Κυριακή 22 Μαΐου 2011

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Αποτελέσματα έρευνας για τα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ-Οι μαθητές «διψούν» για ειδικότητες Κομμωτικής και Αισθητικής- 948 καθηγητές με ελάχιστο ή καθόλου διδακτικό ωράριο

Τα βασικά συμπεράσματα έρευνας για τα ΕΠΑΛ–ΕΠΑΣ, έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα το υπ. Παιδείας.

Σύμφωνα με την έρευνα:

-Στις Επαγγελματικές Σχολές το 87% των μαθητών κατευθύνεται σε 8 κυρίως Ειδικότητες. Από τους μαθητές αυτούς, το 41% ακολουθεί τις ειδικότητες Κομμωτικής και Αισθητικής, το 32% ακολουθεί 4 τεχνικές ειδικότητες (Θερμοϋδραυλικών, Ηλεκτρολόγων, Αερίων Καυσίμων και Αμαξωμάτων) και το 14% ακολουθεί τις παραϊατρικές ειδικότητες (Βοηθών Φαρμακείων και Φυσιοθεραπευτών).

-Σε όλα τα ΕΠΑ.Λ και τις ΕΠΑ.Σ της χώρας καταγράφονται 948 καθηγητές με ελάχιστο ή καθόλου διδακτικό ωράριο εκ των οποίων οι 289 είναι καθηγητές γενικών μαθημάτων.

-Ττο 75% του μαθητικού δυναμικού επιλέγει το Γενικό Λύκειο και το 25% το Επαγγελματικό Λύκειο.

-Οι βασικότεροι λόγοι που προκαλούν στην απαξίωση των ΕΠΑ.Σ είναι η μη παροχή απολυτήριου τίτλου λυκείου, η στέρηση από τους αποφοίτους των ΕΠΑ.Σ της δυνατότητας επαγγελματικής ανέλιξης μέσω ανώτερων σπουδών, ο ανορθολογικός διαχωρισμός των ειδικοτήτων μεταξύ ΕΠΑ.Λ και ΕΠΑ.Σ, αλλά και η μη εφαρμογή του θεσμού της μαθητείας στις Επαγγελματικές Σχολές του ΥΠΔΒΜΘ.

Το υπουργείο εκπόνησε, για πρώτη φορά, μελέτη σχετικά με την «Αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης σε ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ με την ανάπτυξη και αξιοποίηση εργαλείων ΤΠΕ, στο πλαίσιο εφαρμογής των εκπαιδευτικών πολιτικών και παρεμβάσεων του Υπουργείου, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων».

Η πράξη υλοποιήθηκε από το Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (Ε.Α.Ι.Τ.Υ.) και εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2007-2013» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από εθνικούς πόρους.

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Πηγή

Ποια απάντηση θεωρεί ως σωστή η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων στο θέμα Δ3 της Βιολογίας γενικής παιδείας

Η κεντρική επιτροπή εξετάσεων, έδωσε ως απάντηση στο θέμα Δ3 τα εξής:

Α. Η είσοδος του αντιγόνου γίνεται με εμβόλιο (καμπύλη α), καθώς οι μικροοργανισμοί δεν πολλαπλασιάζονται.

Β. Πρωτογενής ανοσοβιολογική απόκριση καθώς τα αντισώματα παράγονται μερικές ημέρες μετά τη μόλυνση (καμπύλη β).

Η παραπάνω απάντηση είναι ασφαλώς σωστή. Ωστόσο όμως δεν είναι και η μοναδική σωστή απάντηση. Οι λόγοι συνοψίζονται στα παρακάτω:

1. Οι μαθητές (και οι καθηγητές) με βάση το σχολικό βιβλίο δεν μπορούν με απόλυτη βεβαιότητα να ξέρουν πότε ξεκινά η παραγωγή αντισωμάτων στη πρωτογενή και πότε στη δευτερογενή ανοσοβιολογική απόκριση. Αυτό που μπορούν να συμπεράνουν είναι πως κατά τη δευτερογενή ανοσοβιολογική απόκριση η παραγωγή των αντισωμάτων γίνεται γρηγορότερα από τη πρωτογενή. Δεν είναι ξεκάθαρο πότε ακριβώς σε ημέρες ξεκινά η παραγωγή των αντισωμάτων για κάθε περίπτωση. Ωστόσο κάτι τέτοιο μπορεί να φανεί μόνο αν στο ίδιο διάγραμμα φαίνεται η πρώτη έκθεση και η επανέκθεση του ίδιου ατόμου στο ίδιο αντιγόνο. Δεν μπορεί να βγει κανένα μοναδικό και ασφαλές συμπέρασμα με μόνο δεδομένο ένα διάγραμμα εμφάνισης αντισωμάτων σε ένα άτομο, αν δεν υπάρχει συγκριτικό διάγραμμα.

2. Η παραγωγή αντισωμάτων κατά τη πρωτογενή και δευτερογενή ανοσοβιολογική απόκριση είναι διαφορετική από άτομο σε άτομο, και από αντιγόνο σε αντιγόνο. Ο χρόνος έναρξης της παραγωγής αντισωμάτων κατά τη πρωτογενή και δευτερογενή ανοσοβιολογική απόκριση δεν είναι ίδια για όλα τα άτομα στο ίδιο αντιγόνο. Επηρεάζεται από την ηλικία, την κατάσταση διατροφής και υγείας, από τη παρουσία και άλλων παθογόνων μικροοργανισμών που πιθανά έχει εκτεθεί το άτομο στο ίδιο χρονικό διάστημα. Επηρεάζεται επίσης και από τη κατάσταση του ανοσοποιητικού του συστήματος, από τη χορήγηση φαρμάκων (αντιβιοτικών, ανοσοκατασταλτικών κ.α).

3. Η παραγωγή αντισωμάτων κατά τη πρωτογενή και δευτερογενή ανοσοβιολογική απόκριση είναι διαφορετική από αντιγόνο σε αντιγόνο στο ίδιο άτομο. Υπάρχουν μικροοργανισμοί επιθετικοί και ήπιοι. Υπάρχουν μικροοργανισμοί που πολλαπλασιάζονται με ταχύ ρυθμό αμέσως μετά τη μόλυνση και προκαλούν συμπτώματα, όπως επίσης και άλλοι ηπιότεροι που δεν προκαλούν εμφανή συμπτώματα στο άτομο. Επίσης διαφορετική είναι η αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος ενός ατόμου (και άρα ο χρόνος έναρξης παραγωγής αντισωμάτων) ανάλογα με το είδος του αντιγόνου (νεκρός μικροοργανισμός, ζωντανός και τι είδους;, γύρη συστατικό από φάρμακο, συστατικό από τρόφιμο, κύτταρο από άλλο άτομο κ.α)

4. Ο χρόνος αντίδρασης του ανοσοποιητικού συστήματος επίσης είναι διαφορετικός σε κάθε περίπτωση ανάλογα με τον αριθμό των αντιγόνων που εισέρχονται στον ανθρώπινο οργανισμό. Στο συγκεκριμένο θέμα (Δ3) ο άξονας της συγκέντρωσης δεν δίνει καμιά πληροφορία για τη ποσότητα του αντιγόνου που εισέρχεται στον ανθρώπινο οργανισμό.



Παρακάτω αναφέρονται περιπτώσεις που κατά τη γνώμη μου θα μπορούσαν να αντιστοιχούν ως απάντηση στην ερώτηση και τις καμπύλες του θέματος Δ3.

Παράδειγμα 1. Ένα άτομο τραυματίζεται τυχαία από μια μολυσμένη σύριγγα που βρέθηκε σε ένα χώρο που σύχναζαν τοξικομανείς. Η σύριγγα είχε χρησιμοποιηθεί πολύ καιρό πριν, και το άτομο που τη χρησιμοποιούσε ήταν μολυσμένο. Επομένως περιείχε νεκρούς μικροοργανισμούς, οι οποίοι κατά τη στιγμή της μόλυνσης εισέρχονται στο άτομο, δεν πολλαπλασιάζονται (γιατί είναι από καιρό νεκροί), ενώ ενεργοποιείται δευτερογενής ανοσοβιολογική απόκριση γιατί το άτομο ήταν εμβολιασμένο ή είχε ενεργητική φυσική ανοσία στο συγκεκριμένο παθογόνο παράγοντα. Το άτομο δεν εμφανίζει συμπτώματα.

Παράδειγμα 2.Άτομο εκτίθεται σε κάποιο ιό της γρίπης το μήνα Σεπτέμβριο, εμφανίζοντας μόνο ήπια συμπτώματα τα οποία παρέρχονται γρήγορα και δεν οδηγούν στη τυπική συμπτωματολογία της συγκεκριμένης γρίπης. Το Νοέμβριο που ξεκίνησε η κυκλοφορία του εμβολίου για το συγκεκριμένο ιό της γρίπης το άτομο αποφασίζει να εμβολιαστεί. Στη περίπτωση αυτή ενεργοποιείται δευτερογενής ανοσοβιολογική απόκριση έπειτα από εμβολιασμό, και φυσικά το άτομο δεν εμφανίζει συμπτώματα.

Παράδειγμα 3. Πολλά εμβόλια χορηγούνται σε δόσεις. Όταν κάποιος κάνει τη δεύτερη δόση ενεργοποιείται δευτερογενής ανοσοβιολογική απόκριση καθώς έχει προηγηθεί η πρώτη δόση.

Παράδειγμα 4. Το θέμα Δ3 αναφέρεται στην είσοδο κάποιου είδους αντιγόνου σε έναν άνθρωπο. Ο μαθητής γνωρίζει πως αντιγόνο δεν είναι μόνο ζωντανός η νεκρός μικροοργανισμός άλλα ως αντιγόνα μπορούν να δράσουν κύτταρα ή ορός από άλλα άτομα ή ζώα. Έστω λοιπόν ότι το άτομο που αναφέρει το θέμα Δ3 είναι άτομο που επειδή πάσχει από κάποια ασθένεια (π.χ β-θαλασσαιμία) μεταγγίζεται συχνά. Τα αντιγόνα που εισέρχονται στον άνθρωπο είναι αντιγόνα των ερυθροκυττάρων, τα οποία εισέρχονται λόγω της μετάγγισης σε μεγάλη ποσότητα αμέσως, και φυσικά δεν πολλαπλασιάζονται. Το άτομο εμφανίζει δευτερογενή ανοσοβιολογική απόκριση, καθώς του είχε χορηγηθεί και στο παρελθόν αίμα με του συγκεκριμένου τύπου αντιγόνο.



Όλα τα παραπάνω, όπως και πολλά άλλα παραδείγματα μπορούν να δείξουν πως η περίπτωση του εμβολίου για τη συγκεκριμένη περίπτωση άσκησης, όπως δόθηκε, δεν πρέπει να θεωρηθεί ως η μοναδική.

Η περίπτωση της πρωτογενούς ανοσοβιολογικής απόκρισης έπειτα από χορήγηση εμβολίου είναι μία πιθανή περίπτωση (ίσως και η πιθανότερη) δεν μπορεί όμως να αποκλειστεί και η περίπτωση της δευτερογενούς ανοσοβιολογικής απόκρισης, καθώς σύμφωνα με τα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω, αλλά και σύμφωνα με τη θεωρία και το διάγραμμα (εικόνα 1.26) στο σχολικού βιβλίου δεν είναι ξεκάθαρο πόσες μέρες μετά ξεκινά η παραγωγή των αντισωμάτων στη πρωτογενή και δευτερογενή ανοσοβιολογική απόκριση. (και καλώς δεν είναι ξεκάθαρο γιατί αυτό όπως αναφέρθηκε διαφέρει από άτομο σε άτομο και από αντιγόνο σε αντιγόνο).

