Παρασκευή 10 Ιουνίου 2011

Το σχέδιο νόμου που προβλέπει μακροχρόνια άδεια άνευ αποδοχών στους δημοσίους υπαλλήλους-ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ-ΠΟΣΟ ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ

Εφαρμογή προγραμμάτων εθελούσιας μερικής απασχόλησης στο δημόσιο και μακροχρόνιας άδειας άνευ αποδοχών και νέα μείωση των κονδυλίων για την παιδεία προβλέπει το Σχέδιο Νόμου «Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015», που κατατέθηκε , προς ψήφιση, στη Βουλή από τον υπουργό Οικονομικών.



ΥΦ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Θα αξιοποιήσουμε όλους τους καθηγητές ξενόγλωσσης εκπαίδευσης

Το Υπουργείο Παιδείας θα αξιοποιήσει όλους τους καθηγητές ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, όχι μόνο στη διδασκαλία του αντικειμένου τους στα Γυμνάσια και στα Δημοτικά, αλλά και με τη Β’ ανάθεση συναφών μαθημάτων. Άρα είναι μια αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους, έτσι ώστε και εκείνοι να προσφέρουν και να μην υπάρχει η περίπτωση να χαθούν θέσεις εργασίας.

Tην παραπάνω δήλωση έκανε η υφ. Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου στη ΝΕΤ, σχετικά με τη δεύτερη ξένη γλώσσα σε Δημοτικά και Γυμνάσια και σημείωσε τα εξής:

«Οι μεταβολές στη Β’ ξένη Γλώσσα, έχουν να κάνουν με τον εξορθολογισμό στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κάθε γειτονιά, όμως, θα έχει σχολεία που θα διδάσκουν τις ξένες γλώσσες. Θα μπορεί ο μαθητής να επιλέξει σε ποιο σχολείο θα πάει, ανάλογα και με τη γλώσσα επιλογής του.

Ωστόσο, καθώς πολλά παιδιά έχουν ξεκινήσει ήδη μια Β’ Ξένη Γλώσσα, θεσπίζεται μεταβατική περίοδος, έτσι ώστε να μην υπάρξει απότομη αλλαγή στην εκμάθηση της Β’ ξένης γλώσσας για τους μαθητές μας».

ΠΑΝ. ΚΡΗΤΗΣ: Υποβαθμίζεται η Βιολογία το Νέο Λύκειο

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Το Τμήμα Βιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης αισθάνεται την ανάγκη να εκφράσει την άποψή του για το προτεινόμενο σχέδιο για το «Νέο Λύκειο».

Η αλματώδης ανάπτυξη της Βιολογίας το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα την κατέστησε μοχλό ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας, έτσι ώστε γίνεται πια ευρύτερα αποδεκτό ότι οι Βιολογικές επιστήμες με όλες τις εκδοχές τους από το μοριακό μέχρι το οικοσυστημικό επίπεδο θα αποτελέσουν το κλειδί για την επιστημονική γνώση και τεχνολογία του 21ου αιώνα.

Η μελέτη της Βιολογίας δεν μπορεί παρά να είναι απαραίτητο συστατικό σε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα, τόσο απαραίτητο όσο τα Μαθηματικά και η Γλώσσα.

  • Η Βιολογία μας δίνει απαντήσεις σε ερωτήματα που αφορούν την ζωή, τον ίδιο τον εαυτό μας και τη θέση μας στον κόσμο
  • Η Βιολογία και οι εφαρμογές της αποτελούν τη βάση νέων τεχνολογιών και καινοτομίας, που αφορούν στο σύνολο σχεδόν των οικονομικών δραστηριοτήτων και της επιχειρηματικότητας του ανθρώπου (διατροφή, υγεία, νέα υλικά, νέα καύσιμα, κλπ)
  • Η Βιολογία μας παρέχει την οικολογική θεωρία που κάνει κατανοητή την αναγκαιότητα της προστασίας του περιβάλλοντος και των βιολογικών πόρων και μάλιστα σε συνθήκες έντονης πίεσης λόγω υπερπληθυσμού, στενότητας υδάτινων πόρων και κλιματικών αλλαγών.
  • Η Βιολογία μας εφοδιάζει με μια κουλτούρα σεβασμού στην ποικιλότητα και διαφορετικότητα των έμβιων όντων και αναγνώρισης της συμπληρωματικότητας των ρόλων στο οικοσύστημα, που αποτελεί μια καλή βάση για την ανάπτυξη αντίστοιχων συμπεριφορών στα πλαίσια της ανθρώπινης κοινωνίας με ανάπτυξη του αλληλοσεβασμού, της αλληλεγγύης και της πολυπολιτισμικότητας.

Επομένως, είναι αυταπόδεικτο ότι η διδασκαλία της Βιολογίας οφείλει να είναι βασική και υποχρεωτική σε όλα τα επίπεδα της σύγχρονης εκπαίδευσης μαθητών.

Επίσης, η ανάπτυξη της Βιολογίας έχει καταστήσει αναγκαία την διδασκαλία της από διδακτικό προσωπικό, που να κατανοεί επαρκώς την θεωρία και να μπορεί να εμπνεύσει τον ενθουσιασμό των μαθητών. Χρειάζεται χρόνος προκειμένου να προσεγγιστούν οι γνώσεις σε διαφορετικά επίπεδα της βιολογικής οργάνωσης και να δοθούν με βιωματικό τρόπο τα ερεθίσματα για την κατανόηση σημαντικών φαινομένων. Η νέα κατανομή των σχολικών μονάδων επιτρέπει την δημιουργία πόλων αριστείας στη διδασκαλία της Βιολογίας αποφεύγοντας την ανάθεση σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων την διδασκαλία της Βιολογίας (και αντίστοιχα την ανάθεση σε Βιολόγους άλλων αντικειμένων). Ας αξιοποιηθεί αυτή η δυνατότητα για μια ποιοτική αναβάθμιση του συνόλου της Λυκειακής Εκπαίδευσης μέσα από την αναβάθμιση της Βιολογικής Παιδείας.

Σας ζητούμε να εξετάσετε την σημαντική αυτή δυνατότητα που μπορεί να σηματοδοτήσει μια νέα κατεύθυνση για την Παιδεία στην Ελλάδα. Σε μια τέτοια σημαντική αλλαγή θα μας έχετε συμπαραστάτες, όπως και όλο το σημαντικό επιστημονικό και ερευνητικό δυναμικό που θεραπεύει τις Βιολογικές επιστήμες στη χώρα μας.


Με εκτίμηση



Η Πρόεδρος Τμήματος Βιολογίας                       O Αντιπρόεδρος Τμήματος Βιολογίας

       Πανεπιστημίου Κρήτης                                                  Πανεπιστημίου Κρήτης



        Δέσποινα Αλεξανδράκη                                                  Ιωάννης Καρακάσης

Αναπλ. Καθηγ. Μοριακής Βιολογίας                  Καθηγητής Περιβαλλοντικής Βιολογίας

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ : Τροποποιείται η προ δεκαημέρου απόφαση για τη διδασκαλία ξένων γλωσσών

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Mε απόφαση που υπέγραψε σήμερα η υφ. Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου τροποποιείται η προ δεκαημέρου απόφασή της (Φ.12/518/61284/Γ1/27-5-2011 Υπουργική Απόφαση) ως εξής:


1. Στα 6/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία, καθώς και στα σχολεία με ΕΑΕΠ, οι μαθητές, οι οποίοι θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2011-2012 στην Στ΄ τάξη του δημοτικού σχολείου, θα διδαχθούν και στην τάξη αυτή, τη δεύτερη ξένη γλώσσα που είχαν διδαχθεί στην Ε΄ τάξη.

2. Στα σχολεία αυτά ορίζεται ελάχιστος αριθμός δεκαπέντε (15) μαθητών για τη δημιουργία τμημάτων διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας.

3. Σε περιπτώσεις ειδικών λειτουργικών συνθηκών (νησιωτικότητα, ορεινότητα, δυσχέρειες πρόσβασης, κλπ.), μπορούν να λειτουργήσουν τμήματα με ελάχιστο αριθμό δώδεκα (12) μαθητών, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή.

4. Επισημαίνεται ότι τα ανωτέρω ισχύουν μόνο για τους μαθητές που θα φοιτήσουν το σχολικό έτος 2011 – 2012 στην Στ΄ τάξη του δημοτικού σχολείου.

5. Για την επιλογή της Β΄ ξένης γλώσσας που θα διδάσκεται στο σχολείο, την τελική απόφαση έχει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, ο οποίος θα λαμβάνει υπόψη του τις εισηγήσεις των Διευθυντών Διευθύνσεων Π.Ε.

Κατά τα λοιπά, ισχύει η με αριθμ.Φ.12/518/61584/Γ1/27-5-2011 Υπουργική Απόφαση με θέμα: «διδασκαλία ξένης γλώσσας στα δημοτικά σχολεία».

Συνεδρίασε η Επιτροπή Διαλόγου Εκκλησίας- Κράτους

Συνεδρίασε σήμερα, για πρώτη φορά, η Επιτροπή Διαλόγου Εκκλησίας-Κράτους, που συγκροτήθηκε με απόφαση του Πρωθυπουργού για τη συζήτηση των θεμάτων που απασχολούν την Εκκλησία της Ελλάδας.

Στην επιτροπή, της οποίας πρόεδρος είναι η Υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, συμμετείχαν ο Υφυπουργός Οικονομικών, Φίλιππος Σαχινίδης, ο Υφυπουργός Εξωτερικών, Δημήτρης Δόλλης, ο Υφυπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Γεώργιος Ντόλιος, ο Εκπρόσωπος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, Βασίλειος Σουλιώτης και ο Γενικός Διευθυντής Θρησκευμάτων, Ευάγγελος Γιαλεσάκης, ως Γραμματέας της Επιτροπής. Από την πλευρά της Εκκλησίας της Ελλάδος συμμετείχαν ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Σάμου και Ικαρίας, Ευσέβιος, Αντιπρόεδρος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ελασσώνος, Βασίλειος, Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής της Εκκλησιαστικής Κεντρικής Υπηρεσίας Οικονομικών, ο Πανοσιολογιότατος Αρχιμανδρίτης, Μάρκος Βασιλάκης, Αρχιγραμματέας της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και ο Θεόδωρος Παπαγεωργίου, Ειδικός Νομικός Σύμβουλος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για τη συνεδρίαση η Υπουργός, Άννα Διαμαντοπούλου, απάντησε:

Η πρώτη συνεδρίαση της μεικτής επιτροπής πολιτείας και Εκκλησίας καθόρισε την ατζέντα μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, ώστε να συζητηθούν όλα τα θέματα. Από την εκκλησιαστική εκπαίδευση, μέχρι τα ζητήματα της δέσμευσης της περιουσίας και ζητήματα που αφορούν σε όλα τα υπουργεία.

Η συνεδρίαση ήταν στο πνεύμα των καιρών. Όλοι οι φορείς, βεβαίως και η Εκκλησία, αυτή τη δύσκολη στιγμή είναι έτοιμοι να προσφέρουν στον ελληνικό λαό . Αυτό περιμένουμε και από την Εκκλησία.

Συμφωνήσαμε ότι υπάρχει θετικό πνεύμα. Αυτή την εποχή έχει σημασία τι προσφέρεις «εσύ» στην πατρίδα, όχι τι προσφέρει η πατρίδα σου σε «εσένα».

Πηγή

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Ερωτηματολόγια για τη 2η Ξένη Γλώσσα

Με το βασικό ερώτημα «Θα ήθελες να συνεχίσεις το μάθημα 2ης ξένης γλώσσας στο σχολείο;» το υπ.Παιδείας απέστειλε στα σχολεία δύο ερωτηματολόγια ,το ένα να το απαντήσουν οι γονείς και το άλλο οι μαθητές που διδάχτηκαν Γαλλικά ή Γερμανικά στην Ε’ & Στ’ Τάξη Δημοτικού Σχολείου,στο πλαίσιο διεξαγωγής της έρευνας για την Αξιολόγηση της Πράξης «Εφαρμογή Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση», που αφορά το μάθημα της 2ης ξένης γλώσσας.

Το υπ. Παιδείας ζητά από τους Διευθυντές των Δημοτικών σχολείων να διανείμουν το συγκεκριμένο ενημερωτικό έγγραφο στους μαθητές, ώστε να έχουν την δυνατότητα να συμπληρώσουν με τους γονείς τους τα ερωτηματολόγια.

«Είναι επιθυμητό τα ερωτηματολόγια να συμπληρωθούν και από τους δύο γονείς. Καταληκτική ημερομηνία συμπλήρωσης ερωτηματολογίων ορίζεται η 15/07/2011» προτρέπει το υπ. Παιδείας με το έγγραφό του.



ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

Ποιο μάθημα 2ης ξένης γλώσσας παρακολούθησες στο σχολείο;

Γαλλικά

Γερμανικά

Το μάθημα της 2ης γλώσσας προσέλκυσε το ενδιαφέρον σου;

Σε μεγάλο βαθμό

Επαρκώς

Καθόλου

Η ενημέρωση που είχες για το πρόγραμμα της 2ης ξένης γλώσσας στο σχολείο πριν ξεκινήσει η διδασκαλία του ήταν:

Πολύ καλή

Ικανοποιητική

Ανεπαρκής

Ήταν ενδιαφέρον το μάθημα της 2ης ξένης γλώσσας που παρακολούθησες ;

Πολύ

Λίγο

Καθόλου

Είχες τη δυνατότητα να επιλέξεις τη 2η ξένη γλώσσα της επιλογής σου;

Ναι

Όχι

Βελτίωσες τις γνώσεις σου στο μάθημα της 2η ξένης γλώσσας που παρακολούθησες;

Πολύ

Λίγο

Καθόλου

Θα ήθελες να συνεχίσεις το μάθημα 2ης ξένης γλώσσας στο σχολείο;

Πολύ

Αρκετά

Λίγο

Καθόλου

Στο σπίτι μιλάτε άλλη γλώσσα εκτός της ελληνικής;

Ναι

Όχι

Αν ΝΑΙ ποιά γλώσσα;

Το μάθημα της 2ης ξένης γλώσσας θεωρείς ότι συμβάλει στη δυνατότητα επικοινωνίας και συνεννόησης σε περισσότερες από μία ξένες γλώσσες;

Πολύ θετικά

Θετικά

Αδιάφορα

Αρνητικά

Πολύ αρνητικά

Παρακολούθησες κάποια εκδήλωση ή ομιλία για το πρόγραμμα εκμάθησης της 2ης ξένης γλώσσας στο σχολείο;

Ναι

Όχι

Το μάθημα της 2ης ξένης γλώσσας βοήθησε στο ενδιαφέρον σου για μία άλλη γλώσσα και έναν άλλο πολιτισμό;

Ναι

Όχι

Λίγο


Θα ήθελες να συνεχιστεί το πρόγραμμα της 2ης ξένης γλώσσας στο σχολείο;

Ναι

Όχι

Ναι, αλλά διαφορετικά

Ανέφερε τρία πράγματα που σου άρεσαν στο μάθημα της 2ης ξένης γλώσσας (αν υπάρχουν).



