήν.
- «Εχω 16.000 μόρια, άρα, σύμφωνα με τις περσινές βάσεις, περνάω στην τάδε σχολή που είχε 15.995 μόρια». Αυτές είναι οι περσινές βάσεις. Οι φετινές βάσεις μπορεί να έχουν πολύ μεγάλη διαφορά ακόμη και 5.000 μόρια πάνω ή κάτω. Αυτό εξαρτάται από τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, αλλά και από τις προτιμήσεις των υποψηφίων, οι οποίες μεταβάλλονται από χρονιά σε χρονιά.
- «Ευτυχώς πήγα καλά κι έτσι δε χρειάζεται να δηλώσω καθόλου ΤΕΙ». Το σωστό είναι να δηλώσεις και ΤΕΙ, γιατί δεν ξέρεις τι μπορεί να συμβεί με τις βάσεις, που κάθε χρόνο αυξομειώνονται. Ειδικά φέτος που έχουμε ανακατανομή των εισακτέων εις βάρος των σχολών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για τη διαμόρφωση των βάσεων. Μη ρισκάρεις λοιπόν.
- «Δυστυχώς, δεν πήγα καλά φέτος. Θα ξαναδώσω πανελλήνιες εξετάσεις του χρόνου, οπότε δεν έχει νόημα να δώσω ιδιαίτερη προσοχή στο μηχανογραφικό δελτίο». Κάθε πράγμα στον καιρό του. Τώρα θα συμπληρώσεις σωστά το μηχανογραφικό σου, τον Αύγουστο θα δεις σε ποια σχολή θα περάσεις κι αν δεν σου αρέσει, αφού πρώτα γραφτείς στη σχολή που πέτυχες, αποφασίζεις να ξαναδώσεις εξετάσεις.
- «Επειδή έχω λίγα μόρια, δεν υπάρχει περίπτωση να περάσω σε καλή σχολή». Πρόσεξε τα μικρά διαμάντια που υπάρχουν με χαμηλή βάση και έχουν καλές επαγγελματικές προοπτικές. Συνήθως είναι ΤΕΙ σε μικρές επαρχιακές πόλεις, τα οποία έχουν θετικές επαγγελματικές προοπτικές, αλλά χαμηλή ζήτηση γιατί είναι απομακρυσμένα.
- «Θέλω να περάσω σε πανεπιστήμιο γιατί είναι καλύτερα από τα ΤΕΙ». Αυτό δεν είναι γενικά σωστό. Εξαρτάται από τις συγκεκριμένες σχολές ή τμήματα που συγκρίνουμε. Ως προς τις επαγγελματικές προοπτικές μπορεί ένα πανεπιστήμιο να μην έχει καλές επαγγελματικές προοπτικές, ενώ ένα ΤΕΙ μπορεί να έχει άριστες επαγγελματικές προοπτικές. Εξαρτάται, κυρίως, από το αντικείμενο σπουδών και όχι από το αν είναι πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ.
- «Για να μην κάνω κανένα λάθος, θα δηλώσω όλες τις σχολές». Οσοι το κάνουν αυτό, είναι πιθανόν να εισαχθούν σε σχολή που δεν τους αρέσει. Το σωστό είναι να δηλώσεις σχολές απ’ όλη την γκάμα των βάσεων, δηλαδή υψηλόβαθμες, μεσαίες και χαμηλές, ώστε να πετύχεις σε κάποια ό, τι κι αν συμβεί με τις βάσεις. Δήλωσε, όμως, από κάθε βαθμολογική κλίμακα βάσεων, μόνο όσες σχολές σου αρέσουν.
- «Πήγα πιο καλά απ’ ό, τι περίμενα. Αντί για Φυσικομαθηματικά θα δηλώσω Ιατρική». Ο υποψήφιος είναι έτοιμος να αλλάξει στόχο. Αν το κάνει υπό την πίεση του κοινωνικού περίγυρου για να μην πάει «χαμένο» το 19, τότε κάνει λάθος επιλογή.

Τα Αποτελέσματα Επιλογής Επιμορφούμενων στο αντικείμενο: «Ερευνητικές Εργασίες (project)»

Αποτελέσματα επιλογής και κατανομής των επιμορφούμενων στα ΠΕΚ στο πλαίσιο του προγράμματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Γενικού Λυκείου, στο αντικείμενο: «Ερευνητικές Εργασίες (project)»(Απόφαση 21/17.06.2011 Δ.Σ Ο.ΕΠ.ΕΚ.).

Για τα ονόματα κάνετε κλίκ ΕΔΩ

Πηγή