Συμπερασματικά θεωρώ πως οι απαντήσεις της κεντρικής επιτροπής εξετάσεων δεν αποτελούν τη μοναδική λογική εξήγηση του προβλήματος που δόθηκε.

θα πρέπει να δοθούν οδηγίες στα βαθμολογικά κέντρα έτσι ώστε αγνοηθεί η εξήγηση της καμπύλης α ως εμβόλιο, και να θεωρηθεί ως σωστή απάντηση για το είδος της ανοσοβιολογικής απόκρισης και η πρωτογενής και η δευτερογενής.



Γιάννης Δουκάκης - Βιολόγος

Τουλάχιστον 18 μαθητές έλαβαν τις απαντήσεις

Άρση του τηλεφωνικού απορρήτου 100 μαθητών θα ζητήσει τη Δευτέρα ο εισαγγελέας προκειμένου να διαλευκανθεί η υπόθεση με τη διαρροής που συντάραξε τις Πανελλαδικές, σε εξεταστικό κέντρο του Γαλατσίου.
Όπως δείχνει η έρευνα της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, τουλάχιστον δεκαοκτώ μαθητές έλαβαν στο κινητό τους τις απαντήσεις για τα θέματα των Μαθηματικών και τις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Οι τρεις καθηγητές που έστειλαν τα μηνύματα από τη πλευρά τους τόνισαν ότι επρόκειτο για "ενημέρωση" των μαθητών, οι οποίοι ήταν αγχωμένοι για το πως έγραψαν και πως δεν είχαν σκοπό να παραβιάσουν το αδιάβλητο των εξετάσεων.
Το χρονικό της υπόθεσης
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά από την Αστυνομία, στις 10.04 της 18ης του μήνα, ο συγκεκριμένος μαθητής ζήτησε να πάει στην τουαλέτα για σωματική του ανάγκη, αλλά κατά την επιστροφή του ένας από τους καθηγητές παρατήρησε ότι από την τσέπη του προεξείχε κάτι.
Όταν τον έψαξε, διαπίστωσε πως ήταν κινητό τηλέφωνο. Ο καθηγητής, ανοίγοντας το τηλέφωνο, είδε ότι υπήρχε sms με τις απαντήσεις στο πρώτο θέμα του διαγωνίσματος.
Όταν ερωτήθη ο μαθητής, από πού εστάλη το συγκεκριμένο μήνυμα στο τηλέφωνό του, απάντησε ότι προερχόταν από το φροντιστήριο, στο οποίο πήγαινε. Ως εκ τούτου, ο διευθυντής του σχολείου μετέβη στην Ασφάλεια Αττικής και κατήγγειλε το περιστατικό στη δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος.
Ακολούθως, ενημερώθηκε η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, Ελένη Ράικου, η οποία διέταξε προφορικά τη διενέργεια προανάκρισης για να διαπιστωθεί αν υπάρχει αδίκημα.
Χθες, κλιμάκιο της δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος, παρουσία εισαγγελέα, ξεκίνησε έρευνα στο φροντιστήριο, όπου βρέθηκε κατάσταση μαθητών, μεταξύ των οποίων και ο συγκεκριμένος μαθητής. Επιπλέον, κατασχέθηκαν ένας σκληρός δίσκος ηλεκτρονικοί υπολογιστές και αρχεία που θα εξεταστούν.
Όπως διευκρινίστηκε από την Αστυνομία, δεν υπήρξε διαρροή θεμάτων, διότι ούτως ή άλλως στις 09.30, μισή ώρα μετά την έναρξη των διαγωνισμάτων, τα θέματα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας.
Το γραπτό του μαθητή, που επιχείρησε την ηλεκτρονική αντιγραφή, μηδενίστηκε. Δικογραφία σχηματίζεται για όλους τους εμπλεκόμενους στην υπόθεση.
Σύμφωνα μάλιστα με δηλώσεις του εκπαιδευτικού ερευνητή Χρήστου Κάτσικα στο NEWS 247, "η εμπλοκή της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος έγινε για να διαπιστωθεί η προέλευση του μηνύματος και σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, αυτό προήλθε από πρόσωπο που έχει σχέση με φροντιστήριο ή διδάσκει σε αυτό".

Σάββατο 21 Μαΐου 2011

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΚΙ ΟΜΩΣ ΑΛΗΘΙΝΟ : Έδωσαν λάθος θέμα έκθεσης στις πανελλαδικές!!!-ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΕΔΕ

Πραγματικά είναι απίστευτο κι αληθινό. Το esos.gr αποκαλύπτει σήμερα ότι σε Εξεταστικό Κέντρο (το οποίο γνωρίζει το esos) την πρώτη ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων ,οι υπεύθυνοι έδωσαν στους μαθητές- υποψήφιους Εσπερινού Λυκείου, να γράψουν το θέμα της έκθεσης, που δόθηκε από την Κεντρική Επιτροπή των Εξετάσεων για τους μαθητές των Ημερησίων Λυκείων.


Οι υποψήφιοι διαγωνίστηκαν κανονικά και το λάθος διαπιστώθηκε με το πέρας των εξετάσεων. Ακολούθησε πανικός. Μαθητές και γονείς εξοργισμένοι διαμαρτυρήθηκαν στους υπευθύνους του Εξεταστικού Κέντρου.

Ενημερώθηκε το υπ. Παιδείας το οποίο κράτησε το θέμα «μυστικό» και υποσχέθηκε στους γονείς ότι τα παιδιά τους θα ξαναδώσουν εξετάσεις στο μάθημα της Εκθεσης.

Παράλληλα ο υφυπουργός , αρμόδιος για τις πανελλαδικές, Γιάννης Πανάρετος έδωσε εντολή να γίνει Ενορκη Διοικητική Εξέταση.

Παρασκευή 20 Μαΐου 2011

Υπόθεση διαρροής θεμάτων στις πανελλαδικές ερευνά η Δικαιοσύνη

Κύκλωμα διαρροής θεμάτων στις πανελλαδικές εξετάσεις διερευνά η εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών έπειτα από εντολή για επείγουσα προκαταρκτική εξέταση της προϊσταμένης Ελένης Ράικου. Η έρευνα διετάχθη γιατί μαθητής που εξεταζόταν σε Λύκειο της περιοχής του Γαλατσίου εντοπίστηκε στις τουαλέτες του σχολείου να παίρνει απαντήσεις από το κινητό του στο μάθημα «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων». Το μάθημα εξεταζόταν στις 18 Μαϊου. Στις 9 και μισή το πρωί τα θέματα είχαν αναρτηθεί στο υπουργείο Παιδείας. Μισή ώρα αργότερα φροντιστήριο της Αθήνας έστειλε μαζικό μήνυμα σε 300 μαθητές με τις απαντήσεις των ερωτήσεων (ήταν σε μορφή "σωστό" και "λάθος").

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο κύκλωμα διαρροής συμμετείχε φροντιστήριο, το οποίο έχει ήδη εντοπιστεί, ενώ ερευνάται πώς έπαιρνε λίγες ώρες νωρίτερα τα θέματα και εάν η διαρροή οφείλεται σε τελευταίο τύπου χάκινγκ από τους κεντρικούς υπουλογιστές του υπουργείου Παιδείας.
Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι υπήρχε ολόκληρο δίκτυο που είχε στήσει 45χρονος ιδιοκτήτης φροντιστηρίου ο οποίος μέσω SMS έστελνε τις απαντήσεις των πανελλαδικών σε περίπου 300 αποδέκτες - υποψηφίους.

Στο μεταξύ η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου που, μετά από συνάντηση που είχε με τους προέδρους των ΤΕΙ, δέχτηκε επίμονα ερωτήσεις για το θέμα της διαρροής αρνήθηκε να απαντήσει και αποχώρησε χωρίς να πει ούτε εάν έχει ενημερωθεί για το όλο ζήτημα.

Οι πανελλαδικές εξετάσεις διεξάγονται κανονικά και με αδιάβλητο τρόπο, δήλωσε ο υφυπουργός Παιδείας κ. Γ. Πανάρετος σχετικά με το θέμα της πιθανής διαρροής την περασμένη Τετάρτη στη διάρκεια της εξεταστικής διαδικασίας.

«Πάντα υπάρχουν προσπάθειες δολίευσης των εξετάσεων οι οποίες όμως αντιμετωπίζονται άμεσα» είπε ο κ. Πανάρετος.«Οι εκπαιδευτικοί έχουν δείξει υψηλό αίσθημα ευθύνης. Ο μαθητής που προβαίνει σε τέτοιες ενέργειες οδηγείται στο εισαγγελέα και μηδενίζεται το γραπτό του» συνέχισε ο υφυπουργός Παιδείας. Όπως είπε, πριν από δυο ημέρες διαπιστώθηκε ότι δίδονταν λύσεις των θεμάτων του μαθήματος των Αρχών Διοίκησης από έναν μαθητή.

Ο υφυπουργός Παιδείας δήλωσε, ότι τα θέματα είχαν ήδη αναρτηθεί στο Διαδίκτυο στις 9.35 της ίδιας ημέρας, ενώ το μήνυμα προς τον μαθητή με τις απαντήσεις των θεμάτων από φροντιστήριο, ήταν στις 10.04. Όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας δεν τίθεται θέμα διαρροής των εξετάσεων. Η εν λόγω υποκλοπή αφορούσε το πρώτο ζήτημα του μαθήματος, έγινε χρήση κινητού τηλεφώνου και η υπόθεση βρίσκεται στα χέρια του Εισαγγελέα.

Δήλωση του Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Ιωάννη Πανάρετου, για περιστατικό απόπειρας δολίευσης των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Δημοσιογράφος: Υπήρξε ένα περιστατικό σήμερα, νομίζουμε σε ένα σχολείο στο Γαλάτσι. Τι εικόνα έχει σχηματίσει το Υπουργείο Παιδείας μέχρι στιγμής από την ενημέρωση που έχει;

Υφυπουργός: Οι πανελλήνιες εξετάσεις διεξάγονται κανονικά και με απόλυτα αδιάβλητο τρόπο. Υπάρχουν προσπάθειες -και τώρα και στο παρελθόν- δολίευσης των εξετάσεων από μεμονωμένα άτομα. Αυτές οι περιπτώσεις και αυτά τα περιστατικά αντιμετωπίζονται άμεσα. Οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι έχουν την ευθύνη της επιτήρησης, οι υπεύθυνοι των σχολικών μονάδων, έχουν δείξει το αίσθημα ευθύνης που χρειάζεται και σε όσες περιπτώσεις γίνεται αντιληπτή προσπάθεια δολίευσης, τα γραπτά των συγκεκριμένων μαθητών μηδενίζονται και οι μαθητές οδηγούνται στον Εισαγγελέα. Ένα τέτοιο περιστατικό έγινε πριν από δύο ημέρες, όταν διαπιστώθηκε ότι είχαν σταλεί στο κινητό μαθητή λύσεις θεμάτων της συγκεκριμένης εξέτασης. Θέλω να είμαι απόλυτα σαφής ότι δεν υπάρχει η παραμικρή δυνατότητα ή το παραμικρό ενδεχόμενο διαρροής των θεμάτων. Τα θέματα είχαν αναρτηθεί στη σελίδα του Υπουργείου Παιδείας στις 9:35 νομίζω και το συγκεκριμένο μήνυμα στο κινητό του μαθητή ήταν στις 10:04. Συνελήφθη ο μαθητής, έχει μηδενιστεί το γραπτό του και θα ξαναπώ ότι οποιαδήποτε προσπάθεια δολίευσης των εξετάσεων ελέγχεται άμεσα και οι υπεύθυνοι οδηγούνται στον Εισαγγελέα.