Ανέφερε τρία πράγματα που δεν σου άρεσαν στο μάθημα της 2ης ξένης γλώσσας (αν Υπάρχουν).

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

Ποιο μάθημα 2ης ξένης γλώσσας παρακολούθησε το παιδί σας στο σχολείο;

Γαλλικά

Γερμανικά

Η ενημέρωσή σας σχετικά με το πρόγραμμα εκμάθησης 2ης ξένης γλώσσας στο σχολείο ήταν:

Πολύ καλή

Ικανοποιητική

Ανεπαρκής

Εκτιμάτε ότι το μάθημα της 2ης ξένης γλώσσας συνέβαλε στην ανάπτυξη του ενδιαφέροντος του παιδιού σας για την ίδια γλώσσα και τον πολιτισμό της;

Θετικά

Αρνητικά

Αδιάφορα


Το παιδί σας είχε τη δυνατότητα να παρακολουθήσει τη 2η ξένη γλώσσα της επιλογής του;

Ναι

Όχι

Το μάθημα της 2ης ξένης γλώσσας θεωρείτε ότι συμβάλει στη δυνατότητα επικοινωνίας και συνεννόησης σε περισσότερες από μία ξένες γλώσσες για το παιδί σας;

Πολύ θετικά

Θετικά

Αδιάφορα

Αρνητικά

Πολύ αρνητικά

Το παιδί σας βελτίωσε τις γνώσεις του στη 2η ξένη γλώσσα που παρακολούθησε;

Εξαιρετικά

Πολύ

Αρκετά

Λίγο

Καθόλου

Το μάθημα της 2ης γλώσσας προσέλκυσε και διατήρησε το ενδιαφέρον του παιδιού σας;

Σε μεγάλο βαθμό

Επαρκώς

Καθόλου


Στο σπίτι μιλάτε άλλη γλώσσα εκτός της ελληνικής;

Ναι

Όχι

Αν ΝΑΙ ποιά άλλη γλώσσα;



Το παιδί σας επιθυμεί να συνεχίσει το μάθημα της ίδιας 2ης ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο:

Ναι

Όχι



Πώς αξιολογείτε γενικά το πρόγραμμα εκμάθησης 2ης ξένης γλώσσας που παρακολούθησε το παιδί σας στο σχολείο;

Πολύ Ικανοποιητικό

Ικανοποιητικό

Ανεπαρκές

Παρακολουθήσατε κάποια εκδήλωση ή ομιλία για το πρόγραμμα εκμάθησης 2ης ξένης γλώσσας στο σχολείο;

Ναι

Όχι

Διαβάσατε κάποιο έντυπο για το πρόγραμμα εκμάθησης 2ης ξένης γλώσσας στο σχολείο;

Ναι

Όχι

Εκτιμάτε ότι το μάθημα της 2ης ξένης γλώσσας συνέβαλε και στην ανάπτυξη του ενδιαφέροντος του παιδιού σας και για μία άλλη γλώσσα και έναν άλλο πολιτισμό;

Θετικά

Αρνητικά

Αδιάφορα

Επιθυμείτε να συνεχιστεί το πρόγραμμα εκμάθησης 2ης ξένης γλώσσας στο σχολείο;

Ναι

Όχι

Με τροποποιήσεις

Αναφέρατε κατά την γνώμη σας τα τρία πιο θετικά στοιχεία ή/και αποτελέσματα του προγράμματος :............................................................



Αναφέρατε κατά την γνώμη σας τα τρία πιο αρνητικά στοιχεία ή/και αποτελέσματα του προγράμματος :............................................................


Πηγή

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Η απόφαση για τη διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών στο Γυμνάσιο

Απόφαση, με την οποία καθορίζεται η διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών στο Γυμνάσιο υπέγραψε σήμερα η υφ. Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου.

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΑΒΙΒΑΣΤΙΚΟ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Νέα Διοικούσα στο Παν Δυτικής Μακεδονίας


Νέα Διοικούσα Επιτροπή στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας όρισε η υπ. Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου, μετά τις παραιτήσεις των Προέδρου, Αντιπροέδρου και μελών από τις 10/05/11.Αναλυτικότερα ορίσθηκαν:

Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής

Θεόδωρος Χατζηπαντελής Μαθηματικός, Πρόεδρος Τμήματος Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ.

Αντιπρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής

Πέτρος Πατιάς, Τοπογράφος Μηχανικός, Καθηγητής ΑΠΘ.

Μέλη Δ.Σ. Διοικούσας Επιτροπής

Κωνσταντίνος Μαργαρίτης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Ηλίας Βλαχόπουλος, Φυσικός, με μεταπτυχιακό Ηλεκτρονικής Φυσικής-Ραδιενέργειας

Ευαγγελία Τρέσσου-Φατούρου, Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Δημόσιας Εκπαίδευσης ΑΠΘ.

Ανδρέας Ανδρέου, Καθηγητής Ιστορίας και Πολιτισμού στην Εκπαίδευση Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Ευστάθιος Κικκινίδης, Καθηγητής Τμήματος Μηχανολόγων-Μηχανικών Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Νικόλαος Κομνηνός, Καθηγητής Αστικής Ανάπτυξης και Πολιτικής Καινοτομίας ΑΠΘ

Αρθούρος Ζερβός, Πρόεδρος ΔΕΗ, Καθηγητής Μηχανολόγων Μηχανικών Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

4 θέσεις με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου στο Ινστιτούτο Αναπτυξιακής Αποκατάστασης

Ανακοινώνεται ότι το Ινστιτούτο Αναπτυξιακής Αποκατάστασης (Ι.Α.Α), πρόκειται να προσλάβει Επικουρικό Προσωπικό, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου, χρονικής διάρκειας δώδεκα (12) μηνών , για την κάλυψη επιτακτικών αναγκών του Φορέα , στους παρακάτω κλάδους:

TE Koινωνικής Εργασίας 1
ΠΕ Ειδικών Παιδαγωγών 1
ΤΕ Εργοθεραπείας 1
ΔΕ Κοινωνικών Φροντιστών ή Επιμελητών Πρόνοιας ή ΔΕ Αδελφών Νοσοκόμων 1

Καταληκτική ημερομηνία: 20-06-2011

Πληροφορίες: τηλ. 2310 673777, 2310 673700

Επισυνάπτεται η ανακοίνωση ΕΔΩ.

4 άτομα με σύμβαση μίσθωσης έργου στο Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος»

Το Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος», στο πλαίσιο υλοποίησης του ερευνητικού προγραμμάτος/έργου «COCAL-Competency based content acquisition and learning» (Ε-1613) προσκαλεί τους ενδιαφερόμενους να υποβάλλουν εκδήλωση ενδιαφέροντος για τέσσερις (4) θέσεις εξωτερικών συνεργατών, οι οποίοι θα απασχοληθούν με σύμβαση μίσθωσης ανεξαρτήτων υπηρεσιών ορισμένου χρόνου, διάρκειας ενός (1) έτους με δυνατότητα παράτασης ως εξής:

· Δύο (2) θέσεις Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων ή Μηχανικών Η/Υ ή Πτυχιούχων Πληροφορικής ή Επιστημών Υπολογιστών με αντικείμενο την «ανάπτυξη Εργαλείου Διαχείρισης δεξιοτήτων (competency Analyser/Management) συνδεδεμένο με την παροχή e-κατάρτισης μέσω LMS/LCMS, ανάπτυξη – επεξεργασία multimedia e-content και διαχείριση – διάθεση του περιεχομένου μέσω Πλατφόρμας e-learning (LMS-LCMS)»

· Δύο (2) θέσεις Πτυχιούχων ΑΕΙ Πληροφορικής ή Διοίκησης Επιχειρήσεων ή Κολεγιακού επιπέδου με εμπειρία σε εφαρμογές e-learning ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης μέσω LMS/LCMS και σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, καθώς και διαχείριση συγχρηματοδοτούμενων ευρωπαϊκών ερευνητικών προγραμμάτων και κυρίως προγραμμάτων LLL

Οι αιτήσεις και πλήρη βιογραφικά πρέπει να υποβληθούν μέχρι 15-7-2011 στη Γραμματεία Ειδικού Λογαριασμού του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» (Ταχυδρομική διεύθυνση: ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος», Γραμματεία Ειδικού Λογαριασμού, ΤΘ 60228, 15310 Αγία Παρασκευή).

Πληροφορίες: τηλ. 210 6503014

Επισυνάπτεται η ανακοίνωση ΕΔΩ

27 θέσεις Μεταπτυχιακών Φοιτητών για εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής στο Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Α.Π.Θ.

Tο Τμήμα Χημικών Μηχανικών αποφάσισε την προκήρυξη για εισαγωγή στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών που οδηγεί στη λήψη διδακτορικού διπλώματος (Π.M.Σ.-Δ.Δ.), είκοσι επτά (27) Μεταπτυχιακών Φοιτητών, στους τέσσερις Τομείς του Τμήματος:

1. Τομέας Ανάλυσης Σχεδιασμού και Ρύθμισης Χημικών Εγκαταστάσεων
2. Tομέας Τεχνικής Φυσικών Διεργασιών και Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικής
3. Tομέας Τεχνολογιών
4. Tομέας Χημείας

Καλούνται οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν στη Γραμματεία του Τμήματος Χημικών Μηχανικών την υποψηφιότητά τους μέχρι και τις 30 Ιουνίου 2011.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στη Γραμματεία του Τμήματος (Τηλέφωνο: 2310-996186).

Επισυνάπτεται η ανακοίνωση ΕΔΩ

3 άτομα με σύμβαση έργου στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο πλαίσιο της Πράξης «ΔΟΜΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝ

Στο πλαίσιο της Πράξης «ΔΟΜΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ (ΔΑΣΤΑ) ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝ ΩΝ» ο ΕΛΚΕ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ενδιαφέρεται να συνεργαστεί με τρία (3) φυσικά πρόσωπα, με σύμβαση έργου περιορισμένης χρονικής διάρκειας, για την ανάπτυξη του ολοκληρωμένου πληροφορικού συστήματος της ΔΑΣΤΑ.

Καταληκτική ημερομηνία: 22-06-2011

Πληροφορίες: τηλ. 210 8203806

Επισυνάπτεται η ανακοίνωση ΕΔΩ

2 άτομα με σύμβαση μίσθωσης έργου στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο πλαίσιο της Πράξης: «ΜΟ.ΔΙ.Π του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών»

Στο πλαίσιο της Πράξης: «ΜΟ.ΔΙ.Π του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών» ο ΕΛΚΕ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ενδιαφέρεται να συνεργαστεί δύο φυσικά πρόσωπα, με σύμβαση έργου διάρκειας 10 μηνών, για την ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης ποιότητας και συγκεκριμένα τη σχεδίαση και υλοποίησή του.

Καταληκτική ημερομηνία: 22-06-2011

Πληροφορίες: τηλ. 210 8203289

Επισυνάπτεται η ανακοίνωση ΕΔΩ

Ποιους επηρεάζουν οι αλλαγές στις μετεγγραφές

Από τα Νέα

ΕΥΝΟΗΜΕΝΕΣ ΟΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ, ΠΛΗΤΤΟΝΤΑΙ ΟΙ ΤΡΙΤΕΚΝΕΣ

ΕΥΝΟΟΥΝΤΑΙ οι πολύτεκνες οικογένειες και πλήττονται οι τρίτεκνες από τις αλλαγές που έκανε εφέτος το υπουργείο Παιδείας στις µετεγγραφές.

Αυτό καθώς πέρυσι είχαν ζητήσει µετεγγραφή 3.224 παιδιά πολυτέκνων, ενώ εφέτος το υπουργείο θα διαθέτει γι’ αυτούς 3.754 θέσεις. Αντίθετα στους τρίτεκνους αναλογούν εφέτος 3.172 θέσεις, ενώ πέρυσι είχαν ζητήσει µετεγγραφή 5.007. Αναλυτικά, οι θέσεις εισακτέων που διατίθενται εφέτος στα πανεπιστήµια και τα ΤΕΙ για τις ειδικές κατηγορίες υποψηφίων, κατανέµονται ως εξής: στα ΑΕΙ διατίθενται για τους πολύτεκνους 1.901 θέσεις, για τους τρίτεκνους 1.605 και για την κατηγορία «κοινωνικά κριτήρια» (οικονοµικοί λόγοι, ορφανοί κ.ά.) 669. Αντίστοιχα για τα ΤΕΙ αναλογούν 1.853 θέσεις στους πολύτεκνους, 1.567 στους τρίτεκνους και 445 για τα «κοινωνικά κριτήρια». Οι υποψήφιοι µπορούν να δουν τα αναλυτικά στοιχεία στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr.

Πως κατανέμονται οι θέσεις για μετεγγραφές

Από το Έθνος

Αναλυτικά στοιχεία για τη φετινή κατανομή των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ανάρτησε χθες το υπουργείο Παιδείας στην ιστοσελίδα του (www.minedu.gov.gr). Οι υποψήφιοι με δικαίωμα μετεγγραφής θα διεκδικούν την εισαγωγή τους βάσει μορίων.

Η αναλυτική αυτή ανακοίνωση γίνεται, διότι μετά την απόφαση για κατάργηση των μετεγγραφών από το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος, πρέπει οι ειδικές κατηγορίες των υποψηφίων να γνωρίζουν πόσες θέσεις τούς αναλογούν σε κάθε τμήμα των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ .

Οπως υπογραμμίζει το υπουργείο, είναι η πρώτη φορά που όλοι οι πρωτοετείς θα ξεκινήσουν τις σπουδές τους στο ίδρυμα που θα φοιτήσουν από την αρχή του ακαδημαϊκού έτους, χωρίς τη διαδικασία των μετεγγραφών, αφού από το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012 αυτές καταργούνται.

Κατανομή
Οι υποψήφιοι, που είχαν δικαίωμα μετεγγραφής, θα διεκδικούν πλέον την εισαγωγή τους βάσει των μορίων τους και των προτιμήσεών τους στις επιπλέον θέσεις των ειδικών περιπτώσεων πολυτέκνων, τριτέκνων και κοινωνικών κριτηρίων.

Οπως φαίνεται από την επεξεργασία των στοιχείων, η κατανομή των θέσεων που διατίθενται στα πανεπιστήμια για τις ειδικές κατηγορίες κατανέμονται ως εξής: Για τους πολύτεκνους 1.901 θέσεις, για τους τρίτεκνους 1.605 και για την κατηγορία "κοινωνικά κριτήρια" (οικονομικοί λόγοι, ορφανοί κ.ά.) 669.

Αντίστοιχα για τα ΤΕΙ δίνονται: 1.853 θέσεις σε πολύτεκνους, 1.567 σε τρίτεκνους και 445 για την κατηγορία των υποψηφίων με "κοινωνικά κριτήρια".

Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι συγκριτικά με τα περσινά δεδομένα οι πολύτεκνοι είναι οι ευνοημένοι των φετινών αλλαγών για τις μετεγγραφές, αφού το 2010 είχαν καταθέσει αιτήσεις 3.224 πολύτεκνοι, ενώ φέτος το υπουργείο διαθέτει για αυτούς 3.754 θέσεις.