Δημοσιογράφος: Εκτός από αυτή την ποινή για τον μαθητή υπάρχει κάτι άλλο; Μπορεί να συμμετάσχει στις εξετάσεις; Τι προβλέπει ο νόμος δηλαδή για τους μαθητές που …, εννοώ εκπαιδευτικά.

Υφυπουργός: Αφού γίνει η επέμβαση του εισαγγελέα από εκεί και πέρα δεν ξέρω …

Ένωση Ελλήνων Φυσικών: "Δεν επαρκούσαν οι τρεις (3) ώρες για την αντιμετώπιση των σημερινών θεμάτων.Κάποια από αυτά προκάλεσαν σύγχυση"

Θέματα Πανελληνίων Εξετάσεων 2011 στο μάθημα
«Φυσική Κατεύθυνσης»
20/05/2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η χρονική διάρκεια των τριών (3) ωρών δεν επαρκούσε για την αντιμετώπιση του όγκου των θεμάτων κάποια από τα οποία προκάλεσαν σύγχυση στους υποψηφίους.
Τα θέματα κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης και απαιτούσαν βαθειά γνώση των εννοιών της Φυσικής και μεγάλη εξάσκηση στην αντιμετώπιση απαιτητικών θεμάτων.

Συγκεκριμένα:
• Το θέμα Β2 θα έπρεπε να είχε διατυπωθεί με διαφορετικό τρόπο ώστε να έχει μεγαλύτερη σαφήνεια.
• Το θέμα Γ ήταν αυξημένων απαιτήσεων σε σχέση με αντίστοιχα Γ θέματα παρελθόντων ετών.
• Το θέμα Δ εξέταζε το μεγαλύτερο μέρος της ύλης της Μηχανικής με πολλαπλά και διαφορετικά ερωτήματα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, να μην επαρκεί για τους μαθητές ο χρόνος για την πλήρη επεξεργασία και ανάπτυξή του. Εκτιμούμε ότι ακόμα και άριστοι μαθητές δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν την επίλυση του.
Τελικά:

Τα θέματα δεν είχαν την απαιτούμενη διαβάθμιση ώστε να μπορούν να εξυπηρετήσουν τον στόχο τους, δηλαδή την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ανάλογα με το επίπεδό τους.

Για το ΔΣ της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών
Φιλντίσης Παναγιώτης

Για την Επιτροπή Επίλυσης Θεμάτων
Πρόεδρος
Καράβολας Βασίλης

Μέλη:
Βαβάσης Μάκης - Γκίκας Εμμανουήλ - Γούλατης Ιωάννης -Δαμιανός Σπύρος -Ζαρκαδούλας Γιώργος - Κανέλλος Μένιος - Κασίδης Αθανάσιος - Κλειδέρη Παρασκευή -
Κοκκωνάκης Σωτήρης - Μάντης Ευάγγελος - Μουτεβελή Σταυρούλα - Νικολάου Χαράλαμπος - Πανάγος Λουκάς - Παυλικάκης Γεώργιος - Σαββάκης Απόστολος
Σταυριανάκος Βασίλειος - Τσεφαλας Κωνσταντίνος - Φράγγος Δημήτρης -Ψαλλίδας Αργύρης

Τι αποφάσισαν οι πρόεδροι των ΤΕΙ –ΤΙ ΕΙΠΕ Η ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Συνεδρίασαν εκτάκτως σήμερα στο υπουργείο Παιδείας οι Πρόεδροι των ΤΕΙ, παρουσία της υπουργού Α. Διαμαντοπούλου και του υφυπουργού Γ. Πανάρετου με αφορμή την τελευταία ανακοίνωση του υπουργείου περί αναστολής εισακτέων σε 24 Τμήματα των ΤΕΙ. Οι Πρόεδροι διαφώνησαν ριζικά καθώς η απόφαση αυτή δεν είναι

προϊόν διαβούλευσης και συνεργασίας του Υπουργείου με τους θεσμικούς εκπροσώπους των ΤΕΙ. Είναι απόφαση αποσπασματική και αβάσιμη που εφαρμόσθηκε επιλεκτικά.

Δεν εδράζεται σε έναν ενιαίο χωροταξικό και θεματικό σχεδιασμό όπως είχαν ζητήσει και δεν λαμβάνει υπ’ όψιν τα ακαδημαϊκά και ποιοτικά χαρακτηριστικά των Τμημάτων, τονίζει στην απόφαση η Σύνοδος και υπογραμμίζει τα εξής:.

Η Σύνοδος ζητάει από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας την αναθεώρηση της απόφασης και την ουσιαστική αποδοχή των καινοτόμων προτάσεων για το σχεδιασμό και τη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης που έχει καταθέσει η Σύνοδος. Οι Πρόεδροι απαιτούν από την πολιτική ηγεσία να ξεκινήσει το θεσμικό διάλογο με τους εκπροσώπους των ΤΕΙ από μηδενική βάση για ένα ανασχεδιασμό στη βάση της ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης.



η 3-μελής Γραμματεία της Συνόδου


Καθ. Σωκ. Ν. Καπλάνης Καθ. Δημ. Πασχαλούδης Καθ. Ιωαν. Σταθαράς

Πρόεδρος ΤΕΙ Πατρών Πρόεδρος Τ.Ε.Ι. Σερρών Πρόεδρος Τ.Ε.Ι. Χαλκίδας




Δήλωση της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου, μετά την ομιλία της στη Σύνοδο των Προέδρων ΤΕΙ:

Η χώρα βρίσκεται σε πρωτοφανή κρίση. Ήρθε η ώρα για συγκεκριμένες και σαφείς αποφάσεις. Δεν γίνεται να υπάρχουν τμήματα Ανώτατης Εκπαίδευσης χωρίς φοιτητές, όπως δεν γίνεται να υπάρχουν και σχολεία χωρίς μαθητές.

Υπάρχει ανάγκη αναδιάρθρωσης και σοβαρής αντιμετώπισης της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Πιάστηκαν 4 μαθητές με κινητά και δύο μαθήτριες με σκονάκια οι οποίες αρνήθηκαν σωματικό έλεγχο

Οι «κόπτες» και εντοπιστές κινητών που στήθηκαν σε όλα τα Εξεταστικά Κέντρα της χώρας έπιασαν στη «φάκα» τέσσερις μαθητές σε Αθήνα και Κρήτη , των οποίων μηδενίστηκαν τα γραπτά.

Το τελευταίο περιστατικό συνέβη στο Γαλάτσι την Τετάρτη στο μάθημα της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Αρχές Οικονομίας , όπου περιέργως δεν εντοπίστηκε από το σύστημα ,αλλά από επιτηρητή

Συγκεκριμένα ενώ είχαν ξεκινήσει οι εξετάσεις στις 10:04 το πρωί, ο μαθητής ζήτησε να πάει τουαλέτα . Όμως επιτηρητής διαπίστωσε ότι κάτι φουσκώνει στο παντελόνι στου υποψηφίου . Αμέσως αφού ο υποψήφιος πήγε στην τουαλέτα , ο επιτηρητής του ζήτησε να τον ακολουθήσει στρο γραφείο του του Διευθυντή. Εκεί διαπιστώθηκε ότι ο υποψήφιος είχε κρυμμένο στην κάλτσα του κινητό , το οποίο περιείχε ένα sms με απαντήσεις σε ένα θέμα το οποίο απαιτούσε με μονολεκτικές απαντήσει Σωστό- Λάθος.

Ακολούθησε ενημέρωση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τάσο Σαββαίδη, ο οποίος επικοινώνησε με τον Περιφερεικό Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής Γιάννη Κουμέντο΄. Ο κ. Κουμέντος ενημέρωσε την πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας.

Αποφασίστηκε να ανατεθεί η υπόθεση στην Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Σύμφωνα με πρωτες πληροφορίες οι οποίες ωστόσο δεν έχουν διασταυρωθεί το sms προέρχεται από Φροντιστήριο.

Πιάστηκαν δύο μαθήτριες με σκονάκια.

Με τα κλασικά σκονάκια πήγαν στο Εξεταστικό Κέντρο δύο μαθήτριες σε Εξεταστικό Κέντρο της Αττικής. Οι μαθήτριες αρνήθηκαν σωματικό έλεγχο και κληθηκε η αστυνομία. Οι κόλες μηδενίστηκαν.

Επιστημονικοί-Εργαστηριακοί Συνεργάτες & Εκπαιδευτικοί Ειδικών Μαθημάτων στο ΤΕΙ Καλαμάτας για το Ακαδημαϊκό Έτος 2011-2012

Το ΤΕΙ Καλαμάτας προκηρύσσει την πρόσληψη Επιστημονικών-Εργαστηριακών Συνεργατών & Εκπαιδευτικών Ειδικών Μαθημάτων για την κάλυψη διδακτικών αναγκών για το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012.

Καταληκτική ημερομηνία: 06-06-2011

Επισυνάπτεται η εν λόγω προκήρυξη.

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την στελέχωση της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης και Εφαρμογής των δράσεων του Υπουργείου Παιδείας

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την στελέχωση της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης και Εφαρμογής των δράσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων στους τομείς της Έρευνας, της Τεχνολογικής Ανάπτυξης και της Καινοτομίας

1. Με την υπ’ αριθμ. 15137/30-7-2008 ΚΥΑ (ΦΕΚ 1540/Β/4-8-2008) συστάθηκε η Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού και Εφαρμογής των δράσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης στους τομείς της Έρευνας, της Τεχνολογικής Ανάπτυξης και της Καινοτομίας, υπαγόμενη στο Γενικό Γραμματέα Έρευνας και Τεχνολογίας. Με το π.δ. 189/2009 (ΦΕΚ 221/Α) η Ειδική Υπηρεσία μεταφέρθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων και με την υπ’ αριθμ. ΕΥΣΕΔ ΕΤΑΚ 809/28-8-2010 (ΦΕΚ Β΄ 1479/6-9-2010) μετονομάστηκε σε Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης και Εφαρμογής των δράσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων στους τομείς της Έρευνας, της Τεχνολογικής Ανάπτυξης και της Καινοτομίας (ΕΥΔΕ-ΕΤΑΚ) και τροποποιήθηκε στο πλαίσιο του νέου σχεδιασμού.


2. Η Ειδική Υπηρεσία (ΕΥΔΕ-ΕΤΑΚ) προκειμένου να ολοκληρώσει τη στελέχωσή της, προτίθεται να προβεί σε απόσπαση υπαλλήλων από το Δημόσιο Τομέα ή από Φορείς του Ευρύτερου Δημοσίου Τομέα σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 2α του Ν.2860/2000 (ΦΕΚ 251/Α/14.11.2000) όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις της παρ. 1α του άρθρου 18 του Ν.3614/2007 (ΦΕΚ 267/Α/3.12.2007) και ισχύει, για την πλήρωση συνολικά μέχρι δεκαπέντε (15) θέσεων στις τρεις Μονάδες αυτής και ειδικότερα:



- εννέα (9) θέσεις κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ),

- μία (1) θέση κατηγορίας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ) και

- πέντε (5) θέσεις κατηγορίας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ)



3. Καλούνται οι υπάλληλοι που έχουν τα απαιτούμενα προσόντα και ενδιαφέρονται να μετακινηθούν/αποσπαστούν στην ΕΥΔΕ-ΕΤΑΚ να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους. Οι ενδιαφερόμενοι για την κάλυψη των ανωτέρω θέσεων θα πρέπει να διαθέτουν τα απαιτούμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, όπως αυτά καθορίζονται στην υπ’ αριθ. ΓΓΕΤ 15197/29-7-2008 (ΦΕΚ 1577/Β/6-8-2008) ΚΥΑ, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την ΚΥΑ υπ’ αριθμ. ΓΓ 1684/22-7-2009 (ΦΕΚ 1533/Β/27-7-2009) και ισχύει. Ειδικά για την κατηγορία ΠΕ, οι ενδιαφερόμενο θα πρέπει να έχουν κατά προτίμηση πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ της ημεδαπής, ή ισότιμου ιδρύματος της αλλοδαπής, μηχανικού οποιουδήποτε κλάδου, οικονομικών ή νομικών επιστημών ή διοίκησης επιχειρήσεων ή πληροφορικής ή θετικών επιστημών ή άλλων συναφών ειδικοτήτων. Σημειώνεται ότι οι υποψήφιοι θα πρέπει να διαθέτουν γνώσεις και εμπειρία που να ανταποκρίνονται στην άσκηση των αρμοδιοτήτων της κάθε Μονάδας.



4. Οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων πρέπει να συνοδεύονται από το τυποποιημένο Βιογραφικό Σημείωμα που επισυνάπτεται στην παρούσα και από τα δικαιολογητικά (διπλώματα, πτυχία, πιστοποιητικά, βεβαιώσεις προϋπηρεσίας κλπ.), από τα οποία προκύπτουν τα απαιτούμενα προσόντα των ενδιαφερομένων.

Οι αιτήσεις και τα δικαιολογητικά πρέπει να υποβληθούν στην ΕΥΔΕ-ΕΤΑΚ Μεσογείων 14-18, 115 27 Αθήνα, μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από την ανάρτηση της παρούσας στο διαδίκτυο, με την ένδειξη «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την στελέχωση της ΕΥΔΕ-ΕΤΑΚ».


Η διαδικασία που θα ακολουθηθεί για την επιλογή του προσωπικού είναι αυτή που περιγράφεται στο άρθρο 7 παρ. 2α του Ν.2860/2000 (ΦΕΚ 251/Α/14-11-2000), όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις της παρ. 1α του άρθρου 18 του Ν. 3614/2007 (ΦΕΚ 267/Α’/3-12-2007) και τις διατάξεις του Ν.3840/2010 (ΦΕΚ 53/Α΄/31-3-2010) και ισχύει.



Πληροφορίες για την Ειδική Υπηρεσία, τις ΚΥΑ που αφορούν την οργάνωση και στελέχωση αυτής, αίτηση και υπόδειγμα του Βιογραφικού Σημειώματος καθώς και η παρούσα πρόσκληση έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα http://www.gsrt.gr.



Για τυχόν διευκρινήσεις ή πληροφορίες παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι να επικοινωνούν με τα αρμόδια στελέχη της ΕΥΔΕ ΕΤΑΚ, Φ. Καραγκούνη (τηλ.2107458177) και Ε. Λύκου (210 7458178)

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: Πως σχολίασε η Ενωση Φιλολόγων τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών

Οι θέσεις της Π.Ε.Φ. για τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών Θεωρητικής κατεύθυνσης Γ΄Λυκείου έχουν ως εξής:

Στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών θεωρητικής κατεύθυνσης Ημερησίου Γενικού Λυκείου η επιλογή του διδαγμένου κειμένου από την «Πολιτεία» του Πλάτωνα αναφέρεται στο θέμα της παιδείας των φιλοσόφων στην ιδανική πολιτεία.

Οι ερωτήσεις είναι διατυπωμένες με σαφήνεια, απαιτούν γνώση των σχολίων του σχολικού βιβλίου, αλλά και βαθύτερη γνώση του πλατωνικού κειμένου. Η μετάφραση είναι διδαγμένη και ως τούτου δεν παρουσιάζει καμία δυσκολία για τους υποψηφίους.

Στη Β1 ερώτηση, η φράση «ἐν παιδείᾳ» σχολιάζεται στο σχολικό βιβλίο, σελ. 119.

Για τη φράση «ἀναβῆναι ἐκείνην τὴν ἀνάβασιν» πρέπει να γίνει αναφορά στην ανάβαση του φιλοσόφου προς τη θέαση του Αγαθού (Ιδέα του αγαθού).

Β2: Οι φράσεις του κειμένου με τις οποίες ο Πλάτων προσδιορίζει αυτούς που είναι ακατάλληλοι να αναλάβουν πολιτικές εξουσίες είναι:

«μήτε τοὺς ἀπαιδεύτους καὶ ἀληθείας ἀπείρους», «μήτε τοὺς ἐν παιδείᾳ ἐωμένους διατρίβειν διὰ τέλους».

Στη συνέχεια στο κείμενο δίνεται η αιτιολόγηση: «τοὺς μὲν ὅτι σκοπὸν ἐν τῷ βίῳ οὐκ ἔχουσιν ἕνα», «τοὺς δὲ ὅτι ἑκόντες εἶναι οὐ πράξουσιν».

Β3: Η απάντηση υπάρχει στο σχολικό βιβλίο, σελ. 102 (οι δύο τελευταίες

παράγραφοι).

Β4:απόρρητος : προειρημένων

ντροπαλός : ἐπιτροπεῦσαι -ἐπιτρέπειν

αντιβιοτικό: τῷ βίῳ

αποχή: ἔχουσιν

δυσπραγία: πράττειν

μονοκατοικία:ἀπῳκίσθαι, τῶν οἰκιστῶν

προφήτης: ἔφη

είδωλο: ἴδωσι

βάθρο: ἀναβῆναι, ἀνάβασιν

ανυπόμονος: καταμένειν

Το αδίδακτο κείμενο, από το «Συμπόσιον» του Ξενοφώντα, είναι ιδιαίτερα απαιτητικό και παρουσιάζει αρκετές δυσκολίες, τόσο στη μετάφραση όσο και στην κατανόηση.

Οι γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις, στερεότυπα διατυπωμένες, δεν παρουσιάζουν δυσκολία εκτός από την παρατήρηση Γ3β, στην οποία η διευκρίνιση για την εξάρτηση του πλαγίου λόγου πιθανόν να δυσκόλεψε τους υποψηφίους.

Μετάφραση

Εκείνοι λοιπόν, δειπνούσαν σιωπηλά, σαν να τους είχε αυτό επιβληθεί από κάποιον ανώτερο. Και ο Φίλιππος ο γελωτοποιός, αφού κτύπησε την πόρτα, είπε σε αυτόν που προσέτρεξε να ανακοινώσει και ποιος ήταν και για ποιο λόγο επιθυμούσε να τον οδηγήσουν μέσα· και είπε ότι έρχεται, αφού ετοίμασε όλα τα απαραίτητα, ώστε να δειπνήσουν με ξένες προμήθειες. Και ο υπηρέτης είπε ότι ήταν πολύ στενοχωρημένος γιατί δεν έφερε τίποτε και επειδή ήταν νηστικός. Ο Καλλίας

λοιπόν, αφού άκουσε αυτά είπε· αλλά όμως, φίλοι, είναι ντροπή να (του)

αρνηθούμε την είσοδο· ας εισέλθει λοιπόν. Και συγχρόνως έστρεψε το βλέμμα του στον Αυτόλυκο, ολοφάνερα εξετάζοντας πώς φάνηκε σε εκείνον το αστείο.

Γ2: κρείττονος: κρείττονας –κρείττους

ὅ,τι : οὗτινος - ὅτου

ἔφη: φαίη

πάντα: πᾶσι

φέρειν: ἐνεγκεῖν

ταῦτα: αὗται

ἄνδρες: ἄνερ

αἰσχρόν: αἰσχίονι

εἰσίτω: εἴσιθι

δόξειε: ἔδοξε

Γ3α: αὐτοῖς: αντικείμενο στο ἐπιτεταγμένον τῷ ὑπακούσαντι: επιθετική μετοχή-αντικείμενο στο εἶπε διὰ τὸ φέρειν: εμπρόθετος προσδιορισμός της αιτίας ἀνάριστον: κατηγορούμενο στο παῖδα από το εἶναι

φθονῆσαι: υποκείμενο στο αἰσχρόν ἐστι ἐκείνῳ: δοτική προσωπική του κρίνοντος προσώπου από το δόξειε Γ3β: εἶπε τῷ ὑπακούσαντι: εἰσάγγειλον ὅστις εἰμί

Οι ίδιες επισημάνσεις ισχύουν και για τα θέματα των Εσπερινών Λυκείων, τα οποία είναι παρόμοια, με ελάχιστες διαφοροποιήσεις στις παρατηρήσεις (γραμματικές και συντακτικές) του αδίδακτου κειμένου.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ:Η μη εισαγωγή υποψηφίων το έτος 2011/12 δεν σημαίνει κλείσιμο Τμημάτων

«Η μη εισαγωγή υποψηφίων το έτος 2011/12 δεν σημαίνει κλείσιμο Τμημάτων» δήλωσε η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, μετά τη συνάντηση με εκπροσώπους της Βουλής, της Αυτοδιοίκησης και του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων. .

Κοινός στόχος , τόνισε η κ. Διαμντοπούλου , είναι κάθε εκπαιδευτική μονάδα να αναδιαρθρωθεί ή να αντικατασταθεί με άλλη, με στόχο την πραγματική συμμετοχή σπουδαστών, εκπαιδευτικό έργο με αποτέλεσμα και ουσιαστική επίδραση στην τοπική ανάπτυξη.

Η κ. υπουργός υπογράμμισε την προτεραιότητα της ανάδειξης ενός πολυνησιωτικού Τεχνολογικού Ιδρύματος με κατ’ εξαίρεση θεσμικό πλαίσιο (λόγω της πολυνησιωτικότητας) και τη δυνατότητα παροχής πολλών μορφών εκπαίδευσης σε Έλληνες και ξένους φοιτητές σε όλα τα επίπεδα και τις βαθμίδες της Τεχνολογικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης.

Γι αυτό το λόγο το Υπουργείο , πρόσθεσε, προχώρησε από το Νοέμβριο του 2010 σε προκήρυξη ειδικού προγράμματος για την ανάπτυξη και αναδιάρθρωση του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, του οποίου η ανακοίνωση αναμένεται στις 31 Μαΐου. Το πρόγραμμα θα αναλύσει με λεπτομέρεια σε τοπικό επίπεδο ο Πρόεδρος του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, προς τον οποίο εκφράστηκε από όλες τις πλευρές η επιθυμία να μην εμμείνει στην παραίτησή του.

Στη συνάντηση συμμετείχαν οι:

Σπ. Σπύρου, Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, Σ. Μαργέλης, Βουλευτής Λευκάδας, Σ.Μοσχόπουλος, Βουλευτής Κεφαλλονιάς, Σ. Κουρής, Αντιπεριφερειάρχης , Κ. Αραβανής, Δήμαρχος Λευκάδας , Α. Παρίσης, Δήμαρχος Κεφαλονιάς και ο Ν. Μαραβέγιας, Πρόεδρος Διοικούσας Επιτροπής ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.