Αντίθετα για τους τρίτεκνους το υπουργείο δίνει φέτος 3.172 θέσεις, ενώ πέρυσι οι αιτήσεις ήταν 5.007.

Υπουργείο Παιδείας: Ενημερωτικό σημείωμα σχετικά με τη διδασκαλία της δεύτερης Ξένης Γλώσσας σε Δημοτικά και Γυμνάσια

Ενημερωτικό Σημείωμα σχετικά με τη διδασκαλία της δεύτερης Ξένης Γλώσσας σε Δημοτικά και Γυμνάσια


Τι ίσχυε μέχρι σήμερα

Για τη διδασκαλία της Β΄ Ξένης Γλώσσας μέχρι σήμερα προϋπόθεση ήταν να υπάρχουν τουλάχιστον 12 μαθητές με την ιδία επιλογή στο ίδιο Γυμνάσιο. Το απαιτούμενο όριο περιοριζόταν στους 8 μαθητές για τις νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές. Προβλεπόταν μάλιστα και η δυνατότητα για ακόμα μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα , εάν υπήρχε διαθέσιμος εκπαιδευτικός. Αυτό ουσιαστικά οδήγησε στην εμφάνιση περιπτώσεων με τμήματα πολύ μικρότερα των 8 μαθητών (όπως λανθασμένα προέβλεπε η εγκύκλιος 90024/Γ2/9-9-2005) και τμήματα ακόμα και με ένα μαθητή.

Ταυτόχρονα η απουσία προϋποθέσεων και σχεδιασμού συνέχισης της ίδιας Β΄ Ξένης γλώσσας από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο επέτρεπε σε μαθητές που είχαν επιλέξει να διδαχτούν συγκεκριμένη Β΄ Ξένη Γλώσσα στο Δημοτικό, να επιλέγουν διαφορετική Β΄ Ξένη Γλώσσα στο Γυμνάσιο.



Αριθμός Δημοτικών Σχολείων όπου φέτος διδάσκεται η:

Αγγλική       3.637
Γαλλική       2.602
Γερμανική   2.490

Αριθμός Γυμνασίων που διδάσκουν αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά

ΑΡΙΘΜΟΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ & ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ
                       ΣΧΟΛΕΙΑ        ΜΑΘΗΤΕΣ
Αγγλική            1.844                   311.889
Γαλλική            1.621                   132.383
Γερμανική        1.411                   129.329
Ιταλική               649                      29.761
Ισπανική             50                        1.199


Εκπαιδευτικοί γαλλικής και γερμανικής φιλολογίας Γυμνασίων
ΜΟΝΙΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ 2010-2011

Γαλλικής (ΠΕ05):        3.322
Γερμανικής (ΠΕ07):    1.813


Ενδεικτικές περιπτώσεις καταστρατήγησης του θεσμού:

-1ο Παράδειγμα: Γυμνάσιο που διδάσκονταν και οι 4 Β’ Ξένες Γλώσσες, τα 5 τμήματα της Α’ Γυμνάσιου κατανέμονται σε 17(!!) με 5 τμήματα Γαλλικών με αριθμό μαθητών από 7 έως 11, 5 τμήματα Γερμανικών με αριθμό μαθητών από 2 έως 6, 5 τμήματα Ιταλικών με αριθμό μαθητών από 2 έως 10 και 2 τμήματα Ισπανικών με 9 μαθητές το καθένα. Ενώ, θα έπρεπε να απαιτούνται 10 εκπαιδευτικές ώρες για την κάλυψη της Β’ Ξένης Γλώσσας στην Α’ Γυμνασίου, τελικά απαιτήθηκαν 34(!!) εκπαιδευτικές ώρες.


-2ο Παράδειγμα: Γυμνάσιο που διδάσκονται Γαλλικά και Γερμανικά, λειτουργεί και Τμήμα Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΤΑΔ), τα τμήματα κατανέμονταν ως εξής:

Α’ Γυμνάσιου: 4 τμήματα Γερμανικών με αριθμό μαθητών από 8 (στο ΤΑΔ) έως 17 και 4 τμήματα Γαλλικών με αριθμό μαθητών από 3 (στο ΤΑΔ) έως 8

Β’ Γυμνάσιου: 4 τμήματα Γερμανικών με αριθμό μαθητών από 3 (στο ΤΑΔ) έως 15 και 4 τμήματα Γαλλικών με αριθμό μαθητών από 6 έως 9 (στο ΤΑΔ)

Γ’ Γυμνάσιου 3 τμήματα Γερμανικών με αριθμό μαθητών από 4 (στο ΤΑΔ) έως 10 και 3 τμήματα Γαλλικών με αριθμό μαθητών από 2 (στο ΤΑΔ) έως 16

Τα 2 Τμήματα της Γ’ Γυμνασίου σπάνε σε 6 τμήματα, εκ των οποίων τα 5 με αριθμό κατώτερο του προβλεπόμενου από την εγκύκλιο. Ενώ θα έπρεπε να απαιτούνται 4 εκπαιδευτικές ώρες για την κάλυψη της Β’ Ξένης Γλώσσας στη Γ’ Γυμνασίου του συγκεκριμένου σχολείου, απαιτήθηκαν οι τριπλάσιες, δηλαδή 12(!!) εκπαιδευτικές ώρες.

-3ο Παράδειγμα: Γυμνάσιο που διδάσκονται 3 Β’ Ξένες Γλώσσες (Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά), τα 4 τμήματα της Α’ Γυμνάσιου κατανέμονται σε: 4 τμήματα Γερμανικών με 3, 4, 5 και 13 μαθητές αντίστοιχα. 3 τμήματα Γαλλικών με αριθμό μαθητών από 6 έως 11 και 3 τμήματα Ιταλικών με 1(!!), 4 και 5 μαθητές αντίστοιχα.

Τα 3 τμήματα της Β’ Γυμνάσιου κατανέμονται σε: 3 τμήματα Γερμανικών με 4, 6, 10 μαθητές αντίστοιχα, 3 τμήματα Γαλλικών με αριθμό μαθητών από 9 έως 13 και 4 τμήματα Ιταλικών με 6,6,8 και 9 μαθητές αντίστοιχα.

Τα 3 τμήματα της Γ’ Γυμνάσιου κατανέμονται σε: 3 τμήματα Γερμανικών με 4, 5, 10 μαθητές αντίστοιχα και 3 τμήματα Γαλλικών με αριθμό μαθητών από 11 έως 17.

Ενώ για το συγκεκριμένο Γυμνάσιο θα έπρεπε να απαιτούνται 20 εκπαιδευτικές ώρες για τη Β’ Ξένη Γλώσσα, τελικά απαιτήθηκαν 52(!!).



Τι ισχύει στην Ευρώπη

Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά μέσο όρο διδάσκουν 2 ξένες γλώσσες. Στη χώρα μας προσφέρθηκαν ως επιλογές 4 ξένες γλώσσες (και επιπλέον Ρωσικά και Τούρκικα με πιλοτικά προγράμματα), χωρίς να υπάρχει η αντίστοιχη πρόβλεψη και μελέτη για την επέκταση αυτή.


Β΄ Ξένη Γλώσσα στα 961 Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ και στα 6/θέσια και άνω Δημοτικά Σχολεία : Μεταβατική Περίοδος

Για τη σχολική χρονιά 2011-2012, στα 961 Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα(ΕΑΕΠ) και στα 6/θέσια και άνω Δημοτικά Σχολεία, η επιλογή της Β’ Ξένης Γλώσσας,ανάμεσα σε Γαλλικά και Γερμανικά, παραμένει και η διδασκαλία της ανά τάξη οργανώνεται ως εξής:

· Οι μαθητές της Ε’ Δημοτικού θα διδάσκονται μια Β’ Ξένη Γλώσσα, βάσει της πλειοψηφούσας επιλογής των μαθητών.
· Για να μη διαταραχτεί ο εκπαιδευτικός προγραμματισμός των μαθητών που φοίτησαν το σχολικό έτος 2010-2011 στην Ε’ Δημοτικού και έχουν ήδη επιλέξει και διδαχτεί Β’ Ξένη Γλώσσα, ορίζεται μεταβατική περίοδος ενός χρόνου. Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές, που τη νέα σχολική χρονιά (2011-2012) θα φοιτούν στη ΣΤ’ Δημοτικού, θα συνεχίσουν να διδάσκονται τη Β’ Ξένη Γλώσσα που διδάχτηκαν στην Ε’ Δημοτικού.
· Και στις δύο περιπτώσεις προϋπόθεση είναι να υπάρχει ελάχιστος αριθμός 15 μαθητών ανά τμήμα.
· Σε περιπτώσεις ειδικών λειτουργικών συνθηκών (νησιωτικότητα, ορεινότητα, δυσχέρειες πρόσβασης κλπ.) προϋπόθεση είναι να υπάρχει ελάχιστος αριθμός 12 μαθητών ανά τμήμα. Η τελική απόφαση για την επιλογή της Β’ Ξένης Γλώσσας που θα διδάσκεται ,λαμβάνεται από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης.


Β’ Ξένη Γλώσσα στο Γυμνάσιο
· Οι μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α’ Γυμνάσιου τη νέα σχολική χρονιά (2011-2012) θα διδάσκονται Β’ Ξένη Γλώσσα, με βάση την ύπαρξη εκπαιδευτικών με οργανική θέση στο σχολείο της αντίστοιχης ειδικότητας.
· Στις περιπτώσεις που στο σχολείο υπάρχουν οργανικές θέσεις δύο ή περισσότερων ειδικοτήτων Β’ Ξένης Γλώσσας, ο Διευθυντής του σχολείου θα συγκεντρώσει τα ενυπόγραφα σημειώματα των μαθητών που φοιτούν στη Στ΄ Δημοτικού για τη γλώσσα που επιθυμούν να διδαχθούν και αφού προσμετρήσει το πλήθος των μαθητών στις γλώσσες που διδάσκονται στην Α’ και Β’ Γυμνασίου το σχολικό έτος 2010-11, θα υποβάλλει εισήγηση στον Διευθυντή εκπαίδευσης. Η τελική απόφαση για την επιλογή λαμβάνεται από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης.
· Προϋποθέσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος είναι η συμπλήρωση ελάχιστου αριθμού 15 μαθητών ανά τμήμα και η ύπαρξη οργανικά τοποθετημένου εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που διδάσκονται οι μαθητές.


Προκειμένου να μη διαταραχθεί ο εκπαιδευτικός προγραμματισμός των μαθητών, ορίζεται για τα Γυμνάσια μεταβατική περίοδος δυο ετών, ως εξής:

· Οι μαθητές που θα φοιτήσουν στη Β’ και Γ’ Γυμνάσιου τη σχολική χρονιά 2011-2012 και στην Γ’ Γυμνάσιου τη σχολική χρονιά 2012-2013, οι οποίοι έχουν ήδη επιλέξει και διδαχτεί Β’ Ξένη Γλώσσα, θα συνεχίσουν να διδάσκονται τη Β’ Ξένη Γλώσσα που έχουν ήδη επιλέξει και διδαχτεί (Γαλλικά ή Γερμανικά ή Ιταλικά ή Ισπανικά) ανεξάρτητα από την τελική επιλογή του Γυμνασίου τους.
· Προϋποθέσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος είναι η συμπλήρωση ελάχιστου αριθμού 15 μαθητών ανά τμήμα και η ύπαρξη οργανικά τοποθετημένου εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που διδάσκονται οι μαθητές.
· Σε περιπτώσεις ειδικών λειτουργικών συνθηκών (νησιωτικότητα, ορεινότητα, δυσχέρειες πρόσβασης κλπ), προϋποθέσεις είναι η ύπαρξη ελάχιστου αριθμού 12 μαθητών ανά τμήμα και η ύπαρξη οργανικά τοποθετημένου εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που διδάσκονται οι μαθητές. Η τελική απόφαση για την επιλογή της Β’ Ξένης Γλώσσας που θα διδάσκεται ,λαμβάνεται από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης.


Τι σχεδιάζεται για το μέλλον
Με βάση τη νέα εκπαιδευτική πολιτική για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σχεδιάζεται ολοκληρωμένη πρόταση για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών με ενιαίο πρόγραμμα σπουδών για όλες τις ξένες γλώσσας στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος του Νέου Σχολείου.

Έχει ήδη ολοκληρωθεί (Ιούνιος 2011) το Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ), το οποίο είναι κοινό για όλες τις γλώσσες αλλά και ενιαίο για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το ΕΠΣ-ΞΓ υιοθετεί την 6βαθμη κλίμακα επιπέδων γλωσσομάθειας του Συμβουλίου της Ευρώπης και του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας , με το οποίο θα συνδεθεί η σχολική εκπαίδευση.

Τα νέα Προγράμματα Σπουδών θα εφαρμοστούν πιλοτικά το σχολικό έτος 2011-2012 σε 160 Σχολεία (δημοτικά – γυμνάσια), ενώ η γενικευμένη εφαρμογή τους θα γίνει το σχολικό έτος 2012-2013.

Στόχος είναι η αναβάθμιση της παρεχόμενης ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, σε επίπεδο αντίστοιχο με αυτό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία θα εξασφαλίζει την απόλυτη σύνδεση και συνέχεια των ξενόγλωσσων σπουδών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και θα οδηγεί στο κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας.



Θα ακολουθήσουν οι σχετικές εγκύκλιοι


Πηγή

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: «Ζητάμε στοιχεία από τα Πανεπιστήμια και δεν τα παίρνουμε»

«Ζητάμε στοιχεία από τα Πανεπιστήμια και δεν τα παίρνουμε». Κι όμως τα λόγια αυτά ανήκουν στον υφυπουργό , προϊστάμενο των διοικήσεων των ΑΕΙ, Γιάννη Πανάρετο, τα οποία είπε στη Βουλή απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού Ουρανίας Παπανδρέου - Παπαδάκη προς την υπουργό Παιδείας σχετικά με το Πανεπιστήμιο της Στερεάς Ελλάδας.


Για τις συγχωνεύσεις Πανεπιστημίων και ΤΕΙ ο υφ. Παιδείας είπε πως «βρισκόσαστε σε ένα στάδιο, στο οποίο μελετάμε τα στοιχεία που αφορούν όλα τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας και όχι μόνο το Πανεπιστήμιο της Στερεάς Ελλάδας».

ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ-ΠΑΠΑΔΑΚΗ:

Κύριε Υφυπουργέ, επανέρχομαι σήμερα με την επίκαιρή μου αυτή ερώτηση στο θέμα του Πανεπιστημίου της Στερεάς Ελλάδος, ένα θέμα πρωταρχικής και ζωτικής σημασίας για την περιφέρειά μας, γιατί δεν έχει μόνο οικονομική σημασία, για την οικονομική ανάπτυξη δηλαδή της περιοχής, αλλά εμείς δίνουμε πάρα πολύ μεγάλη βαρύτητα και στην πνευματική ανάπτυξη.