Πηγή

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: Τα θέματα στα Αρχαία και τη Φυσική (Ημερησίων και Εσπερινών Γενικών Λυκείων) που διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι

Για να δείτε τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών Θεωρητικής Κατεύθυνσης κάνετε κλικ εδώ

Για να δείτε τα θέματα της Φυσικής Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (και των δύο κύκλων) , κάνετε κλικ εδω

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Σε ελληνικό ΤΕΙ ο φοιτητής στοιχίζει 42.000 ευρώ και στο Harvard 32.000 δολάρια


«Υπάρχει τμήμα ΤΕΙ που έχει κόστος 42.000 ευρώ ανά φοιτητή, σε μια επαρχιακή πόλη, όταν το μέσο κόστος στο Harvard είναι 32.000 δολάρια».


Την επισήμανση αυτή έκανε η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου μιλώντας στον Real Fm , στο Νίκο Χατζηνικολάου , ενώ αποκάλυπε πως «Πρύτανης, ο οποίος διαμαρτύρεται, ανακοίνωσε ότι είχε 85.000 φοιτητές και μέσα από τη λεπτομερή καταγραφή που κάναμε προκύπτουν 45.000 φοιτητές».Ειδικότερα τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης της υπ. Παιδείας για θέματα παιδείας και τις πολιτικές εξελίξεις , έχει ως εξής:



Δημοσιογράφος: Η κυβέρνηση ένα χρόνο μετά το μνημόνιο θεωρεί ότι έχει επιτύχει την αποστολή που ανέλαβε;

Υπουργός: Με βάση ποσοτικούς στόχους, δηλαδή αν έπρεπε να επιτευχθεί κάτι μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή, υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις. Όλοι, όμως, γνώριζαν από τότε που έγινε το μνημόνιο -με την ταχύτητα και το βάρος της επείγουσας ανάγκης που έγινε- ότι έγιναν σημαντικές υποθέσεις - τα οικονομικά είναι μια επιστήμη που λειτουργεί με βάση τις υποθέσεις- που είχαν όλοι αμφιβολίες για το πώς θα προέκυπταν. Δηλαδή το θέμα της ύφεσης, ήταν βαθύ και είχε πολλές επιπτώσεις σε πολλούς από τους συντελεστές που είχαμε λάβει υπόψη. Ίσως ήταν εφικτό να έχουμε πετύχει περισσότερους και καλύτερους στόχους.

Ήμουν προχθές, στις Βρυξέλλες, σε ένα think tank και απαντούσα επί 25 λεπτά σε κατηγορίες -που κάποιες ήταν ιδιαίτερα απαξιωτικές - για το τι πετύχαμε ή δεν πετύχαμε. Επαναλαμβάνω αυτά που είπα και εκεί και νομίζω έγιναν και αποδεκτά: όταν έχεις να κινήσεις μια ολόκληρη χώρα και μέσα σε 12 μήνες πρέπει να λειτουργήσουν δεκάδες μεταρρυθμίσεις, να τις σχεδιάσεις, να τις περάσεις με την απαιτούμενη διαβούλευση στη Βουλή, να βάλεις μια διοίκηση -που δεν έχεις- να τις εφαρμόσει και να έχεις και αποτέλεσμα της εφαρμογής, τότε γίνεται κατανοητό ότι δεν μπορούν να υπάρξουν τα ποσοτικά αποτελέσματα που έχεις προσδιορίσει.

Το σημαντικότερο είναι να κατανοήσουμε ότι υπάρχει θέμα χρόνου και αντίληψης συνολικά από μια κοινωνία και ένα σύστημα πραγμάτων που επί 10ετίες είχαν διαφορετική αντίληψη. Δεν πατάμε, λοιπόν, κουμπιά στο κομπιούτερ και βγαίνουν τα αποτελέσματα, που θα θέλαμε όλοι. Θεωρώ ότι έγινε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια, θα μπορούσα να απαριθμήσω και συγκεκριμένα πράγματα, αλλά φυσικά έχουμε την ανάγκη ταχύτερης, πιο αποφασιστικής και σιδηράς πειθαρχίας για το στόχο.

Δημοσιογράφος: Έχουμε λουκέτα, ανεργία, έσοδα που δεν αγγίζουν τις προσδοκίες ούτε καν τη βάση, μετά από μια πολιτική που επί 12 μήνες έχει πιέσει οικονομικά τους Έλληνες. Μας λέτε ότι έρχεται ένα χειρότερο μνημόνιο;

Υπουργός: Πράγματι η κυβέρνηση βρίσκεται σε μια στιγμή που πρέπει να πάρει πιο δύσκολες αποφάσεις, οφείλει να λειτουργήσει με μεγαλύτερη ταχύτητα, αποτελεσματικότητα με ενιαίο τρόπο και σιδηρά πειθαρχία, όπως το έχω πει πολλές φορές, και βεβαίως με τον Πρωθυπουργό επικεφαλής αυτής της προσπάθειας. Δεν γίνεται να καθυστερήσουμε λεπτό. Οφείλει όλο το πολιτικό σύστημα να κατανοήσει τις δυσκολίες, το βάθος και τη μοναδικότητα των στιγμών που περνάμε και των αποφάσεων που παίρνουμε, ιδιαίτερα τις επόμενες 20 μέρες.

Δημοσιογράφος: Συναίνεση ζητάτε τώρα, δεν την οικοδομήσατε…

Υπουργός: Να τελειώσω την προηγούμενη φράση. Σε όλο το σύστημα, που έχουμε σήμερα δεν είναι οι μόνοι «παίχτες» η κυβέρνηση και η αντιπολίτευση. Είναι και ο ιδιωτικός τομέας. Θα συμφωνήσω μαζί σας, χτυπημένος από τα πολλά λουκέτα, σημαντικά προβλήματα, αλλά και με στάση που δεν ήταν πάντα η πλέον υπεύθυνη- σας θυμίζω τη διαρροή χρημάτων και τη μαζική μεταφορά επιχειρήσεων. Είναι και οι τράπεζες -που πρέπει γρήγορα και αυτές να πάρουν αποφάσεις για το τι θα κάνουν με τη λειτουργία τους από εδώ και πέρα- είναι και τα συνδικάτα. Όλοι, όσοι λαμβάνουμε μέρος σε αυτή την υπόθεση, είμαστε «παίχτες» σε αυτό το σύστημα.

Έρχομαι τώρα στο ζήτημα της συναίνεσης. Έχουν γίνει σημαντικές προσπάθειες και θα μπορούσα να σας απαριθμήσω τις προσκλήσεις του Πρωθυπουργού.

Σχετικά με το αν έγιναν στο βάθος που έπρεπε «όχι» -θα συμφωνήσω μαζί σας. Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο, που δεν είναι σωστό, ούτε αποδεκτό από καμία χώρα να υπαγορεύεται έξωθεν η συμπεριφορά είτε της αντιπολίτευσης, είτε της κυβέρνησης. Πόσο μάλλον σε μια χώρα η οποία είναι φορτισμένη, όπως η Ελλάδα και η κοινωνία της σήμερα.

Έρχεται, λοιπόν, η στιγμή που καταλαβαίνουμε όλοι ότι είναι εθνική προτεραιότητα να έχουμε συναίνεση. Ποιος έχει την ευθύνη να χτίσει τη συναίνεση; Η κυβέρνηση, δεν χωράει καμία αμφιβολία σε αυτό -αυτό το έλεγα και όταν ήμουν στην αντιπολίτευση.

Για να «χτιστεί» η συναίνεση η κυβέρνηση, όπως είχε ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός σε συναντήσεις με τα κόμματα, -θεωρώ ότι η συνάντηση από την οποία πρέπει και μπορεί να υπάρξει ουσία είναι η συνάντηση με την αξιωματική αντιπολίτευση- πρέπει να κάνει σαφές ότι δεν είναι μια λευκή επιταγή που πρέπει να υπογράψει. Είναι ένα σχέδιο στο οποίο και η αξιωματική αντιπολίτευση θα συνεισφέρει. Θα πάρουμε σημαντικά στοιχεία από τις προτάσεις, τις οποίες έκανε ο κ. Σαμαράς και θεωρώ μια πολύ σοβαρή εξέλιξη το ότι η ΝΔ κατέθεσε ένα σχέδιο. Θα πρέπει, λοιπόν, αυτό που τα δύο κόμματα θα υποστηρίξουν το επόμενο διάστημα, να έχει σημαντικό μέρος και των προτάσεων της ΝΔ. Όχι, όμως, στη λογική «όλα ή τίποτα», δηλαδή να λέει η αντιπολίτευση « ή θα πάρετε όλο το σχέδιο μου γιατί έχει μια λογική ή δεν θα πάρετε τίποτα», όπως δεν θα το πει και η κυβέρνηση. Θα πρέπει τα επόμενα βήματα να είναι πολύ συγκεκριμένα και σοβαρά στη λογική ότι και η αντιπολίτευση πρέπει να αισθανθεί ότι της δίνεται η δυνατότητα να συμμετέχει σε κάτι στο οποίο θα συμφωνήσουμε από κοινού.



Δημοσιογράφος: Δεν δένει η παραδοχή ότι δεν πήγαν καλά τα πράγματα με την απαίτηση να συνεχίσει η ίδια πολιτική και μάλιστα να στηριχτεί από τις δυνάμεις της αντιπολίτευσης. Η αίσθηση που υπάρχει στους πολίτες είναι ότι η μόνη συναίνεση που μπορεί να υπάρξει αυτή την περίοδο είναι αλλαγή στους όρους του μνημονίου που οδήγησαν στην ανεργία και στην ύφεση, να αλλάξουν οι όροι εκείνοι που οδηγούν την οικονομία μας με ταχύτητα 500 χλμ προς τον τοίχο.

Υπουργός: Να σας πω τώρα και να συμφωνήσετε ότι αυτό που περιγράψατε είναι ο στόχος, θέλουμε να δοθεί αναπτυξιακή ανάσα στη χώρα, να αντιμετωπιστεί το θέμα της ανεργίας με τη δημιουργία θέσεων εργασίας που θα σημαίνει ανάπτυξη. Τα μέτρα που εφαρμόστηκαν πέρυσι που σε μεγάλο βαθμό είχαν μια δημοσιονομική προτεραιότητα – έχουμε εξηγήσει πολλές φορές γιατί- θα πρέπει να αλλάξουν. Λέμε όλοι ότι αυτό το μείγμα πολιτικής δεν ήταν το σωστό ή ότι αυτά που υπεγράφησαν στο μνημόνιο δεν ήταν τα σωστά και πρέπει να πάμε σε κάποια άλλα.

Να έρθουμε, όμως, να πούμε ποια είναι αυτά τα άλλα; Γιατί οι προτάσεις που ακούμε από τη ΝΔ ως βασική αλλαγή είναι η μείωση της φορολογίας: δηλαδή από το 20% που είναι τώρα να πάει στο 15%.

Θέλω να σας θυμίσω ότι την περίοδο που ο κύριος Αλογοσκούφης έκανε την ίδια πολιτική και μείωσε πάρα πολύ την φορολογία των επιχειρήσεων, είχαμε και μείωση εσόδων και καμία αύξηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Έχουμε, λοιπόν, αυτήν την περίοδο από τη μία τη δημοσιονομική πολιτική, με τους συγκεκριμένους στόχους, με κενά επιτυχίας - αυτό είναι αλήθεια- και την ίδια στιγμή γίνεται μια προσπάθεια με το νέο αναπτυξιακό Νόμο, τα νέα κίνητρα προς τις επιχειρήσεις, την πάταξης της γραφειοκρατίας στο κομμάτι των επιχειρήσεων, το θέμα των fast truck, την αναζήτηση επενδύσεων σε όλο τον κόσμο -τα οποία βεβαίως δεν έχουν ακόμα αποδώσει πλήρως.

Να θυμηθούμε ότι 15-20 χρόνια πριν, όταν είχαμε 4,5 και 5% ανάπτυξη και έπεφταν τα «πακέτα» και τα δάνεια από όλον τον κόσμο με τη σέσουλα, δεν είχαμε καταφέρει ουσιαστικά να επιτύχουμε ανάπτυξη, παρά μόνο μεγέθυνση. Δηλαδή δεν είχαμε ανάπτυξη και προσέλκυση επενδύσεων. Κατηγορούμε, λοιπόν, την κυβέρνηση τώρα, γιατί σε αυτόν τον ένα χρόνο, που είχε ως προτεραιότητα τα δημοσιονομικά θέματα, τα τεράστια ζητήματα διοίκησης, την τεράστια σπατάλη….

Δημοσιογράφος : Μα ούτε σε αυτά έκανε τίποτα…

Υπουργός: Έκανε σημαντικά πράγματα!

Δημοσιογράφος: Οι σπατάλες στο δημόσιο τομέα συνεχίζονται, δεν έχουνε γίνει οι περικοπές που θα έπρεπε… και η εικόνα που δίνει η κυβέρνηση είναι εικόνα ασυνεννοησίας, που δεν πείθει…

Υπουργός: Ξεκινήσαμε από το τι κάναμε και καταλήξαμε στο θέμα της εικόνας της κυβέρνησης. Να σταθούμε, όμως, λίγο στο προηγούμενο που είναι πολύ σοβαρό. Έχουμε ένα χρόνο, ουσιαστικά από πέρυσι το Μάιο μέχρι φέτος, που λέτε ότι δεν κάναμε όσα έπρεπε για το θέμα του εξορθολογισμού του κράτους.

Πρέπει να σας πω ότι μετά από μια πάρα πολύ σοβαρή δουλειά και σε βάθος ανάλυση, που έγινε στο Υπουργείο Παιδείας οι επτά μεγάλοι οργανισμοί που υποστήριζαν όλο το έργο του Υπουργείου έγιναν δύο. Από ένα τεράστιο σύστημα Οργανισμών και Διευθύνσεων καταλήξαμε συνολικά σε δύο Οργανισμούς με 200 θέσεις εργασίας. Οι δύο Οργανισμοί αυτοί αποτελούν πραγματικό υπόδειγμα για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα του παρελθόντος.

Όταν αποφασίσαμε να παρέμβουμε στα περίπου 2.000 σχολεία, να κάνουμε συνενώσεις, ήταν μια σοβαρή υπόθεση που είχε εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά. Είναι αδιανόητο σε μία χώρα να υπάρχουν σχολεία μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια.

Δημοσιογράφος: Βλέπουμε, όμως, να κλείνουνε και Πανεπιστημιακά τμήματα από έλλειψη πόρων.

Υπουργός: Υπάρχει ανάγκη να αλλάξουμε τη λογική «κάθε χωριό και ΤΕΙ ή Πανεπιστημιακό τμήμα», τα οποία στην πραγματικότητα δεν υπηρετούν την επιστήμη με τον τρόπο που θα έπρεπε.

Δημοσιογράφος: Ναι, αλλά αυτό να γίνει με σχέδιο…

Υπουργός: Φυσικά! Απολύτως. Ανακοινώσαμε ότι σε 25 Τμήματα δεν θα εισαχθούν φέτος σπουδαστές. Δεν δώσαμε τα οικονομικά στοιχεία. Θα μπορούσαμε να δώσουμε το κόστος ανά σπουδαστή. Υπάρχει τμήμα ΤΕΙ που έχει κόστος 42.000 ευρώ ανά φοιτητή, σε μια επαρχιακή πόλη, όταν το μέσο κόστος στο Harvard είναι 32.000 δολάρια. Δώσαμε, όμως, τα εκπαιδευτικά στοιχεία. Δηλαδή έχουμε ΤΕΙ σε συγκεκριμένες πόλεις που μόνο 20- 25 φοιτητές σε όλα τα εξάμηνα παίρνουν συγγράμματα. Εκεί, όλη η κοινωνία ξέρει, ότι τμήματα ΤΕΙ γίνανε άναρχα, καθώς κάθε Υπουργός που ερχότανε έφτιαχνε 10 ΤΕΙ και άφηνε «σφραγίδα» σε κάθε πόλη χωρίς να υπάρχει εκπαιδευτική λογική από πίσω. Αυτό είναι ένας εξορθολογισμός της πολιτικής και μία ανάγκη, η οποία συνοδεύεται και με οικονομικά κριτήρια. Δεν είναι κακό αυτό!

Επειδή αναφέρεστε σε Ιδρύματα τα οποία θα φαλιρίσουν να σας πω ότι στα Πανεπιστήμια φέτος μειώσαμε κατά 30% τους προϋπολογισμούς που είναι τεράστιο νούμερο! Να δούμε όμως και τι περιθώρια υπήρχαν σε κάθε Πανεπιστήμιο;

Πρύτανης, ο οποίος διαμαρτύρεται, ανακοίνωσε ότι είχε 85.000 φοιτητές και μέσα από τη λεπτομερή καταγραφή που κάναμε προκύπτουν 45.000 φοιτητές.

Δεν γίνεται να ξεχνάμε όλες τις δυσκολίες, τον ανορθολογισμό και το πελατειακό σύστημα το οποίο λειτούργησε επί χρόνια, και να λέμε τώρα ότι ό,τι κάνουμε, το κάνουμε γιατί μας το λέει το μνημόνιο. Για την Παιδεία δεν λέει τίποτα το μνημόνιο! Αυτό σημαίνει ότι δεν θα κάνουμε πράγματα; Δεν τα ζητούσαμε τόσα χρόνια; Γιατί δεν τα υποστηρίζουμε τώρα αυτά;

Δημοσιογράφος : Δεν έχουμε χρόνο να ανοίξουμε τη συζήτηση για το 5% στην Παιδεία…

Υπουργός: Τα τελευταία χρόνια και στην Παιδεία έχουν δοθεί χρήματα. Ας δούμε, όμως, σήμερα τα κονδύλια που υπάρχουν και πώς θα τα χρησιμοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Δημοσιογράφος: Μήπως η λύση είναι οι εκλογές; Δεν μπορείτε να συνεννοηθείτε τα πολιτικά κόμματα μεταξύ σας, η χώρα οδεύει προς την καταστροφή και ημείς άδομεν.

Υπουργός: Επειδή ένας από τους τίτλους των κεφαλαίων του βιβλίου αυτού που ζούμε τώρα είναι το «ημείς άδομεν», απαντώ ότι δεν είναι λύση οι εκλογές. Θεωρώ ότι εάν αναγκαστούμε να προσφύγουμε σε εκλογές, θα είναι καταστροφικά τα αποτελέσματα για την οικονομία και την κοινωνία το επόμενο διάστημα.

Η θέση μου στο θέμα των εκλογών δεν είναι αυτή, γιατί θα θέλαμε να συνεχίσει οπωσδήποτε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Καταλαβαίνετε και εσείς ότι δεν κάνει το πιο εύκολο, ούτε το πιο ευχάριστο έργο αυτή τη στιγμή, είναι όμως μια αποστολή.

Ο χρόνος που θα χαθεί τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, με τις εκλογές -για να πάμε σε πράγματα τα οποία κανείς δεν βλέπει να γίνονται διαφορετικά από αυτά που μπορούμε να κάνουμε σήμερα- θα οδηγούσε σε μεγάλα αδιέξοδα, θα δημιουργούσε σημαντικά προβλήματα, για να μην είμαι πολύ ακραία.

Τι πρέπει να κάνουμε: νομίζω ομολογούμε όλοι ότι περάσαμε ένα τρίμηνο με ρυθμούς οι οποίοι δημιούργησαν σύγχυση. Σας θυμίζω ότι η Βαβυλωνία έρχεται από έξω και αυτή τη στιγμή γίνεται της Βαβυλώνας στην Ευρωπαϊκή Ένωση για το τι πρέπει να γίνει στην Ελλάδα ή στην Πορτογαλία ή στην Ιρλανδία και αυτό ως ένα βαθμό μεταφέρθηκε εδώ.

Προηγήθηκε ένα τρίμηνο στο οποίο δεν υπήρξε η αποτελεσματικότητα που έπρεπε. Για να μην γίνουν εκλογές -που τις θεωρώ εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη- χρειάζεται η κυβέρνηση με πολύ μεγάλη αποτελεσματικότητα και αποφασιστικότητα, να λειτουργήσει, όχι μόνο για να υλοποιήσει αυτά που πρέπει, αλλά για να επιτύχει, γιατί αυτή έχει σε μεγάλο βαθμό την ευθύνη, τη συναίνεση, την οποία οφείλουμε να κάνουμε.

Σε ό,τι αφορά αυτό που είπατε, το πολιτικό σύστημα δεν λειτουργεί με όρους 1980. Δεν είμαστε στο ‘80, είμαστε στο 2011, η χώρα είναι προ της μεγαλύτερης απειλής που έχει αντιμετωπίσει και δεν μπορεί κανένας να σφυρίζει αδιάφορα.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: Στη Βουλή μεταφέρεται η συζήτηση για τη Βιολογία

Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας κατέθεσε ο Μανώλης Κεφαλογιάννης με την οποία επισημαίνει την αδικία που προέκυψε στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις στους εξεταζόμενους στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας θετικής κατεύθυνσης..Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Αρ.Πρωτ.16466
Ημερ.Κατ.18-5-2011

Στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας θετικής κατεύθυνσης που εξετάστηκε στις Πανελλαδικές την 15 Μαΐου 2011 δόθηκε η άσκηση στο Δ3 θέμα η οποία ζητούσε το είδος της ανοσοβιολογικής απόκρισης, αν είναι δηλαδή πρωτογενής ή δευτερογενής. Η ίδια ακριβώς άσκηση είχε δοθεί το 2005 στις πανελλαδικές εξετάσεις στο ίδιο μάθημα και η επίσημη λύση που δόθηκε από το Υπουργείο Παιδείας ήταν ότι η ανοσοβιολογική απόκριση ήταν δευτερογενής. Φέτος η επίσημη λύση που δόθηκε από το Υπουργείο είναι ότι είναι πρωτογενής και αυτό επειδή στην φετινή άσκηση προστέθηκαν στις καμπύλες ο αριθμός των ημερών (7,14,21) στον άξονα του χρόνου πράγμα το οποίο δεν δικαιολογεί από μόνο του σε καμία περίπτωση ότι η απόκριση γίνεται πρωτογενής.

Επειδή σύμφωνα με την άποψη των βιολόγων η προσθήκη του αριθμού ημερών στον άξονα του χρόνου δεν δικαιολογεί τον χαρακτηρισμό της απόκρισης ως πρωτογενούς.

Επειδή έχει ήδη δημιουργηθεί μεγάλη σύγχυση στους μαθητές που εξετάστηκαν στο μάθημα αυτό.
Ερωτασθε τι πρόκειται να πράξετε για την πρόληψη και αποκατάσταση της μεγάλης αδικίας, σε περίπτωση που ληφθεί ως σωστή η λύση ότι η απόκριση είναι πρωτογενής και όχι δευτερογενής όπως η επίσημη λύση του Υπουργείου Παιδείας που δόθηκε το 2005 ?