Θα σας παρακαλέσω πάρα πολύ να έχω μία συγκεκριμένη απάντηση, γιατί στο θέμα αυτό έχω αναφερθεί με γραπτές μου ερωτήσεις, όπως ξέρετε. Κύριε Υφυπουργέ, οι απαντήσεις σας, όμως, ήταν και γενικές και αόριστες και γι’ αυτό σήμερα θα ήθελα συγκεκριμένες απαντήσεις.

Το Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδος, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ιδρύθηκε το 2003, άρχισε να λειτουργεί το ακαδημαϊκό έτος 2004 και 2005 και συνεχίζει να λειτουργεί μέχρι σήμερα μόνο με δύο τμήματα. Το ένα είναι ένα τμήμα πληροφορικής με εφαρμογές στη βιοιατρική, αρκετά μοντέρνο τμήμα δηλαδή. Αυτό έχει έδρα τη Λαμία. Το δεύτερο είναι ένα τμήμα για περιφερειακή και οικονομική ανάπτυξη, επίσης, πάρα πολύ μοντέρνο τμήμα για την περιοχή. Αυτό είναι στη Λιβαδειά.

Είναι γεγονός βέβαια, πως μέχρι σήμερα με ευθύνη πάρα πολλών –και δεν θα αναφερθώ στις ευθύνες που ήταν και τοπικές και γενικότερες- και κυρίως με ευθύνη της πολιτείας και του Υπουργείου Παιδείας υπήρξε μία απαράδεκτη στασιμότητα στην εξέλιξη και τη λειτουργία του Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας, που εξακολουθεί σήμερα, μετά από οκτώ χρόνια, να λειτουργεί όπως όταν ξεκίνησε.

Δεν έχει γίνει το παραμικρό για την αναμόρφωση και πρόοδο αυτού του πανεπιστήμιου.

Το χειρότερο όμως –κι αυτό είναι το ανησυχητικό για όλους μας και κυρίως για τους Στερεοελλαδίτες- είναι οι πληροφορίες που δυστυχώς δεν διαψεύδονται από επίσημα κυβερνητικά χείλι, που θέλουν την κατάργηση του πανεπιστημίου και τη μεταφορά των σχολών στο Βόλο, στην Αθήνα. Μας είναι αδιάφορο πού θα μεταφερθούν. Εμάς μας ενδιαφέρει αν έχει ληφθεί απόφαση να σταματήσει η λειτουργία του πανεπιστημίου.

Και σας ρωτώ σήμερα πάρα πολύ συγκεκριμένα και παρακαλώ πολύ να μου δώσετε συγκεκριμένες απαντήσεις, γιατί έτσι θα μπορέσουμε να ξέρουμε και τις περαιτέρω κινήσεις μας.

Ρωτώ λοιπόν: Υπάρχει συγκεκριμένος σχεδιασμός σήμερα για τα ήδη υπάρχοντα τμήματα; Έχετε προγραμματίσει και κάτι για το μέλλον; Δεν θα έλεγα «σήμερα», γιατί όλοι καταλαβαίνουμε τη δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας, για την οποία βέβαια ευθύνεστε εσείς και η Νέα Δημοκρατία, αλλά πληρώνουμε όλοι το τίμημα. Έχετε αποφασίσει να δημιουργηθούν κάποια καινούργια τμήματα; Για παράδειγμα ένα γεωπονικό τμήμα που θα ήταν πολύ καλό για την περιοχή ή ένα τμήμα μελέτης του Ελληνικού Πολιτισμού, που δεν υπάρχει πουθενά;

Επίσης, είναι στη βούληση του Υπουργείου σας το Πανεπιστήμιο της Στερεάς Ελλάδας να γίνει ένα αυτοδύναμο, αυτόνομο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα όπως όλα τα άλλα ελληνικά πανεπιστήμια;

Στη δευτερολογία μου θα προσθέσω και άλλες σκέψεις.

Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Ευχαριστούμε την κ. Ουρανία Παπανδρέου Παπαδάκη.

Το λόγο έχει ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης κ. Ιωάννης Πανάρετος.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης): Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.

Απάντηση, όπως τη θέλει η κ. Παπαδάκη, ακριβής και ευθεία αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει. Και δεν υπάρχει, όχι γιατί δεν θέλουμε να τη δώσουμε, αλλά γιατί βρισκόσαστε σε ένα στάδιο, στο οποίο μελετάμε τα στοιχεία που αφορούν όλα τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας και όχι μόνο το Πανεπιστήμιο της Στερεάς Ελλάδας.

Θα πρέπει να σας πω ότι βρισκόμαστε σε μία δύσκολη θέση, γιατί διαχρονικά –και δεν είναι θέμα ευθυνών, αλλά πολιτικής οι οποία εξηγείται- έγινε μια προσπάθεια επέκτασης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας με τη δημιουργία πανεπιστημίων και τμημάτων σε πάρα πολλές περιοχές, σε πόλεις και σε κωμοπόλεις.

Είναι φυσικό, λοιπόν, ότι τη στιγμή αυτή που η χώρα βρίσκεται σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση και όπου οι προϋπολογισμοί περιορίζονται δραστικά, να υπάρχει ανησυχία -καταλαβαίνω και σέβομαι την ανησυχία που εκφράζετε- της τοπικής κοινωνίας για το μέλλον τμημάτων και ιδρυμάτων. Σας είπα και σας διαβεβαιώνω ότι δεν έχει ληφθεί κάποια απόφαση.

Όμως, πρέπει να σας πω ότι υπάρχει πλέον μια ουσιαστική καταγραφή στοιχείων. Στη λογική που σας είπα προηγουμένως, ότι ως πολιτική περιφερειακής ανάπτυξης κυρίως, αλλά και της επιστήμης, είχε επιλεγεί η δημιουργία τμημάτων. Να σας πω ότι για τα τελευταία δέκα χρόνια –αναφέρω τα τελευταία δέκα χρόνια, για να μη θεωρηθεί ότι θέλω να περιοριστώ σε μια περίοδο που αφορά τη μία κυβέρνηση ή την άλλη- ιδρύθηκαν στη χώρα σαράντα επτά νέα τμήματα ΤΕΙ και άλλα πενήντα δύο τμήματα πανεπιστημίων. Έγιναν χίλιοι διακόσιοι πέντε νέοι διορισμοί στα ΤΕΙ. Έγιναν δύο χιλιάδες εξακόσιοι πενήντα δύο διορισμοί στα πανεπιστήμια και δημιουργήθηκαν διακόσια ενενήντα εννιά νέα μεταπτυχιακά.

Όλα αυτά ή τα περισσότερα από αυτά τουλάχιστον όσον αφορά τα μεταπτυχιακά, γίνονται με τη χρηματοδότηση του κράτους, του Έλληνα φορολογούμενου. Δεν αντέχει η χώρα αυτή την εξάπλωση, αν θέλετε, αυτή τη μεγάλη «εξακτίνωση» πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Δεν μπορεί. Δεν έχει τη δυνατότητα.

Αυτήν τη στιγμή γνωρίζετε ότι τα πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι. διαμαρτύρονται για τις οικονομικές δυσκολίες που έχουν, διαμαρτύρονται γιατί δεν διορίζονται οι νέοι διδάσκοντες στα πανεπιστήμια και στα Τ.Ε.Ι. και προσπαθούμε αφ’ ενός μεν να επιλύσουμε τα προβλήματα που βλέπουμε κάθε μέρα και αφ’ ετέρου να δούμε γενικότερα το σχεδιασμό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Πρέπει να κάνουμε έναν επανασχεδιασμό. Δεν μπορεί η τριτοβάθμια εκπαίδευση σε μία χώρα όπως η Ελλάδα να έχει αυτήν την εικόνα, να έχει τόσα πολλά ιδρύματα και το αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας να μην είναι ικανοποιητικό.

Στη δευτερολογία μου θα σας αναφέρω μερικά στοιχεία, για να γίνει αντιληπτό γιατί υπάρχουν προβλήματα στη λειτουργία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τι είναι εκείνο που μας προβληματίζει και πώς θα πορευτούμε στη συνέχεια.

Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Ευχαριστούμε και εμείς, κύριε Υπουργέ.

Το λόγο έχει η κυρία Παπανδρέου για τη δευτερολογία της.

ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ-ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Δυστυχώς, δυστυχώς, δυστυχώς! Δεν μπορώ να πω τίποτε άλλο. Για μία ακόμη φορά δηλώνω την πλήρη απογοήτευσή μου, κύριε Υπουργέ, αλλά σίγουρα θα δηλώσουν την απογοήτευσή τους και όλοι οι κάτοικοι της Στερεάς Ελλάδος -που ανεξαρτήτως κομμάτων μας παρακολουθούν τώρα πάρα πολλοί- για την ασαφή και τυποποιημένη, τύπου καρμπόν απάντησή σας. Για το θέμα του πανεπιστημίου ασχολούμαι από τότε που έγινα Βουλευτής. Έτσι όπως μου απαντήσατε τον Οκτώβριο του 2010, το Γενάρη του 2011, έτσι μου απαντάτε και σήμερα. Εγώ ρωτώ το απλό: Πότε θα τελειώσει επιτέλους αυτός ο επαναπροσδιορισμός, το «θα ψαχτούμε, θα δούμε, θα κάνουμε»;

Η παιδεία, κύριε Υπουργέ, είναι η καθημερινότητά μας, είναι η μόρφωση των παιδιών μας, είναι το μέλλον του έθνους μας. Δεν μπορούμε να περιμένουμε δεκαοκτώ μήνες που έχετε αναλάβει εσείς. Δεν θα αναφερθώ στις προηγούμενες καταστάσεις, εν πάση περιπτώσει ας σταθούμε επιτέλους στο παρόν και στο μέλλον. Πότε θα δούμε αυτούς τους επαναπροσδιορισμούς;

Εσείς -και η κυρία Υπουργός όταν είχε έρθει στη Στερεά- προσπαθείτε να μας χρυσώνετε το χάπι. Λυπούμαι που το λέω, αλλά έτσι το εκλαμβάνω κι εγώ και όλοι οι πολίτες της Στερεάς, με γενικόλογες, θεσμικού τύπου αλλαγές, θεματικές, χωροταξικές και αναδιοργανώσεις. Ειλικρινά όλα τα περίεργα και ουτοπικά που θα μπορούσατε να μας πείτε, μας τα λέτε. Θα έλεγα ότι όλα αυτά που λέτε, κύριε Υπουργέ, ειλικρινά προσβάλλουν τη νοημοσύνη μας, προσβάλλουν τη νοημοσύνη ενός λαού που θέλει να επενδύσει μόνο στη παιδεία και στην πνευματική ανάπτυξη του τόπου του.

Νομίζω ότι κανένας δεν έχει το δικαίωμα, κύριε Υπουργέ, να μην δίνει επιτέλους μία συγκεκριμένη λύση. Δέχομαι ότι τα πράγματα στη χώρα μας είναι όπως είναι και δεν χρειάζεται ούτε να τα επαναλαμβάνουμε ούτε να λέμε ποιοι είναι υπεύθυνοι. Από εκεί και πέρα, όμως, δεν υπάρχει ένας προγραμματισμός γι’ αυτήν τη χώρα;

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)

Σας είπα, οι δύο σχολές που λειτουργούν είναι πρωτοποριακές. Δέχομαι αυτό το ακατάστατο του προγραμματισμού και σχολές και Τ.Ε.Ι. ανάλογα με τις κομματικές φιλίες του καθενός να κάνει ένα οποιοδήποτε τμήμα οπουδήποτε ήθελε, αλλά εδώ δεν μιλάμε για τέτοια κατάσταση, μιλάμε για μια περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδος, από τις μεγαλύτερες περιφέρειες της χώρας μας, με κεντρική θέση που απαιτεί ένα πανεπιστήμιο. Εδώ πλέον ούτε καν πρέπει να συζητείται η επέκταση, η ίδρυση και ο προγραμματισμός για το μέλλον αυτού του πανεπιστημίου.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Ολοκληρώστε σας παρακαλώ.

ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ-ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Τελειώνω, κυρία Πρόεδρε.

Με την απάντησή σας, κύριε Υπουργέ, μας αναγκάζετε να σκεφθούμε πλέον ότι εμείς, όλοι μαζί –σας λέω όχι κομματικά- θα διεκδικήσουμε για τη Στερεά αυτό που δικαιούμεθα. Θα διεκδικήσουμε ένα πανεπιστήμιο, γιατί το έχουμε υποχρέωση στα παιδιά μας.

Για να καταλάβετε πόσο έχει ριζώσει στην ψυχή του Στερεοελλαδίτη η μη κατάργηση βεβαίως τώρα αλλά και η επέκταση, που εδώ θα δεχόμασταν με έναν προγραμματισμό στο μέλλον, θα καταθέσω στα Πρακτικά της Βουλής πάμπολλες κινητοποιήσεις τοπικών παραγόντων -και όχι μόνο- για να καταλάβετε ότι πλέον για μας είναι απόφαση η συνέχιση και η επέκταση του Πανεπιστημίου της Στερεάς Ελλάδας.

Ευχαριστώ.

(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κ. Ουρανία Παπανδρέου-Παπαδάκη καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Ευχαριστούμε την κ. Παπανδρέου.

Παρακαλώ, κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο για τρία λεπτά για να απαντήσετε.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Θα ήθελα να διαβεβαιώσω την κ. Παπανδρέου, ότι αντιλαμβάνομαι την ένταση των συναισθημάτων, αλλά πιστεύω ότι κι εσείς δέχεστε ότι τα προβλήματα στα οποία αναφέρθηκα προηγουμένως, δεν έχουν σχέση μόνο με το Πανεπιστήμιο αυτό αλλά έχουν σχέση με πάρα πολλές μονάδες τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Γι’ αυτό και δεν έκανα συγκεκριμένη αναφορά στο συγκεκριμένο Ίδρυμα. Έχουμε, όπως σας είπα, μια πολύ μεγάλη επέκταση και ακαδημαϊκά και εκπαιδευτικά, αν θέλετε, λάθος στον τρόπο λειτουργίας.

Θα σας πω ένα στοιχείο, για να δείτε πώς ο προβληματισμός που υπάρχει σήμερα -όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες, οι οποίες δεν έχουν τα οικονομικά προβλήματα της Ελλάδας- έχει διατυπωθεί στην πράξη.

Η Δανία είχε εικοσιπέντε πανεπιστήμια κι έκανε μία αναδιάρθρωση και οδηγήθηκε σε οκτώ πανεπιστήμια. Αν κοιτάξει κανείς τα στοιχεία από το 2003, που ξεκίνησε η αλλαγή στη Δανία, μέχρι σήμερα, βλέπει το πώς τα πανεπιστήμια της Δανίας έχουν ανέβει στις διεθνείς αξιολογήσεις. Δεν ξέρω αν είναι μόνο αυτός ο λόγος ή αν υπάρχουν και άλλοι λόγοι, αλλά η Δανία έχει παρουσιάσει τη μεγαλύτερη βελτίωση της θέσης των πανεπιστημίων της στις διεθνείς αξιολογήσεις από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα.

Σας έλεγα προηγουμένως για τα προβλήματα που έχουμε και είναι γενικότερα δεν αφορούν μόνο το συγκεκριμένο Πανεπιστήμιο.

Επειδή ακριβώς υπήρχε αυτή η δυνατότητα -δεν προσάπτω εγώ κριτική, ούτε σε μένα κάνω κριτική και ξέρετε ότι υπάρχουν παράπονα για τις θέσεις των διδασκόντων- έχουμε σήμερα πανεπιστήμια τα οποία έχουν 80, 100, 150 προαιρετικά μαθήματα. Υπάρχει τμήμα πανεπιστημίου που έχει 224 προαιρετικά μαθήματα. Πώς θα καλυφθεί, λοιπόν, η ανάγκη αυτή; Μην ξεχνάτε -και αυτό έχει σημασία- ότι εδώ δεν μιλάμε για την ανάγκη της υποβοήθησης μιας περιοχής. Για όλα τα ιδρύματα, για όλη την εκπαίδευση, ο Έλληνας φορολογούμενος πληρώνει. Η δική μας υποχρέωση, επομένως, είναι να δούμε πώς αυτά τα χρήματα που διατίθενται από τον Έλληνα φορολογούμενο όλο και πιο δύσκολα, θα αξιολογούνται καλύτερα γι’ αυτό που είπατε κι εσείς, για τον κοινό στόχο που είναι η εκπαίδευση των παιδιών στην Ελλάδα.

Να σας πω δυο-τρία στοιχεία, όχι πολλά, για το συγκεκριμένο Πανεπιστήμιο και για τα Τμήματα. Ό,τι στοιχεία είπατε είναι σωστά. Να σας πω ότι αυτήν τη στιγμή έχει ένα αριθμό διδασκόντων, αν θυμάμαι καλά, γύρω στους δεκαεπτά μόνιμους διδάσκοντες, έχει περίπου τριάντα διδάσκοντες με σύμβαση, έχει διοικητικό προσωπικό και από το 2004, που ξεκίνησαν τα τμήματα να λειτουργούν, το ένα τμήμα έχει κατά μέσο όρο εξήντα εισακτέους φοιτητές.

Ξέρετε πόσοι αποφοίτησαν από το συγκεκριμένο Τμήμα Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης το 2010; Προσέξτε, το 2004 ξεκινήσαμε να έχουμε εισακτέους, το 2010 πόσοι αποφοίτησαν από το συγκεκριμένο Τμήμα; Αποφοίτησαν επτά.

Ελάτε, λοιπόν, με οποιοδήποτε κριτήριο να αξιολογήσετε γι’ αυτήν όλη την επένδυση του κράτους σε διδακτικό προσωπικό, σε διοικητικό προσωπικό, σε κτήρια, σε υποδομές, ποια είναι η ανταπόκριση, όταν το τελικό αποτέλεσμα είναι επτά πτυχιούχοι; Είναι αυτό μία σωστή αξιοποίηση των χρημάτων του ελληνικού λαού; Και όταν το βλέπει κανείς αυτό το πράγμα, το αγνοεί ή προσπαθεί να δει μέσα στο γενικότερο σχεδιασμό, που σας είπα προηγουμένως, πώς το συνολικό ποσό που διατίθεται θα διατεθεί καλύτερα;

Είναι, λοιπόν, αυτό μέσα στα κριτήρια, μέσα στους προβληματισμούς που έχουμε στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και αν μου επιτρέπετε...

ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ-ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Να μην την πληρώνουν οι φοιτητές όμως, κύριε Υπουργέ.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Αυτός είναι και ο λόγος που μέχρι στιγμής δεν έχουμε ανακοινώσει το προς τα πού πηγαίνουμε, γιατί χρειάζεται να το τεκμηριώσουμε. Είναι πολύ πιο εύκολο πράγμα να ιδρύεις κάτι από το να σταματάς κάτι ή να μη βάζεις εισακτέους και χρειάζεται να τεκμηριώσουμε πολύ καλά όλη την εικόνα. Δεν είχε γίνει ποτέ τεκμηρίωση του τι γίνεται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ζητάμε στοιχεία από τα πανεπιστήμια και δεν τα παίρνουμε.

Είναι δύσκολη η προσπάθεια, κυρία Παπανδρέου. Εγώ αισθάνομαι άσχημα που δεν σας απαντώ ευθέως, δεν το κάνω όμως γιατί δεν θέλω να σας απαντήσω, αλλά δεν είμαστε σε θέση ακόμα να το κάνουμε.

Σας ευχαριστώ πολύ, κυρία Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Εμείς ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ:Διαβίβαση αναπροσαρμοσμένων πινάκων υποψηφίων Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης


Το υπ. Παιδείας κοινοποίησε στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης:

A) τους αναπροσαρμοσμένους πίνακες υποψηφίων Σχολικών Συμβούλων Δ.Ε.

α. που γίνονται δεκτοί στη διαδικασία επιλογής

β. που αποκλείονται από τη διαδικασία επιλογής λόγω του ότι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο άρθρο 11 παρ.1 του ν.3848/2010(ΦΕΚ 71 τ.Α΄), μετά την εξέταση των ενστάσεων που υποβλήθηκαν από τους υποψήφιους Σχολικούς Συμβούλους Δ.Ε. από το αρμόδιο Συμβούλιο Επιλογής στις αρ. 4/1-6-2011 και 5/3-6-2011 πράξεις του.

Β) τον πίνακα υποψηφίων Σχολικών Συμβούλων Δ.Ε. που αποκλείονται από τη διαδικασία επιλογής λόγω του ότι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο άρθρο 11 παρ.1 του ν.3848/2010(ΦΕΚ 71 τ.Α΄)

και παρακαλούμε για την κοινοποίηση των ανωτέρω πινάκων στους υποψηφίους.

Οι εγγεγραμμένοι στον πίνακα της περίπτωσης Β) έχουν δικαίωμα υποβολής γραπτής ένστασης εντός πέντε (5) ημερών από την κοινοποίησή του (καταληκτική ημερομηνία υποβολής ενστάσεων: 17-06-2011).

Η ένσταση υποβάλλεται στην υπηρεσία που ο υποψήφιος κατέθεσε την αίτησή του για συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής και διαβιβάζεται αυθημερόν με FAX στην Υπηρεσία μας ( FAX: 210-3442266 και 210-3443194).


Πηγή

Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011

Ανταπάντηση στην απάντηση του ΥΠΔΒΜΘ για την κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς στην Εισαγγελία Αθηνών από ΠΟΣΔΕΠ και ΟΣΕΠ/ΤΕΙ

Οι κορυφαίες συνδικαλιστικές οργανώσεις των πανεπιστημιακών και καθηγητών των ΤΕΙ , η ΠΟΣΔΕΠ και η ΟΣΕΠ εξέδωσαν την ακόλουθη ανακοίνωση:

Σχετικά με την «απάντηση στη μηνυτήρια αναφορά της ΠΟΣΔΕΠ» από το Υπουργείο Παιδείας, συνοπτικά έχουμε να παρατηρήσουμε τα ακόλουθα:


1) Η επιστολή του κ. Πανάρετου προς τα συναρμόδια Υπουργεία Οικονομικών και Δημόσιας Διοίκησης ήταν εκτός από περιττή και πρωτοφανής. Σε κανένα άλλο τμήμα του δημόσιου τομέα δεν υπήρξε συσχέτιση του 1:5 με τις προαγωγές. Επίσης, είναι πλήρως ανακριβές ότι με την επιστολή του αυτή ο κ. Υφυπουργός πρότεινε τάχα «την εξαίρεση των προκηρύξεων αυτών από τον γενικό κανόνα» του 1:5. Αντίθετα, η επίμαχη επιστολή με τη φράση «να μας γνωρίσετε αν εξαιρούνται» θέτει εκ του μη όντος θέμα σύνδεσης των εξελίξεων με τον κανόνα του 1:5. Με τον τρόπο αυτό, στήθηκε ένας μηχανισμός κωλυσιεργίας των προκηρύξεων για άλλους 4 μήνες. Η απάντηση από τον κ. Ραγκούση εστάλη κατά σύμπτωση την ημέρα ακριβώς που η ΠΟΣΔΕΠ και η ΟΣΕΠ/ΤΕΙ αποφάσισαν ότι θα προχωρήσουν στην υποβολή μηνυτήριας αναφοράς!

2) Στη συνέχεια, και ενώ το Υπουργείο είχε υποσχεθεί ότι θα προχωρούσε τις προκηρύξεις, αφού κωλυσιέργησε επί έναν ακόμα μήνα, ανακάλυψε ξαφνικά την κοινή υπουργική απόφαση, την οποία επικαλείται παραβιάζοντάς την!

3) Ενημερώνουμε το υπουργείο ότι ορισμένα Πανεπιστήμια –για παράδειγμα το ΑΠΘ- έχουν ήδη προσαρμόσει τις διαδικασίες των προκηρύξεων σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση – όχι βέβαια με την ερμηνεία που αυθαίρετα της προσδίδει ο κ. Υφυπουργός. Είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι οι συνεργάτες του κ. Υφυπουργού έχουν ήδη εντοπίσει αυτές τις περιπτώσεις και ετοιμάζονται να τις προωθήσουν για δημοσίευση στο ΦΕΚ!

4) Θα συνιστούσαμε στο Υπουργείο της Παιδείας άλλη φορά να είναι πιο προσεκτικό στην επιλογή των κειμενογράφων του. Δεν λέμε πουθενά στην συζητούμενη ανακοίνωση … προσθήκη «σημειώσεων με το χέρι» επί των προκηρύξεων ... Αντ’ αυτού, ρητά αναφέραμε: «Το Υπουργείο Παιδείας μπορεί να προσθέσει το ίδιο στις προκηρύξεις, που έχει στα χέρια του πριν τις στείλει στο ΦΕΚ την εναλλακτική δυνατότητα υποβολής των έργων των υποψηφίων σε ηλεκτρονική μορφή». Είναι προφανής η πλήρης διαστρέβλωση των λεγομένων μας. Θα συνιστούσαμε στο Υπουργείο να ζητήσει τη συνδρομή λειτουργών του Συμβουλίου Επικρατείας στο έργο του.

Πάντως, προκαλεί σοκ σε κάθε ελεύθερο πολίτη η δήλωσή του κ. Υφυπουργού ότι το "νέο νομικό πλαίσιο" (ποιο;) όπως απαιτεί η "νομοθεσία" (ποια;) επιβάλλουν ώστε οι προκηρύξεις θέσεων των μελών ΔΕΠ και ΕΠ για εκλογή ή εξέλιξη, να προχωρούν με νέα σειρά προτεραιότητας, η οποία θα καθορίζεται από την ημερομηνία εισόδου στο Υπουργείο των (νέων) εγγράφων, τα οποία ο κ. Υφυπουργός ζήτησε από τα ΑΕΙ να του επανυποβάλουν. Αλλάζει, δηλαδή, τη σειρά προτεραιότητας δημοσίευσης των προκηρύξεων, οι οποίες κατατέθηκαν κανονικά στο Υπουργείο, αφού τηρήθηκαν στο μεταξύ ΟΛΕΣ οι νόμιμες προϋποθέσεις στα ΑΕΙ προέλευσής τους, όπως επέβαλλε το ισχύον δίκαιο.

Πίστεψε ότι μπορούσε να μεταβάλει ο ίδιος με απόφασή του αναδρομικά το δίκαιο αυτό, επηρεάζοντας και τις ήδη υποβληθείσες στο Υπουργείο προς δημοσίευση προκηρύξεις. Και καλά να συμμορφωθούν οι διοικήσεις των ΑΕΙ προς το νέο τρόπο προκήρυξης, που αναδρομικά τους επιβάλλει (κάτι με το οποίο διαφωνούμε κάθετα, αλλά ας το δεχτούμε χάριν της συζήτησης και μόνον). Γιατί πρέπει να αλλάξει και η κεκτημένη σειρά προτεραιότητας των προκηρύξεων, που έχουν στο μεταξύ νομίμως κατατεθεί στο Υπουργείο;

Εδώ πλέον αποκαλύπτεται ότι ο κ. Πανάρετος λειτουργεί με πνεύμα απόλυτης αυθαιρεσίας. Ωστόσο, όπως διδάσκονται και οι πρωτοετείς της Νομικής, η ελληνική έννομη τάξη είναι ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ. Δεν είναι κράτος ... ανθρώπων! Με άλλα λόγια, αυτοί που κυβερνούν, διοικούν ή αποφασίζουν για τις τύχες της χώρας μας, δεν κάνουν ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ ό,τι οι ίδιοι πιστεύουν πως είναι σωστό (περίπτωση κατά την οποία θα μιλούσαμε για κράτος ... ανθρώπων), αλλά αυτό που επιτάσσει ο ΝΟΜΟΣ.

Πιστεύουμε ότι η Ελλάδα μετά από πολλούς αγώνες σε δίσεκτα χρόνια, είναι πλέον ένα κράτος Δικαίου και δεν είναι το κράτος κανενός Πανάρετου!

Τέλος, επαναλαμβάνουμε την εμμονή μας στην απόφαση για κατάθεση της μηνυτήριας αναφοράς στην Εισαγγελία Αθηνών σχετικά με τις αιτήσεις εξέλιξης, που έχουν ήδη κατατεθεί και εξακολουθούμε να ζητάμε την απόσυρση της αναδρομικής ισχύος της απόφασης του Υπουργείου.



Ο Πρόεδρος ΠΟΣΔΕΠ                       Ο Πρόεδρος ΟΣΕΠ/ΤΕΙ



Νικόλαος Μ. Σταυρακάκης                      Γιάννης Τσάκνης

    Καθηγητής Ε.Μ.Π.                             Καθηγητής ΤΕΙ Αθήνας


Πηγή

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Στοιχεία για την κατανομή του αριθμού των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοίνωσε την απόφαση για την κατανομή του αριθμού των εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Επισημαίνεται ότι είναι η πρώτη φορά που γίνεται γνωστός ο αριθμός των εισακτέων από κάθε κατηγορία και τα ιδρύματα θα γνωρίζουν από τώρα τον μέγιστο αριθμό φοιτητών που θα υποδεχτούν τον Σεπτέμβριο.

Είναι επίσης, η πρώτη φορά που όλοι οι πρωτοετείς θα ξεκινήσουν τις σπουδές τους στο ίδρυμα που θα φοιτήσουν από την αρχή του ακαδημαϊκού έτους, χωρίς την διαδικασία των μετεγγραφών αφού από το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012 αυτές καταργούνται. Οι υποψήφιοι που είχαν δικαίωμα μετεγγραφής, θα διεκδικούν πλέον την εισαγωγή τους βάσει των μορίων τους και των προτιμήσεών τους στις επιπλέον θέσεις των ειδικών περιπτώσεων πολυτέκνων, τριτέκνων και κοινωνικών κριτηρίων.