Ηράκλειο
Ο ερωτών
Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης

Πηγή

Το νομοσχέδιο για τα Πειραματικά, τις συγχωνεύσεις των 5 Οργανισμών και τις 21 τροπολογίες


To esos.gr δημοσιεύει καθαρογραμμένο με όλες τις διορθώσεις το νομοσχέδιο-όπως ψηφίστηκε από τη Βουλή για το «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, ΄Ιδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής,Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις».

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Πέμπτη 19 Μαΐου 2011

Αθώοι Πρύτανης και Αντιπρυτάνεις του ΕΜΠ

Αθώους έκρινε το ΣΤ' Τριμελές Πλημμελειοδικείο, τον π.Πρύτανη Κώστα Μουτζούρη και τους δύο π. Αντιπρυτάνεις Ι.Πολύζο και Γ.Σπαθή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου , οι οποίοι είχαν κατηγορηθεί για την φιλοξενία της ιστοσελίδας «indymedia Athens» στο σέρβερ του ιδρύματος.

Οι κατηγορούμενοι χαρακτήρισαν τη δίωξη πολιτική , καταδίκασαν το περιχόμενο των αναρτήσεων στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα και υποστήριξαν δεν ήταν υποχρεωμένοι να κατεβάσουν τον συγκεκριμένο ιστιότοπο από τον σέρβερ του Ιδρύματος, ενώ τόνισαν ότι αρμόδιο για όλες αυτές τις διαδικασίες ήταν η Διεύθυνση Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και οι αρμόδιοι Εισαγγελείς.
Υπέρ τους κατέθεσαν ως μάρτυρες ο σημερινός Πρύτανης του ΕΜΠ κ. Σιμόπουλος και ο Πρόεδρος της «Δημοκρατικής Αριστεράς» Φώτης Κουβέλης.

Η αποχή νίκησε ξανά στους φοιτητές

Σε υποτονικό κλίµα, µε µειωµένη συµµετοχή αλλά µε τα κλασικά τραπεζάκια των φοιτητικών παρατάξεων και τις πολύχρωµες αφίσες στις... θέσεις τους, έγιναν χθες οι φοιτητικές εκλογές.



Τα συνθήµατα πάντως, παρά τη νίκη της... αποχής που είχε διαφανεί και χθες (όπως και τα προηγούµενα χρόνια) από νωρίς, δεν υστερούσαν σε πρωτοτυπία από εκείνα άλλων καιρών.



«Για να δεις τα αστέρια, πρέπει να σηκώσεις κεφάλι» αναγράφεται στις δεκάδες αφίσες της φοιτητικής παράταξης Αριστερή Ενότητα που έχουν τοιχοκολληθεί στην είσοδο του κτιρίου της Νοµικής Αθηνών. Λίγα µέτρα πιο µακριά, η ΠΑΣΠ θέτει – µέσω της αφίσας της – τη ρητορική ερώτηση: «Πώς θα σµιλέψουµε τον κόσµο των ονείρων µας;».

Οι φοιτητές που προσέρχονταν στο κτίριο για να ψηφίσουν ήταν λίγοι. «Είναι πολύ λιγότεροι σε σχέση µε πέρυσι» λέει ο Αλέξανδρος Χαραλαµπόπουλος, δευτεροετής στο Οικονοµικό της Νοµικής και µέλος της ΠΑΣΠ, εκτιµώντας πως ο βροχερός καιρός και η γενικότερη πολιτική κατάσταση οδήγησαν τους φοιτητές στην αποχή. «Με όλα όσα συµβαίνουν, το τελευταίο πράγµα που ενδιαφέρει έναν νέο είναι ποιο χρώµα θα επικρατήσει στις φοιτητικές εκλογές» τονίζει. Από τα στοιχεία που θύµιζαν τις εκλογές των προηγούµενων χρόνων ήταν η µουσική υπόκρουση. Στα decks βρισκόταν η ∆ΑΠ, µέλη της οποίας επιµελούνταν χθες τη µουσική στο κτίριο της Νοµικής. Φέτος το πρόγραµµα δεν είχε Καλοµοίρα αλλά «δυνατά µπιτάκια», προκαλώντας την αίσθηση στους παρευρισκόµενους πως βρίσκονταν σε κάποιο µαγαζί της παραλιακής και όχι σε πανεπιστήµιο.

Παρόµοια ήταν η κατάσταση και στο Πάντειο Πανεπιστήµιο, όπου το µόνο που θύµιζε τη «λάµψη» των προηγούµενων χρόνων ήταν οι αφίσες «Μύκονος 2011 µόνο µε 135 ευρώ». Οι διάδροµοι ήταν σχεδόν άδειοι και οι περισσότεροι φοιτητές που κυκλοφορούσαν στο κτίριο είχαν συγκεντρωθεί στα τραπεζάκια των παρατάξεων. «Οι περισσότεροι ήρθαν το πρωί, είτε σερί από ξενύχτι είτε γιατί ανήκουµε σε ένα τµήµα σχετικό µε την πολιτική» παρατηρεί η ∆έσποινα ∆ούρου, πρωτοετής στο Τµήµα Πολιτικής Επιστήµης και Ιστορίας και µέλος της ∆ΑΠ.

Εντελώς διαφορετική εικόνα παρουσίαζε το Πολυτεχνείο. Οι φοιτητές που κατέφθαναν εκεί ήταν περισσότεροι, όµως τα βλέµµατα όλων κέρδιζαν δύο αυτοσχέδιες ψησταριές. «Σουβλάκι 1 ευρώ, µπίρα 0,80 ευρώ» ενηµέρωνε χάρτινη πινακίδα και οι πιο κουρασµένοι του εκλογικού στίβου έσπευδαν να αγοράσουν. 



Τα Νέα Online

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: 19-05-11 Ανακοινοποίηση στο Ορθό - Εγκύκλιος Αποσπάσεων σε Φορείς

Πρόσκληση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για υποβολή αιτήσεων αποσπάσεων σε υπηρεσίες και φορείς αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κατά το σχολικό έτος 2011-2012.

Για την εγκύκλιο αποσπάσεων, τις οδηγίες συμπλήρωσης και την αίτηση πατήστε εδώ.

ΠΕΑΕ - Συντονιστικό Ωρομισθίων Αναπληρωτών: Κάλεσμα σε συνέλευση τη Κυριακή 22/5


ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ, ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ, ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
 ΚΥΡΙΑΚΗ, 22 ΜΑΗ, 6.30Μ.Μ. ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΟΛΜΕ (Ερμού και Κορνάρου 2, Σύνταγμα, 6οςόροφος)

Την Κυριακή, 22/5, συζητάμε και αποφασίζουμε τις αντιδράσεις και δράσεις σχετικά με θέματα που αφορούν τις επικείμενες αιτήσεις αναπληρωτών-ωρομισθίων, την ασφάλιση και το ταμείο ανεργίας όσων εργάζονται ως ελαστικά εργαζόμενοι στο σχολείο, τους διορισμούς, την ειδική αγωγή, καθώς και τις συνολικότερες αλλαγές στην εκπαίδευση.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

Αρχίζουν οι αιτήσεις για τη συμμετοχή των αποφοίτων των ΙΕΚ στις Εξετάσεις Πιστοποίησης Επαγγελματικής Κατάρτισης

Από 23/5/2011 έως και τις 3/6/2011, έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης συμμετοχής στις Εξετάσεις Πιστοποίησης Επαγγελματικής Κατάρτισης όσοι αποφοίτησαν από τα Ι.Ε.Κ. μέχρι και τον Ιούνιο του 2010.

Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά

στη διεύθυνση http://www.eopp.gov.gr/pistop και στη συνέχεια κατατίθεται σε έντυπη μορφή μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά σύμφωνα με την απόφαση του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Π. 2836/19-05-2011, η οποία είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Ε.Ο.Π.Π. (www.eopp.gov.gr).
Γνωστοποιείται, επίσης, ότι δε θα δοθεί παράταση υποβολής αιτήσεων εκτός της προαναφερθείσας ημερομηνίας.

Οι υποψήφιοι μπορούν να παραλαμβάνουν ηλεκτρονικά τους Κανονισμούς Κατάρτισης από την ιστοσελίδα του Ε.Ο.Π.Π. (www.eopp.gov.gr) και συγκεκριμένα από τη διαδρομή: Υπηρεσίες → Πιστοποίηση Προσόντων → Κανονισμοί Κατάρτισης Ειδικοτήτων.

Τα καταβαλλόμενα εξέταστρα είναι 44€ για κάθε μέρος εξέτασης (θεωρητικό, πρακτικό).

Το αναλυτικό πρόγραμμα εξετάσεων θεωρητικού και πρακτικού μέρους ανά ειδικότητα και Περιφέρεια θα ανακοινωθεί μετά τις 16-6-2011.

Αναλυτικές οδηγίες για την υποβολή των αιτήσεων μπορούν να λαμβάνουν οι απόφοιτοι των Ι.Ε.Κ. από την ιστοσελίδα του Ε.Ο.Π.Π. (www.eopp.gov.gr), καθώς και από τα Ι.Ε.Κ. αποφοίτησής τους ή τις Περιφερειακές Εξεταστικές Επιτροπές Πιστοποίησης (Π.Ε.Ε.Π.).

Πηγή

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ: Αμέσως μετά τις Πανελλαδικές Εξετάσεις οι ανακοινώσεις



Αμέσως μετά το τέλος των Πανελλαδικών Εξετάσεων η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου προγραμματίζει την ανακοίνωση του νέου Τεχνολογικού Λυκείου το οποίο θα ενσωματώνει τα ΕΠΑ.Λ. και τις ΕΠΑ.Σ.Ειδικότερα σύμφωνα με το  σχέδιο που κατέθεσε η αρμόδια Επιτροπή στην υπ. Παιδείας:
-          Το Τεχνολογικό Λύκειο θα είναι ισότιμο με όλους τους άλλους τύπους λυκείων και θα είναι τριετούς διάρκειας κι ένας επιπλέον χρόνος , ο οποίος μάλλον θα είναι προαιρετικός για τους μαθητές που επιθυμούν να ακολουθήσουν την τριτοβάθμια εκπαίδευση.Μέχρι στιγμής το τέταρτο έτος βρίσκεται υπό συζήτηση.
-          Κατοχυρώνονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του Τεχνολογικού Λυκείου, ώστε όλοι να έχουν άμεση και ανεμπόδιστη πρόσβαση στην αγορά εργασίας.
-           Οι ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου θα προσδιορίζονται με βάση τις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας και των τοπικών και των περιφερειακών κοινωνιών και σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους.
Τα προγράμματα σπουδών θα είναι συμβατά με τα εθνικά πρότυπα Επαγγελματικών Περιγραμμάτων, που θα καθοριστούν για όλες τις ειδικότητες. Παράλληλα, θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα της περιττής ύλης και των επικαλύψεων μεταξύ των μαθημάτων.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: 18-05-11 Εισβολή αδιόριστων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής στο Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Έπειτα από την απρόσκλητη και καθόλα παράτυπη εισβολή αδιόριστων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και εκπροσώπων της ΔΟΕ, στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, η Υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, δέχτηκε να συναντηθεί με ολιγομελή επιτροπή. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε παρουσία του Ειδικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Μιχάλη Κοντογιάννη.
Η επιτροπή κοινοποίησε στην Υφυπουργό το αίτημά της για διεξαγωγή διαγωνισμού ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής - μετά τη σχετική ρύθμιση του Ν.3848/19 - καθώς και το ζήτημα της μοριοδότησης των εκπαιδευτικών των κλαδών Ειδικής Αγωγής ΠΕ61 και ΠΕ71.