Πιο αναλυτικά, η κατανομή περιλαμβάνει:

Α. Ορισμό και κατανομή των θέσεων ανά ίδρυμα και τμήμα για τις κύριες κατηγορίες και συγκεκριμένα
1) τον αριθμό θέσεων που δίνεται για τους υποψηφίους ημερήσιων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) που διεκδικούν ποσοστό θέσεων εισακτέων 10%, χωρίς νέα εξέταση.
2) τον αριθμό θέσεων που δίνεται για τους υποψηφίους των ημερήσιων ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄), που διεκδικούν ποσοστό θέσεων εισακτέων 20%.
3) τον αριθμό θέσεων που δίνεται για τους υποψηφίους των εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ A΄) που διεκδικούν ποσοστό θέσεων εισακτέων 1%.
4) τον αριθμό θέσεων που δίνεται για τους υποψηφίους των εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) που διεκδικούν ποσοστό θέσεων εισακτέων 1% καθ’ υπέρβαση του συνολικού αριθμού εισακτέων.
5) τον αριθμό θέσεων που δίνεται για τους υποψηφίους των ημερήσιων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄), οι οποίοι συμμετείχαν στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις.

Β. Ορισμό και κατανομή των επιπλέον θέσεων των ειδικών περιπτώσεων (Πολύτεκνοι, Τρίτεκνοι, Κοινωνικά Κριτήρια), για κάθε ανωτέρω κατηγορία.

Γ. Ορισμό και κατανομή του αριθμού θέσεων επιπλέον του αριθμού εισακτέων ανά ίδρυμα και τμήμα για:
1) αθλητές με διακρίσεις (ανά κατηγορία)
2) τέκνα Ελλήνων του εξωτερικού (ανά κατηγορία)
3) αλλοδαπούς – αλλογενείς (ανά κατηγορία)
4) Έλληνες πολίτες της Μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης
5) πάσχοντες από σοβαρές παθήσεις (ποσοστό 5%).

Δείτε τον αριθμό εισακτέων ανα σχολή

Εκπαίδευση μαθητών στην αντιμετώπιση σεισμών και άλλων φυσικών καταστροφών

Εκπαίδευση σε ζητήματα αντιμετώπισης των φυσικών καταστροφών θα παρέχει το Υπουργείο Παιδείας σε μαθητές όλων των ηλικιών (παιδιά και εφήβους) μέσω εργαλείων που θα παραχθούν από διεπιστημονική ομάδα εξειδικευμένων επιστημόνων.
Με συνδυασμό των γνώσεων από το χώρο των φυσικών επιστημών και της παιδαγωγικής αλλά και με την απαραίτητα συμβολή εξειδικευμένων πληροφορικών, θα δημιουργηθούν εκπαιδευτικά εργαλεία εύχρηστα και ελκυστικά που θα καλύπτουν όλο το ηλικιακό φάσμα για παιδιά από 5 – 16 ετών.
Στόχος είναι να διδάσκονται στους μαθητές τα μέτρα προστασίας και οι κανόνες συμπεριφοράς για την πρακτική αντιμετώπιση φαινομένων φυσικών καταστροφών. Για την μέγιστη αποτελεσματικότητα των εργαλείων θα χρησιμοποιηθεί η σύγχρονη τεχνολογία (παραγωγή video ή κινουμένων σχεδίων –animation) έτσι ώστε να ελκύεται η προσοχή των μαθητών και να μεγιστοποιείται η δυνατότητα εκμάθησης.

Το υλικό μπορεί να σχεδιαστεί και σε έντυπα αλλά έμφαση θα δοθεί στην ψηφιακή του μορφή ώστε να είναι αξιοποιήσιμο και στη νέα μεγάλη Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα/Ψηφιακή Βάση Γνώσεων που αυτή τη στιγμή προετοιμάζεται και υλοποιείται στο πλαίσιο του Ψηφιακού Σχολείου. Επιπλέον, σκόπιμο είναι να υπάρξει συνεργασία με τη Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου για ανάπτυξη δράσεων αξιοποιώντας το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο σχεδιασμός και η παραγωγή του υλικού απαιτείται να ολοκληρωθεί εντός του 2012 με στόχο να μπορεί να αξιοποιηθεί κατά το σχολικό έτος 2012-2013.
Το έργο θα υλοποιηθεί μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και θα συγχρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο – ΕΚΤ) και από εθνικούς πόρους.
Με βάση τα παραπάνω, η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης δημοσίευσε Πρόσκληση με τίτλο: «Παραγωγή εκπαιδευτικών εργαλείων για την εκπαίδευση μαθητών στην αντιμετώπιση σεισμών και άλλων φυσικών καταστροφών», στην οποία καλούνται τα ΑΕΙ να συγκροτήσουν τις διεπιστημονικές ομάδες εργασίες που θα αναλάβουν το σχεδιασμό και την παραγωγή του σχετικού εκπαιδευτικού υλικού και των εκπαιδευτικών εργαλείων.


Πηγή

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ:1η Συνεδρίαση της Επιτροπής Διαλόγου Εκκλησίας-Κράτους

Η πρώτη συνάντηση της Επιτροπής Διαλόγου Εκκλησίας-Κράτους, που συγκροτήθηκε με απόφαση του Πρωθυπουργού για τη συζήτηση των θεμάτων που απασχολούν την Εκκλησία της Ελλάδας, θα γίνει αύριο 10/06/2011, στις 10:00, στο Υπουργείο Παιδείας. Πρόεδρος της Επιτροπής είναι η Υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου.

Κύριο θέμα της πρώτης συνεδρίασης θα είναι τα διαδικαστικά ζητήματα, ο τρόπος λειτουργίας της Επιτροπής και ο προγραμματισμός ενεργειών των συναρμόδιων Υπουργείων.

Η Επιτροπή με πνεύμα αλληλοκατανόησης, συνεργασίας, και κυρίως προς όφελος του τόπου, θα διερευνήσει τα θέματα που έθεσε υπόψη του Πρωθυπουργού με σχετικό υπόμνημα ο Μακαριότατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, Ιερώνυμος, συνοδευόμενος από εκπροσώπους της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος κατά την πρόσφατη συνάντησή τους.

Μέλη της Επιτροπής από τη μεριά της Πολιτείας, εκτός της Υπουργού Παιδείας, είναι ο Υφυπουργός Οικονομικών, Φίλιππος Σαχινίδης, ο Υφυπουργός Εξωτερικών, Δημήτρης Δόλλης, ο Υφυπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Γεώργιος Ντόλιος, ο Εκπρόσωπος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, Βασίλειος Σουλιώτης και ο Γενικός Διευθυντής Θρησκευμάτων, Ευάγγελος Γιαλεσάκης, ως Γραμματέας της Επιτροπής.

Στη συνεδρίαση θα συμμετέχουν από την πλευρά της Εκκλησίας της Ελλάδος ως εκπρόσωποι ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Σάμου και Ικαρίας, Ευσέβιος, Αντιπρόεδρος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ελασσώνος, Βασίλειος, Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής της Εκκλησιαστικής Κεντρικής Υπηρεσίας Οικονομικών, ο Πανοσιολογιότατος Αρχιμανδρίτης, Μάρκος Βασιλάκης, Αρχιγραμματέας της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και ο Θεόδωρος Παπαγεωργίου, Ειδικός Νομικός Σύμβουλος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Οδηγίες για τη διδασκαλία του εγχειριδίου "Γραμματική Ε' - Στ' Δημοτικού"

Για να δείτε τις οδηγίες για τη διδασκαλία του εγχειριδίου "Γραμματική Ε' - Στ' Δημοτικού" κάνετε κλικ ΕΔΩ.

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τα μέλη Δ.Σ του Ινστιτούτου «Διόφαντος»

Το υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων απευθύνει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, μέσω της ιστοσελίδας Ανοιχτής Διακυβέρνησης, (http://www.opengov.gr/home/?p=2811) για τη στελέχωση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Τεχνολογίας, Υπολογιστών και Εκδόσεων "Διόφαντος".

Το υπουργείο Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων απευθύνει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη στελέχωση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Τεχνολογίας, Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος».

Απαιτούμενα προσόντα:

Ο/Η υποψήφιος/α πρέπει να είναι:

1) εν ενεργεία καθηγητής σε Πανεπιστήμιο της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, κατά προτίμηση τμημάτων Πληροφορικής ή τομέων Πληροφορικής συναφών τμημάτων ή εκπαιδευτικός Πληροφορικής αυξημένων προσόντων ή

2) προϊστάμενος Υπηρεσιακής Μονάδας του Ι.Τ.Υ.Ε. με τα παραπάνω προσόντα ή

3) εν ενεργεία καθηγητής σε Πανεπιστήμιο της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, κατά προτίμηση τμημάτων Επιστημών της Εκπαίδευσης (αγωγής) ή Εκπαιδευτικής Πολιτικής ή

4) επιστήμονας με επαγγελματική εμπειρία σε θέματα έκδοσης βιβλίων.

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων είναι η Δευτέρα 20-06-11.


Ερώτηση στη Βουλή για την αναγνώριση του Ενδοσχολικού Απολυτηρίου Λυκείου από τα Πανεπιστήμια της Ε.Ε

Η Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, Εύα Καϊλή, κατέθεσε ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κα. Άννα Διαμαντοπούλου αναφορικά με την αναγνώριση του Ενδοσχολικού Απολυτηρίου Λυκείου από τα Πανεπιστήμια της Ε.Ε.

Η Βουλευτής ρώτησε την Υπουργό με ποιο τρόπο μπορεί το Υπουργείο να υπερασπιστεί την ισοτιμία των δύο απολυτηρίων Λυκείου ώστε να μην υπάρξει κίνδυνος δημιουργίας απολυτηρίων δύο ταχυτήτων, αν υπάρχει ζήτημα αναγνώρισης της ισοτιμίας του απολυτηρίου Λυκείου που θα προκύπτει από ενδοσχολικές εξετάσεις από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα των υπολοίπων κρατών-μελών της ΕΕ και αν μπορεί μία πιθανή διάκριση των απολυτηρίων Λυκείου να δημιουργήσει πρόβλημα αναγνώρισης των εργασιακών δικαιωμάτων των κατόχων του στα υπόλοιπα κράτη-μέλη της ΕΕ.

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ: Υπουργό Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κα. Άννα Διαμαντοπούλου


ΘΕΜΑ: Αναγνώριση του Ενδοσχολικού Απολυτηρίου Λυκείου από τα Πανεπιστήμια της Ε.Ε.

Στο πλαίσιο των προσπαθειών του Υπουργείου για την δημιουργία ενός νέου περισσότερο εποικοδομητικού και παραγωγικού σχολείου εντάσσονται και ρυθμίσεις αναφορικά με το απολυτήριο Λυκείου που δίνεται κατά την ολοκλήρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Προβλέπεται λοιπόν για τους μαθητές που δεν επιθυμούν να προχωρήσουν στις πανελλαδικές εξετάσεις και να διεκδικήσουν είσοδο σε κάποιο ελληνικό ΑΕΙ-ΤΕΙ, η δυνατότητα να περάσουν σχετικές εξετάσεις ενδοσχολικά και να λάβουν απολυτήριο Λυκείου ισότιμο με αυτό των μαθητών που μετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Η πρόταση αυτή δημιούργησε κάποια σχετική ανησυχία καθώς θεωρήθηκε ότι υπάρχει κίνδυνος να μετατραπούν τα απολυτήρια Λυκείου σε "απολυτήρια δύο ταχυτήτων", ενώ επίσης υπήρξαν και προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας για το ίδιο θέμα.

Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσιεύματα, σε σχετική επικοινωνία που υπήρξε με τα μορφωτικά τμήματα Πρεσβειών κρατών-μελών της ΕΕ (όπως π.χ. του Ηνωμένου βασιλείου, της Ιταλίας, της Γερμανίας κ.α.), γνωστοποιήθηκε ότι τα ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα αυτών των χωρών δεν πρόκειται να αναγνωρίσουν ως ισότιμα τα απολυτήρια Λυκείου που θα προέρχονται από ενδοσχολικές εξετάσεις.

Στη βάση των παραπάνω η Υπουργός ερωτάται:

1) Με ποιο τρόπο μπορεί το Υπουργείο να υπερασπιστεί την ισοτιμία των δύο απολυτηρίων Λυκείου ώστε να μην υπάρξει κίνδυνος δημιουργίας απολυτηρίων δύο ταχυτήτων;

2) Υπάρχει ζήτημα αναγνώρισης της ισοτιμίας του απολυτηρίου Λυκείου που θα προκύπτει από ενδοσχολικές εξετάσεις από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα των υπολοίπων κρατών-μελών της ΕΕ;

3) Μπορεί μία πιθανή διάκριση των απολυτηρίων Λυκείου να δημιουργήσει πρόβλημα αναγνώρισης των εργασιακών δικαιωμάτων των κατόχων του στα υπόλοιπα κράτη-μέλη της ΕΕ;

Πηγή

ΕΔΕ για καταγγελία ότι δασκάλα φίμωσε μαθητές

Υστερα από καταγγελίες γονέων στη Λάρισα ότι η δασκάλα του σχολείου που φοιτούν τα παιδιά τους έκλεισε με ταινία τα στόματα δύο μαθητών της Β τάξης επειδή μιλούσαν παρά τις παρατηρήσεις που τους έκανε, διατάχθηκε ΕΔΕ για να διαπιστωθεί η αλήθεια.

Ο Διευθυντής του σχολείου που φέρεται ως ο αποδέκτης των καταγγελιών μετέφερε όσα του είπαν οι γονείς στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χρήστο Λιάπη

Η συγκεκριμένη δασκάλα που αντικαθιστούσε συνάδελφό της απομακρύνθηκε από το σχολείο .

Από «κόσκινο» όλες οι εκπαιδευτικές άδειες της τελευταίας δεκαετίας

Από «κόσκινο» θα περάσουν όλες οι εκπαιδευτικές άδειες υπηρεσιακής εκπαίδευσης με αποδοχές που έχουν λάβει οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το 2000 έως και σήμερα.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής Γ. Κουμέντος με σχετικό έγγραφο ζήτησε από τις Διευθύνσεις, τα Γραφεία , τα σχολεία, τα ΚΕΔΔΥ, τα ΚΠΕ και τα ΠΕΚ:

α) Τα στοιχεία των εκπαιδευτικών που διέκοψαν την άδεια υπηρεσιακής εκπαίδευσης με αποδοχές (3 έτη για Μεταπτυχιακό και 4 έτη για Διδακτορικό) που έλαβαν από το 2000 έως και σήμερα, και

β) Το πόσοι εξ αυτών κατέθεσαν τίτλο σπουδών μετά την ολοκλήρωση των σπουδών τους.

ΚΟΛΛΕΓΙΑ: Εντός τριμήνου η αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων -ΠΤΥΧΊΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Αρμόδια αρχή για να δέχεται τις αιτήσεις των αποφοίτων των Κολλεγίων και να εκδίδει τις αποφάσεις αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων, είναι το Συμβούλιο Αναγνωρίσεως Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.).Η αναγνώριση του δικαιώματος ασκήσεως ορισμένου επαγγέλματος γίνεται με ειδικώς αιτιολογημένη απόφαση του Συμβουλίου Αναγνωρίσεως Επαγγελματικών Προσόντων Η αίτηση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων υποβάλλεται στην Υπηρεσία Αναγνωρίσεως Επαγγελματικών Προσόντων και καταχωρείται σε ειδικό βιβλίο.

Με την αίτηση υποβάλλονται και τα έγγραφα και πιστοποιητικά σε επίσημη μετάφραση στην ελληνική γλώσσα και ορίζεται ο αντίκλητος του αιτούντος, ο οποίος πρέπει να είναι κάτοικος Αθηνών.

Η ίδια Υπηρεσία βεβαιώνει την παραλαβή του φακέλου εντός ενός μηνός από την παραλαβή και ενημερώνει τον αιτούντα για τυχόν ελλείποντα έγγραφα.

Η διαδικασία εξέτασης αίτησης αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων πρέπει να ολοκληρώνεται το συντομότερο δυνατόν και οπωσδήποτε εντός τριών μηνών από τη συμπλήρωση του φακέλου του αιτούντος με όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Η προθεσμία αυτή μπορεί να παραταθεί κατά ένα μήνα.

Παράβολο ύψους 100 ευρώ για την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των Κολλεγίων

Η αίτηση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων συνοδεύεται από παράβολο υπέρ του Δημοσίου,ύψους εκατό ευρώ. Το ύψος του παραβόλου αυτού μπορεί να αναπροσαρμόζεται των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας

Πτυχία και όχι βεβαιώσεις θα χορηγούν τα "Κολλέγια

Οι εκδοθέντες από το ΚΕΜΕ (Κολλέγια) τίτλοι εκπαίδευσης να είναι οι ίδιοι με εκείνους που θα είχαν χορηγηθεί εάν η εκπαίδευση είχε πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου στο κράτος μέλος καταγωγής του τίτλου, ορίζει εγκύκλιος του υπ. Παιδείας,στηριζόμενο στο άρθ. 50§3 γ΄, του π.δ. 38/2010.Ειδικότερα η εγκύκλιος του υπ. Παιδείας , έχει ως εξής:

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΟΧΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΠΟΥ ΧΟΡΗΓΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΜΕ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΜΦΩΝΙΩΝ ΔΙΚΑΙΟΧΡΗΣΗΣ

Οι απόφοιτοι Κέντρων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης (ΚΕΜΕ), τα οποία εδρεύουν νόμιμα στην Ελλάδα και διαθέτουν έγκυρες συμβάσεις πιστοποίησης (validation) ή δικαιόχρησης (franchising) με Πανεπιστήμια άλλων κρατών-μελών της Ευρ. Ένωσης, δύνανται να ζητήσουν την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων που ενδεχομένως έχουν αποκτήσει στα εν λόγω κράτη-μέλη, κατόπιν των σπουδών που πραγματοποίησαν στα ως άνω ΚΕΜΕ.

Τα εν λόγω επαγγελματικά προσόντα αναγνωρίζονται υπό προϋποθέσεις, ορισμένες εκ των οποίων είναι οι κατωτέρω:

- Το αιτούμενο επάγγελμα να είναι νομοθετικά ρυθμιζόμενο στην Ελλάδα (άρθ. 2§1, π.δ. 38/2010 ΦΕΚ 78Α ).

- Ο αιτών να έχει κατοχυρώσει επαγγελματικά δικαιώματα για το αιτούμενο επάγγελμα στο κράτος-μέλος προέλευσης, είτε ως αυτοαπασχολούμενος, είτε ως μισθωτός (άρθ. 2§1, π.δ. 38/2010).

- Η εκπαίδευση στο ίδρυμα (ΚΕΜΕ) που παρέσχε την κατάρτιση να έχει πιστοποιηθεί επισήμως από το εκπαιδευτικό ίδρυμα που βρίσκεται στο κράτος-μέλος καταγωγής του τίτλου (άρθ. 50§3 α΄, π.δ. 38/2010).

- Οι εκδοθέντες από ΚΕΜΕ τίτλοι εκπαίδευσης να είναι οι ίδιοι με εκείνους που θα είχαν χορηγηθεί εάν η εκπαίδευση είχε πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου στο κράτος μέλος καταγωγής του τίτλου (άρθ. 50§3 β΄, π.δ. 38/2010).

- Οι εκδοθέντες από ΚΕΜΕ τίτλοι εκπαίδευσης να προσδίδουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα στην επικράτεια του κράτους-μέλους που χορήγησε τον τίτλο (άρθ. 50§3 γ΄, π.δ. 38/2010).

Εκτός των ανωτέρω προϋποθέσεων, οι αιτήσεις αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων εξετάζονται σε ατομικό επίπεδο από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ), το οποίο αποφαίνεται επί τη βάσει των διατάξεων του π.δ. 38/2010 και του συνολικού φακέλου του αιτούντος.

Τα "Κολλέγια" δεν ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Τα κέντρα μεταλυκιακής εκπαίδευσης δεν ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ούτε στο μέλλον προβλέπεται κάτι τέτοιο εάν δεν αλλάξει το Σύνταγμα. Δεν παρέχουν ακαδημαική αναγνώριση , αλλά δίνεται η δυνατότητα στους αποφοίτους να ασκήσουν τις ίδιες ακριβώς επαγγελματικές δραστηριότητες με έναν πτυχιουχο ΑΕΙ.

Τι πρέπει να προσέξουν οι απόφοιτοι Λυκείου πριν εγγραφούν στα "Κολλέγια"

Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να φροντίζουν να εξακριβώνουν τα ακόλουθα πριν εγγραφούν σε κάποιο «Κολλέγιο»:

1. Εάν έχει Άδεια Λειτουργίας Κέντρου Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας.
2. Εάν τα προγράμματα σπουδών που προσφέρει, έχουν πιστοποίηση από Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο.
3. Εάν οι απόφοιτοι οδηγούνται στην απόκτηση Πανεπιστημιακού πτυχίου του συγκεκριμένου πανεπιστημίου.

Το Συμβούλιο Αναγνωρίσεως Επαγγελματικών Προσόντων των πτυχιούχων των Κολλεγίων-ΠΟΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟ ΑΠΑΡΤΙΖΟΥΝ

Συγκροτήθηκε με απόφαση της υπ. Παιδείας Αννας Διαμαντοπούλου το Συμβούλιο Αναγνωρίσεως Επαγγελματικών Προσόντων των πτυχιούχων των Κολλεγίων το οποίο θα έχει την αποφασιστική αρμοδιότητα της αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων για την άσκηση νομοθετικά ρυθμιζόμενου επαγγέλματος στην

Ελλάδα κατά τους όρους του Π.Δ. 38/2010 (ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ . Π.Δ. 38/2010)

1. Το Συμβούλιο Αναγνωρίσεως Επαγγελματικών Προσόντων λειτουργεί σε δύο Τμήματα και σε Ολομέλεια.

2. Η Ολομέλεια έχει τις εξής αρμοδιότητες:

α) μελετά θέματα γενικότερης σημασίας που παραπέμπονται από τα Τμήματα του Συμβουλίου ή είναι κοινού ενδιαφέροντος για αυτά, και β) εγκρίνει τον εσωτερικό κανονισμό του Συμβουλίου.

3. Το Τμήμα Α΄ αποφαίνεται επί αιτήσεων αναγνωρίσεως επαγγελματικών προσόντων επιπέδου αντιστοίχου προς :

δ)το δίπλωμα που βεβαιώνει επιτυχή ολοκλήρωση της εκπαίδευσης μεταδευτεροβάθμιου επιπέδου, διάρκειας τουλάχιστον τριών και όχι άνω των τεσσάρων ετών ή ισοδύναμης διάρκειας υπό καθεστώς μερικής παρακολούθησης, σε πανεπιστήμιο ή ίδρυμα ανώτατης εκπαίδευσης ή άλλο ίδρυμα του αυτού εκπαιδευτικού επιπέδου, καθώς και την ενδεχομένως απαιτούμενη επιπλέον αυτού του κύκλου μεταδευτεροβάθμιων σπουδών επαγγελματική κατάρτιση·

ε) το δίπλωμα που πιστοποιεί ότι ο κάτοχος ολοκλήρωσε επιτυχώς κύκλο μεταδευτεροβάθμιων σπουδών ελάχιστης διάρκειας τεσσάρων ετών ή αντίστοιχης διάρκειας υπό καθεστώς μερικής παρακολούθησης, σε πανεπιστήμιο ή ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα ή σε άλλο ίδρυμα ανάλογου επιπέδου, καθώς και, ενδεχομένως, την επαγγελματική κατάρτιση που μπορεί να απαιτείται συμπληρωματικά προς τον εν λόγω κύκλο μεταδευτεροβάθμιων σπουδών.


Το Τμήμα Β΄ αποφαίνεται επί των λοιπών αιτήσεων αναγνωρίσεως επαγγελματικών προσόντων, εφόσον συντρέχει αρμοδιότητα του Συμβουλίου σύμφωνα με το άρθρο 55 του διατάγματος

Το Συμβούλιο αποτελούν οι κάτωθι:

ΤΜΗΜΑ Α΄

1) Κωνσταντίνος Χαραλαμπίδης του Σωκράτη , Νομικός Σύμβουλος του Nομικού Συμβουλίου του Κράτους στο Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ως Πρόεδρος με αναπληρωτή τον Παρασκευά Βαρελά του Κωνσταντίνου, Νομικό Σύμβουλο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους στο Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

2) Στυλιανός Κατρανίδης του Δημητρίου , Α΄ Aντιπρόεδρος, εκπρόσωπος του Διοικητικού Συμβουλίου του Διεπιστημονικού Οργανισμού Αναγνώρισης τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.), με αναπληρωτή τον Δημήτριο Τσελέ του Ιωάννη, ΒΆντιπρόεδρο, εκπρόσωπο του Διοικητικού Συμβουλίου του Διεπιστημονικού Οργανισμού Αναγνώρισης τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.).

3) Αθηνά Πλέσσα−Παπαδάκη, του Ανδρέα, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Ευρωπαϊκής Ένωσης του Υπουργείου Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ., με αναπληρώτρια την Ελένη Χηνοπούλου, του Ιωάννη.

4) Παύλος−Μιχαήλ Ευστρατίου, του Ευάγγελου, Επίκουρος Καθηγητής της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Ειδικός επιστήμονας, με αναπληρώτρια την Σοφία Γκιόκα, του Σωτηρίου , Ειδική Συνεργάτης στο Γραφείο της Υπουργού Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ.

5) Ζήγρα Παρασκευή, του Ιωάννη Προϊστάμενη της Υπηρεσίας Αναγνωρίσεως Επαγγελματικών Προσόντων, με αναπληρωτή τον Νικόλαο Παπαθανασόπουλο, του Αθανασίου, υπάλληλο της Υπηρεσίας Αναγνωρίσεως Επαγγελματικών Προσόντων.

6) Κωνσταντίνος Μουρτζανός, του Νικολάου, Διευθυντής της Διεύθυνσης Υποστήριξης Βιομηχανιών του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, με αναπληρώτρια την Παρασκευή Λεοντή, του Θεοδώρου, υπάλληλος του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας.

7) Αναστασία Αρβανίτη, του Κωνσταντίνου, κτηνίατρος, υπάλληλος του τμήματος Κτηνιατρικής Μέριμνας, Εφαρμογών και Προστασίας Ζώων, της Δ/νσης Κ.Α.Φ.Ε. του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με αναπληρώτρια την Χρυσούλα Παπαδημητρίου, του Γεωργίου, γεωπόνος, Προϊσταμένη του τμήματος Τυποποίησης και Ποιοτικού Ελέγχου Προϊόντων Φυτικής Προέλευσης, της Διεύθυνσης Μεταποίησης Τυποποίησης και Ποιοτικού ελέγχου Προϊόντων Φυτικής Παραγωγής.

8) Κρότση Αγγελική του Σπυρίδωνος, Προϊσταμένη του Τμήματος Νομοθετικού Συντονισμού της Διεύθυνσης Τουριστικής Πολιτικής καιΣυντονισμού της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού, του Υπουργείου Πολιτισμού με αναπληρώτρια την Μιχαλοπούλου Αγγελική του Γαβριήλ, υπάλληλο του Τμήματος Νομοθετικού Συντονισμού της Διεύθυνσης Τουριστικής Πολιτικής και Συντονισμού της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού, του Υπουργείου Πολιτισμού.

9) Ευαγγελία Προσινικλή του Νικολάου, Προϊσταμένη της Δ/νσης Επαγγελμάτων Υγείας και ΠρόNοιας του Υπουργείου Υγείας και Κοιν. Αλληλεγγύης, με αναπληρωτή τον Αναστάσιο Κοφινά, του Αλεξάνδρου,Προϊστάμενος του τμήματος Γ Λοιπών Επαγγελμάτων της Διεύθυνσης Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας του Υπουργείου Υγείας και Κοιν. Αλληλεγγύης.

10) Αντώνιος Κοτσώνης, του Ευγένιου, υπάλληλος με βαθμό Α΄, Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δ6, εκπρόσωπος του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ως τακτικό μέλος, για τα επαγγέλματα αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων, με αναπληρωτή τον Γεώργιο Πατσιαβό, του Αντωνίου, Προϊστάμενο του Τμήματος Διεθνών Σχέσεων −Τομέα Μεταφορών, του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

11) Γεώργιος Χαλκιάς, του Γρηγορίου, εκπρόσωπος του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, με αναπληρωτή τον Ιωάννη Βατόπουλο, του Κωνσταντίνου, εκπρόσωπο του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας.

12) Χρήστος Σινάνης−Αγκαζίρ, του Ερβέ, Ηλεκτρολόγος Μηχανολόγος Μηχανικός, εκπρόσωπος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (TEE), με αναπληρώτρια την Κυράννη Ποντικάκου, του Σταύρου, τμηματάρχης του τμήματος επαγγελματικών θεμάτων του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (TEE).

13) Δημήτριος Μπουράνης, του Λάμπρου, Καθηγητής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπόνος, εκπρόσωπος του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.), με αναπληρωτή τον Γεώργιο Αρσένο, του Ιωάννη, Κτηνίατρος, Επίκουρος Καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου θεσσαλονίκης, εκπρόσωπος του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.).

14) Δημήτριος Δημόπουλος, του Δήμου, εκπρόσωπος της Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών (ΕΕΤΕΜ), με αναπληρωτή τον Άγγελο Μητσάρα, του Δημητρίου, εκπρόσωπος της Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών (ΕΕΤΕΜ)

15) Αθανάσιος Παπαδόπουλος, του Νικολάου, εκπρόσωπος της Ένωσης Ελλήνων Χημικών, με αναπληρωτή τον Σπυρίδωνα Κοΐνη, του Παναγιώτη, εκπρόσωπο της Ένωσης Ελλήνων Χημικών.

16) Ευτυχία Παπαδοπούλου, του Δημητρίου, εκπρόσωπος του Συλλόγου Συντηρητών Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αναπληρώτρια την Ειρήνη Καρπάθιου, του Σακελλαρίου, εκπρόσωπος του Συλλόγου Συντηρητών Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

17) Θαλής Παπαδάκης, του Νικολάου, Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων (Σ.Ε.Ψ.), με αναπληρώτρια την Βασιλική Μπουκουβάλα, του Δημητρίου Γεν. Γραμματέα του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων (Σ.Ε.Ψ.)