Η Υφυπουργός διαβεβαίωσε την επιτροπή, ότι από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας, έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαιτούμενες ενέργειες και διαδικασίες για την διεξαγωγή του πρώτου διαγωνισμού ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής. Απομένει να δοθεί το «πράσινο φως» από το Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, προκειμένου να προχωρήσει η διεξαγωγή του διαγωνισμού ΑΣΕΠ.

Παράλληλα, η Υφυπουργός ενημέρωσε την επιτροπή ότι το Υπουργείο Παιδείας δρομολογεί ένα νέο θεσμικό πλαίσιο στο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Για πρώτη φορά επιχειρείται μια ολιστική προσέγγιση στην Ειδική Αγωγή, διατηρώντας τα θετικά στοιχεία του υφιστάμενου νομικού πλαισίου. Σε σχέση με την αξιοποίηση του διδασκαλικού δυναμικού η Υφυπουργός ξεκαθάρισε ότι στόχος είναι η δίκαιη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας και των ακαδημαϊκών κριτήριων και η προτεραιότητα που πρέπει να δοθεί στους κλάδους Ειδικής Αγωγής ΠΕ61/ ΠΕ71.

Μετά από αίτημα της επιτροπής, η Υφυπουργού Παιδείας δρομολόγησε συνάντηση και με τον Υφυπουργό Οικονομικών, Φίλιππο Σαχινίδη.

Τέλος, η Υφυπουργός τόνισε, για ακόμα μια φορά, ότι «με τον Ν. 3848/10 τα λεγόμενα ‘’σεμινάρια των 400 ωρών’’ δεν προσμετρούνται, πλέον, ως προσόν διορισμού και δεν πρόκειται - επ’ ουδενί - να επιστρέψουμε σε παρόμοιες λογικές. Ο χώρος της Εδικής Αγωγής έχει ανάγκη τους άξιους και τους ικανούς, αλλά κυρίως τους εξειδικευμένους. Αυτούς που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στον κλάδο, με μεράκι και αυταπάρνηση».

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Διευκρινίσεις για τους υπεράριθμους, των Λουκά Καβακλή και Τάκη Ρουμπή

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΥΣ

1. Στα συγχωνευμένα σχολεία κρίνονται όλοι υπεράριθμοι:
α. καλούνται να καταθέσουν αίτηση όσοι επιθυμούν να κριθούν υπεράριθμοι. Σ΄αυτή την περίπτωση προηγούνται οι έχοντες τα περισσότερα μόρια μετάθεσης.
β. όσοι δεν επιθυμούν να κριθούν υπεράριθμοι τοποθετούνται στο σχολείο το οποίο παραμένει στο συγκρότημα και φεύγουν οι τελευταίοι τοποθετηθέντες ανεξάρτητα από ποιο σχολείο προέρχονται. Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης την ίδια σχολική χρονιά προηγούνται για παραμονή στο σχολείο: 1.οι ειδικές κατηγορίες πλην των πολυτέκνων, 2. οι τοποθετηθέντες ως υπεράριθμοι το προηγούμενο σχολικό έτος, 3. οι έχοντες τα περισσότερα μόρια μετάθεσης.

2. Στους υποβιβασμούς από όσους θέλουν να κριθούν υπεράριθμοι φεύγουν οι έχοντες τα περισσότερα μόρια μετάθεσης.
Από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου αν δεν θέλει κανείς να κριθεί υπεράριθμος, φεύγουν οι τελευταίοι τοποθετηθέντες. Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης την ίδια σχολική χρονιά προηγούνται για παραμονή στο σχολείο: 1.οι ειδικές κατηγορίες πλην των πολυτέκνων, 2. οι τοποθετηθέντες ως υπεράριθμοι το προηγούμενο σχολικό έτος, 3. οι έχοντες τα περισσότερα μόρια μετάθεσης.

Σας επισημαίνουμε ότι στην Α΄ Αθήνας υπάρχει μία ομάδα σχολείων.

Υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί από συγχωνεύσεις - υποβαθμίσεις - Τι συζητήθηκε στη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ στις 17/5, του αιρετού Παντελή Βαϊνά

Στη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ της Γ΄ΑΘΗΝΑΣ στις 17/5 συζητηθήκαν κυρίως τα παρακάτω θέματα :

Υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί από συγχωνεύσεις - υποβαθμίσεις

Το ΠΥΣΠΕ καθόρισε με ομόφωνη απόφασή του τη διαδικασία για τις υπεραριθμίες και το χρονοδιάγραμμα που απαιτείται.

Α. Μετά και τη διευκρίνιση από το Υπουργείο, το ΠΥΣΠΕ αποφάσισε πως θα ισχύσει η ίδια διαδικασία για τις υπεραριθμίες σε όλες τις περιπτώσεις (συγχωνεύσεις και υποβαθμίσεις). Συγκεκριμένα θα κληθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί να δηλώσουν αν θέλουν να κριθούν υπεράριθμοι εθελοντικά (πρέπει να κάνουν δήλωση ακόμα και αν είναι αρνητική για να εξασφαλισθεί ότι ενημερώθηκαν όλοι). Από όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αριθμό μορίων μετάθεσης , σύμφωνα με το άρθρο 14 του Π.Δ. 50/1996.

Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα.

Β. Το χρονοδιάγραμμα για την διαδικασία κρίσης και τοποθέτησης έχει ως εξής:
- Μέχρι 23/5 πρέπει να κάνουν δήλωση (θετική ή αρνητική) όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που συγχωνεύονται ή υποβαθμίζονται.
- Μέχρι 27/5 θα ολοκληρωθεί ο χαρακτηρισμός των υπεράριθμων από το ΠΥΣΠΕ.
- Από 30/5 έως 3/6 θα γίνουν οι αιτήσεις τοποθέτησης

ΠΡΟΣΟΧΗ! Το ΠΥΣΠΕ αποφάσισε, μετά από πρότασή μας, να έχουν δημοσιοποιηθεί οι πίνακες με τα μόρια των υπεράριθμων και τα οργανικά κενά πριν από τις αιτήσεις τοποθετήσεις. Για τον ορισμό των οργανικών κενών θα περιμένουμε και τις διευκρινήσεις του Υπουργείου στα ερωτήματα που στείλαμε στις 3/5.

Μετακινήσεις εκπαιδευτικών για συμπλήρωση ωραρίου, μια απαράδεκτη λογιστική πρόταση

Στη συνεδρίαση κατατέθηκε πρόταση από τον προϊστάμενο του 3ου Γραφείου για έγκριση μετακινήσεων δασκάλων από σχολείο σε σχολείο για συμπλήρωση ωραρίου. Μια πρωτοβουλία απίστευτα λογιστική που αντιμετωπίζει τους δασκάλους ως πλανόδιους εργαζόμενους φασόν και που πρότεινε τη μετακίνηση 18 δασκάλων για 1 έως 4 ώρες για συμπλήρωση ωραρίου. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις παραλογισμού είναι η πρόταση για μετακίνηση 6 διαφορετικών δασκάλων από άλλα σχολεία στο 13ο Περιστερίου για να καλυφθούν 9 ώρες!!! Οι περισσότεροι για 1 ώρα!!! Και η μετακίνηση 3 δασκάλων, από 1 ώρα ο καθένας, για να καλυφθούν 3 ώρες στο 25ο Περιστερίου!!! Κάποιοι φαίνεται βιάζονται να μετατρέψουν το σχολείο σε επιχείρηση όπου το διδακτικό έργο θα αντιμετωπίζεται αποκλειστικά και μόνο με λογιστικό και ευέλικτο τρόπο. Εμείς αρνηθήκαμε να εγκρίνουμε τις παραπάνω μετακινήσεις και οι υπόλοιποι στο ΠΥΣΠΕ αποφάσισαν να αναβάλλουν τη συζήτηση του θέματος.

Στη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ στις 17/5 συζητηθήκαν και τα παρακάτω θέματα :

ΘΕΜΑ 1ο : ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΣΩΝΥΜΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟΥ
Εγκρίθηκε η αλλαγή προσωνυμίας σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο στο Χαϊδάρι.

ΘΕΜΑ 2ο : ΧΟΡΉΓΗΣΗ ΆΔΕΙΑΣ ΆΣΚΗΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΎ ΈΡΓΟΥ ΜΕ ΑΜΟΙΒΉ
Ομόφωνα εγκρίθηκε να δοθούν άδειες για άσκηση ιδιωτικού έργου με αμοιβή.

ΘΕΜΑ 3ο : ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΩΝ ΤΙΤΛΩΝ.
Ομόφωνα εγκρίθηκαν 2 τίτλοι μεταπτυχιακών και 1 τίτλος διδακτορικού (υπήρξε ακόμα ένα αίτημα για διδακτορικό τίτλο για το όποιο όμως ζητήθηκε να προσκομιστεί αντίγραφο του τίτλου.

ΘΕΜΑ 4ο : ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΕΠΕΣΤΡΕΨΑΝ ΑΠΌ ΑΔΕΙΑ ΤΟΚΕΤΟΥ
Ομόφωνα εγκρίθηκε η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών.

Υπουργείο Παιδείας: Τροποποίηση-συμπλήρωση Y.A για αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου, ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ.


Τετάρτη 18 Μαΐου 2011

Σαφή και μεσαίου βαθμού δυσκολίας τα θέματα της Ιστορίας

Οι θέσεις της Π.Ε.Φ. για τα θέματα της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου ,έχουν ως εξής:

Τα θέματα των εξετάσεων της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης είναι σαφή, μεσαίου βαθμού δυσκολίας και ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των υποψηφίων.

. Στην πρώτη ομάδα θεμάτων και ειδικά στο θέμα Α1 οι προτάσεις α,δ και ε είναι σωστές και οι β,γ λανθασμένες.

Στο θέμα Α2 το περιεχόμενο των όρων βρίσκεται στις αντίστοιχες σελίδες του σχολικού βιβλίου: «Τάγματα εργασίας» σελ. 139, «Πατριαρχική Επιτροπή (1918)» σελ. 142-143, «Μικτή Επιτροπή Ανταλλαγής (1923)» σελ. 151-152.

Στο θέμα Β1 η απάντηση περιέχεται στη σελ.76.

Στο θέμα Β2 η απάντηση περιέχεται στη σελ. 219.

Τα θέματα της δεύτερης ομάδας εντάσσονται στη λογική των τελευταίων χρόνων που εδράζεται περισσότερο στην απομνημονευτική και όχι στην κριτική

ικανότητα των υποψηφίων.

Η πηγή στο θέμα Γι εναρμονίζεται με το κείμενο των αντίστοιχων σελίδων (43-45) του σχολικού βιβλίου και οι πρόσθετες ιστορικές πληροφορίες είναι σχετικά

περιορισμένες.

Αντίθετα, το θέμα Δ1 εμπλουτίζεται με περισσότερα επιπρόσθετα ιστορικά στοιχεία από τη δοθείσα πηγή· οι σχετικές πληροφορίες του σχολικού βιβλίου εμπεριέχονται στις σελ. 168-169.

Η συνολική διαδικασία της αξιολόγησης ιστορικών ζητημάτων μέσα από τις πηγές δεν προωθεί επαρκώς τη συνδυαστική και συνθετική ικανότητα των υποψηφίων και συνεπώς δεν οδηγεί σε κριτική και δημιουργική σκέψη.

Οι ίδιες επισημάνσεις ισχύουν και για τα θέματα των Εσπερινών Σχολείων, που είναι σχεδόν παρόμοια, με εξαίρεση τις πηγές οι οποίες είναι απλούστερες και παρεμφερείς θεματικά.

Πηγή