18) Τριανταφυλλιά Αθανασίου, του ΑναστασίοY, Γενική Γραμματέα του Δοιηκητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδας, (ΣΚΛΕ),με αναπληρώτρια την Μαρία Ζήση, του Σπυρίδωνα, Ταμίας του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Κοιν. Λειτουργών Ελλάδας, (ΣΚΛΕ).

19) Μαρία Πασακιώτου−Μπιντούδη, του Αγγελή , εκπρόσωπος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου (Π.Ι.Σ.), με αναπληρωτή τον Σταμάτιο Πίνη, του Ιωάννη, εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου (Π.Ι.Σ.).

20) Ιωάννης Λωρέντης, του Εμμανουήλ,Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαστηριούχων Οδοντοτεχνιτών (Π.Ο.Ε.Ο.), με αναπληρωτή τον Αναστάσιο Κλωνή, του Κωνσταντίνου, εκπρόσωπο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαστηριούχων Οδοντοτεχνιτών (Π.Ο.Ε.Ο.)

21) Παναγιώτης Μπουζικάκος, του Κωνσταντίνου, εκπρόσωπος του Πανελληνίου Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών, με αναπληρωματικό μέλος τον Ευάγγελο Τριγώνη, του Ζαχαρία, εκπρόσωπο του Πανελληνίου Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών.

22) Κυριακή Κεραμιώτου του Μιχαήλ, εκπρόσωπος του Συλλόγου Ελλήνων Εργοθεραπευτών, με αναπληρώτρια την Μαρία Κουλουμπή, του Γεράσιμου,εκπρόσωπος του Συλλόγου Ελλήνων Εργοθεραπευτών.

23) Ευθαλία Μπουλταδάκη, του Ιωάννη, εκπρόσωπος του Συλλόγου Εποπτών Δημόσιας Υγείας, με αναπληρώτρια την Αγορή Σβόλη, του Βάϊου, εκπρόσωπος του Συλλόγου Εποπτών Δημόσιας Υγείας.

24) Ευανθία Σακελλάρη, του Νικολάου, εκπρόσωπος του Πανελληνίου Συλλόγου Επισκεπτών Υγείας, με αναπληρώτρια την Μαρία Ψυχογιού −Πέτερσον, του Στυλιανού, εκπρόσωπος του Πανελληνίου Συλλόγου Επισκεπτών Υγείας.

25) Έφη Γεννατά Μικελάτου, του Νικολάου, εκπρόσωπος του Συνδέσμου Επαγγελματιών Αισθητικών Ελλάδος (ΣΕΠΑΕ), με αναπληρωτή τον Λάμπρο Κολοκούρα, του Δημητρίου, εκπρόσωπο του Συνδέσμου Επαγγελματιών Αισθητικών Ελλάδος (ΣΕΠΑΕ).

26) Ελένη Τσαμπάση−Ζήκου, του Αναστασίου, Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Οπτικών και Οπτομετρών (ΠΕΟΟ), με αναπληρωτή τον Παναγιώτη Κατσαβό, του Αθανασίου, μέλος Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Οπτικών και Οπτομετρών (ΠΕΟΟ).

27) Δημήτριος Βαγιωνάς, του Κωνσταντίνου, Πρόεδρος του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου με αναπληρωτή τον Κυριάκο Θεοδοσιάδη, του Κωνσταντίνου, Α. Αντιπρόεδρος του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου.

28) Φανή Πεχλιβάνη, του Μιχαήλ, εκπρόσωπος του Συλλόγου Επιστημόνων Μαιών−Μαιευτών Αθήνας, με αναπληρώτρια την Περμανθία Πανανή, τουΕυσταθίου, Εκπρόσωπος του Συλλόγου Επιστημόνων Μαιών−Μαιευτών Αθήνας.

29) Γεώργιος Δραχτίδης, του Θεόδωρου, εκπρόσωπος της Ένωσης Νοσηλευτών−τριών Ελλάδος (Ε.Ν.Ε.), με αναπληρώτρια την Κωνσταντία Μπελαλή, του Βασιλείου, εκπρόσωπος της Ένωσης Νοσηλευτών−τριών Ελλάδος (Ε.Ν.Ε.).

30) Κωνσταντίνος Ουλής, του Ιωάννη, μέλος του Δ.Σ. της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας, εκπρόσωπος της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας, με αναπληρωτή τον Γεώργιο Τσιόγκα, του Βασιλείου, μέλος του Δ.Σ. της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας, εκπρόσωπος της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας.

31) Γεώργιος Φούντος, του Πολύβιου, εκπρόσωπος της Ένωσης Φυσικών Ιατρικής Ελλάδας, με αναπληρώτρια την Κυριακή Θεοδώρου, του Ιωάννη,εκπρόσωπος της Ένωσης Φυσικών Ιατρικής BΕλλάδας.

32) Ελένη Δημητρακοπούλου, του Αρχιμήδη, εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξεναγών (ΠΟΞΕΝ), με αναπληρώτρια την Χρυσούλα Καραγεώργη, του Κωνσταντίνου, εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξεναγών (ΠΟΞΕΝ).

ΤΜΗΜΑ Β΄

1) Κωνσταντίνος Χαραλαμπίδης του Σωκράτη Νομικός Σύμβουλος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους στο Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ως Πρόεδρος με αναπληρωτή τον Παρασκευά Βαρελά του Κωνσταντίνου,Νομικό Σύμβουλο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους στο Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

2) Αθηνά Πλέσσα−Παπαδάκη, του Ανδρέα Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Ευρωπαϊκής Ένωσης του Υπουργείου Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ., με αναπληρώτρια την Ελένη Χηνοπούλου, του Ιωάννη

3) Παύλος−Μιχαήλ Ευστρατίου, του Ευάγγελου, Επίκουρος Καθηγητής της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Ειδικός επιστήμονας, με αναπληρώτρια την Σοφία Γκιόκα, του Σωτηρίου,, Ειδική Συνεργάτης στο Γραφείο της Υπουργού Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ.

4) Ζήγρα Παρασκευή, του Ιωάννη, Προϊστάμενη της Υπηρεσίας Αναγνωρίσεως Επαγγελματικών Προσόντων, με αναπληρωτή τον Νικόλαο Παπαθανασόπουλο, του Αθανασίου, υπάλληλο της Υπηρεσίας Αναγνωρίσεως Επαγγελματικών Προσόντων.

5) Γεώργιος Μικρός, του Κωνσταντίνου, Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Επαγγελματικών Δικαιωμάτων και Ισοτιμιών του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ο.Ε.Ε.Κ), με αναπληρώτρια την Πελαγία Λιούπη, του Γεωργίου, ως αναπληρωματικό μέλος.

6) Παρασκευή Λεοντή, του Θεοδώρου, υπάλληλος του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, με αναπληρωτή τον Κωνσταντίνο Μουρτζανό, του Νικολάου, Διευθυντή της Διεύθυνσης Υποστήριξης Βιομηχανιών του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.

7) Αναστασία Αρβανίτη, του Κωνσταντίνουκτηνίατρος, υπάλληλος του τμήματος Κτηνιατρικής Μέριμνας, Εφαρμογών και Προστασίας Ζώων, της Δ/νσης Κ.Α.Φ.Ε. του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με αναπληρώτρια την Χρυσούλα Παπαδημητρίου, του Γεωργίου, Προϊσταμένη του τμήματος Τυποποίησης και Ποιοτικού Ελέγχου Προϊόντων Φυτικής Προέλευσης, της Διεύθυνσης Μεταποίησης Τυποποίησης και Ποιοτικού ελέγχου Προϊόντων Φυτικής Παραγωγής.

8) Κρότση Αγγελική του Σπυρίδωνος, Προϊσταμένη του Τμήματος Νομοθετικού Συντονισμού της Διεύθυνσης Τουριστικής Πολιτικής και Συντονισμού της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού, του Υπουργείου Πολιτισμού με αναπληρώτρια την Μιχαλοπούλου Αγγελική του Γαβριήλ, υπάλληλο του Τμήματος Νομοθετικού Συντονισμού της Διεύθυνσης Τουριστικής Πολιτικής και Συντονισμού της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού, του Υπουργείου Πολιτισμού.

9) Ευαγγελία Προσινικλή του Νικολάου, Προϊσταμένη της Δ/νσης Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας του Υπουργείου Υγείας και Κοιν. Αλληλεγγύης, με αναπληρωτή τον Αναστάσιο Κοφινά, του Αλεξάνδρου Προϊστάμενο του τμήματος Γ Λοιπών Επαγγελμάτων της Διεύθυνσης Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας του Υπουργείου Υγείας και Κοιν. Αλληλεγγύης.

10) Αντώνιος Κοτσώνης, του Ευγένιου, υπάλληλος με βαθμό Α΄, Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δ6, εκπρόσωπος του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ως τακτικό μέλος, για τα επαγγέλματα αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων, με αναπληρωτή τον Γεώργιο Πατσιαβό, του Αντωνίου Προϊστάμενο του Τμήματος Διεθνών Σχέσεων −Τομέα Μεταφορών, του Υπουργείου Υποδομών,Μεταφορών και Δικτύων.

11) Γεώργιος Χαλκιάς, του Γρηγορίου, εκπρόσωπος του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, με αναπληρωτή τον Ιωάννη Βατόπουλο, του Κωνσταντίνου, εκπρόσωπος του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας.

12) Δημήτριος Μπουράνης, του Λάμπρου, Καθηγητής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπόνος, εκπρόσωπος του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.), με αναπληρωτή τον Γεώργιο Αρσένο, του Ιωάννη Κτηνίατρος, Επίκουρος Καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, εκπρόσωπος του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.).

13) Δημήτριος Δημόπουλος, του Δήμου, εκπρόσωπος της Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών (ΕΕΤΕΜ), με αναπληρωτή τον Άγγελο Μητσάρα, του Δημητρίου, εκπρόσωπος της Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών (ΕΕΤΕΜ).

14) Ευτυχία Παπαδοπούλου, του Δημητρίου, εκπρόσωπος του Συλλόγου Συντηρητών Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης,με αναπληρώτρια την Ειρήνη Καρπάθιου, του Σακελλαρίου εκπρόσωπος του Συλλόγου Συντηρητών Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

15) Τριανταφυλλιά Αθανασίου, του Αναστασίου, Γενική Γραμματέα του Δοιηκητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Κοιν. Λειτουργών Ελλάδας, (ΣΚΛΕ), με αναπληρώτρια την Μαρία Ζήση, του Σπυρίδωνα, Ταμίας του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Κοιν. Λειτουργών Ελλάδας, (ΣΚΛΕ).

16) Ιωάννης Λωρέντης, του Εμμανουήλ, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαστηριούχων Οδοντοτεχνιτών (Π.Ο.Ε.Ο.), με αναπληρωτή τον Αναστάσιο Κλωνή, του Κωνσταντίνου, εκπρόσωπο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαστηριούχων Οδοντοτεχνιτών (Π.Ο.Ε.Ο.).

17) Παναγιώτης Μπουζικάκος, του Κωνσταντίνου, εκπρόσωπος του Πανελληνίου Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών, με αναπληρωματικό μέλος τον Ευάγγελο Τριγώνη, του Ζαχαρία, εκπρόσωπο του Πανελληνίου Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών.

18) Κυριακή Κεραμιώτου, του Μιχαήλ, εκπρόσωπος του Συλλόγου Ελλήνων Εργοθεραπευτών, με αναπληρώτρια την Μαρία Κουλουμπή, του Γεράσιμου, εκπρόσωπος του Συλλόγου Ελλήνων Εργοθεραπευτών.

19) Ευθαλία Μπουλταδάκη, του Ιωάννη, εκπρόσωπος του Συλλόγου Εποπτών Δημόσιας Υγείας, με αναπληρώτρια την Αγορή Σβόλη, του Βάϊου, εκπρόσωπος του Συλλόγου Εποπτών Δημόσιας Υγείας.

20) Ευανθία Σακελλάρη, του Νικολάου, εκπρόσωπος του Πανελληνίου Συλλόγου Επισκεπτών Υγείας, με αναπληρώτρια την Μαρία Ψυχογιού −Πέτερσον, του Στυλιανού, εκπρόσωπος του Πανελληνίου Συλλόγου Επισκεπτών Υγείας.

21) Έφη Γεννατά Μικελάτου, του Νικολάου, εκπρόσωπος του Συνδέσμου Επαγγελματιών Αισθητικών Ελλάδος (ΣΕΠΑΕ), με αναπληρωτή τον Λάμπρο Κολοκούρα, του Δημητρίου, εκπρόσωπο του Συνδέσμου Επαγγελματιών Αισθητικών Ελλάδος (ΣΕΠΑΕ).

22) Ελένη Τσαμπάση−Ζήκου, του Αναστασίου, Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Οπτικών και Οπτομετρών (ΠΕΟΟ), με αναπληρωτή τον Παναγιώτη Κατσαβό, του Αθανασίου, μέλος Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Οπτικών και Οπτομετρών (ΠΕΟΟ).

23) Δημήτριος Βαγιωνάς, του Κωνσταντίνου, Πρόεδρος του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου με αναπληρωτή τον Κυριάκο Θεοδοσιάδη, του Κωνσταντίνου, Α.Αντιπρόεδρος του Πανελλήνιου Φαρμαδευτικού Συλλόγου.

24) Φανή Πεχλιβάνη, του Μιχαήλ, εκπρόσωπος του Συλλόγου Επιστημόνων Μαιών−Μαιευτών Αθήνας, με αναπληρώτρια την Περμανθία Πανανή, του Ευσταθίου, εκπρόσωπος του Συλλόγου Επιστημόνων Μαιών−Μαιευτών Αθήνας.

25) Γεώργιος Δραχτίδης, του Θεόδωρου, εκπρόσωπος της Ένωσης Νοσηλευτών−τριών Ελλάδος (Ε.Ν.Ε.), με αναπληρώτρια την Κωνστάντια Μπελαλή, του Βασιλείου, εκπρόσωπος της Ένωσης Νοσηλευτών−τριών Ελλάδος (Ε.Ν.Ε.).

26) Κωνσταντίνος Ουλής, του Ιωάννη, μέλος του Δ.Σ. της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας, εκπρόσωπος της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας, με αναπληρωτή τον Γεώργιο Τσιόγκα, του Βασιλείου, μέλος του Δ.Σ. της ΕλληνικήςβΟδοντιατρικής Ομοσπονδίας, εκπρόσωπος της ΕλληνικήςβΟδοντιατρικής Ομοσπονδίας.

27) Ελένη Δημητρακοπούλου, του Αρχιμήδη, εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξεναγών (ΠΟΞΕΝ), με αναπληρώτρια την Χρυσούλα Καραγεώργη, του Κωνσταντίνου, εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξεναγών (ΠΟΞΕΝ).

Ως Γραμματέας του Συμβουλίου ορίστηκε η Μαρία Λώλη του Δημητρίου, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ05, με αναπληρώτρια την Ελένη Γιαννικοπούλου του Παναγιώτη, εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ02, που υπηρετούν στο τμήμα Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων της Διεύθυνσης Ευρωπαϊκής Ένωσης τουΥπουργείου Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ.

Πηγή